Bättre perre ändå, men det är en bit kvar uppåt om man ska hota i den här matchen. Fortfarande för långsamt i egen zon och lite för drälligt. Sen måste EP kunna avsluta bättre när han får ett sånt där läge. Det syns att han inte tror på det själv redan när han släpper iväg pucken.
Nu måste Hanzl och Jonte börja snäppa upp. Inte alls godkänt hittills.
Simmalugnt: Det var hårt sagt. Men EP’s kontrakt måste man försöka dumpa över på nån schweizisk klubb om den här ”tillväxtresan” ska ta nästa steg.
Klart bättre period i andra, surt att Örebro får ett skitmål precis efter vi haft tidernas längsta tryck i deras zon med en Enroth utan klubba. Det blir ju lite avgörande när vi ger handikapp på 2 mål i första.
Sen visar ju Örebro vilket jävla rövhål till hockeystad man är. Slutspel och hemmaplan och det enda man hör är bortaklacken 😂. Starkt jobbat av dom rödvita som är på plats men satan vad pinsamt av örebroarna.
DJ Hemp: Det avgjordes troligen då som jag skrev direkt efter. Vi har fortfarande en liten chans. 2 mål kan gå snabbt, men då får vi inte släppa in fler
-3-2 hade varit betydligt mer rättvist. -Vi kommer 10000% torska domarmatchen denna match då Harnebring är erkänt maktkåt och dömer inte för att matchen ska vara så rättvis som möjligt. -Mieho-Lander-EP kedjan får inte ut mycket. Lander är väl halvgodkänd pga kämpar hårt. Upp med Hartmann där istället för Mieho kanske. -Örebros kukpublik skämmer återigen ut plastbältet, skönt att de stundtals överröstas av tillresta Tallar.
-HUR kan inte rått-Cmore ha en bättre produktion med något form av mellansnack i ett slutspel i en av Sveriges största publiksporter??
Intressant intervju med Lander. Han säger det många sagt så länge här inne att när backarna driver upp pucken istället för att slå långpass så leder det även till att forwards börjar röra på fötterna. Ganska otroligt att laget ändå faller tillbaka i samma fälla med helt omöjliga pass över halva banan som i första perioden.
Bragd-Birger: Nu blir det en del BP och defensivt spel. Men nog hade jag väntat mig mer av Dahlén och Hanzl i en sån här match. Ingen av dom utmärker sig alls.
Pettersson är en helt annan saga. Dåligt självförtroende upphöjt i miljarder. Han skickar obra vibbar genom tvn. Vill han ens vara på isen? Är han intresserad av att offra hörntänderna för en vinst?
Klart den kan gå. Men då är det några av kanonerna som måste ta tag i skiten och växla upp. Även om Örebro har varit bättre, så har dom också haft en jävla massa flyt med deras mål i rätt lägen.
9908: Mieho och Palola är ju ”no shows” i matchen hittills. Kapanen får jobba hårt nästa silly, dom flesta ser ju klart och tydligt vilka spelare som man behöver bli av med till nästa säsong.
Men vi spelar ju fan inte kval iallafall! Det här blir en läropeng som vi måste bygga vidare på.
297: Vi ska vi kanske ge laget en match till innan stora sågen kommer fram. Första slutspelsmatchen osv. Vi behöver bara ta en match på bortaplan trots allt.
bar mofftak: Är mer oroad av att ta tre hemma än en borta i ärlighetens namn.
Men det är sedan gammalt att Timrå behöver 6-10 matcher efter ett uppehåll innan högsta nivån nås. Snittar Örebro och vilka det nu blir i semi och final 3 självmål per match kan vi nog ta ett guld. Ser ju lovande ut!
bar mofftak: och tre matcher hemma 😅. Tycker vi gör en ok match bortsett från första perioden. Klart den här matchen är öppen, jag tvivlar på att vi kommer tillåta en sån dominans som dom hade i första perioden. Men sen tycker jag att vi har flera karaktärer som inte hittade rätt under grundserien som fortsätter på inslagen väg.
The great one: Är så jävla klar med dessa förbannade inavel till domare. DET DÄR är utvisning men inte en knätackling på Hartmann? Vilka otroliga äckel.
Domaren har varit emot Timrå från start denna sess är så fruktansvärt trött på detta och då är jag själv hockeydomare och tycker det är så fruktansvärt dålig nivå
Fortfarande för långsamt i egen zon och lite för drälligt.
Sen måste EP kunna avsluta bättre när han får ett sånt där läge. Det syns att han inte tror på det själv redan när han släpper iväg pucken.
Nu måste Hanzl och Jonte börja snäppa upp. Inte alls godkänt hittills.
Kom igen nu, Timrå!