1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591716 inlägg · 6217 ämnen

Slutspel 2023

« · 2521505 · » Till forumet

Sv: Slutspel 2023
DJ Hemp: Jag skrev här förut att vi förlorade tre av fyra matcher mot Sundsvall den säsongen. Det är ganska lätt att konstatera att vi inte var bättre än så där och då.
Låst ämne

Pinaceae:

Har svårt att tro att vi gjorde det (torskade samtliga matcher mot Sundsvall den säsongen). Rökte på som fan på den tiden, så dessa minnen är tyvärr lite grumliga. Har bättre koll från typ 2018 och framåt.
Låst ämne

Hahl Bundy 2.0: snacka om att Pudas får in en klockren BAZINGA där
Låst ämne

brome är en fjolla
rahimi gris 1
hutchings gris 2
weigel mupp
Låst ämne

Ma69us: Westin har varit väldigt uppskattad i FBK men rätt skadebenägen.
Låst ämne

Pinaceae: En vinst efter full tid. En förlust efter straffar. Två förluster i övrigt. En rätt så klappkass säsong för Timrås del där vi slutade på en åttonde plats. Sundsvall Hockey plus Asplöven åkte ju ur. Det var tacken för att ni satsade allt mot Timrå 🤭🙈🤣
Låst ämne

DJ Hemp: Vi torskade väll samtliga matcher mot Sundsvall säsongen 15/16?
Låst ämne

Hahl Bundy 2.0: Christopher Mastomäki?! Som ska klaga på att förstärka?! Det är lite som när Trump pratar om att han är den mest ärliga personen på planeten.
Låst ämne

DJ Hemp:

Jag kollade också upp det, å ja det stämmer men vi slutade 8a sen..
Låst ämne

Ha ha heja Pudas 👍
”Örebros Christopher Mastomäki anklagade Skellefteås Jonathan Pudas för att förstärka.
Nu svarar backstjärnan.
– Han kan väl fråga Bromé hur det såg ut i förra matchserien om vi ska kommentera sånt, säger Pudas till Sportbladet.”
Låst ämne

Ma69us: Kollade upp jag också.
Låst ämne

Villervalla: Rekat lite och tydligen åkte han på en hjärnskakning mot OIK i den 8:e omgången som har hållit honom borta från hockeyn.
Låst ämne

Ma69us: Ja det var/är han. Vet inte varför han inte spelat, det står inget om han är skadad iaf.
Låst ämne

Villervalla: men han hade några säsonger i FBK där han var riktigt bra. Kanske inte offensivt men spelade riktigt stabilt och gediget backspel
Låst ämne

Villervalla: Han var väl en rätt ok back i SHL?!
Låst ämne

Ma69us: Han tillhör FBK än men har inte spelat något i år och bara 8 matcher ifjol enligt EP.
Låst ämne

Greven: Var håller Westin hus? Gick väl till FBK men väldigt tyst om honom sedan dess.
Låst ämne

Greven: Den kedjan skulle vara fin att ha idag också eller hela femman rättare sagt.
Låst ämne

Tom Topp: Rätt intressant förstalina då 15/16
2. Westin, Jens
9. Strömberg, Didrik
54. Dahlen, Jonathan
26. Pettersson, Elias
6. Ejdsell, Victor
Låst ämne

Tom Topp:

Ja, när du säger det. Var väl inte ens inne på forumet på den tiden. Snacka om medgångare 😀 Men det gäller nog andra också.
Låst ämne

DJ Hemp: vi var på botten!
Låst ämne

För att besvara mig själv. Ja, det är klart att tabellen inte ljuger. Även om den ser helt sjuk i idag. Var till och med och kollade på våra matcher mot Pantern (deras Kirsebergs ishall ligger bara något stenkast härifrån). Har för mig att det inte gick särskilt bra och att man bara ville glömma alltihop. Vilket man uppenbarligen också hade gjort. Fram tills nu…
Låst ämne

9908:

Stämmer det verkligen att Timrå låg på näst sista plats i HA i november 2015? Till och med efter bl a Sundsvall. Måste ha förträngt att vi var så långt under isen i så fall.
Låst ämne

9908: Tyckte det kändes bekant haha. Ja den var klockren 👏🏼
Låst ämne

Elliot12: vi andra (speciellt Tikare) tycker nog Enroth håller kvar Öreplast i slutspelet. De hade åkt redan mot oss utan hans stabila spel
Låst ämne

Niikeliito: Leksand! De blurrade Mora i tabellen med ”****”. Helt fantastiskt tifo faktiskt 😅 Helt rätt att det vann. Modos på 9e plats var dock oförtjänt högt.
Låst ämne

Herminator: Går ju inte annat än att älska Staffan Kronwall 🤭👍
Låst ämne

9908: Haha text tv tifot vilket lag var det?
Låst ämne

Herminator: Före detta Brynäs spelare! Han är anti-plast aktivist!
Låst ämne

Elliot12: Örebro är en fotbolls och bandystad!
Låst ämne

9908: Pudas 'gubben i lådan" dänger in 3-2 i PP, rättvist, JA!
Låst ämne

roger_sundsvall: Så oerhört rättvist!
Låst ämne

Jajamän
Låst ämne

Så lång paus för att spela 40 sekunder, ja Skellefteå vann iaf.
Låst ämne

pang boom
saik vann
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023 Låst ämne

DJ Hemp: Tycker han steppade upp efter de slängde in Arntzen i match 4 mot oss. Kan tycka han släppte en del halvbilliga mål i framförallt match 2 och 3.
Låst ämne

Nån har Sportbladet, är det några Timrå tifon på listan?
Låst ämne

Elliot12:

Storbjudna…
Låst ämne

Elliot12: Det får de stå för. Tror de har dålig speluppfattning i så fall.
Låst ämne

jens_88: Det handlar inte om att jag inte hade koll på den, eller att jag inte håller med om dem. Jag citerar igen (alltså detta är från regeln som är ny för i år, som du själv citerade, ingenting jag hittar på):

”En vild sving mot en studsande puck ska inte anses vara en normal skottrörelse och om kontakt sker ovanför en motståndares axlar ska utvisning utdömas.”

Detta stycke, i sin helhet, är övertydlig att Wedin självklart skulle haft med sig en utvisning. Är du osäker, kolla videon på situationen jag länkade till här nedanför.

Glad påsk till dig med!
Låst ämne

Bee: Ruggit bra målis? En del örebroare verkar inte hålla med, några citat från deras forum:

”Tänk om vi kunde ha en målvakt som stänger igen och avgöra matcher. Enroth håller inte längre.”

”Känns som Enroth har hållit sin sista nolla.”

”Dåligt av Enroth, den pucken ska han ta”
Låst ämne

Bee:

Historien upprepar sig. Allt går igen. Kan räcka långt.
Låst ämne

9908: Regeln förändrades inför i år, dom rör inte regelboken under brinnande säsong. Så Wedin-situationen är bara ett dålig domslut i min bok.

Men detta är regeln, jag förstår om du inte hade koll på den eller håller med om den. Det är som sagt din ensak, men känner inte att vi kommer längre i denna diskussion. Ha en fortsatt trevlig påsk
Låst ämne

DJ Hemp: Öret, när skall deras flyt ta slut? Sanslöst många stolp och ribbträffar..
Låst ämne

DJ Hemp: Mina starkaste intryck av Öret från vår kvartsfinalserie är av ett lag med bra fys, en ruggigt bra målis, en utpräglad diving-kultur och en nästan osannolik röta.

Ser likadant ut i semi.
Låst ämne

PP SAIK 33 sekunder kvar
Låst ämne

Men vad fan, i ribban igen!
Låst ämne

jens_88: Ok, men nu svarade du gällande Wedin, att de förändrat regeln och att den kan frias utifrån nya regeln. Jag hänvisar återigen till videon jag länkade, finns ingen som helst förmildrande omständighet i den situationen med tanke på att man valt att förtydliga att ”wild swing” mot studsande puck ska fortfarande vara utvisning, i regeln du hänvisar till.

Jag tycker även Öbergs är utvisning. Men där kan jag köpa att regeln går att tolka till bedömningen domarna gör.
Låst ämne

Bee: Ja Skellefteå har ägt förlängningen totalt men Öret lär väl få in en studspuck.
Låst ämne

« · 2521505 · »