T T: Det lite prekära i sammanhanget är ju dessvärre att ett matchstraff tvingat ner Löven på fem backar resten av matchen, och att de fått ett femminuters-BP direkt efter att ha släppt in 1-2. Karlskoga hade fått fem minuter på sig att bara mata i PP, och med tanke på deras effektivitet och Lövens usla PK så ligger det definitivt i farans riktning att de vänt matchen på de där fem minuterna. Istället får BIK ingenting förutom att de tappar sin fjärdecenter, och åker sen på en skev utvisning och Löven gör 1-3. Just nu känns det som att den där situationen kan avgöra matchen helt och hållet. Fullständigt horribelt. En avstängning i efterhand drabbar knappt Löven heller, Hellström är ju bara sjundeback egentligen. Till söndag får de säkert tillbaka Eronen och/eller Rahimi.
Nä, fy fan. Det känns helt sjukt att ömma för BIK, men så är det.
Andersson: vinner löven så blir det ju ett avbräck för dom. Men visst kändes det som en 5 + game på isen med trolig avstängning på det. Kommer man undan båda är det väldigt märkligt. Surt för BIK iaf
Knylan: jag kokar mer nu än efter vår senaste torsk mot Västervik. Jag gör ingen hemlighet av att jag ogillar löven men jag gillar inte bik heller. Däremot hatar jag sån här uppenbar orättvisa, bik får inte spela på lika villkor som motståndaren. Lövens varumärke kan väl knappast bli mer skamfilat denna säsong än vad det redan är men det här spektaklet är inte så snyggt för varumärket Hockeyallsvenskan heller.
Orkar ärligt talat inte se mer av det här! Jag hoppas att domarna blir anmälda och inte får döma mer. Dessutom måste det undersökas om mutor och hela tjillevippen. Det är mycket som luktar mygel o fusk i en viss klubb. Nä vi hörs på söndag... då får vi det jobbigt om mutandet fortsätter.
roger_sundsvall: Det enda positiva med att löven drar ifrån är att deras skadelista kanske kan komma att växa mot slutet av den här matchen. Och vem kan klandra BIK i så fall? Deras spelare blir överkörda och skadade och får inte med sig nånting från domaren.
Bofors har helt klart blivit rånade på den här finalen, en PissOlle som borde blivit avstängd, ett mål på hög klubba, ett matchstraff och 5 minutare på det.
Känns ju som Vessel har valt helt fel sport. Man kan tro han är en filmande fotbollsdiva. Har inte sett något värre sen brassen Rivaldo fick en fotboll i magen vid hörnflaggan och tog sig för ansiktet.
kulltorp: Tyvärr tror jag vi haft för långt uppehåll och att vi redan glömt bort vad som krävs för att vinna. Men jag hoppas att de överbevisar mig på söndag.
Synct: Målvakterna har varit de stora spökena för oss i kvarten och semin. Poulin är ingenting i jämförelse med de herrar vi stött på. Ser fram med tillförsikt inför söndagens drabbning.
bar mofftak: För långt uppehåll...? Det är tre jävla dagar det handlar om, gynnar oss något enormt då alla lag har spelare med skavanker och mindre skador som kan fixas i ett slutspel. Bästa som kunde hända oss att denna serie går till 7 matcher.
TimraStockholm: Trodde inte jag skulle säga det, men jag hoppas verkligen ni knäcker det där pissgänget. Ni är mer värda shlplatsen efter eran grundserie.
Isbjörnen2: Måste ta Erixon i försvar nu känner jag. Han spelade halva säsongen ifjol med ett ben brutet i foten som mörkades. Han tvingades att spela ändå då vi inte hade några andra backar att tillgå eftersom skadesituationen var ren ... | #Läs mer ·
Nä, fy fan. Det känns helt sjukt att ömma för BIK, men så är det.