willysson: Håller delvis med dig där, onödigt kanske att sitta i styrelsen för att hjälpa till, men vill man förnya så MÅSTE man sitta i styrelsen, och gärna ha fler med samma tankegångar där. Gubbhyllan som sitter där nu, har knappast samma tankar som tex TIFO gruppen. Det där kommer bli en kompisklubb som fnyser åt våra frågor om spons till TIFO..... som vanligt.
Smokey: Fick åka lustgasad bil i helgen.... och jag håller helt och hållet med dig =)
kan bli ett kul år iår... bara att lyckönska den nya styrelsen... en sak är ju bra i år det var många som ville vara med i styrelsen, nu får de bekänna färg...
Alla som känner sig manad ska hjälpa styrelsen ändå, det är synd att man "måste" vara med i styrelsen för att jobba i en förening... För många som är "titelkåt" , jag vet vad jag vill göra och det är samma som ifjol.... KRAM ALLA!!!!
Per HApps: Jag måste säga att det ska bli ett fruktansvärt intressant år att flytta hem och verkligen ta del av supporterklubben, hemmamatcherna och allas arbete. Om jag känner mig själv rätt kommer jag inte att kunna hålla mig undan något sorts engagemang i supporterklubben. Det känns som en brytpunkt i supporterklubbens arbete just nu och jag har personligen en massa funderingar som jag gärna framför till styrelsen. Om jag då hamnar som en a, b eller kanske c falang kan jag inte svara på nu... =) men en sak vet jag... SK och dess arbete ska och måste sikta framåt, mot nya bra idéer!
Jag gillar dessa fanatiker som sliter för att få läcker inramning på matcherna. Det ger mig en märklig adrenalinkick. Jag vet inte om någon här provat att köra bil med lustgas som effektförstärkande tillbehör?
Det har jag. Det är lite som tifo.
Läckert var ordet!
Men är man en grågubbe som kör typ rostig saab V4 och tycker att seklets höjdpunkt är när frugan köper en ny grön Tenson fågelskådar jacka med extra fickor, på bussresan till GEKÅS I Ullared, då blir det problem att förstå dessa upptåg.
Jag vill med dessa ord tacka alla tifonissar, vare sig dom sitter i SK:s styrelse, eller är med i ICA Knutbys fackförening.
Skarin! Jag är övertygad om att ditt trummande är värt minst en placering i årets elitserie för Timrå IK. Du lär inte bli bjuden på några vräkiga styrelseluncher med Timrås huvudstyrelse, men vi som mer eller mindre taktfast hänger på när Skarin dunkar på borde manngrant bjuda på en slurk byxvarm explorer för lång och trogen tjänst.
I Timrås org finns många viktiga länkar i kedjan...
Redax 2: Då det gäller att få svar på din fråga skall du nog inte ha för stora förhoppningar. Då fem av medlemmarna knapp har en aning om vad tikare.se eller ännu mindre SPS är för någonting. ´ Dom kanske läste den gamla rapporten om att Internet var en fluga som snart skulle gå över ;))
Oavsett fysisk ålder är det viktiga att det finns nytänkande och "ungdomlig entusiasm". Om styrelsen verkligen är födda före 1962 allihopa spelar absolut ingen roll så länge man inte sitter som en pessimistkonsult: "Nä, det går inte. Det är ingen idé. Det prövade för 4 år sedan och det gick inte... Vi gör som vi alltid har gjort".
Nu har ju jag hela tiden sett allt på distans men nog tycker jag att Knylan och co oftast varit de som stått för nytänkande etc, Dock tillsammans med en "gubbj-vel" vid namn Smokey som definitivt visat att bara för man fyllt 25 så blir man inte slö och oengagerad...
Just därför vill jag gärna höra vad den nya styrelsen har för idéer, tankar och visioner inför kommande verksamhetsår.
Knylan: *asg* Ja du Knylan, du är rolig du. Klart som attan att klacken åldras, för ingen blir ju yngre direkt, inte du och inte jag heller. Men det du tydligen har missat, är att det ALLTID finns någon ung person som tycker att klacken är häftig. Så pass häftig eller stämningsfull att dom också vill uppleva gemenskapen.
Vad är det sedan som stoppar att du, Jimmy m.fl kommer med bra idéer till SK? Inget vad jag vet. Allt kanske inte går att genomföra med det finns säkert nått guldkorn som lockar mer än andra.
Stefan Jalonen: Haha sorry, hade inte dig i åtanke. Var väl en smärre överdrift kanske, men folk förstår nog principen.
Men men, jag ger en chans. Helt klart. Men blir samtidigt orolig när man fått höra vilka värderingar till exempel Kenneth Bohman har kring vissa saker. Dock så har man väl hört det mesta då han svept några kaskar, men ändå.
Det var hursomhelst ett bakslag för våran falang, oavsett.
Lite lustigt att få se hur otroligt tydligt det var att det var en kupp på gång när folk dragit med sig allt vad man kunde få med sig, barn och fädrer som inte alls hade gått på mötet om det inte vore för att det var något speciellt på gång. Men man får skylla sig själv, man skjuter sig själv i foten när man tar bort tex Jimmy från styrelsen.
Ska bli intressant att se hur det hela urartar sig om några år när föråldringen inom SK och klacken blir än mer tydlig. Jag är orolig, helt klart.
Stefan Jalonen: Hur kan man glömma att nämna det kanske viktigaste inom supporter värld? Tänk på att ni ofta får PR för det vi gör, vilket kanske inte alltid är så roligt..
Dalan_: Måste erkänna att det var en stor miss att inte nämna TIFO-gänget i årsberättelsen. Ni ska naturligtvis ha en stor eloge för ert arbete.
Vidare så kommer det visst att satsas på TIFO under kommande säsong. Upplägget är dock inte klart, vi har bara haft en disskusion efter årsmötet i går. Vi tänkte ha en sittning med er framöver så att ni får säga vad ni vill göra osv. Det är många poster som pengarna ska räcka till.
Dalan_: Jag tror Kent Manderville fick en enorm tändning av tifot i första semin, hyllningen till honom och Corey Hirsch. Så på hugget som han var den matchen var enormt att se.
Kommer inte direkt bli hårdsatsning på TIFO´n...den här säsongen heller!!! Synd att "de äldre" inte fattar vad spelarna bryr sig om. Skönt att vi börjar få ihop ett eget kapital, så vi slipper SK nästa säsong.
Knylan: Känns lite jobbigt att du anser mig vara född före -62. Är trots allt bara 25 år och känner mig inte alls som någon "gubbe". Tycker att du ska vänta och se vad som händer innan du spyr galla över allt och alla. Vi hade ett litet styrelsemöte efter årsmötet i går och du kommer nog att bli possitivt överaskad av vad framtiden har i sitt sköte.
Swordster: Jag tog över Niklas Dernebos andra år som ledamot förra året. Därav hade jag bara 1 år.
"Bortplockningen" gick till så att ett gäng av äldre män tog fram en annan kandidat på min plats som de var mer än tillräckligt många för att få klar majoritet för.
Känns tråkigt. Mycket tråkigt i den form att ens arbete inte är tillräckligt uppskattat. Att jag klev av inför suppleantsposter var på grund av de sättet jag togs bort och att jag kände starkt att jag inte skulle ha en chans att påverka något i den styrelse som blev.
Inget ont om dem. Det är bra människor allihop. Däremot så kanske en ålders och tankespridning bland som jobbar i en styrelse vore att föredra. Finns risk för att de kan bli enkelspårigt. Men Ekonomi och resor kommer bli bättre än någonsin, det är jag övertygad om.
Lämnar besked om tikare.se till veckan, måste prata med den nya styrelsen och tänka igenom min egen sits och vad jag vill, jag hade ju räknat med att vara kvar. Lite lustigt nog så har jag redan ett flertal erbjudanden från annat håll också.
Tycker precis som Redax 2 att det är mycket synd att vi inte får in fler yngre hungriga förmågor till supporterklubben och dess styrelse. Men nu är det som det är. Det är bara att önska den nya styrelsen lycka till. Vi ska komma ihåg att det faktiskt är en hel del duktigt folk i den nya......helt klart.
Men, alla kan inte bli nöjda. Så är det ju. Jag tillhör den kategori som inte är jättenöjd. För många åsikter går isär.
Maggan: Tack igen. Nu förstår jag. Det där med "a-personer" och "b-personer" var inte så att den ena var bättre. Kom inte på nåt bättre bara, men kanske x och y hade låtit neutralare. ;-)
Valberedningens arbete gick ut på att vi fick besked från Stefan Jalonen om vilka som var uppe för omval samt vilka poster som var "lediga"
Vi tyckte oss ha ett så passa förtroendefyllt uppdrag så att vi pratatade med så många som möjligt för att vårt förslag skulle ha stöd från en sån bred opinion som möjligt.
Tyvärr så eller hur man skall säga så kom det upp andra förslag på styrelseledamöter än dom som valberedningen förordade.
Att sedan Jimmy inte ville ställa upp kan kanske beror på att att dom han ville arbeta med inte kom in i densamma. Vad det beror på får du fråga honom om.
Tycker att vi nu ger styrelsen ro för att konstituera sig MEN att de också relativt snart kommer med en programförklaring inför den kommande säsongen.
Anledningen till detta är att en supporterklubb kan bedrivas på olika sätt. Det kan vara att sälja lotter och bistå klubben ekonomiskt. Det kan också vara att anordna TIFO:n eller resor för att stödja laget via verbalt stöd. Det kan bara en kombination... Faktum är att det finns egentligen inget som säger att klacken skall vara samma som supporterklubben, såsom det fungerat (eller försökt vara iaf, hur var det med de där flaggorna som var så svåra att ta fram...) hittills. Mer än en supporterklubb har också splittrats upp då man inte kunnat enas om verksamhetens mål och inriktning. Är således mycket intresserad av höra den nya styrelsens syn på det hela.
Dock måste jag säga att jag är orolig när jag hör att de yngre förmågorna inte tas till vara...
Maggan: Tack för svaret. Jag är alltså själv neutral i frågan, försöker liksom hänga med. Hm, du skrev att du "varit med" i styrelsen, men jag tyckte det såg ut som att det fanns en Maggan som är med nu också... (?) Hade jag förresten rätt i övrigt i min bild av styrelsedebatten? Ha en bra dag.
Gårdagens möte visar iaf vilken makt demokratin har. Därför är det viktigt att alla medlemmar som bryr sig något om vilka som ska sitta i styrelsen kommer på utsatta årsmöten och inte agerar soffliggare. Allas röster är ju lika värda.
Jag ska även passa på att önska nya styrelsen lycka till.
sundsvallsbo: Ja, det är jag som är den Maggan som har suttit i styrelsen, men som tidigt deklarerade att jag ville ta en paus ifrån själva styrelsearbetet. Totalt var det 38 personer som närvarade på mötet, varav 33 hade rösträtt.
Jag försöker för egen del få grepp om styrelsediskussionen...
Styrelsen består alltså av ordförande och tre ledamoter? Plus två suppleanter (som dock sällan har rösträtt osv?)? Hade det varit läge att utöka mängden styrelseplatser??
Konflikten... Handlar det alltså om typ a) personer som dragit in sponsorer, drivit lotterier m m, men som inte är så aktiva här i forumet (och i övrigt?) b) personer som deltar mycket här, skriver krönikor, följer alla matcher (även bortamatcherna), har massor av engagemang och idéeer osv ?
Valberedningen föreslog mest b-personer? Men på mötet valdes mest a-personer? (Men varför i så fall? För en som inte är sådär jätteinsatt så ter det sig märkligt, för b-personernas "anhängare" verkar ju i majoritet åtminstone här på forumet. Ungefär hur många med rösträtt var förresten på mötet?)
Har jag uppfattat det hela rätt?
Är Maggan i styrelsen alltså samma Maggan som skriver flitigt här i forumet?
Per HApps: Ja det var en miss att inte nämna Tifo killarna som har gjort ett otroligt jobb under föregående år. Helt klart. Men Jimmy kunde ha suttit som suppleant, men han valde ju själv att avstå. Så vad skulle mötet ha gjort? Tvingat honom?
Nu är det som det är, och killarna får väl försöka nästa år igen. För jag antar att deras hockey intresse inte slutar här.... =)
kerosene: "...inbiten i denna kupp." Jag är absolut inte med i någon "kupp". Eftersom jag var sekreterare igår kan jag ge er namnen på de som sitter i styrelsen: Ordförande 1 år: Kent "Habba" Lindahl
Ledamot 1 år: Kjell Sandberg - sittande Ledamot 2 år: Kenneth Boman - har jobbat med att dra in sponsorer för SK under två säsonger, säljer matchlotter sedan en säsong tillbaka (om jag inte minns fel) Ledamot 2 år: Dick Byström - har jobbat med lotteriverksamheten under föregående säsong. Har fått igång matchlotteri försäljningen till ny rekord nivå.
Suppleant 1 år: Micke Sandgren - Har tidigare varit ordförande i SK. Suppleant 1 år: Roger Andersson - Jobbar sedan många år med att sälja tilltugg för Timrå IK.
Så som ni ser är det rutinerade herrar som är med i årets upplaga. Tror att denna säsong kan bli väldigt bra.
Sedan som Habba sa på slutet av mötet: Hjälp från medlemmarna tas alltid emot.
Per HApps: Som vanligt är det fasligt liv härinne i gästboken angående supporterstyrelsens utformning och dess arbete och förehavanden.
Jag närvarade inte under gårdagen p.g.a. att mitt minne är som en guldfisk emellanåt.
Det talas om "kupper" hit och dit och naturligtvis finns det alltid synpunkter på saker och ting men jag tycker den här tråden börjar gå över styr.
Missnöjesyttringarna tycker jag kan låta vänta på sig till ett senare tillfälle. Det enda negativa som jag kan se det i dagsläget om nu ska peka på några sådana aspekter i det här skedet så är det väl att ingen i styrelsen är reggad härinne på SpS.
Visst det finns telefoner men på något sätt hade det ändå underlättat om fler i den valda styrelsen haft ett "nick" i detta forum.
I övrigt tycker jag att det verkar vara personer med attityd som blivit invalda i styrelsen. Sandgren, Kjelle, Habba, Bohman, Roger och Dick är personer som törs säga ifrån och riva i om så behövs. Och det är väldigt viktigt tycker jag att det finns människor på ledande poster som kan ta folk om det uppstår meningsskiljaktigheter.
Sen finns det naturligtvis alltid två läger av det hela. Antingen är man för eller emot.
Ingen kan vara vän med alla. Men jag tycker generellt sett inte att åldern eller vilket kön man har skall avgöra ens kompetens.
Huvudsaken är att varje individ som nu är invald är införstådda med att dra åt samma håll och hjälper till och hugger in där resurser behövs.
Ge dom förtroendevalda en chans och stick i huvudet i sanden innan ens arbetet med nästa säsong påbörjats.
Och sen säger jag det igen det som "Dream Team" sa, att man inte är invald i styrelsen behöver inte utesluta det ena före det andra.
Jag tycker att ALLA som känner att dom har någonting att ge ska ställa för SK men framförallt för Timrå IK.
Det behöver inte vara något heltidsarbete. Om man lägger upp saker och ting på rätt sätt och sänder ut vilka signaler och ambitioner man har och ger tydliga direktiv till någon ur styrelsen personligen och inte sitter här och gnäller rakt ut i tomma intet så kan det här bli bra.
Vidare tycker jag det är oerhört tråkigt om Jimmy även hoppar av från tikare.se
Du är en enorm resurs med hög kompetens och jag vill att funderar vidare på din roll och om du nu ändå väljer att hoppa av så vill jag åtminstone att du försöker hitta en efterträdare och inte sätter SK med arslet i vagn.
Slutligen vill jag även Andreas Skarin för dina 7år vid trumman. Du har vart en härlig färgklick på matcherna och skapat en magisk ljudkuliss med ditt obönhörliga trummande.
Maggan: Du som verkar så inbiten i denna kupp. Kan du ge en presentation av dom 3 totalt okända herrarna? Om dom haft några liknande uppdrag. Är dom inbitna klassiska supporters eller bara elit-bloomers?
Maggan: Vårat förslag var förankrat hos Habba, Jalonen, Thomas Johansson & Jan Söderström.
Hurvida det är att betrakta som kupp är inte jag rätt man att bedömma. Det enda jag är säker på att alla inblandade parter var nöjda med valberendningens förslag.
Per HApps: Ja, du. Ska man dra allt till sin spets, så kan man väl kalla era förslag för "kupp" också? Men det tänker jag inte göra, utan jag finner mig i att människor ser saker på olika sätt. Tycker bara att det är synd att några inte ens tänker ge dom en chans att visa vad dom kan.
Jag förstår inte riktigt denna kritik som har kommit på den nya styrelsen. Herregud, dom har inte ens hunnit prata ihop sig ännu, och folk börjar redan dömma dom. DET tycker jag är riktigt dåligt beteende!
Sedan Jimmy blir jag fundersam varför du sa ifrån dig att ställa upp som suppleant, jag hade röstat på dig och förmodlingen många andra, men i.o.m avhoppet fick jag lägga min röst på en annan person.
Att då sedan sitta och gnälla att "det finns ingen med idéer i den nya styrelsen", är det inte att kasta sten i glashus då? Jag menar, du har ju idéer och kunde ha framfört dom som styrelsesuppleant men valde att avstå. Förklara dig gärna.
Sedan är det ju så, att de medlemmar som väljer att deltaga på årsmötet, är de personer som faktiskt väljer nästa års styrelse. Vissa kan tycka att valet blev illa, men majoriteten av de närvarande tror att denna uppställning blir en bra grund.
Ordförande för en tid på 1 år. Sittande Kent Lindahl - Ledamot för en tid på 2 år. Sittande Maggan Anderson - Ledamot för en tid på 2 år. Sittande Jimmy Hamrin - 2 st Suppleanter för en tid på 1 år. Sittande Andreas Skarin och Anders Lindgren. Nomineringarna skickar du till. [email protected]