sjobergh @HahlBundy Ja, om dom nekar så finns inte alla påskrifter så då blir det svårt.
Finns alla påskrifter bör han kunna komma fortfarande. Om HK Nitra inte har skrivit under så blir det svårt. Men allt var ju klart igår kväll enligt nubben och det var bara IIHFs underskrift som fattades? Isf bör han kunna komma fortfarande så tolkar jag det iaf.
KORITFW:"However, Nitra in Piestany, in a report to the Stümpelom, will Travel."
Det kommer ju efter raden att influensa går i laget och tror det syftar till att han kommer att resa ändå eftersom han är frisk och de behöver friska spelare. Iaf skyller de på det....
Någon som har en annan tolkning?
hubbenorlen: However, Nitra in Piestany, in a report to the Stümpelom, will Travel.
Låter ju skittrevligt? however så har dom fetfel och HAN SKA HIT!!Tifot på Lördag:
Stor banderoll över hela ståplats.
Med texten #FREE STÜMPEL
söder över: Om man i stället översätter till engelska så blir det lite tydligare att han stannar i Slovakien:
Some Swedish media have brought to the ending of the transfer window the information that the Swedish Elitserien peace Jozef Stumpel of HK Nitra.
Jozef Stumpel, whose name in the late night hours associated with the departure of the Swedish Elitserien Timra to finally leave. The director confirmed that Hokejportal.net HK Nitra John Plandora "Jozef Stumpel resist tempting offer from Swedish Timra and will continue to proceed in Nitra," said Plandora, adding that in addition to long-term injured players have Nitrania the major problems with influenza virus infections, which affected various players in the cabin. However, Nitra in Piestany, in a report to the Stümpelom, will travel.
söder över: Exakt!!
Man kan betala via Twitter också. Märk inlägget med
Han är inlåst i nåt hus i Slovakien.
Smolle är ett riktigt bra tillskott. I a f på pappret. Vet direkt vilken plats jag tycker att han ska ta...
Men det verkar alltså skita sig med Stumpen, även om det inte definitivt avskrivits än. Eller så har det det, i o m att Smolle blev bekräftad men inte Stumpen. Riktigt synd om han inte kommer. En center med hans playmaker-skills var precis det vi behövde. Bland alla svaga lagdelar är centrarna vår sämsta. I a f när vi pratar offensivt.
hubbenorlen: om inte du är en hejjare på språket utan måste använda google translate så tycker jag inte alls att det är svårt att misstolka...
lägg därtill att jag tänker misstänka att byråkratin i slovakien har lite andra vägar än våran svenska...
nää jag lever fortfarande på hoppet om en center...
Redigerad kommentar
Dream Team: Kan de mena att Stumpel kommer att resa med laget till nästa match trots influensan i laget? Vore trist om en influensa gör att det fått honom att stanna trots att han var överens med Timrå och alla papper är klara.
Om det står på hemsidan bör det väl stämma att han inte kommer. Jäkla skit isf. Hoppas att det inte stämmer och att de han fixa papperen innan och blir övertalad att komma i efterhand så att säga. Henrik Sjöberg skriver ju att man har fram till den 15:e februari på sig.
Fiskarbysse:
TIK har (?) startat Juristjakten 2013
sätt in en 5hunka på samma giro som tidigare spelarjakten märk isättningen med: #FREE STÜMPEL
=)))
Bragd-Birger: Det är nog kört med Stümper. Rubriken på NItras hemsida lyder:
Stümpel stannar.
KORITFW: o jag Bildt... här behövs lite tyst diplomati med!
jättetyst...
KIM JONG UN (varför blev det sora bokstäver?) kan vara bra som back up om det behöver blir högljud diplomati också..
nu ska stumpen hit!!!!!1<1!1
Bragd-Birger: Jag tror knappast att nubben skulle säga igår kväll att han är överens med Stumpel och att denne sedan ändrar sig över natten. Nej, det bör vara som Henrik Sjöberg säger att det bör gå att fixa och både Stumpel och Smolenak kommer. Timrå IK eller någon media skulle ha gått ut med detta om det var helt 100 klart. Det rasar in spelare som blir klar på elitprospects hela tiden. Tror snart även Stumpel kommer att stå där.
Mvh
Från Hockeypuls.se:
Timrå bekräftar värvning
Radek Smolenak spelar med Timrå IK resten av säsongen.
Det bekräftar klubben i ett pressmeddelande.
– Smolanek är en dokumenterat bra målskytt och jag hoppas och tror att vi med denna värvning kommer att få mera spets i vårt anfall och i power play, kommenterar sportchefen Kent Norberg.
Den 26-årige tjecken tillhör finska Lahti Pelicans, men kommer närmast från KHL-laget Torpedo Nizhny Novgorod dit han varit utlånad.
Timrå IK nämner ingenting om slovaken Jozef Stümpel i pressmeddelandet. Även han var på väg till Timrå. Enligt tjeckiska hokejportal.net säger HK Nitras sportchef John Plandora att Jozef Stümpel nobbat Timrå för att stanna i Nitra.