Redigerad kommentar
Bragd-Birger: För egen del har jag redan börjat se fram emot matcher som gäller lite. Det ska bli riktigt intressant att se vilken nivå som kommer att krävas för att vinna matcher i kvalserien den här gången.
Kom igen nu, ända in i kaklet!!1!
På bobbarnas hockeyforum spekuleras det i att alla Timråiter som skänkt pengar till spelarjakten vill ha tillbaka sina pengar om det inte blir något förvärv före deadline. Är det så?
För mig är det ett bidrag till klubben att användas på bästa sätt. Går det inte att hitta något bra så för klubben disponera slanten på bästa sätt och göra något annat. Nog kan jag bli besviken över att det inte går att få tag på spets om det är så men inte känner jag mig lurad på grund av att jag donerat pengar till ändamålet.
El Maco: Jag kommer att begära pengarna tillbaka, med ränta. Plus en personlig ursäkt av Nubben.
Nej, men dom pengarna kan nog klubben få användning för ändå. Har svårt att tro att särskilt många skulle yrka på retur. Däremot tror jag att flera med mig skulle tycka att hela värvningsbiten i paketet var lite, hm...eljest skött.
Redigerad kommentar
73Sjöbba: Problemet med oss kontra många andra lag är att vi skulle inte behöva en ny spelare utan ca 20 st. Sen förstår jag helt allvarligt inte vem som skulle vilja komma hit? Vi verkar ju helt sakna visioner o framtid, rykten säger att nästa säsong skulle bli än värre om vi mot förmodan klarar oss kvar.
Fattar inte hur man räknar i klubben, senaste matchen var det runt 2000 pers på arenan, 3800 som var den officella visar bara hur många med årskort som stannade hemma. Resturangen var inte ens halvfull, knappt kö till kioskerna osv osv. Det lär ju
vara än mindre folk kommande matcher.
Vi har 6 hemmamatcher kvar, o varje match av dessa måste vi förlora stora pengar kontra budget. Troligen så mkt pengar så vi hade haft råd med ett par vettiga spelare inför slutspurten. Men man valde att inte värva, och därmed se till så att man garanterat hamnade i kvalserien.
mikenomad: Dom är naturligtvis dyra, men jag trodde inte att det var så stor skillnad mellan Tjeckien och Finland i det avseendet.
Hur som helst: Det lär nog inte bli ett toppnamn om Nubben koncentrerar sig på Finland nu. Lagen släpper nog inte sina poängbästa centrar i det här läget av säsongen. Så om det blir nåt, så lär vi väl få en andrecenter från finska ligan.
Och det känns ju så där.
Det börjar kännas som den gången jag märkte att jag fått skatteåterbäringen dan före julafton. Nästan 700 000 och handla för men vad ska vi köpa?