1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590413 inlägg · 6217 ämnen

Stefan Lindqvist måste avgå

« · 1340141 · » Till forumet

Sv: Stefan Lindqvist måste avgå
Taurus: Dom gamla grekerna hade favoritpojkar...
Kommentera

lincoln:

Har inte kunnat sagt det bättre själv :)
Kommentera

som vanligt är man fel ute även om det var augusti när jag plitade ner detta

Det är tydligen Finnarna som ska göra det och Taravainen... målvaktstränaren
som ska göra susen med målvakterna. Tyvärr blir det nog inga Canadensare
Sonnenberg hade behövs om jag fick bestämma men plånboken säger nej säger chefen konstigt när diskutionen varit igång sen sista matchen.. Tror det blir oerhört svårt att nå sluspel med detta laget men dom får gärna överaska. men jag är väl ingen expert men på vm fick träffa en väre Calle Johansson igen och han nån kan hockey tyvärr är hasn nu bara på NHL nivå i rutan, Niklas Holmgren Håkan Södergren Tommy Åström Tornberg Och Sur Jönsson blev det surr med varje kväll.. Tack för ölen Calle.. gillar inte underberg..
TD Kommentera 2010-08-09 18:47
Kommentera

orion:

Hahahaha, var inte riktigt så jag menade
Kommentera

orion: som dom satte på, det vore bättre om Perra satte sej på sina finska favoriter!
Kommentera

Laken:

Nä, nu säger jag som Timrå IK! GODNATT!!
Kommentera

Sparka tränarna, Hirso, Jokkela och Kolan.

In med 2st bättre allsvenska backar minst 1 av dom med bevisat bra PP spel. Värva in 2st till hungriga forwards från Allsvenskan eller ta upp 2 juniorer till.

Ta in Boork som tränare eller nån annan som får dom att käka taggtråd.

:-P
Kommentera

Berglund: Men ingen kommer att sparkas. TJ och Linkan kommer väl troligtvis att sluta efter säsongen, och då avnjuta avgångsvederlag.

Redigerad kommentar

Kommentera

Köp loss: www.eliteprospects.com/player.php?player=3247
Ring, säg han får en 75a och 50k per mål han gör i dom kvarvarande 13 matcherna. Han behöver inte äns lira 5 mot 5 om han tycker det e jobbigt.
Kommentera

RocknRolf2: AvgångsNederlag..?
Kommentera

Är det nån som har kvar länken till artikeln i höstas då linkan skrattade i ST och sa att några förvärv inte behövs trots massa skador då man ligger trea i tabellen? Tips mottages tacksamt!

Den artikeln skulle man ta nu och köra upp i...! Tyvärr är det sånt kortsiktigt resonemang som delvis gör att vi är där vi är.
Kommentera

Tränarna måste bort och efter säsongen ska Linkan bort. Det är fansen som är klubben inte alla jävla lego och plastsoldater våran förening omringas utav.

Timrå har en fantastisk historia, men den har glömts bort till förmån för "eagles", hårdrocksintron och packade finnar.

Nu jävlar sätter vi ner foten. Misshandeln måste få ett slut.
Kommentera

Shamsin: Ja nu sätter vi ner foten! Jag sätter ner den, banne mig! Så!

Där satte jag ner den!
Kommentera

Patrick Polly: Det var Master TJ som sa det och han gjorde det till Janken och tikare.se
Kommentera

mikenomad: Driver du med mig?
Kommentera

Ambroo: "Sen förstår jag inte riktigt varifrån diskussionen kommer i ett läge där vi är trea i elitserien!?!"

En modern klassiker och skäl nog att säga hejdå till TJ i Timrå.
Kommentera

Kuriosa om TJs uttalande, den 10:e oktober låg vi trea och så här gick tongångarna på hockeysnack då:

"Härligt, luspanka, och under 5500 på matcherna och två forwards borta, jag ser ljuset! Tur att vi skrapat ihop 17P iaf.....
Blizzard
Kommentera
2010-10-10 15:00 

Vi tar Sonnie istället. DET är Prio 1.
Hahl Bundy
Kommentera
2010-10-10 15:01 

Nu säger jag återigen: AGERA LINKAN!!!11!!!
SIGNA SONNIE NU!!!11!!!!!!1
Hahl Bundy
Kommentera
2010-10-10 13:06 

12 forwards kontrakterade!
2 skadade - och ingen vet hur länge!

Korten på bordet TJ!

Skall vi gå runt med kort på folk, så kommer fler skador som ett brev på posten. Då måste vi värva i allafall, vare sej du vill eller inte!

Korten på bordet NU, TJ !!!
Kevin O Shea
Kommentera
2010-10-10 15:15 

Det här är en potentiell kris som vi inte kan snåla oss ur.
Olle
Kommentera
2010-10-10 20:44 

Jimmy H skrev i sin blogg: - Det jag vet är att en orginaluppställning med 12 forwards på 55 omgångar är för lite i dagens hockey. Skadorna på Anton Axelsson och Fredrik Hynning är i sig inte Timrås problem. Timrås problem är att man har för få spelare.
Skarin
Kommentera
2010-10-10 19:00 

Jag är orolig och irriterad, trots att vi ligger på en mycket, mycket vacker tredjeplats. Men det går snabbt utför. Och då gäller det att hänga med och ha många alternativ så att inte samma lika får en istid som är enorm.
Redigerad kommentar
Skarin
Kommentera
2010-10-10 22:15"

Redigerad kommentar

Kommentera

Nu är det upp till oss som ÄR Timrå IK att visa så tydligt vi kan att man inte misslyckas så fatalt som Linkan har gjort. Han har förvandlat klubben till ett skämt.
Kommentera

Shamsin: Jag ska vara ärlig; Ja, jag drev lite med dig. Du är ny här så det var kanske inte helt schysst...sorry. Men uppmaningar om att "sätta ner foten" går det 13 på dussinet härinne och har så gjort de senaste säsongerna. Det blir liiite tandlöst utan vidare, mer konkreta uppmaningar.
Kommentera

mikenomad: Är bara så förbannad på allt och alla just nu. Vill inte bara stå och titta på när Timrå dör....Suck...
Kommentera

Shamsin: Nä...du uttrycker det vi alla känner...en ENORM besvikelse och frustration. Och visst, detta är ett simpelt supporterforum där det är tillåtet att gråta ut ibland....det är bara det at det börjar kännas så jävla tröttsamt att skrika ut i cyberrymden. :)
Kommentera

RocknRolf2: Mycket kloka herrar du visar citat ifrån redan i oktober.

Men vad vet supportrar som TJ har uttryckt?? Vi ska stå på läktaren o vara glada att vi får se ES hockey tydligen.

Passa på att glädjas alla. Det är bara 13 omg. kvar.
Sen är schlutt!

Tack ska du ha TJ. Du med Linkan.
Min dementa farmor hade gjort ett bättre jobb.
Kommentera

Johnny Bravo: Inte fasen läser TJ och Linkan vad som står härinne! Det är väl naivt och tro det? De står över sånt
Kommentera

Timrå Icon: Tror du inte att de dagligen besöker JB:s sida? Besöker inte alla den? Den sidan är ju jättejättepoppis...
Kommentera

mikenomad: Dom är prenumeranter, Liksom Ros.
Kommentera

Timrå Icon: Jag har ingen aning om dom läser här.Varför frågar du mig det?

En del säger det iallafall. Senast igår.
Kommentera

Johnny Bravo: Kan man få den som app?
Kommentera

mikenomad: Vet inte vad det är :)

Men jag blev törstig när du kallade mig JB.
Kommentera

Johnny Bravo: Nääe jag tänkte bara att många skriver som om att de skulle läsa aktivt här vilket jag tvivlar på att de gör.....
Kommentera

RocknRolf2:

Redan då visste alla utom ansvariga!!!!!!
Kommentera

mikenomad: Hahahaha!! Ja en JB-app! Borde finnas på appstore!
Kommentera

Johnny Bravo: Nä...knappt jag heller. Men jag tror det är nåt man kan beställa. JB kan man iaf beställa, billigt om man har känningar inom sjöfarten...
Kommentera

Johnny Bravo: Jag vill uttala mig ang. avgå hit o dit,dom enda man kan skicka
iväg är tränarna och in med nya innan kvalserien drar igång och denna åtgärd måste ske nu så den eller dom nya får lite tid på sig att få ordning på skiten.
Att kicka styrelse ny eller spelare är inte nån vidare bra ide, deremot till nästa säsong om vi mot förmodan spelar kvar i eliten måste alla i styrelsen avgå
och ersättas med nya friska namn ex. "Sportchef Inge Hammarström ?
Ordf. Jan Söderström Ekonomi ? men det finns säkert nån som kan detta bättre än T:J En Pp-back + en FW måste troligtvis in nu före Helgen innan fönstret stngs.
Kommentera

bobrov: Som du säger så är TJ:s avgång liksom Linkans en senare fråga.

Men dom MÅSTE agera nu när det gäller tränare o inkommande spelare.

När är nästa Möte förreesten inom Timrå IK?? Jag antar att många vill vara med för en gångs skull.
Kommentera

Ambroo: Ok minnet kanske svek mig där. Och det känns ju ännu värre att vår klubbdirektör inte inser att vi behöver en full trupp.... Då går vi säkert på samma mina för 4:e året i rad.

Undrar hur vi har det med hockeykunnandet i vår ledning.
Kommentera

Johnny Bravo: Det jag inte begriper är att det enligt en väl insatt källa inte jobbas på att plocka hit fler spelare. Det tyder ju på att det inte finns ett korvöre kvar i föreningen. Man har inte betalat ut pensionspengarna till samtliga spelare än, det är bara vissa som fått det. Kommunen har gett ett förskott på 9 miljoner, det bör väl trilla in ett antal miljoner för de spelare som gick till NHL den här säsongen, och likt förbannat ser det ut att vara tomt i kassan. Var f-n går pengarna någonstans?

Jag kan inte för mitt liv tro att man sitter och håller på dem nu då det är kris. Knappt 3000 på läktarna, varumärkets attraktionskraft sjunker som en sten och spelarna underpresterar å det grövsta.

Jag förstår ingenting, absolut ingenting.
Kommentera

Patrick Polly:

Behöver en "full trupp" kanske var ett olyckligt ordval?
Kommentera

ÖstrandsNisse: Vi är en klubb i totalt Förfall!
Kan inte se nåt annat o det gör otroligt ont i Hjärtat när man ser hur klubben förfars av klåpare på viktiga positioner.

Redigerad kommentar

Kommentera

Patrick Polly: Man tog en rövare, och la alla äggen i samma korg när man värvade dyra finnar i stället för att få ihop en mer komplett trupp antalsmässigt.
Något som hade kunnat funka, om nu inte skador i sedvanlig ordning skulle sätta käppar i hjulet.
Och här är väl min besvikelse störst. Jag trodde att man hade någon form av beredskap, och plan B. I stället har man agerat från höften, för sent och i otillräcklig omfattning. Nu, när läget verkligen är så brunt det kan bli, står man helt handfallna. Ersättare till Pärssinen? Lösning på PP?

Det enda som händer är ett byte av två forwards mellan kedjor. Man fortsätter att gnugga med sin kloke förstecenter som endast är ett sänke. Man har enorma problem i backlinjen, med två av fyra toppbackar (Jokela, Karlsson) totalt harmlösa framåt och stabbiga defensivt.
Och Gabriel Karlsson? Vore det inte läge att försöka få tillbaka honom till i a f 80% av sin fjolårsnivå? Exempelvis genom att ompröva hans kaptensroll och istället uppgradera Lander? Och hur fan är det - är rullator-Einstein assisterande?

Så, ja. Det finns några frågetecken att fundera kring. Eller så gör vi som laget och bara gnuggar på.
Kommentera

bisterfinnen: Hehe, ja vi behöver en full trupp men inte en onykter trupp =)
Kommentera

Johnny Bravo:
Jag arbetar för ett stort företag som har rätt många säsongskort i Eón
tidigare år har det varit huggsexa om biljetterna för att gå med kunder, sitta i restaurangen etc.
Som det ser ut nu så kan jag säga att det är omöjligt att få med kunder, Timrå IK levererar inte en produkt som är intressant för dem att se.

Av resterande hemmamatcher så är det inte en enda som är uppbokad för aktivitet med kunder, det är inte ens så att personalen är intresserad av att gå med familjen.

Så långt har det gått här, någon annan sponsor som känner igen detta?

Personligen sätter jag inte min fot där förrän föreningen visar handlingskraft.
Kommentera

Bragd-Birger: Det värsta tycker jag är att man inte lärt sig läxan. För tredje året i rad drar vi igång med för liten trupp.

Att i det läget skicka iväg Robin o Valdix utan att ersätta dem var fel anser jag.
Kommentera

Johnny B Goode: "Personligen sätter jag inte min fot där förrän föreningen visar handlingskraft."

Patetiskt, patetiskt, patetiskt.

Kommentera

Patrick Polly: Det är många fel som har begåtts under vägen.
Alldeles för många o för stora för att det ska kunna gå bra. I så fall är undrens tid inte förbi.

Jag vill oxå passa på att ge Knylans cred för det han har sagt från dag 1 då Perra signade.

Knylan, Du hade rätt! Jag trodde dig inte. Jag ber om ursäkt.
Kommentera

Knylan: Agree, agree, agree.
Kommentera

Johnny B Goode: Hör gärna av dig om du kan fixa loss några av de där uppbokade biljetterna. Vi är nog rätt många halvfattiga barnfamiljer som gärna skulle gå och stötta laget de sista matcherna men som känner att ekonomin sätter käppar i hjulet.
Kommentera

Knylan:
Ja kalla mig gärna patetisk om du vill det, men det är många som känner som mig, titta bara på publiksiffrorna, lyssna bara på tugget från sponsorer,
Timrå IK ligger jävligt risigt till, Skeppet sjunker men kaptenen på skutan vägrar med en dåres envishet att rädda skutan, han låter hellre skeppet gå under.

Patetiskt tycker jag hyllningar till laget på isen är för närvarande, och
"vi är timrå och vi ger aldrig upp" ramsan.

De borde i stället få veta att de lever och göra skäl för lönen.
Kommentera

Johnny B Goode: Fast just den där ramsan tycker jag är rätt träffande nu om den sjungs med full kraft av klacken. För just nu skulle man ju vilja visa vilka som verkligen ÄR Timrå IK och som inte ger upp. Inte f-n är det större delen av legoknektarna på isen. Nä, om vi klarar av att mobilisera så är det nu det behövs. Det är nu vi skulle behöva visa alla att Timrås själ lever, att vi supportrar iaf inte lagt oss ner för att dö.

Det är inte över förrän Kol....f´låt den fete har sjungit.

Redigerad kommentar

Men nån jävla hyllning till laget vill jag inte veta av. Jag vill att det skall ageras från läktarhåll på ett sätt som visar spelare och övriga att det finns kraft i den här klubben, låt vara bara från läktarhåll f.n.

Redigerad kommentar

Kommentera

Johnny Bravo: Tack tack och åter tack. Det känns dock tyvärr inte så där bra som det borde göra när man har rätt i sina profetior. För er som inte var med i april så skrev jag alltså såhär angående Perras påskrift, även då till Bravo fast till gamla nicket, Bundy:

"Hahl Bundy: Just det där med hans syn på hockey är något som är ett av mina största frågetecken. Vad har han för syn på hockey? Mycket fart och fläkt? Mycket skridskoåkning? Vilken tränare drar inte till med dom orden när dom får frågan om vilken hockey dom vill att deras lag ska spela?

Och sen då, återigen, kontraktslösningen. Det vi skriker efter har varit kontinuitet. Hade lösningen varit på tre år som man skrev med Charles så signalerar det samtidigt att man vill ge detta tre år och bygga upp något under åtminstone tre års sikt. Om nu FBK skulle kräfta under kommande säsong och man återigen ska se över tränartrojkan så kan jag ge mig fan att vi står här utan tränare om ett år igen. Jag hatar Värmland. 

Lösningen med Charles och Nygårds var väldigt spännande på förhand, lite oförutsägbar, lite "Timrå". Lite oprövade men man förstod ändå hela upplägget. Nu gör jag inte det. Etablerat, dyrt, namn med fruktansvärt stark värmländsk anknytning. Jag tycker att man gjort det väldigt enkelt för sig."

Slutcitat.

Jag tror att Perra hade varit en fullkomligt lysande tränare att ta in i det här läget. Lysande. Spela enkelt, åka skridskor, spela på kontring osv. Han hade varit en frisk fläkt. Men hur mycket mer kan han få ut av det här, undermåliga, laget i det här läget? När det inte finns något som han kan förfina och förenkla heller. Det har inte varit någon annan som lagt grunden utan det är han själv, tillsammans med spelarna. 

Nä, det blir en rysare det här. Klubben kommer knappast göra något åt tränarsituationen heller. Spännande.

Kommentera

Johnny B Goode: Jag förstår absolut om det är många som känner som dig. Men det är fortfarande ett jävla tattarbeteende att vara den som aktivt väljer att inte gå på matcherna på grund av att LEDNINGEN inte agerar. Ni förtjänar inte Timrå IK och kan dra åt helvete. Jag skiter i vilka sponsorer det handlar om och blabla, men ni förstör för föreningen genom att sprida er dåliga, destruktiva stämning.

Folk som i grund och botten bryr sig om Timrå IK, folk som t.o.m skapar en användare på ett supporterforum, t.o.m skapar två användare på ett supporterforum, men som när klubben behöver dom allra mest sitter hemma och gnäller förtjänar inte Timrå IK på ETT ENDASTE JÄVLA SÄTT! Det är ett jävla LAG vi stödjer här! Inte en organisation. Ett lag! En grupp mänskliga individer!

Och NEJ, detta handlar inte om vem som är äkta supporter eller inte eller om att marginalåskådaren inte går på matcherna. Det handlar om de som följer den här föreningen dag och natt men som i de lägen där föreningen behöver alla oss supportrar som mest viker ner sig helt och hållet. Det är dessa människor som kan dra åt helvete. Ni kan byta lag. Börja håll på HV71, Barcelona eller nazisterna 1939. Gör vad fan ni vill. Men ni förbrukar er rätt att älska Timrå IK genom att skada Timrå IK.

Kommentera

« · 1340141 · »