1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590411 inlägg · 6217 ämnen

Stefan Lindqvist måste avgå

« · 1340141 · » Till forumet

Sv: Stefan Lindqvist måste avgå
Taurus: Dom gamla grekerna hade favoritpojkar...
Kommentera

The Fat Bastard:

Är nog inte han som värvat dom iof!!
Kommentera

The great one: Det här är ju inte märkligt egentligen. Det som varit märkligt är att vi inte är sist förrän nu...
- Seriens sämsta hemmalag
- Seriens mest utvisade
- Seriens sämsta boxplay lag
- Seriens sämsta powerplay

Allvarligt! Då ska man ligga sist

Lägg därtill allt annat märkligt runt det här skämtet till lag denna säsong.

- Vi saknar helt spets
- De finska sk stjärnorna är makalöst urusla
- Vi tappar corso och pärsinen,men ersätter inte
- Vi påstår att det inte finns spelare när de andra förstärker på löpande band
- Till sist får vi panikvärva i alla fall och då....in med mer bredd
- Coacherna verkar helt befriade från ideer
- Vi spelar seriens sämsta hockey
- Vi blir överkörda av aik(??????) fyra gånger
- laget är en grå massa av mdelmåttor
- vi startar säsongen med ofullständig trupp
- vi har suparfest mitt i säsongen

......orkar inte fortsätta på mobilen,men

Slutligen: Skit i plusresultat nu! Satsa hela den förmodade vinsten på att ta in spets! Föreningens existens i es står på spel. Inse faran - agera nu! Agera kraftfullt! Annars är det slut. Vi ser det, andra ser det, Bork ser det, ALLA SER DET! Agera nu - annars är det över!
Kommentera

orion:

Grek?????
Kommentera

Taurus:

Sega Finska gubbar verkar vara Perras favoriter.
Kommentera

Taurus: Men Perra är väl ingen grek, eller?..
Kommentera

The Fat Bastard:

Verkar vara hans gullpojke
Kommentera

Med Linkan kvar lär vi knappast hinna med att göra någon förändring på spelarsidan före den 31/1...
Kommentera

VARFÖR VÅGAR INTE PERRA BÄNKA HIRSO?????
Kommentera

The great one: Jo, det hade vi Krykov-Nordgren-Carlsson mumsfillibabba :-)
Men INTE åka ut. Då blir det Husum, Teg och Kågedalen resten av min livstid :-(
Kommentera

Ja det som de pratats om i tidningen i veckan om att alla i föreningen måste kolla sig i spegeln och se vad vi kan göra bättre. Samt Perras snack om större krav på stjärnorna och nya formationer.

Inte såg det annorlunda ut på isen, kom igen gör nått radikalt.

En femma med Murley Lundmark Pikkarainen, våga prova något helt nytt, att flytta någon spelare gör ju ingen skillnad och har så inte gjort på hela säsongen.

Spelet går för långsamt, man håller i pucken istället för att passa i första läget och motståndarna ges chansen att komma in på kropp, vi är för ängsliga, Timrås spelare måste sluta tänka ute på isen, ser man en enkel och bra passaning slå den, jag lovar det kommer ingen bättre, samt att spelet går fortare. Vi håller pucken för länge på varje spelare, dock ska pucken givetvis inte brinna på varje klubblad, men vi håller pucken alldeles för länge just nu.

Sedan varför åker vi inte 100 % i alla situationer, så fort vi ska hämta puck vid säger bromsar vi 2 meter innan, vi agerar som att vi inte vill ta en smäll, Åkt 100 % till pucken, slå iväg en enkel passning ta taklingen och spelare vidare. Se Hirso i andra periden han har värdens fart emot pucken som ligger vid sargen bakom den förlängda mållinjen, men vad gör killen han bromsar och Luleå backen åker förbi tar pucken och Hrisho är helt överspelad.

Timrå måste börja spela sporten ishockey, det är tufft det gör ont, man ska bli trött och man ska göra mål. Kom igen nu.

En sista grej, vart har vi spetsat till truppen jo ingenstans, vi har ju bara ersatt skadade spelare, men sämre spelare, vi har inte spetsat till truppen. Linkan du har gjort ett dåligt arbete.

Axei, Pärrsinen, Hynning vs Murley Viinanen, Lundmark.

Sedan har vi sparkat Corso truppen är ju till och med tunnare nu än när vi startade säsongen, Tre långtids skador måste alltid ersättas, och en sparkad spelare måste också ersättas, vi har inte ens lyckats med det.

Förrå året förlorade, slutade Timrå serien helt fantastiskt vi tog poäng i de 11 senaste matcherna och förlorade endast en enda och det var i sudden emot SAIK. Detta måste återupprepas och vi ska ha någon chans. Men tyävärr finns det inget som ens tenderar till att detta ska vara möjligt, speciellt när serien är tajtare än normalt, Alla lag har något att spela om.
Kommentera

Sälj Sebbe (tack för allt!!) och bygg om backsidan.
Kommentera

sargad:

Känns som om det kvittar om vi åker ut, bara jag slipper se alla överbetalda hockeyspelare en säsong till.

Den enda som grämer mig är att vi inte knep något guld under våra 10 år i Elitserien.

Vi hade chansen ett par gånger.
Kommentera

ÖstrandsNisse:

Nyp in Janne Karlsson från Växjö till nästa år!! En man med nytänk och förespråkar hård snabb hockey!! Sen har vi Nubben och U Dahlen som skule kunna överta vissa platser oxå.
Kommentera

Laken:
hur många skär tog Hirscho ikväll?

Vilken läktarplats hade Pikken?

Hur coachar man laget med två min. kvar och ligger under med ett mål?

Svar 1 Inget han gled mest.

Svar 2: Var han på plats.

Svar 3: Som trollet rulle.

Fan va dåligt att inte kämpa iallafall, dom hade chanser men så fort man kmmer in i zoonen så liknar det kerstin Palm, lite fäktning med pinnen i handen.

Less, Less, Less
Kommentera

Laken: Nä inte roligt, men han skrattar hela vägen till banken.
Kommentera

Nisse: Kan ju vara så att dessa herrar börjar leverera lagom till nästa säsong. Sista året på kontraktet, nya arbetsgivare ska luras. Finns ingen större anledning till att slita ut sig i år då de har kontrakt över nästa säsong också.
Det enda som skulle kunna få fart på dessa herrar är om det börjar brännas och att elitserieplatsen är hotad. Så vem vet, de kanske gasar på redan i kvalserien...

Redigerad kommentar

Kommentera

RTS: Ja, det var till och med tidigare än så, efter typ 10 omgångar var många oroliga, trots den höga tabellplaceringen. TJs hånfulla kommentarer går till Timråhistorien. Det ska till någonting alldeles extra om han ska tvätta bort det här nu.
Kommentera

Till dom som säger att det är bättre att åka ut och bygga om laget: I terorin en fin tanke men i realiteten tror jag att vi då risker att falla som en fura eller en tall om ni så vill. För det första så tror jag att vi skulle kunna ramla rätt ur Allsvenskan som en slags rekyl/reaktion på att åka ur ES. För det andra kan det dröja 18 år igen innan det blir högsta serien eller mycket mökligt att Timrå har satt sin sista potatis i ES för alltid. Näääää..... det är bara att kavla upp ärmarna och åka på bortamatcher om det blir kvalserie. Apropå det, kommer TIK 08 mobilisera om det blir skarpt läge? Hoppas det.
Kommentera

Nisse:

Det får vara slut med lönekostnader. Vi måste ha spelare som brinner för sporten ishockey. Gratis ska det vara. Möjligtvis ett klubbkonto.
Kommentera

Nisse: Det blir så klart en förhandlingsfråga men förhoppningsvis accepterar Hirscho att riva kontraktet för nästa år. Han kan ju inte heller tycka det är så värst roligt här i Elitserien.

Redigerad kommentar

Kommentera

Laken: Nästa års lönekostnad då, vem skall stå för den ?
Kommentera

Laken: Jag med!
Kommentera

Laken:

Håll i dem hårt då så de inte går till en Finlandskryssning..
Kommentera

ÖstrandsNisse: Perra och Clabbe är säkert två trevliga mysgubbar.
Bra att skapa god stämning saker som jag förespråkar.

MEN dom har inget mera att tillföra i våran förening.
Vi måste ha akuthjälp Vi behöver konstgjord andning.
Vi behöver en Boork och Peter Stormare
Kommentera

RocknRolf2: Synd att TJ valde att avfärda supportrarnas tilltänkta bidrag till Sonnie, jag tror vi skulle fått ihop en bra slant då, var det i oktober som supportrarna insåg att laget var tunt?
Kommentera

haggen: Jag skänker gärna 500 spänn om det går till ett kritiskt TIFO...
Kommentera

haggen:

Tifogruppen drog med lakens pengar till thailand, så det blir nog svårt. Har inte synts till sedan november 2008, då laken lade ner sin sista tusenlapp i hinken.
Kommentera

Skarin: Jag håller med dig! Det finns inte på världskartan att så många spelare kan underprestera så in i helvete, i match efter match. Det måste bero på något annat. Och med tanke på det så kan jag tycka att det "billigaste" alternativet nu är att entlediga tränarparet för att få in ett nytt tänk. Jag var så jävla nöjd när man presenterade Perra och Clabbe. Men jag är minst lika missnöjd nu när jag ser att de inte får ut tillnärmelsevis det man kan förvänta sig.

Nej, ut med tränarparet och in med nytt. Tränarexperter kryllar det av, inte bara på HS utan även utanför det här lilla cybernästet.
Kommentera

Laken: Ja, man skulle ha jobbat stenhårt för att få lös honom redan i oktober.
Kommentera

Laken:

300 papp i månaden?, var Frölunda med i bugivningen eller vad?
Redan där skulle Linkan dragit åt sig öronen.

Dålig scouting från målvakt till forwards, helvete vilken soppa.

I övrigt - Om tifogruppen lever, kan inte ni dra ihop något trevligt budskap direkt till styrelsen på lördag?
De måste vakna till!
Kommentera

Kan någon svara mig på detta.

Hirschovits är så klart ett stort namn hemma i Finland, säkert många klubbar intresserade av honom där. Varför har vi inte skickat hem honom?!?
Om vi gissar att han sitter på 300 000/månad, varför inte erbjuda de finländska klubbarna att vi står för 100 000/månad säsongen ut.
Vips så är han borta och klubben har statuerat ett exempel. Dessutom har vi 200 000/månad att lägga på en ny spelare.
Kommentera

Majkii: Det går trovärdiga rykten om att både TJ och Linkan läser detta forum. Hoppas det.
Kommentera

hm...vem mer tror att de blir ungefär 2800 på nästa hemma match? Ni kanske bör mejla vår sportchef eller TJ om ni har synpunkter på deras arbete så kan dom kanske försvara sig själv. Här kan man inte sitta och tracka ner och vara nöjd efter ett inlägg. Ta de längre......mejla vår sportchef/TJ angående era bekymmer så han får en inkorg med 2000mejl per dag om hur besviken alla är på hur Timrå hanteras för tillfället....?
Kommentera

Stefan Lindqvist du har säkert gjort ditt bästa. Men inse/konstatera, detta vart ett för stort hopp för dig. En för hög nivå - avgå!
Kommentera

Knylan hade rätt från första början!

Perra hem Perra till att börja med! Per-Erik och Claes måste härifrån! Eller kommer TJ och den så kallade sportchefen Linkan inte göra någonting!? Kommer man inte göra NÅGONTING!? Rent spelarmässigt är vi väl inte så mkt bättre än placeringar 9-12. Men en NORMAL förening skickar iväg tränarna NU, till att börja. Men jag tvivlar på att det ens finns en plan B, vare sig vad gäller spelare eller tränare. Jag skäms.

Det är nästintill omöjligt att vi överlever en kvalserie. Det finns INGENTING som tyder på att vi klarar den. Och då är det slut, för all framtid.

Timjå IK och Timjå kommun kommer vara ett minne blott.

Redigerad kommentar

Kommentera

frustrerad igen då...

vad var bra?
jag missade första perioden så...
alltså timrå ik är helt verkligen HELT!!!! jävla ofarliga offensivt! det finns nada! inte ett jävla skit kan man hitta på! uppenbarligen ville man lägga in puckar på mål o slänga in returer... när man gjort 2 mål på det viset är det väl ganska enkelt att räkna ut att lule vill hålla tätt framför sitt eget mål. vad gör tik då?

joooo självklart fortsätter man att slänga in puckar på mål... ja jo fast utan att någon går in i skiten...

detta är det sämsta timrå jag sett någonsin! ingen fantasi ingenenting! faaan va tråkigt! jag håtar att jag älskar timrå...

nu blire tough love från min sida! ner i allsvenskan bygg om o rensa i leden!

detta år har varit misslyckat!

corso soppan
hirso soppan
fylle soppan
skade soppan
sonnie soppan!

ner i allsvenskan så alla jävla penningkåta löne plockare flyr fältet (inkl slinkan o tj) o vi få börja om med hjärta som bas i liret!

jag hade uppenbarligen så jävla fel jag kunde ha ang perra. herregöte vilken miss!

meeeen jag tror nog ändå att linkan får det tyngsta ansvaret för detta fiasko.
hade vi åtminstånde haft en komplett trupp från start kanske vi hade klarat oss undan en satans massa dyra skador som vi inte kunnat ersätta på ett vettigt sätt.

lundmark..... jaaa joo han verkar vara exakt den sort vi behöver...

HALLÅ!!! vi har ju redan Lander, Gabbe, Hallin. murley å bs. jo men en till relativt fantasilös forward är ju perfekt när pärssinens rygg fucka ur igen. eller efter corsos fet fot i arslet....

fan vad det svider. jävla ap förening! inget ansvar för de styrande? slinkan kan väl inte mena att spelana ska titta sig i spegeln å skärpa sig...
det måste varje spelare ha hunnit gjort fem gånger vid detta lag.

INSE LINKAN! DU HAR BYGGT DETTA DETTA ÄR DITT VERK DITT ANSVAR!

Jag skiter i om hirso kan bättre eller om pikken borde ha gjort dubbelt så mycket mål. så här bra var dom! heder till tik produkterna! dom visar match efter match upp det som en gång var timrå ik. sebbe. lander å fjunisarna som förvisso är inflyttade men ändå kommer med en uppenbarligen helt annan syn på kamp än vad "proffsen" visar upp har enligt min bok överträffat de förväntnigarna jag hade inför iår. Lander är för fan en gigant! 19 årig jävla gigant bland dessa hockey miljonärer! FANTASTISKT! KRIGA PÅ NU!

så nu känns det lite bättre...
Kommentera

diffe , svårt att sparka någon i slutet av säsongen då de inte finns spelare på marknaden . men kan du snälla sluta säga att ingen är en flopp . vi har ingen som producerar , absolut ingen alls , något slumpmål hit och dit , jag vet att du är mycket för de här med laget osv osv . men några måste sticka ut och leda laget , producera poäng . och dom som är värvade för de , dom som lyfter den där större pengen än dom övriga , runt dom händer absolut ingenting . sen finns de andra som inte producerar något , som har till uppgift att spela 0,0 . de är inga floppar .men de är klart att kim.h och jokela är floppar . dyra spelare som inte är de minsta bättre än någon annan
Kommentera

ÖstrandsNisse: Sen är det "Bygg Om, Bygg Rätt" som gäller.
Kommentera

ÖstrandsNisse: Har du addat perHapps på fejjan?? :-)
Kommentera

Johnny Bravo: Ulf Dahlén skulle smaka mumma. Skulle dessutom kunna tänka mig namn som Birve, Söderström och Svedberg på framskjutande positioner i föreningen.
Men innan jag börjar jiddra om en massa namn, som är tagen ur luften, så skall denna säsong spelas klart med en - förhoppningsvis - lyckad utgång.
Kommentera

ÖstrandsNisse: Ja Näslund var helt klart ett lyft för dem. I början litade vi väl inte på att Linkan skulle klara SC-posten själv heller då Robban hjälpte till? Fast det kanske berodde på något annat i och för sig
Kommentera

ÖstrandsNisse: Kanske Dahlén är den SC vi saknat?
Kommentera

söder över: Den person som antagligen skall ha mest credit för det är Markus Näslund. I och med hans roll som GM öppnades också andra dörrar för Ö-vikslaget. Medan Linkan drog till Finland och checkade läget så lyfte Näslund telefonluren och fixade fram kvalité.
Jag tror, tyvärr, att marknaden är ganska begränsad med Stefan Lindqvist som sportchef. Om man inte är beredd att betala överpriser för medelklass-spelare vill säga. 
Kommentera

ersson: Det är svårt att vara positiv när det ser ut som det gör.
Det är svårt att vara positiv när i stort sett alla påpekat bristerna inför säsongen o inget görs.
Det är svårt att vara positiv när vi har en klubbledning som stuckit huvet i sanden alt. snön.
Det är svårt att vara positiv när man ser hur det coachas. Förlåt, HUR det INTE coachas ska det vara.
Det är svårt att vara positiv när man ser spelare åka på isen o verkar skita i allt.
Det är svårt att vara positiv när man är på väg till ett ovisst kval med ett icke existerande grundspel.

Jag kan forstätta länge men jag tror du har fattat min poäng.
Kommentera

RocknRolf2: Slutspel är fullständigt orealistiskt, isf måste det bli på bekostnad av Frölunda eller Modo och hur troligt är det? Brynäs tror jag vi också kan räkna bort från slutspel, dom känns som ett klockrent 9:ondelag i dagsläget. Kvar att bråka om finns tiondeplatsen och det är den som i bästa fall kan bli vår...
Kommentera

tik02: jag skulle nog inte ge challe så mycket beröm över modos framgång. Han har självklart del i framgångarna men värvningarna vid jul är nog den avgörande delen i att det har vänt för dom. Iom segrarna har hela modos trupp lyft sig så som man önskar att timrås med skulle göra.
Kommentera

tik02, Johnny Bravo, etc: Ja, jag försökte ifall.

Redigerad kommentar

Kommentera

RocknRolf2: Ja tyvärr är det nog så, inget slutspel i år, kan nog bli svårt att bara hamna i ingenmansland. Challes agerande i båset förra säsongen var nog inte så tokigt i alla fall, man ser vad han har fått fart på Modo, och det kan man inte bara säga att det beror på nyförvärven dom fick nyligen, våra som vi har skaffat ska väl vara minst lika bra med rätt coachning. Dessutom har lagen ovanför "seglat" iväg för mycket nu.
Kommentera

RocknRolf2: Själv är jag nu inställd på kvalspel o att vi där kanske kan hålla oss kvar i ES, men kvalspel hursomhelst.

Allt annat är from nu en oändlig källa till lycka o glädje.
Kommentera

« · 1340141 · »