Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Johnny B Goode: "Personligen sätter jag inte min fot där förrän föreningen visar handlingskraft."
Patetiskt, patetiskt, patetiskt.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Johnny Bravo: Tack tack och åter tack. Det känns dock tyvärr inte så där bra som det borde göra när man har rätt i sina profetior. För er som inte var med i april så skrev jag alltså såhär angående Perras påskrift, även då till Bravo fast till gamla nicket, Bundy:
"Hahl Bundy: Just det där med hans syn på hockey är något som är ett av mina största frågetecken. Vad har han för syn på hockey? Mycket fart och fläkt? Mycket skridskoåkning? Vilken tränare drar inte till med dom orden när dom får frågan om vilken hockey dom vill att deras lag ska spela?
Och sen då, återigen, kontraktslösningen. Det vi skriker efter har varit kontinuitet. Hade lösningen varit på tre år som man skrev med Charles så signalerar det samtidigt att man vill ge detta tre år och bygga upp något under åtminstone tre års sikt. Om nu FBK skulle kräfta under kommande säsong och man återigen ska se över tränartrojkan så kan jag ge mig fan att vi står här utan tränare om ett år igen. Jag hatar Värmland.
Lösningen med Charles och Nygårds var väldigt spännande på förhand, lite oförutsägbar, lite "Timrå". Lite oprövade men man förstod ändå hela upplägget. Nu gör jag inte det. Etablerat, dyrt, namn med fruktansvärt stark värmländsk anknytning. Jag tycker att man gjort det väldigt enkelt för sig."
Slutcitat.
Jag tror att Perra hade varit en fullkomligt lysande tränare att ta in i det här läget. Lysande. Spela enkelt, åka skridskor, spela på kontring osv. Han hade varit en frisk fläkt. Men hur mycket mer kan han få ut av det här, undermåliga, laget i det här läget? När det inte finns något som han kan förfina och förenkla heller. Det har inte varit någon annan som lagt grunden utan det är han själv, tillsammans med spelarna.
Nä, det blir en rysare det här. Klubben kommer knappast göra något åt tränarsituationen heller. Spännande.
Johnny B Goode: Jag förstår absolut om det är många som känner som dig. Men det är fortfarande ett jävla tattarbeteende att vara den som aktivt väljer att inte gå på matcherna på grund av att LEDNINGEN inte agerar. Ni förtjänar inte Timrå IK och kan dra åt helvete. Jag skiter i vilka sponsorer det handlar om och blabla, men ni förstör för föreningen genom att sprida er dåliga, destruktiva stämning.
Folk som i grund och botten bryr sig om Timrå IK, folk som t.o.m skapar en användare på ett supporterforum, t.o.m skapar två användare på ett supporterforum, men som när klubben behöver dom allra mest sitter hemma och gnäller förtjänar inte Timrå IK på ETT ENDASTE JÄVLA SÄTT! Det är ett jävla LAG vi stödjer här! Inte en organisation. Ett lag! En grupp mänskliga individer!
Och NEJ, detta handlar inte om vem som är äkta supporter eller inte eller om att marginalåskådaren inte går på matcherna. Det handlar om de som följer den här föreningen dag och natt men som i de lägen där föreningen behöver alla oss supportrar som mest viker ner sig helt och hållet. Det är dessa människor som kan dra åt helvete. Ni kan byta lag. Börja håll på HV71, Barcelona eller nazisterna 1939. Gör vad fan ni vill. Men ni förbrukar er rätt att älska Timrå IK genom att skada Timrå IK.