sargad: Jag bor i ett land där det inte går att se Cmores sändningar. Möjligheten försvann inför förra säsongen. Att använda VPN från de större leverantörerna fungerar inte heller.
Så jag ser alla matcher gratis på onhockey.tv istället.
Hassan: ja vi jobbar in 1-1 i båda serierna ikväll!!! Speciellt vill man ju att Almtuna vänder sin serie... om inte annat så för Hartmann seniors skull ;-)
She: Du ska aldrig "logga in" på dom sidorna, enklast är att köra på datorn och bara klicka ner all reklam/ inloggningar som dyker upp. Det går sedan att se matcherna, dock i sämre kvalite än Cmore!
She: Provade onlinehockey förut men det funkade inte så bra och man får känslan av att Putin därefter har järnkoll på dig. Funkar inte alls lika bra som Hesgoal, som för de mesta funkar helt Ok för fotboll. Har för mig att jag även sett nån hockeymatch på Hesgoal men det var nog bara ett tillfälligt gästspel.
Jag får köpa Cmore-mycke-sport under slutspelet. Hoppas jag kan "integrera" direkt från TV(ComHem) i stället för via datorn.
Andersson: Tingsryd är helt vilsna efter att AIK gjorde 1-0 rätt oförtjänt. Med tanke på vårt usla boxplay den senaste tiden vet jag inte om jag vill möta AIK längre.
bar mofftak: Jag möter mkt hellre Tingsryd än AIK. AIK väljer jag sist av de där 4, fattar inte de som hoppas på AIK. I ett slutspel/kval upphör normala styrkeförhållande att gälla och jag är övertygad om att ett AIK som är underdogs blir livsfarliga, det finns en helt annan mental inställning hos dem inför en sån här uppgift jämfört med övriga 3
mikenomad: vad som händer i slutspelet vet man ju inte men den enda mentala inställningen jag tycker man sett från AIK är hänghuvven och en Weigel som gnäller på allt och alla. Tycker aldrig dom blivit jobbiga mot oss. Inte Almtuna heller men definitivt Tingsryd. Västerås skrämmer väl inte direkt heller.
297: Nej lag som Tingsryd kan trolla till det mer än AIK är min uppfattning, speciellt i bäst av 5. Timrå har för det mesta under Freddans regi haft svårare mot defensivt lagda lag och jag ser helst Timrå möta ett lag som försöker spela mer på eget spel så att säga. AIK har inte haft en bra defensiv på hela säsongen och var ju mer eller mindre utspelade förra matchen. AIK lyckades sprattla till och vinna och i bäst av 3 är det ett helt annat mentalt spel.
Modano: Almtuna hoppas man väl på i så fall. Även om vi oftast slår Västerås så tycker jag vi kommit undan med lite väl stora vinstmarginaler än vad spelet på isen visat mellanåt
Sputnik: Min bestämda uppfattning är att vilket motstånd man än möter och förlorar så är man inte förtjänt att gå upp. Som lag måste man vara beredd att piska alla annars har man inget i SHL att göra. Åker man ut mot AIK itidigt så fixar man inte en final heller och det är att vinna finalen som är målet och på vägen dit finns hinder som kan vara övermäktig.
Har ni sett intervjuer med Nubben förresten i dagens sändning från ST, väl värd att se och att ta in vad han säger. Prestigen är bortlagd och det är ödmjukhet det handlar om.
Andersson: Live i modochannel.... de har inte så mycket att göra däruppe nu. Stures tal har gått i repris sedan sista matchen tog slut.... han har snart hunnit halvvägs.... ”Jag minns högertrafikomläggningen -67 som om det vore igår...”
Bortatifo i Västerås eller Uppsala? Hur möter vi upp typ bussen på bästa vis? Hur mycket folk får vi ihop? Borde vi väl kunna styra upp här nere i södern?
Isbjörnen2: Måste ta Erixon i försvar nu känner jag. Han spelade halva säsongen ifjol med ett ben brutet i foten som mörkades. Han tvingades att spela ändå då vi inte hade några andra backar att tillgå eftersom skadesituationen var ren ... | #Läs mer ·