Nått märkligt är det, det alla ser komma dvs ett södertäljemål. Det verkar vara helt främmande i Timrå båset. Totalkoas i försvaret efter periodvilan o massor av egna misstag. Ta timeout i tid!!!
8181: Och nu kommer laget börja trycka på och skapa...kanske hinner vi kvittera. .kanske inte...som vanligt. Spela hela matchen för faan.. Hur svårt kan det vara att prestera i de få matcher man spelar. Det är ju inte som att gå till jobbet varje dag och måsta leverera...
kulltorp: Forsberg har haft en hel säsong på sig att få igång kedjorna men vi lever enbart på förstalinan. Det lär räcka till playoff men inte en chans i helvetet att det räcker längre än så. Man skulle kunna yrka på att vi har många juniorer i laguppställningen men om dom är så små och klena, vilka är det då våra ointresserade seniorer gömmer sig bakom?
297: Ärligt talat så känns det ju inte som att det är taktiken som gjort att Dahlen och EP avgjort matcher åt mellanåt, snarare att de besitter en annan spetsnivå och kan avgöra en match på egen hand när resten av laget sviker.
Kan skriva det redan nu innan matchen är slut. Vi har haft alla möjligheter att både bli 2:a o 3:a i den här serien. Men då gäller det att vinna rätt matcher och det klarar vi inte av. Vi räcker inte riktigt till helt enkelt, vi är inte bättre än en 5-6:e plats som bäst.
Det värsta är att det känns som vi slarvat bort det under säsongen. När vi väl ska ta ett ryck i tabellen eller gå ikapp så förlorar vi, oavsett om det är tabelljumbon vi möter.
Kommer man inte topp 3 så är det i princip lika med kört.
Ja, vi saknar en riktig ledare en riktig kapten som kan visa vägen. Vi saknar en Anton Lander typ. Hade vi haft en sådan ledartyp i år hade vi spelat allsvensk final. Sedan så har inte Roger Forsberg lyckats få igång laget och ett spelsätt som fungerar även mot lag som ställer upp o backar hem. Det har varit säsongens stora problem, tyvärr.
SMÅLAND: vilka loja jävlar, man pissar bort topplaceringen mot bottenkonkurrenter. Sätt lööke och Stene på läktaren, Strömberg kan ju stanna hemma och spela tv-spel. Spela juniorerna och nyförvärven konstant istället, den inställning man visar upp måste ju bestraffas på något sätt.
Löven gjorde en dålig insats mot hästen och matchen efteråt krossade man Modo. Nu har dom rejäl motvind mot Bofors och det logiska är att dom fullständigt kör över våra sjåpiga småglin i nästa match.
The great one: ja det känns surt när man ändå haft chansen typ hela säsongen nu när man haft JD och EP, men missat när det gäller. Hur det blir nästa säsong vete fåglarna, förmodligen typ 8-10 eller nåt kanske. Det var nu vi hade chansen, men den har inte tagits på allvar tycker jag, håller nog med modano i det.
sargad: Kommentatorn var det sämsta jag varit med om nånsin. Inte för att han var subjektiv, utan för han kan ingen hockey. Sälj honom till lägstbjudande. Tycker att förstalinan saknar det rätta stinget nu. Dom har fått för mycket ansvar och speltid under en längre period nu. Inte ens dom orkar. Bara att inse att vår trupp inte klarar att ha fyra fem killar vid sidan. När alla är tillgängliga är vi förmodligen seriens bästa lag. Nu är vi rätt mediokra. Tycker Johan Johnsson fajtades bra idag. I övrigt var det blekt. Bortatröjeblekt.
Andersson: Vi har en femma bra målvakt utan de var vi en slagpåse resten är ett gäng kärringar som ropar på mamma. Forsberg på det helt jävla kass på att agera och bryta mönster på det klart det går åt helvete
Andersson: jag kan fylla i gällande vad vi KOMMER att sakna. En producerande femma och en helt ok målvakt. Dahlén/EP drar som en avlöning under happy hour och Mattsson är väl redan klar för SHL?
Det blir ju ett jävulskt spännande lagbygge att följa nästa säsong, om man säger så.
Timrås högstanivå finns det inget lag i serien som kan matcha. Tyvärr har vi samtidigt en lägstanivå där vi kan bli utmanövrerade av seriejumbon.
En underkänd insats. Igen, när det gäller något. Vilket man börjar bli van vid. Vi blir mentalt små så fort det bränner till.
För jävligt om vi slänger bort den här säsongen. Hade gärna velat se vad en annan tränare kunnat göra med det här materialet. Laget känns dåligt preppat, och det är fortfarande åt helvete för ostrukturerat. Dahlén och Pettersson, that's it.
Dags för spelarna att ta sig en funderare över vad dom vill åstadkomma individuellt iår...
Skott i målismage och felpass i egen zon eller vad?
När man möter lag som ssk som bjuder på filmning efter filmning så undrar jag varför ingen i laget tänder till och gör det domaren inte gör?
När man har Barnett med på bänken, varför inte kasta in honom och markera för domaren och motståndaren att antingen tar man tag i skiten eller så ska dom få anledning att lära sig skillnaden på att spela fotboll och hockey!
Blir lixom ingen tändning utan man bara maler på med dåliga tröga uppspel och sarghörn och svaga försök till avslut efter ett pass för mycket...
Alla som hyllar Berglund, är ni seriösa? Vi har en man mindre på plan så fort han är inne. Har velat skrivit detta länge men nu gick bägaren över. Han är totalt värdelös. Och det är fakta.
Hur ser er nya amerikan ut, växlade till er match för att se lite av honom, men såg knappt till honom. Varför är han sjunde forward är han inte bättre eller matchar ni in honom sakta men säkert?
Om vårt nyförvärv inte platsar idag, hur kass är han?? Var det nån idé att värva han överhuvudtaget? En random hockey bockey spelare hade gått in i vår 3:e lina utan problem idag.
Bedrövlig inställning och ett hån mot dom supportrarna på plats.
Bragd-Birger: Just det där med vad en annan tränare skulle kunna göra med detta material har jag varit inne på ett antal gånger. Jag har inga positiva vibbar inför Mecca precis, speciellt när vi har en förmåga att vika ner oss så fort det gäller nått.
Detta bevisar bara att TIK inte är ett topplag. Med en producerande kedja och de övriga ska acceptera sina roller som defensiva pjäser. PP funkar inte i år igen även om det blivit bättre. Varför lägga pengar på en amerikan om man inte tänker spela in honom i laget? Lööke?
gustav9: legat etta i serien med en annan tränare? Det tror jag inte en sekund på. Däremot är jag helt övertygad om att vi skulle kunna göra oss av med 3/4 av hela forwardsuppsättningen och det skulle inte märkas på isen. Vi har en massa statister som i bästa fall får iväg ett magskott från snäv vinkel och som kanske kan förmå sig att slänga ut en loj klubba för att störa motståndarnas kontringar. Dom flesta spelarna i det här laget behöver vi inte, vi har ju bara en förstalina.
Endera är det sociala klimatet i laget så uselt att spelares talanger kvävs eller så har vi gjort monumentala felvärvningar. Jag tror på det senare.
Rytter: vårt nyförvärv har blivit beordrad 8 omgångar på bänken för att studera spelet. Han är spelklar till första träningsmatchen 2018 då han kommer att prova ut en uppsättning KOHO träklubbor för Stene som behöver hitta gnistan med okonventionella metoder. Forsberg uppges vara mycket nöjd med detta upplägg eftersom Stene har förhandlat till sig ett livstidskontrakt med garanterad speltid i alla matcher.
Som jag förutspådde. Lika bra att man inte fick se sista minuten. Sportbaren stängde abrupt av TV-skärmarna, trots att jag vädjade om att få se hela matchen. "Vi stänger kl 21 på måndagar och nu ska vi räkna kassan." Så här i efterhand är jag mest tacksam över det. En medioker insats och ett helt värdelöst resultat för oss. Det mesta kändes bara menlöst. En grå massa som inte klarar av att prestera. Förutom möjligen Dahlén-kedjan.
Tror du fn har fel Olle. Hade övriga lag hade haft våra spelare så nog fn hade inte dom förlorat mot ett avsågat SSK. Tränaren betyder mer än vad man tror, och har man ingen vass tränare behöver man ha ledande spelare som kan ta tag i det. Alternativt ett spelsystem som är väloljat där varenda spelare vet hur dom ska agera. Känns som vi saknar det mesta av dom ingredienserna...
Smokey: Har inte kommenterat Forsberg tidigare. Jag gillar inte coacher som ser ut att vara på permission från nån specialavdelning inom sjukvården. Men jag har jävligt svårt att förstå timeouten med två minuter kvar. Förstalinan var utvilad och redo att köra. Han skulle såklart sparat timeouten till sista minuten så dom varit fräscha hela vägen in.
Timrå räcker inte till. De är för veka, för naiva och alldeles för ineffektiva över tid. I HA kan man inte blanda insatser så som Timrå har gjort iår!
Vi ligger bättre till än förra året men ser inte ut att sluta på så många mer poäng än förra. Säsongen startade helt fantastiskt men ser tyvärr ut att sluta i i besvikelse!
Grundspel och specialteams är det laget faller på och det håller jag huvudtränaren ansvarig för!
lungan: ja med denna tränare räcker vi inte till. Synd att kasta bort vår enda chans på avancemang på många år framöver. För 2 spelare som Dalle och EP lär ju inte växa på träden
GurraG: Men vem faan kan hylla Berglund?? Han är på sin höjd en boxplayspelare. Håller med att vi bara har en femma, resten är bara utfyllnad. Det håller inte, och varför är det så? Vi skulle kunna byta ut våra 2-4 lina mot vilken 2-4 lina som helst i de andra lagen, och vi skulle nog ha ungefär likanmånga poäng. Och var är tacklingarna???? ..jag kan hålla på hur länge som helst.. Ludde och Jeremy har ju inte gått tekniken och kommer aldrig få den, men tacklas kan de ju. Men inte ens det enda de är bra på kan de genomföra på match. Det lustiga är ju att vi har hela 3 brunkarfemmor, men alla spelar som kärringar. Faan vad less jag blir..jag som försökt hålla humöret i schack men nu sprack ngt i huvet igen....
Eller kanske man skulle kunna tänkansig ett samtal mellan tränare Forsberg och tex Jeremy som låter så här: (F): -"Jeremy, vi vet båda två att du har samma speltekniska förmåga som materialaren för DM -förlorande laget i mun-och fotmålarhockeyligan div8" Det enda du är bra på är att åka skridskor rakt framåt och tackla. Nu har du spelat 3 perioder utan att tackla 1 gång. Varför???" (J): -"Men jag är ju en talang som varit med i jvm mm. Jag vill kunna lära mig annat." (F): -"Nej Jeremy, du har snart spelat mest matcher i Timrå genom tiderna och du har fortfarande inte klarat av att slå en vettig passning eller skjuta mer än 1 skott per match som inte går över mål, på sidan om eller mitt i magen. Tackla eller byt klubb".
Samma samtal.måste tas med bla Berglund, Ludde, Lööke mfl. Stene vete fan, han är ju bara dålig på allt tyvärr.
Rip Kirby: Lilla farbrorn Röd o Vit HOCKEYDYNAMIT önskar alla dessa trevliga Timråiter som brukar husera härinne i vår bok en riktigt GOD JUL OCH ETT GOTT NYTT ÅR med en seger mot Mordor den 4/1 🎄❄️🧑🎄🎊🎉🎀