1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

587912 inlägg · 6217 ämnen

Ståplats/klacken

« · 1267674 Till forumet


Sv: Ståplats/klacken

Janken: Jag menar att ur ett psykoanalytiskt perspektiv så kommer det hur än de äldre i klacken beter sig alltid finnas en överhängande risk att den yngre generationen tycker att det är töntigt. I alla fall så länge de äldre upprätthåller samma livsvärderingar som de ungas föräldrargeneration.

Så åldersfacismen kommer nog alltid bestå. Jag tror också att om man vill ha en förynging av den engagerade kärnan så kan det vara smart att låta de unga och engagerade utveckla klacken och vara de som syns mest. Det måste bli lockande för dem att stå där.

Men jag tycker väl ändå att de som står i klacken äger rätten att försöka utveckla den på sitt sätt, gammal som ung, kvinna som man. Jag ville bara ha sagt att det nog inte räcker med att bara välkomna unga och brinnande människor om man verkligen vill ha dit dem.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Ståplats/klacken
Janken: Antingen så bruinner man eller så brinner man inte, åldern är i sammanhanget ointressant. De som hänger upp sig på sådana trivialiteter är inte i närheten av att nä'ra ett brinnande engagemang för Timrå IK och kan följdakltligen förpassa sig någon annanstans utan att något tomrum uppstår.
Kommentera

Sv: Ståplats/klacken
Anonymous:
Ännu värre med mobilpillande fjortisar som klagar och smuttar kaffekask!
Kommentera

Sv: Ståplats/klacken
JimmyH:
Jag gissar att du syftar på mig!
Anser du att jag "tycker jag är cool"?
Hmmm!?!?!


Så egentligen VILL DU att jag ska stå där och knipa käft?
Klaga lite lågmält på spelet och svära över att läktarflaggan skymmer sikten?
Så om alla som passerat 40 surar till på läktaren gör det (Helst flyttar på sig)
Då skulle det bli fart!
Eller hur menar du?!?
Kommentera

Sv: Ståplats/klacken
Jag anser att man ska vara tyst på matcher o på sin höjd säga tyst för sig själv vid mål: "Ja".
Men det ska vara tyst o kort annars kan man få ont i öronen.

Det ska vara en helig stämning o som vid begravningar då är det mysigt.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Ståplats/klacken
JNS: Ja vem älskar inte Iphonesurfande facebookbesökande lattesmuttande curlingfjortisar.
Kommentera

Sv: Ståplats/klacken
Hm vad är värst? Ungdomar som pillar på sina mobiler eller gammgubbar som inte gör annat än gnäller och dricker kaffekask??
Kommentera

Sv: Ståplats/klacken
Janken:
Kan inte skriva bättre än vad du gjorde.
Du har helt rätt i det du säger..
Jag själv står inte alltid i klacken, men när jag väl gör det så går jag in för det. De matcher jag känner att jag inte kan ge laget stöd, då håller jag mig på sidan.
Problemet med att det står massa 14-18 åringar och pillar på sina mobiler tror jag dock aldrig att vi kan få bort.. det är många som tar med sig kompisar till klacken som inte är ett dugg intresserad av att sjunga, eller tom intresserad av hockey!

Appropå farbrorn, finns många såna som förstör när overhead-flaggan ska upp vid mål.. antingen blir det snett, eller tar de sån jävla tid att få upp den så spelet hinner börja igen!

Jag brukar åka på bortamatcherna mot Modo, sen har jag vart i Skellefteå två gånger också. Förhoppningsvis får man åka till Läkerolen till höst/vintern.
Kommentera

Sv: Ståplats/klacken

Janken: Brinnande unga entusiaster brukar ofta befinna sig i ett stadium i livet där de föraktar sin föräldrargeneration.

Står det då människor som påminner om deras föräldrar och som dessutom tycker att de är coola i en klack så finns en klar risk att de brinnande unga entusiasterna söker tillhörighet någon annanstans.

Kommentera

Sv: Ståplats/klacken
TimråAnte:
Problemet är inte delningen av ståplatsläktaren!
Enligt mig så är problemet att det står så förbannat många fågelholkar i själva klacken!
D v s mellan södra sittplats och första ingången!
Varför vill man stå där om man inte har något som helst intresse av att delta i det allmäna påhejandet av laget?
Och ni som har någon, lite åldersfascistoid, uppfattning om att det är åldersrelaterat bör gå till optikern alternativt, vrida på huvet när ni står där!
Visst vimlar det av tanter och farbröder som står som fågelholkar utan att säga flasklock! (Farbrorn som alltid håller emot läktarflaggan är inte att leka med) Men herrejisses så många tonåringar och 20+: are som bara dräller på den läktarsektionen. SMS:ar, kammar håret, chillar med polare men inte tillför ett smack till klacken!
För mig är det en gåta varför dom står där och tar plats i själva klacken?
Nä! Gå och ställ er på andra sidan ingången (Mitt på läktarn) så får gaphalsarna plats i "Klackhörnet"
Eller, ännu bättre! Offra lite stämband ni också för bövelen!
Det är en adrenalinkick, klart jämförbar med sex!
Jag kan, för mitt liv, inte förstå hur man ens kan befinna sig mitt i en hejaklack och INTE dras med???
Men men....
I en viss ålder så tycker man kanske att det är pinsamt att gapa och skrika? Trots att merparten av dom soom står omkring en gör det!
Och ni som försöker göra en "ålderspryl" av det!
Ta med er "kidsen" som bara däller på läktaren och ställ er bredvid farbror Janken, tant Jean1, farbror Sven eller tant Laila så ska vi nog fan få er att knäcka rösten!

Föresten så skulle det vara trevligt att få fler "brinnande, unga, entusiaster" att följa med på fler bortaresor! Vi har en kader på 10-12 stycken.... Men sen är det mest Tanter och farbröder på 30+ som brukar följa med!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Ståplats/klacken
superfalle: kung kung , nu är ja genast lugn !
Kommentera

Sv: Ståplats/klacken
TimråAnte: klart som fan de blir en ny arena .. de kan du nog vara ganska lugn för
Kommentera

Sv: Ståplats/klacken
JNS: ska fundera lite, jag och 10 polare ska köpa årskort på stå iår och vi vill gärna delta lite grann i läktargruppen , skulle vara skoj att komma med lite fler ideer . vi är 18 år hela högen så lite hjärna har vi iaf :D


Det suger att det är en delning på klacken , det är bara den halvan som är mellan sittplats och första ingången som är aktiv , dom andra står för det mesta och bara klappar händerna, med en utgång/ ingång mindre skulle det bli en hel klack och därmed bättre tryck :)


Men är det så att en nyarena plan påbörjas så är det ingen ide. men jag tror
inte det kommer bli av tyvärr :( man såg ju i tidningen för nån/ några månader sedan den nya arena planen. Men mer har man inte sett eller hört.

:)
Kommentera

Sv: Ståplats/klacken
TimråAnte: Hallåj! har tyvär inte hört nått om att nån ingång ska bort Och nu när det finns planer på att bygga en ny arena så tror jag inte de kommer spenderas nå mer slantar på ladan.
De där med ingången borde dom ha fixat förlängesen. De är ju förjävligt, Klacken blir uppdelat i två.

Men de var ett bra förslag, ta bort en ingång så kan dom bygga ut sittplats nån meter så får man bort hörnet där de knappt brukar stå nån. Även när de är fullt hus å trångt nå jävulskt så är de tomt där uppe.

Du får gärna bli klackledare om du känner för de =)
Kommentera

Ståplats/klacken
Tjena alla tikare ! har hört av nån/några att det inte kommer vara någon mitten utgång på stå ? stämmer de. Skulle vara bra om det inte var det, blir
mycket större bredd på klacken då. Det räcker med en utgång. Så het hockey är det inte att det tar eld på läktarn ;) .



Och klacken bör vi inte utse någon till en hejjarklacks ledare som står för det mesta upp och gör så att det blir mera drag på klacken. just nu äre massa som bara står och viskar, ungefär som om att dom tagit hem en snygg tjej och ligger rummet tätt intill sina föräldrar och viskar för att inte höras. vissa kanske skämms för att sjunga/ skrika . Men vafan ta en grogg eller en 70:s ja eller vafan som hälst då blire lättare, ( lite skoj där dock ) men ändå inte.



vill gärna få ett svar på det där med utgången vid stå.

Kanske nått stavfel . men vem fan bryr sig ;) kanske en dryg modosupporter.
Kommentera

« · 1267674