Instämmer, och jag hade väl inte brytt mig om att diskutera saken vidare om det inte vore för de ovetande som fortfarande tror att upprinnelsen till situationen var ett felskär.
scim: Felskär kan jag inte se, men om du tänker diskutera ända tills 'alla' ser din påstådda knäbumbning i syfte att få Enström ur balans lär denna dispyt bli lika lång som JFK-historien.
Som sagt, det finns inget felskär utan det handlar om ett knä i knävecket. Den som anser att den knärörelsen är en naturlig del av skridskoåkningen borde söka sig till en skridskoskola. Nu lägger jag defintivt ner det här och sätter mig och ser Man C krossa Blackburn!
Och den som inte "behöver" söka sig till en skridskoskola kan alltid försöka jobba på att inte inbilla sig saker så att det till slut blir till en sanning :) Vare sig det är ett felskär eller ett utdelat knä i knävecket :)
Bragd-Birger: Nu måste jag lägga mej i debatten. Visst var tacklingen onödigt våldsam. Men som jag ser det (både live i Arenan och sedan via TV'n på hockeykväll), är det en charging och inte en checking from behind. Enström står inte med ryggen vänd från sargen uitan han kommer åkande parallellt med sargen och är således tacklingsbar. Däremot håller jag med den som tidigare skrev i MoDos gästbok att eländet med att ställa sej en bit från sargen för att inte vara tacklingsbar måste bort. I NHL söker den försvarande spelaren upp sagen får att ta emot smällen bättre. I Enströms fall gäller naturligtvis inte detta påstående, då han kom åkande parallellt - men lik förbannat är det ett otyg!
angående "Crippes" matchstraff, jag tycker att han skulle haft fem minuter men han skulle inte haft matchstraff, tacklingen var hård men den var inte speciellt ful. så därför ingen avstängning för Christian Söderström de tycker jag iaf..
a) En spelare som åker på, hoppar på, otillåtet tacklar eller på något sätt träffar motståndaren bakifrån skall, efter domarens omdöme, ådömas: - Mindre straffet + Misconduct Penalty, (2+10) - Större straffet + automatiskt Game Misconduct penalty, (5+GM) eller - Match penalty (MP) b) En spelare som med checking from behind skadar sin motståndare skall ådömas: - Match penalty (MP)
scim: vaddå får man inte tacklas i hockey eller? jag kan hålla med om att de var fult men inget matchstraff.. bara för att MoDo spelarna e gjorda av glas och inte tål nånting.
Jaja, det är möjligt att Modo-spelarna är ett gäng riktiga fjantar som inte tål vad som enligt regelboken är rena påhopp och som ska leda till Match Penalty. Att du sedan inte accepterar det som står i regelboken det är helt och hållet ditt problem, det är den de spelar efter.
Nej, ni står säkert på ståplats och skriker åt Timrå-spelaren att han ska kliva upp och sluta gnälla. Det är bäst du sluta skriver nu innan du gör bort dig totalt.
scim: jag tror de skulle bli bättre i Elitserien om man hade två huvud domare per match.. de e mycket som domarna missar som e solklara utvisningar. Eller?
scim: ja för de var ju ingen idé å diskutera med dig ju.. Du ser ju allt med MoDo ögen... och jag ser allt med Timrå-ögen så.. de e meningslöst å diskutera..
Nightwish: Det med två huvuddomare är inte längre så populärt i NHL. Som Wennerholm skrev häromdan i Aftonbladet, de åker runt och väntar på att den andre ska blåsa.
Nightwish: Att ord står mot ord i det här fallet, det säger jag inget om. Men du får nog vara beredd att få mothugg i det du säger eftersom nog rätt många inte håller med vad du säger. Tycker nog även själv att ditt resonemang inte riktigt håller...
Nightwish: Menade inte alls så. Tanken med att överhuvud taget ha ett diskussionsforum är ju att människor ska få ventilera sina PERSONLIGA åsikter. Du är mycket välkommen att göra det, men du får också vara beredd på att folk inte ALLTID tycker som du gör...
Kritik måste man ju kunna ta, det det är ju delvis det SportSnack handlar om, men du kan ju pröva att ha en mer ödmjuk inställning nästa gång samt att tänka efter några gånger innan du klickar på "Skicka meddelande".
Dream Team: jag förstår ju att folk kan kritisera de säger jag inget om. men dom behöver väl inte göra de på varenda liten sak jag skriver. jag blir ifrågasatt på vad jag än skriver, jag tycker inte de borde vara så men tycker ni de e okej så visst. men jag tycker de e fel.
scim: Du låter som en besserwisser, vem/vad säger att du alltid har rätt som du verkar tro. Ödmjukhet ska inte bara visas av andra, även du borde tänka på det. Nu lär du ju haka upp dig på detta och skriva 1000 inlägg igen bara för att bli värst på SPS.
"hade det varit Wernblom som delat ut tacklingen på crippe så hade man varit stolt och kallat han tuffing.. "
Vilka är "man" egentligen? Ingen jag känner.