1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591418 inlägg · 6216 ämnen

Södertälje SK - Timrå IK 2010-01-04

« · 1222420 · » Till forumet

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-01-04
Per HApps:

Exakt, man insåg inte då hur bra kenta var, tydligen inte klubbledningen heller, som inte ville förlänga för att han hade varit för länge i klubben...
Kommentera

RocknRolf2: Spara på krutet och yla inte som desperata vargar. Det kommer en dag då denna säsong är slut och då kommer desperationen att vara total här när det blir synligt vilka besparingar som görs. Ekonomin är totalhavererad redan nu. När man sparar på frukten i omklädningsrummet är det illa, riktigt illa. Tomas J. kommer att spara ännu mer, dock inte på sin bror eller sin egen lön, det är ju Timrå. Challe har hela tiden varit och är en defensivt lagd tränare - där är kulturchocken för oss efter kenta. Detta måste Tomas J. ha vetat vid rekryteringen samt att psykologen i Challe inte är den bästa...Näste tränare, för Challe blir inte kvar kommer att vara ett oprövat kort då inga etablerade vill eller kan komma till oss p.g.a. dels att vi numera är ett konstant bottenlag samt att det är spariver som råder. Linkan gör så gott han kan utifrån förutsättningarna, inga pengar, begränsad kunskap och helt i händerna på klubbdirektören. Då kan man inte trolla. Nä, som sagt var spar på krefterna till maj månad för då kommer chocken, den stora. Det kommer att bli av största intresse att se hur de som idag inte ifrågasätter eller kritiserar de ledande personerna i föreningen, till och med hyllar för insatser som gjordes för 15 år sedan kommer att bete sig. Man kan inte berömma och hålla med en hel säsong och sedan när debaclet är ett faktum vända kappan efter vinden och ha någon trovärdighet kvar.
Kommentera

MB: Det var ju nån som klippte in mailet här på hockeysnack vill jag minnas. Man skulle samla till sponsormöte (för att tigga pengar) men kom på att det snart var jul så det blev uppskjutet. Spelar iofs ingen roll men det kändes rätt amatör.
Kommentera

RocknRolf2: Ja du, det stoppar inte med det otroligt otajmade tiggarmailet, idag kom detta mailet i brevlådan.
--------------------------------------------------------
Undertecknad har härmed nöjet att bjuda in Dig/Ditt företag till vår resa till Örnsköldsvik i samband med vår match mot Modo i Fjällräven Center, torsdagen den 21/1 2010.

Program:

·        Avresa Busstation (Navet) 14.45

·        Avresa E.ON Arena kl.15.00

·        Avresa Busstation Härnösand 15.30

·        Ankomst Fjällräven Center 16.50

·        Middag 17.00 med tränarsnack

·        MATCH 19.00

·        Avresa från Fjällräven Center 15 minuter efter matchens slut

·        På hemresan serveras lättare förtäring

För att kunna boka platser med Modo behöver jag Din/Er anmälan senast torsdag den 14/1 till: [email protected]
------------------------------------------------------------------

Hur bra framförhållning har dom i klubben? Väldigt många företagare passar på att vara långledig nu i mellandagarna och börjar då inte att arbeta igen förrän mån 11jan, och det är många som inte vill öppna sin maillåda då dom är lediga. Så den otroligt fina och välplanerade "bjudresan" blir nog så billig som möjligt för Timrå IK i år. Bjudresan har alltid varit på en lördag och till Brynäs, det blev kanske för dyrt med bensinen till Gävle och för mycket festande på en lördag... Nu lär det ju bli väldigt billigt för TIK med tanke på framförhållning och veckodag.

Redigerad kommentar

Kommentera

sarg ut: Ja det kan man fråga sig, men har de lyckats med det, att sälja in den tre-stegs raketen som mer är en tre-stegs ballong som sprukit kan de sälja sand till Dubai......men de borde ju ha brännt sina skepp bland företagen i Sundsvallsregionen.
Kommentera

The great one:
Det tragiska är att man har lyckats med att sudda bort allt det tik stod för när Kenta tränade TIK
Kommentera

RocknRolf2: Sansat, skönt! I all denna ström av ångestinlägg är det skönt att Mr Neggo himself står för kvällens mest jordnära inlägg. För så är det ju, ingemansland är ff det mest troliga scenariot. Även om jag inte på nåt sätt är säker på att vi klarar det så lever hoppet om det....

Därefter; storstädning i leden, både på och utanför isen!

Så uppfriskande!
Kommentera

RocknRolf2: Undrar hur många av dessa mail som gick direkt i soptunnan...
Tåget har gått och den nya ligan som planeras där finns ingen plats för Timrå IK.
En sak är jag däremot ganska säker på trots att det tar emot o det är att Modo kommer att spela slutspel... och bli inbjudna i den nya ligan.

Timrås räddning nu är att byta tränare - ställa högre krav på spelare kan man ju bara göra när organisationen i övrigt lever upp till samma krav.

Men det ser fan i mig jävligt mörkt ut
Kommentera

Usla jävla lån också. Båda sög stenhårt. Linkan... killen med stenkoll...
Kommentera

Foyn:

Det ska mycket till om man köper kort nästa år också. Är Challe kvar kommer jag inte göra det.
Kommentera

RocknRolf2: Vad stod det där då?
Kommentera

Vi har fortfarande en skaplig chans att undvika kval. Jag är dock beredd på det värsta. I vilket fall ska det bli skönt med ett nytt Timrå nästa år. Både ledning och lag.
Kommentera

MB: Ja det målet är bara ett försäljningstrick nu menar jag det verkliga målet
Kommentera

sarg ut: Ledningen verkar ju ha det på det torra med sponsorerna med tanke på det oerhört välformulerade och vältajmade tiggarmailet man skickade ut så där några dagar innan jul...

Redigerad kommentar

Kommentera

Kan vi inte bara Sanny och Kolan byta tröja lite diskret under powerbreaket i matchen mot FBK? De är på vissa håll oerhört missnöjd med hans insats so far, kanske i samma utsträckning som vi är missnöjda med Kolan. Det skulle gynna båda lagen ... win-win för faaan. ;-)
Kommentera

Per HApps: Du kan få mitt årskort ! Take it.....
Kommentera

The great one: Och när uppehållen kommer måste halva laget rehabträna så det finns inte så många lägen att öka fysträningen heller.. Jag menar lediga från den 18:e tillden 25:e december säger väl allt - inte ett ispass på en vecka.... skandal...
Kommentera

DET ÄR ETT SJUKT DÅLIGT TIMRÅ!!!

INGEN VILJA INGEN GLÖD. LAGET KAN VÄL FÖR FAN INTE BESTÅ UTAV SEBASTIAN ERIXON, ANTON LANDER Å MPS???

ingen som kan hitta på någonting. vaska fram en lite chans...

alla står stilla ingen vill ha pucken...

JAG TROR ATT JAG BÖRJAR BLI OMVÄND! JAG SA TILL MINA VÄNNER NÄR VI TITTADE PÅ MATCHEN ATT STÄLJE VAR VÄRD BONUS POÄNGEN! TIK SÖG SÅ IN I HELVETET!!!

ALLA MED NÅGON FORM AV ANSVAR INOM FÖRENINGEN BÖR LÄMNA SIN POST EFTER SÄSONGEN...

NYTT FOLK FÅR TA VID VAR VI ÄN ÄR....
Kommentera

5 Saker.

Challe, du kan åka hem nu, Ta in "gud förlåt mig" Boorken, den enda som kan bringa någon ordning i denna hönsgård

Linkan, åk tillbaka på IF och sätt dig och sälj försäkringar

TJ och HELA ledningen, ni har kapitalt misslyckats med att föra arvet vidare efter Janne Söderström. Gå ut i media och gör en pudel i morgon.

Tur att man inte äger ett årskort, för underhållningsvärdet är högre på Granloholmspensionärernas Bridgekvällar.

Undrar vilken som äter flest semlor av Bert Karlsson och Mattias Karlsson?

Kommentera

RocknRolf2: Behöver jag påminna om att Herr Eriksson var med i avvecklingen av SSK bandy....

10 lag i ES trodde inte på att sänka spelarbudgeten så mycket som Timrå o svaret ser vi nu trona upp som ett åskmoln på himlen...
Vore jag sponsor så skulle jag kräva svar från föreningen hur de tänker lösa detta innan det landar en enda spänn i proppskåpets förträffliga organisation för som publik gör jag det nu!!

Nästa år får alla lag i ES 10 miljoner mer i tv pengar men då kan Timrå stå utanför o hoppas på derby mot Sönnsvall
Kommentera

MB: Ja, han är visst och rycker i en backklippa från Höga Kusten Hockey, men tveksamt om de släpper honom....
Kommentera

PEAP: ja .. med mer och mer ont i magen . och blir mer och mer irriterad på misstag . och sitter hemma och dömer ut folk som är skadade och undrar hur fan dom kan vara borta så länge med den skadan fast man inte vet ett dugg om kroppen. roligt hur vi fungerar . de här är ju inte roligt längre . eller jo . de är de fan i mej . kom igen timrå
Kommentera

Kattgubben: Äh..Linkan scoutar nya fynd nu i div2.
Kommentera

Loomis: Är det verkligen sant att Linkan ville låna från KB 65, Har själv hört detta rykte men trodde allvarligt det var en bluff.

Tänk att man som Elitlag vill låna från KB 65,, hahaha, och får nobben dessutom ojojoj.

Kommentera

RED DEVILS: Ligger en hel del i det du skriver. Om Challe mot all förmodan skulle skrika något vettigt vid något tillfälle så drunknar det i all skit. Dövörat är redan påslaget.

Ställ Challe vid trumman på torsdag och klacken i båset! Resultatet borde i alla fall inte bli sämre.
Kommentera

Kevin O Shea: Ja, det börjar luta åt det faktiskt. Desperate times call for desperate measures. Och nu är läget fan desperat!

Redigerad kommentar

Kommentera

sarg ut: Föreningens och TJs mål är final, med början säsongen 07/08 kvart, 08/09 semi, 09/10 final, ser bra ut......not!
Kommentera

sarg ut:

Du har rätt i att det ser ut som om spelarna är dåligt tränade. Överlever vi denna säsong, ska det rensas rejält på varje position. Thord Johansson kan avgå, han har slöat till verkar det som, rejält.
Kommentera

Foyn:

Ja, varför bryr man sig så in i helvete. Hade ju varit enklare att skita i allt.
Men om 3 dagar sitter man där igen...
Kommentera

Ambroo: Just precis. I princip alla tunga poster i Timrå IK måste bytas ut.
Kommentera

Oj oj, piff o puff i båset står och skriker en massa dynga en hel match, istället för att coacha laget. Jag tror den där gapande idioten skulle få ut mera utav sitt ledarskap genom att titta på matchen, tänka efter vad som är fel och vad som skall förändras under matchens gång.
Om man tycker att spelarna gör fel saker på planen och vill att dom skall göra något annorlunda så måste ju piff o puff säga det till spelarna när dom sitter på bänken och är mottagliga för information, inte stå och skrika en massa dynga hela matchen. Det sjukaste jag hörde och såg var precis när Piros står och skall teka i anfallszon och challe skiker PIROS som en jag vet inte vad det samma skedde flera gånger när spelare är på gång in i anfallszon, det nye jens svensson måste ju tro att han har kommit till ett riktigt dårhus, fint läge på G in i zon och plötsligt skriker Challe som en mist lur.

Vad fan är det för coachning, båda står ju bara och kollar på matchen som vilken publik som helst. Challe skulle göra mer nytta i klacken än i båset, jag fattar inte hur han tänker som. Den enda gången han är tyst är när han ev. tar timeout, de flesta gångerna han gör det så sitter han bara på bänken och låter tiden gå...

Fel lag i fel division, eller som challe sa i tidgningen efter förra matchen. Vår nye forward måste spela i fel division eller så är det fel på mina forwards, -Kanske det är fel på coachen, fel coach i fel division. Korpen nästa!
Kommentera

Helt jävla otroligt vilket superlag vi har i år !!! Kicka nr 33 omgående ! Nu är mitt tålamod slut, nån jävla ordning på torpet får det väl ändå vara... Ett pressat FBK hemma i nästa omgång så behöver man bara använda en krita och ett arsle för att fatta hur det kommer sluta !
Vad har hänt i Timrå IK ? Varför är vi skadade jämt ? Varför är vi sämst i europa på bortaplan ? Vad gör Challe ? Vad gör Linkan ? Varför bryr man sig så in i helvete !!!!
Kommentera

Kattgubben: Eller iväg med Challe, medans tid är och en ny tränare hinner sätta sin prägel på laget innan kvalserien.
Förhoppningsvis en tränare som kan få lite fart på spelarna, så att dom till och med slipper kvalserien!
Kommentera

Tappar man bra spelare i ett redan halvdant lag och ersätter dessa med halvdana ja då blir det så här. Att man sedan ger sken av att man har bättre lag än ifjol är ett gigantiskt PR-trick men nu får det vara nog för min del. Orkar inte se en elitserieföreningen skötas på detta oproffsiga sätt längre.
Vad föreningens målsättning är har jag ingen aning om nu heller men inte verkar det vara att spela kvar i ES i alla fall.
Detta måste ses som ett fiasko av stora mått när två 18-åringars avsaknad blir så total....
Aldrig i helvete att detta lag är vältränat, samspelt eller i harmoni, No way..
Det lyser loosers lång väg och vad gör föreningen....
Slutspelståget har gått och kvalserien ser mer och mer ut som en verklighet.

Nu måste det få kosta vad det kosta vill men förändringar MÅSTE SKE NU!!!

Varför har vissa spelare kört ett annat upplägg med försäsongsträning?
MPS, Pärra o nån till...

Vart fan är mitt lag Timrå IK nånstans???
Kommentera

Spelarna verkar inte ens tycka det är kul att spela hockey längre. Det vittnar deras kroppsspråk om. Förmodligen finns det en och annan som förbannar den dagen de signade med Timrå IK också. Fram med defibrillator för hjärtat verkar vara dött!
Kommentera

Rooster23: Det jävliga är att det känns som om SSK och Rögle inte kommer att fortsätta att vara konstant bedrövliga.
Och när glapper nedåt i tabellen inte är större så känns kvalserien allt mer som en realitet - och där kommer vi att spela med kniven mot strupen i varje match, och hur bra har dom matcherna gått den här säsongen?

...men med tanke på hur illa Kattkräken gått den här säsongen, slipper vi derbyn mot dom även nästa år!
Kommentera

Kerstin_k:

Håller med att det är pinsamt. Man skäms ju för f-n för det klubben, tränarna och spelarna presterar för närvarande. Nu ser man att vi hade flyt då vi råkade vinna några matcher på raken, idag ser vi våran rätta potential, och det är att vi har en lägsta nivå som är låg som f-n!
Kommentera

En tragisk uppvisning. Det enda som egentligen var bra på hela matchen var vårt 5-mot-3 spel. Annars var det en otroligt passiv skithockey med att konsekvent backa ner och ställa upp på mittlinjen som var Charles-Ingvars drag ikväll. Den har ju verkligen funkat bra tidigare, not!!

Varför har vi slutat att spela som vi gjorde innan Jul när vi faktiskt var bra ett tag?
Kommentera

erathoo: mm . de är bara de att han vart skadad igen
Kommentera

Laken:

Agera! Gör något. Se till så att någon avgår, nu.
Kommentera

RocknRolf2: Nu är det dags för alla inkompetenta jävlar att rannsaka sig själva och kliva av. Det är inte lagets fel, men visst fan bidrar vissa till undergången, att det ser ut som det gör utan det är alla satar runt om som byggt det och som inte har förvaltat det man en gång byggde upp.

Helvete!
Kommentera

Olle: ja en riktig skituppställning . många skador med en fantastiskt lång rehabtid för några av dom
Kommentera

8 poäng till slutspel nu. Nu är det bara att se till att undvika kvalserien. Jag skulle vilja ha en ny tränare så fort som möjligt. Timrå spelar gå-hockey. Kanske acceptabelt att göra när man nu har så tunn trupp men det har sett ut såhär i två säsonger.
Kommentera

The great one: Skönt att jag tidigt bestämde mig för att inte se skiten!
Kommentera

Springsteen: fattar INTE varför Timrå ALDRIG kan få till nåt matchvinnande spel mot desperata lag, det fattade man ju med lilltån att SSK skulle köra på efter en första skitperiod, och som vanligt blir spelarnar så jädra skitnödiga, det är ta mig f-n HELT OTROLIGT.......ALDRIG får man se TIK spela smart och täppa till och konttra hem en match som typ Lule gjorde mot oss, inte en chans.

sådärja...nu har man skrivit av sig, vi får ju inte glömma att vårat lag är rejält vingklippt...får väl vara nöjd med en pinne ändå, skönt att Måns e tebaka och får in en pyts.
Kommentera

Kerstin_k: Sjuk.
Kommentera

Olle: Bra inlägg, Känns som du får med det mesta i detta inlägg faktiskt.

Jag har faktiskt lyckats "bry mig mindre" om Timrå , jag åker dock på återfall ofta i ilska när man en Lördagskväll slår på Timrå på TV´n  och känner att nu skall det krossas, sedan ser man ett lag som det inte finns nån vilja alls i, en klubb som sjunkit så lågt den kan, sedan är den Lördagskvällen förstörd.

Som sagt så har man tröttnat lite att bli "pissad på".

Kommentera

Kevin O Shea: revbenet
Kommentera

John K: Är det ingen som vet vad det är för fel på Sebbes överkropp?
Pojkvaskern har ju snart varit borta i 3 veckor - vad är det för fel???
Kommentera

The great one: Det är mest bara pinsamt att se Timrå just nu. Egentligen är man inte förvånad. Vi är inte bättre än så här och hoppet står till att Rögle och Södertälje är ännu sämre när vi sumerar serien. Någon annan chans till att slippa KS finns just nu inte.

Varför spelade inte Corso?
Kommentera

« · 1222420 · »