1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

588887 inlägg · 6216 ämnen

Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03

« · 1356442 · » Till forumet

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03
Nisse:

Åker Timrå IK ner i allsvenskan har vi gått i konkurs innan midsommar.
Kommentera

DJ Hemp: Jag hoppas att du inser att jag tar ut det här på dig eftersom jag är besviken utav bara helvete. Om du INTE är det så ber jag dig att ligga lågt med det, snälla.

Nu när slutspel är omöjligt så behöver jag en stund att starta om. Tråkigt om du uppfattar mig som en jävla besserwisse, just nu skiter jag fullständigt i det då hela klubbens framtid står på spel.
Kommentera

RTS:

Exakt hur mycket katastrof på en skala är det om Timrå IK spelar i allsvenskan till hösten? I ditt liv alltså. Vi vinner ju ändå inte SM-guld. Sedan består ju livet av så mycket mer än hockey och annan sport.

Vidga vyerna och öppna ögonen för lite finkultur, det är mitt förslag!
Kommentera

Nisse: 20 år? Timrå IK går aldrig upp igen om vi åker ur. ALDRIG. Och nu måste man sitta och räkna genom hela omgång 55. Bedrövligt.
Kommentera

superfalle: alltså... jag bajsar väl för fan i vad de andra jävla ap lagen har för sig!

inte trevligt med kval till as NEJ men att få följa tiks matcher är trevligt!

ibland...

man får ju som man förtjänar sett över 53 omg kan man kanske inte säga annat...
Kommentera

DJ Hemp: Dom flesta som hänger här är supportarar till TIMRÅ IK på ett ohälsosamt sätt (ikn jag själv) Om du nu inte tänker lida över TIK misslyckande ikväll och vet att folk här tar timrå ik jävligt allvarligt medans du klarar av att blockare det.

Kan inte du då vara tillräckligt med människa för att gefan i att logga in här ikväll då och berätta hur jävla lätt du tar på saker runt TIMRÅ IK, vi tar det allvarligt som fan, kul att du lyckas ignorera det.
Kommentera

DJ Hemp: bra för dej . riktigt så är de inte för mej . halva året så lever och andas jag timrå ik . resten av året så räknar jag dagarna till nedsläpp - så för mej så finns inget djävla allsvenskan. och någon djävla fotboll skiter jag fullständigt i
Kommentera

Lyssna på Olle nu allihopa för han har rätt! Timrå går aldrig upp igen om man åker ur ES. Men det verkar inte folk fatta norr om Sundsvall....
Kommentera

DJ Hemp: kort och gott så kan man säga att du är en sån däringa marginalåskådare
Kommentera

superfalle:

Jag bryr mig inte så mycket om fotboll heller. Inte nu längre. Det finns betydligt större värden här i livet än att hänga upp hela sin sketna tillvaro på ett favoritlag i en sport. Patetiskt...
Kommentera

Det är bara att konstatera att vi är värda att spela i kvalserien. Något annat vore ovärdigt efter 55 omgångar.

Vi förlorar dagens match pga av att våra backar är för dåliga, plus att Jamie Lundmark är så slö på hemjobbet på avgörande målet. Samt att perra inte utnyttjar timeouten med 5 minuter kvar och räddar poängen.

33:an har väl minus 17 i plusminus nu och var inne på samtliga baklängesmål.

Nu blir det ångestderbyn mot modo i kvalserien, känn på den.
Kommentera

Foyn: jo då . jagbor djävligt långt norr om sundsvall och jag fattar de
Kommentera

Nisse: Jag tycker att Perra förlorar den här matchen åt oss, också! Jag begriper inte varför han envisas med att spela den katastrofalt dåliga M Karlsson så frekvent som han gör. Jag begriper inte varför han spelar Jokela så frekvent som han gör. Jag begriper definitivt inte hur Sonntag kan ta Dahlrots plats och jag begriper inte för hela min värld varför han är så jävla likgiltig inför uppgiften.

Min drömtränare blev min mardrömstränare. Han är fullständigt usel. Han har ju inte ens lyckats med att hitta en grund i spelet som laget kan falla tillbaka på. Nä, fy vad besviken jag är på Perra Johnsson!
Kommentera

Olle:

Jag är inte religiös, nej. Har däremot andra intressen än den här skiten. Tänk lite utanför boxen och hitta något annat du också...
Kommentera

DJ Hemp: Fan vad kul för dig att du blivit frälst och upplyst och vettefan alltihopa! Men är inte sport verklighet, allt som händer är verklighet, TIMRÅ IK hör till mitt PRIVATLIV, jag är Timrå IK. Så säg fan inte till mig att jag ska ta långpromenader i vinterkylan, eller käka par middag.

jag skiter i sånt, DET är patetiskt!
Kommentera

Jag tycker vissa kan åka raka vägen hem till värmland nu, dom har gjort Timrå till ett bottenlag.
Kommentera

Kan vi försöka ta bort alla tankar för några sekunder, jag undrar, vad krävs på sidan om 3 poäng på lördag för ingenmansland?
Kommentera

det är alltid roligt med folk som säger att de ska logga ut, men inte gör det. tyder på karaktär.
Kommentera

DJ Hemp: Men HÅLL dig till dom intressena då! Du måste försöka förstå att 30 pers här inne lever för Timrå IK även om du INTE gör det!
Kommentera

The great one: Kvalserien kan vara vår frälsning och chans till förändring. Ingenmansland vore en triumf för ledningen.
Kommentera

Systrar o bröder, det rödvita hjärtat blöder!

Jag måste sjukskriva mig nu en längre period nu när KS börjar.

Nattsvart. Totalt Nattsvart!
Kommentera

ÖstrandsNisse: Ja vi måste bryta med Per-Erik och Claes nu! Det där kan Styf och Pärssinen sköta bättre.

Redigerad kommentar

Kommentera

Blizzard:

Jag vill lägga ner denna diskussion. Du verkar inte fatta att det finns annat än hockey och religion. Men sitt för all del och släng bort hela kvällen på meningslöst gnäll i ett hockeyforum om du känner för det...
Kommentera

DJ Hemp: Snälla, låt det åtminstone sjunka ner ett tag innan du kommer hit och mässar. Folk är heligt förbannade här inne, och det tror jag innerst inne att du vet. Det känns som att du kommer in här och provocerar. Går du igång på det? Jag tycker du ska visa tillbörlig respekt.
Kommentera

Det enda lilla positiva man kan se denna möööörka torsdagkväll är att MoDo missade alla sina straffar och att Lulio i gengäld knep 2-poängaren.
Obs, skäll inte ihjäl er på den stackars Hempen. Han är en luttrad GIF-supporter och härdad som ett rostfritt 18/8-stål av alla besvikelser de senaste höstarna.
Själv är man känslig och sårbar som en hjärtpatient på operationsbordet med fullt öppnad bröstkorg.

Kommentera

Se det positiva: KS = klirr i kassan för vår fattiga favoritförening.
Kommentera

KORITFW:

AIK 71
Södertälje SK 71
Frölunda Indians 71
MoDo Hockey 70
Timrå IK 70

Att FHC torskar, och då måste modo förlora, annars tar modo 10:e platsen med hjälp av målskillnad.

Eller att både FHC och SSK torskar.
Kommentera

DJ Hemp: Du borde fatta bättre än att vara här och provocera andra just nu. Även om du nu känner dig så upplyst så är det knappast så svårt att begripa att det är helt fel stund att upplysa alla andra här om detta just nu.
Kommentera

The great one: Mot modo? Visst inser ni alla att modo tar oss på målskillnad, hur det än blir?! Modo måste torska tillsammans med endera SSK eller Frölunda medan vi MÅSTE vinna....för att ÖVERLEVA.

Vi är i kvalserien. Vi är till 90% i kvalserien nu.
Kommentera

DJ Hemp: Nej, världen går inte under för att Timrå riskerar att åka ner i kvalserien, Big Chrunch-teorin eller Big Chill-teorin är bättre förklaringar. Men det handlar om perspektiv, och för en inbiten supporter är det en mindre katastrof, likaväl som ett havererat förhållande kan vara en katastrof för de inblandade, men en ren bagatell för en utomstående som inte känner personerna i fråga.
Kommentera

Alla.

Glöm inte att på söndag och måndag är det dags att hämta ut biljetterna till kvalserien....

Fan vad jag hoppas jag slipper åka ut till Eón

Nu ser det mörkt ut..
Kommentera

Olle:

Som sagt, du ska fan inte diktera min vardagskväll. Jag gör precis vad jag känner för. Och nu kände jag att jag inte ville lämna dina dumma kommentarer obesvarade. Ligg lågt med det här nu så tystnar även jag.
Kommentera

Blizzard: Jag tar för givet att modo kammar noll mot AIK.

Tar Timrå en 3a så räcker det att SSK eller Frölunda tappar poäng så klarar vi kvalet. Känns absolut inte omöjligt.

Kommentera

pingvin: Huvudet på spiken. Perra saknar tyvärr detta! Kolan o Jokela skulle inte fått spela i andra lag med det de uppvisat på sistone. Det är hårt ord att använda men idag IGEN är Kolan en katastrof. Ett rundningsmärke! Förstår att motståndarlagen jublar när Jokela o Kolan finns på isen. PINSAMT.
Hur rättvis seger som helst idag för SSK. De försökte i alla fall spela hockey. Det var inte många samlade anfall som TIK stod för idag.
Nu är det upp till TIK själva att visa vad man går för i kvalserien för där kommer man hamna för man är tyvärr inte bättre.
Man saknar ett eget spel alltför ofta tyvärr. Perras fel eller inte men det är åt H-E för dåligt.
Inte många med godkänt idag. Hade hoppats mer på Lander idag. Även om han höjt sig sista matcherna så har han inte riktigt kommit till.
Bara hoppas för hans egen del o TIK´s att han stannar ett år till för det behöver han-för han är ingen NHL-spelare i dagsläget!
Kommentera

Johnny Bravo: Jag funderar på att ta till flaskan. Supa ned mig med Jokela så har jag iallafall bidragit med något
Kommentera

Är det viasat som sänder ks?
Kommentera

lincoln:

Ja, dessa herrar är inget annat än två STORA katastrofer!! Men det som är ännu värre är att ingen har varit bänkad en enda period, och det säger sitt om Perras ledarskap!!!!!! Bort med varenda back förutom Sebbe och Halonen till nästa år!!! Ingen annan håller ES klass!! Idag mot SSK var det en ren jävla parodi på hur hockey inte ska spelas från tiks sida. Man satt helt enkelt och skämdes!!!! SSK gick till anfall gång på gång och ville vinna matchen, men timrå slår sarg ut och hoppas på ett misstag. Vilken jävla inställning. Nä, nu skulle varenda sopa som är avlönad av Tik stå på flishögen på Östrand i morgon och skotta flis till varandra till alla har spytt!!! (Men antagligen kommer det väl nån Sundsvallare och tar flisen av dom) Har ta mig fan aldrig sett nåt sämre i ES vad jag kan komma ihåg!!! BEDRÖVLIGT!!!!!!
Kommentera

DJ Hemp: om du nu blir så provocerad av detta är det kanske onödigt dumt att utsätta sig för provokationen genom att gå in på forumet efter en förlust i vad som skulle kunna vara den viktigaste matchen sedan timrå gick upp i elitserien.

i övrigt håller jag med dig om att det finns värre saker än vad om hänt ikväll, men att hålla på och jävlas med folk som uppenbarligen är mer upprörda än vad du själ tycker är rimligt är bara lågt, omoget och sorgligt.

med detta sagt loggar jag ut, och till skillnad från dig så loggar jag faktiskt ut när jag skriver att jag ska göra det.
Kommentera

Olle:

Modo i kvalserien tillsammans med oss skrev jag.
Kommentera

Taurus: En annan sak som visar vilken klass årets lag har är att Hynning gör två träningar och går direkt in å lirar.....Korpserie
Kommentera

Taurus: Håller tusan med helt och fullt. vill säga att nu är det tack å go natt. Sätter en avslagen hockeyklubba från 80-talet på att det blir lir i en lägre division till nästa år, sorgligt men sant!
Kommentera

Timrå Icon: Det kanske kan gå att lära han åka skridskor om han är på fyllan!
Kommentera

Vilken/vilka kanaler sänder kvalserien i år?
Det kommer säkert att bjudas på högdramatik.
Vilket lag vill vi ha med oss til KS? Jag har en känsla av att
Modo passar oss bäst. Det är väl inte troligt att vi gör 7-0 i matcher på VF under en säsong och att vi torskar mot 08-lagen är ju en 'formalitet'. Vad har vi för sammanlagd stat. på 08-lagen senaste 2-3 säsongerna? Den msåte vara genomusel.
Kommentera

The great one: Jag möter hellre Detroit än Modo i Kvalserien.....Fick just en bild i skallen att Svartvadet avgör i ÖT i sista matchen.

Redigerad kommentar

Kommentera

Taurus: Kan inte annat än hålla med tyvärr. Man skämdes tyvärr! Timrå verkade inte vilja spela. DESTRUKTIVT va ordet!
Kommentera

Timråit H-sand: Ja han höll ju nästan på att ta sig hem innan snuten han stoppa han, när han var full. Han verkar ha bra flyt när han är lite kanon. bara ge han ett helrör inför DIF matchen.
Kommentera

Taurus: Dessutom är det oroväckande att Sebbe med all sannolikhet missar kvalserien också. Med tur kan han vara tillbaka i slutet av kvalserien. Då har antagligen 25-minuter-per-match-Jokela-och-Kolan redan grundat för SA.
Kommentera

Foyn: Hela es är ju skit. Och sämst av all skit är vi :-(. Det finns inte ett sämre lag.
Kommentera

Foyn:

och att han (hynning) utklassade ex Jamie Lundmark med 300 NHL matcher.
Kommentera

The great one: Modo har ett betydligt bättre utgångsläge för att hamna i ingenmansland än vad vi har. Det finns inget i Timrå IK just nu som talar att vi slår DIF hemma. Killarna kan inte spela under press. DIF kommer förmodligen att leka bort oss ganska lätt, det är ett skickligt lag, betydligt bättre än SSK.

AIK till slutspel är ett SKÄMT! AIK till slutspel, säger ganska mycket om linkans och perras misslyckande. Det säger en HEL del om challes och anderssons misslyckande också men nu är det vårat eget fiasko som är i fokus.
Kommentera

« · 1356442 · »