1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590581 inlägg · 6216 ämnen

Spelarjakten

« · 1556916 · » Till forumet

Sv: Spelarjakten

Från Hockeypuls.se:

Timrå bekräftar värvning

Radek Smolenak spelar med Timrå IK resten av säsongen.

Det bekräftar klubben i ett pressmeddelande.

– Smolanek är en dokumenterat bra målskytt och jag hoppas och tror att vi med denna värvning kommer att få mera spets i vårt anfall och i power play, kommenterar sportchefen Kent Norberg.

Den 26-årige tjecken tillhör finska Lahti Pelicans, men kommer närmast från KHL-laget Torpedo Nizhny Novgorod dit han varit utlånad.

Timrå IK nämner ingenting om slovaken Jozef Stümpel i pressmeddelandet. Även han var på väg till Timrå. Enligt tjeckiska hokejportal.net säger HK Nitras sportchef John Plandora att Jozef Stümpel nobbat Timrå för att stanna i Nitra.

Kommentera

KORITFW: Ja hade det varit MoDo som varit intresserade så hade de nog nått en överrenskommelse. Så där kollegor emellan....
Kommentera

Timrå Icon: Jag tror att Nubben råkade få fel nummer och istället ingick långa förhandlingar med Tommy Töpel. Det kan förklara varför han tillbringade gårdagskvällen utanför Globen...
Kommentera

sjobergh @HahlBundy Ja, om dom nekar så finns inte alla påskrifter så då blir det svårt.

Finns alla påskrifter bör han kunna komma fortfarande. Om HK Nitra inte har skrivit under så blir det svårt. Men allt var ju klart igår kväll enligt nubben och det var bara IIHFs underskrift som fattades? Isf bör han kunna komma fortfarande så tolkar jag det iaf.

Kommentera

Svartfötter! stäm de Slovakiska kräken!
Kommentera

Plopp är godare än Center... det är nog Zigmund Palffy som kommer istället..
Kommentera

KORITFW:"However, Nitra in Piestany, in a report to the Stümpelom, will Travel."

Det kommer ju efter raden att influensa går i laget och tror det syftar till att han kommer att resa ändå eftersom han är frisk och de behöver friska spelare. Iaf skyller de på det....

Någon som har en annan tolkning?

Kommentera

Roligt med Smolenak såklart, men fortfarande ingen center, aj aj. :(
Kommentera

hubbenorlen: However, Nitra in Piestany, in a report to the Stümpelom, will Travel.

Låter ju skittrevligt? however så har dom fetfel och HAN SKA HIT!!
Kommentera

Bragd-Birger: Ja, om det bara blir Smolenak så ser jag det som ett misslyckande av Nubben då vi helt saknar centrar av kvalitet. Hoppas hoppas. Men skulle man verkligen gå ut med bara Smolenak på hemsidan om Stumpel var aktuell fortfarande? Skulle man då inte väntat och presenterat båda?
Kommentera

Bragd-Birger: Jag tror som Kattgubben att den där pajasklubben Nitra skyllde på att ett papper fastnat i kopiatorn och därmed blev han mer eller mindre tvungen att stanna.
Kommentera

Tifot på Lördag:

Stor banderoll över hela ståplats.

Med texten #FREE STÜMPEL

Kommentera

söder över: Om man i stället översätter till engelska så blir det lite tydligare att han stannar i Slovakien:

Some Swedish media have brought to the ending of the transfer window the information that the Swedish Elitserien peace Jozef Stumpel of HK Nitra.

Jozef Stumpel, whose name in the late night hours associated with the departure of the Swedish Elitserien Timra to finally leave. The director confirmed that Hokejportal.net HK Nitra John Plandora "Jozef Stumpel resist tempting offer from Swedish Timra and will continue to proceed in Nitra," said Plandora, adding that in addition to long-term injured players have Nitrania the major problems with influenza virus infections, which affected various players in the cabin. However, Nitra in Piestany, in a report to the Stümpelom, will travel.

Kommentera

söder över: Exakt!!

Man kan betala via Twitter också. Märk inlägget med

#FREE STÜMPEL

Han är inlåst i nåt hus i Slovakien.

Kommentera

Smolle är ett riktigt bra tillskott. I a f på pappret. Vet direkt vilken plats jag tycker att han ska ta...

Men det verkar alltså skita sig med Stumpen, även om det inte definitivt avskrivits än. Eller så har det det, i o m att Smolle blev bekräftad men inte Stumpen. Riktigt synd om han inte kommer. En center med hans playmaker-skills var precis det vi behövde. Bland alla svaga lagdelar är centrarna vår sämsta. I a f när vi pratar offensivt.

Kommentera

hubbenorlen: om inte du är en hejjare på språket utan måste använda google translate så tycker jag inte alls att det är svårt att misstolka...

lägg därtill att jag tänker misstänka att byråkratin i slovakien har lite andra vägar än våran svenska...

nää jag lever fortfarande på hoppet om en center...

Kommentera

Hahl Bundy: Haha.. ja, jäklar du! Well, den bjuder jag på :) Jag tyar inte längre, denna otålighet tar knäcken på mig. Var stoppade jag bössan sist jag insåg att det fanns ett liv utanför Timrå IK?

Redigerad kommentar

Kommentera

Vi skickar ner Leif Silbersky han löser det där... han är väl också slovak eller? :)
Kommentera

Dream Team: Kör Roxette en tvådagars?
Kommentera

Dream Team: Kan de mena att Stumpel kommer att resa med laget till nästa match trots influensan i laget? Vore trist om en influensa gör att det fått honom att stanna trots att han var överens med Timrå och alla papper är klara.

Om det står på hemsidan bör det väl stämma att han inte kommer. Jäkla skit isf. Hoppas att det inte stämmer och att de han fixa papperen innan och blir övertalad att komma i efterhand så att säga. Henrik Sjöberg skriver ju att man har fram till den 15:e februari på sig.

Kommentera

Dream Team: Roxetterna haglar in. Jag börjar räkna :) Ett
Kommentera

Fiskarbysse:

TIK har (?) startat Juristjakten 2013

sätt  in en 5hunka på samma giro som tidigare spelarjakten märk isättningen med: #FREE STÜMPEL

=)))

Kommentera

Men Smolenak nu helt klar!
Kommentera

Bragd-Birger:Nä då :) Jag ser dock inte vilken alternativ hund som skulle kunna  vara begraven. Äsch, vi släpper det här för ett tag nu tills fakta kommit på bordet...
Kommentera

hubbenorlen: Eller menar de att Stümpel stannar i Timrå....?
Han kanske redan sitter och trycker på Midlanda med Caslava....
Kommentera

hubbenorlen: Google översätt:

"Jozef Stumpel, vars namn i slutet nattetid i samband med avgång den svenska Elitserien Timrå att äntligen lämna. Regissören bekräftade att Hokejportal.net HK Nitra John Plandora "Jozef Stumpel motstå frestande erbjudande från svenska Timrå och kommer att fortsätta att gå i Nitra", säger Plandora och tillade att förutom långsiktiga skadade spelare har Nitrania de stora problemen med infektioner influensavirus, som påverkade olika aktörer i kabinen. Men Nitra i Piestany, i en rapport till Stümpelom, kommer att resa." 
Kommentera

söder över: Eftersom rubriken finns på klubbens hemsida och att den är publierad i dag så får man ju anta att det är sant. Det går ju inte direkt att misstolka den.
Kommentera

#FREE STÜMPEL
Kommentera

hubbenorlen: den där har jag läst nu...

igen

Kommentera

Bragd-Birger: HELL YEEAH!!! 

HAHAHAHA...

MMMYSIGT

Kommentera

Kattgubben: Nej, jag tror inte att Nubben ljugit. Verkar jag s å hatisk mot honom?
Kommentera

Bragd-Birger: Det är nog kört med Stümper. Rubriken på NItras hemsida lyder:

Stümpel stannar.

Kommentera

KORITFW: o jag Bildt... här behövs lite tyst diplomati med!

jättetyst...

KIM JONG UN (varför blev det sora bokstäver?) kan vara bra som back up om det behöver blir högljud diplomati också..

nu ska stumpen hit!!!!!1<1!1

Kommentera

snabelhåkan:Nu är i a f Smolle klar!
Kommentera

nectis: En spelskicklig center som kan hålla i pucken och producera poäng är ju det absolut viktigaste för Timrå. Där tror jag att Stumpel är helt rätt och kan vara helt avgörande för Timrås fortsatta elitexistens. Hoppas nu innerligt att både han och Smolenak kommer. Jag är mycket nervös nu. Så mycket som står på spel för Timrå.
Kommentera

nectis: Ja han var ju värd minst sjuhundralökar.
Kommentera

Bragd-Birger:Men... vad skulle det i såna fall vara? Insinuerar du att Nubben har farit med osanning?
Kommentera

nectis: Jag tänker dock inte börja fingra på studsaren än. Men det börjar bli hög tid för besked i den här soppan.
Kommentera

Bragd-Birger: Jag tror knappast att nubben skulle säga igår kväll att han är överens med Stumpel och att denne sedan ändrar sig över natten. Nej, det bör vara som Henrik Sjöberg säger att det bör gå att fixa och både Stumpel och Smolenak kommer. Timrå IK eller någon media skulle ha gått ut med detta om det var helt 100 klart. Det rasar in spelare som blir klar på elitprospects hela tiden. Tror snart även Stumpel kommer att stå där.

Mvh

Kommentera

Bragd-Birger: Ja det känner jag också. Vi blir utan nyförvärv helt enkelt.
Men hej, deppa inte. Vi har faktiskt bytt till en back..
Kommentera

Kattgubben: Inte fan håller klubben kvar Stumpen mot hans vilja. Här ligger en annan hund begraven.
Kommentera

Kattgubben: jag ringer Silbersky!
Kommentera

Kattgubben: Spelarjakten uppnår en ny nivå!
Kommentera

nectis:Vi får anlita en sjuhelvetes jurist och stämma skiten ur klubben
Kommentera

Bragd-Birger: Ja du, speciellt nu när jag jinxat det.
Kommentera

Michael90: Jag är mest nervös för att det skitit sig med Smolle också.
Kommentera

Kattgubben: Jobbigaste deadlinen på länge :( Men vi fick ju oss en smålen Yak.
Kommentera

Hahl Bundy: Herregud, jävla soppa.

Är det så att dom håller han kvar med flit får vi starta en kampanj.

FREE STÜMPEL
Kommentera

Michael90:Jag fattar som sagt halvsju... "övriga parter" borde väl innefatta hans klubb också. De har förmodligen inte skrivit under överhuvudtaget. Räcker nog inte bara med Stumpels namnteckning.
Kommentera

Kattgubben: Värsta roxetten!!!!!1:)
Kommentera

« · 1556916 · »