1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590434 inlägg · 6217 ämnen

Supportermatchen

« · 127593 · » Till forumet

Sv: Supportermatchen
Skarin: 10 femmor... humm.
Det kan nog bli aningen trångt i båset.
Kommentera

Jag: Hoppas vi blir 40-50 totalt som vill spela.....10 femmor vore mysigt...hehe.

Närå, självklart är det bara en kul grej.
Men visst vill vi ha revansch :)
Kommentera

Moverare: Tack så mycket. När tänkte du bjuda på lunch då?

kvasthilda: Stämmer bra det. Jag jobbar i bakgrunden men då frågade jag Timrås grabbar om det inför förra matchen.
Kommentera

kvasthilda:Svarar mig själv här...läste inte att Moverare skrivit samma sak...ibland skriver man först och läser sedan....
Kommentera

Madde: Får jag bara ställa en mycket enkel liten fråga.....är det inte i år liksom i fjol samma kvartett herrar som håller i planeringen dvs Moverare, Mats E, actionleif och HH...men som vanligt har jag väl fått allt om bakfoten.....
Kommentera

Madde: Det surrades friskt, det stämmer :) Hoppas du tog del i det som sades.... det var ju en hel del som sagt :)

Anders Huss och Magnus "intervjumannen" Sjöstedt som tränare. Då vinner vi!
Kommentera

Smokey: VADÅ!!!! avskräckande exempel förstår inget jag;))) men som man säger en TIK:are slår bässt från underläge, har ju tränat stenhårt med sommarträningen, och tittat på kapanen en ,,,öööh två matycher så formen är på uppgång, funderar bara på att försöka lura åt mig lite tejp som kapanen lindar sin klubba med så är jag omutlig,,,,tror jag,,,

Bara hoppas Huring tränat in bogserings tekniken lite bättre till returen, för den var rätt betalbar den,,,,mins bara inte vem han bogserade runt;))))))
Kommentera

Moverare: Jaja självklart. Men va ja menade var att vi kan ju träffas och umgås innan matchen också.
Kommentera

GuRRa: Så vitt jag vet är det fortfarande jag, HH, Actionleif. Mats Edström och förhoppningsvis Madde och Conny Berglund som ska sätta oss ner och samordna oss inför returmatchen.

Middagsidén låter inte så dum, men hellre efter än före match.

Smokey: Jaga mig?
Jag väntar på dig.
Jag väntar.

Och visst, det roligaste som finns är "att slå vårt lag bestående av lönnfeta snubbar med 40-årskris, brudar, fanatiker och andra (i alla fall en del) som borde ha rullator på isen".
Det absolut roligaste som finns, faktiskt.

Madde: Det finns inget att kritisera dig för, det är tack vara såna som du såna här matcher blir verklighet.

Jag: Hade mina färger varit röda hade jag varit Nummer 1.
Kommentera

Ännu roligare skulle det kunde bli någon form av samling av båda lagen efter matchen. Typ middag tillsammans i restaurangen eller något sånt. Eller om vi har någon sammankomst innan.
Vad tycks om det förslaget. Funkar eller ???.
Kommentera

Kan vi få slippa mer tjafs i den här tråden? Supportermatchen ska väl vara ett roligt nöje där alla som är med har kul? Tycker Sundsvall Hockey att det roligaste är att slå vårt lag bestående av lönnfeta snubbar med 40-årskris, brudar, fanatiker och andra (i alla fall en del) som borde ha rullator på isen, så får dom väl slå oss då... Vilken merit;-)

Ska vi slå Sundsvall så är det väl bättre att sända över hela A-laget? Hoppas att tanken är att kunna umgås under trevliga och jävligt jobbiga former...

Jag tycker det är viktigare att focusera på dom små detajerna i matchen. Tex min jakt på Moverare. Jag förlåter honom aldrig. Och HH:s uppvisning... Den har tydligen förbundet tänkt att spela in och använda som avskräckande exempel.

Men slår vi Sundsvalls Hockey så är det lika oväntat som om Timrå skulle vinna sina första 4 matcher i serien.
Kommentera

badger: Duger detta som svar?

ernie eagle: Femmorna var aldrig spikade! De sattes ihop efter vad som setts på träningarna.
Den enda lappen jag hade i båset var den jag antecknade målen och utvisningarna på.
Sedan igår är det många som klagar på mig men inte en enda vågar kritisera mig ansikte mot ansikte.

Returen har redan börjat planerats och det surrades ganska friskt i den främre delen av bussen igår.
Kommentera

Moverare: Å vad vet du om det ????
Kommentera

Nä nu j--lar får ni sluta hacka på Sjöstedt. Glöm inte att han gjorde sitt bästa för att laget och matchen skulle gå i hop. Glöm heller inte hans ständiga engagemang under träningarna inför matchen.

Jag minns ett speciellt tillfälle i ena pusen. Vi låg under med ett antal mål och Magnus försökte muntra upp stämningen i omklädningsrummet. Dom flesta av oss lyssnade på vad han hade att säga. Men tyvär så fanns det en liten skara som inte kunde låta bli att avbryta å komma med dumma kommentarer.

DÅLIGT säger ja, jävligt dåligt.
Kommentera

Moverare: Inte ofta jag håller med... "sånna som dig" ! Men i detta fall gör jag det !
Kommentera

Jag: Med ernie eagle behöver ni väl inte ens några spelare i båset.

För övrigt har han inget att göra med själva planeringen kring Supportermatchen.
Kommentera

ernie eagle: Enligt vad jag har förståt utseede du dig själv till "coach", om de nu är så du vill kalla det.

Vad menar du med "bära hundhuvuden för vår insats.." Skäms du så mycket att du måste göra det eller? Du som verkar så duktig kan ju spela nästa match helt själv.. Av allt du sa till mig, så hade antingen mike eller Smokey sagt det före, du hade inget eget att komma med... Där förlorade du min respekt iaf.
Kommentera

ernie eagle: Om Huss ställer upp behövs det antagligen ingen fler än spelarna i båset.
Du har sagt snart 10 ggr att du aldrig ska lägga ett finger med i suppematchen, har du ångrat dej??

Det ska bli intressant att läsa Maddes svar på detta :)
Kommentera

Jaqg är intresserad av att delta men när är det och jag är bara 15 men trogen timråsupporterr....
Kommentera

Moverare: Har nu lämnat en "liten" öppning till supportermatchen.

Om jag får Anders Huss med mig i båset så ställer jag upp. Annars ingen coachning.

Jag tänker inte stå ensam i snålblåsten och ta all skit, no way no chance.

Jag fick inte ens vara med och komponera femmorna innan match.

En dagen var jag coach, nästa inte. Och när vi sedan kom ut i båset så slängde Madde en lapp till mig med budskapet: "Styr upp det här du Sjöstedt".

Vem klagade på henne? Inte en käft. Ändå låg hon bakom uttagningen.

Jag har visst en del i det hela och får ta åt mig viss del av den beska kritik som delades ut eftersom jag var just det ja "Coach".

Vad jag jag vill få fram är att hockey är ett lagspel och att ALLA vi inom TimrÅ Supporterklubb som ställde upp får faktiskt bära hundhuvuden för vår insats.

Folk kritiserar en genom att vräka ur sig verkningslöst skitsnack.

Jag är ingen ängel, inget helgon och ingen gud heller för den delen.

Jag tyckte var en rolig grej. Men vissa blev skogstokiga över min coachstil.

Jag är en energisk, ambitiös och framåt kille som om jag tar mig an ett uppdrag vill jag att det skall bli riktigt gjort.

Utanför är jag en lugn och sansad kille. Men när det är match då är jag tänd.

Jag rår inte för att jag är "galen" i vissa sekvenser.

Jag menar inget illa. Har bara en inbyggd tävlingsinstinkt. Så det så.

TIK - STÅR NÄR DOM ANDRA FALLER!
Kommentera

GuRRa: ojj hehe jaja spela roll :P
Kommentera

dr-nix: Snälla... kolla vilken tråd du skriver i innan du skickar nästa gång. Det där har inget med supportermatchen att göra.
Kommentera

dr-nix: humm angånde detta ->"en period i andra perioden spelade TIK hockey som var helt otrolig." så kanske jag mindes fel det kanske var en period i första perioden hmm näee ni som såg matchen vet nog vad jag pratar om..
Kommentera

arnetiberg: detta har jag sagt ett par ggr nu under en låååång period.. nu när Zäta är borta så får andra spelare kliva fram..istället för att alla ska vänta på att Zäta ska göra allt får alla i laget kämpa och det funkar....

i övrigt så är jag glad över dagens resultat .. TIK spelade dåligt i varje öppning av varje period men efter hand i varje period så tog TIK över.. en period i andra perioden spelade TIK hockey som var helt otrolig..när dom spelade klart bättre idag än mot SSK..

men nu gäller det att vara ödmjuka och att TIK inte läser allt för många tidningar för att om TIK och dess supportrar börjar tycka att "näe men vi är juh ganska bra, nu tar 3poäng mot HV" så får vi problem..jag är fullt övertygad om att om TIK inte går in i varje match och kämpar som bara fan utan går in i matchen som "serieledare" och tycker att näe men vi är juh bra nu vi ska juh vinna den här matchen eller??!..näe då får vi stor stryk och den kan komma mot HV om inte TIK är skärpta..men jag tror och hoppas att ALLA! TIKare har lärt sig sin läxa från förra säsongen... VAR ÖDMJUKA! jag tycker det gäller även oss Supportrar, eller vad tycker ni övriga?!..
Kommentera

Moverare: grattis,ni verkar myck bättre nu när ni äntl slipper..z..!
Kommentera

GuRRa: Jag är ingen diva, bara en snart medelålders, medelmåttig amatörhockeyspelare. Men vi vinner, så är det bara.
Kommentera

Bagarsmurfen: Jag kunde bara inte göra det, skulle kunna misstolkas, och nån måtta får det allt vara.
Kommentera

Moverare: Ja ja ja ja Vadå diva????.
Ta inte ut nåt i förskott nu.
Kommentera

Moverare:
Du har inte svarat i "GO TIMRÅ GO"-tråden....;-)
Kommentera

Jag får, om än motvilligt, gratulera till premiärsegern.
Gläd er åt A-lagets segrar, för Supportermatchen sopar vi hem.
Kommentera

Moverare: Jo , jag har också hört att Dom skall skiljas !
Hon fick visst behålla kåken och han fick bilen .
Kommentera

Madde: Har inte hört något om att Sundsvall Fans ska splittras, men jag håller det för högst osannolikt. Och Supportermatch blir det i vilket fall som helst. Det är inte Supporterklubben som håller i den.

Och någon konvertering blir det inte!
Kommentera

Madde: Om sundsvalls fans är splittrade, menas det i så fall nu att dom är EN?
Kommentera

Madde:
Själv så tror jag Moverare kommer att konvertera fullt ut denna säsong till äkta Timråist. Vet att han är rätt sugen på att spela i samma femma som mig.
Kommentera

Hur blir det med motståndet egentligen?
Ryktet som går är att Sundsvall Fans splittrats... Kan Moverare bekräfta eller dementera?! Detta har jag hört från några inom SF.
Kommentera

mike66: Jo men jag hade inte så många frimärken hemma så det blev bara fyra stycken.....Japps det hade till och med jag med mitt iq insett....tror jag....

Håller dessutom på att gå en hjärntvättar kurs så att vi kan omvända honom...ska väl inte vara så svårt.

Anmälde mej nyss till en massörytbildning så att jag kan pyssla om er i pauserna på matchen...som bonus för att jag fått äran att öreviga er alla !!!
Kommentera

mike66: vet av en kille som spelar back...men han spelar tufft, å då menar jag tufft...
moverare får ONT om han är med.
Kommentera

kvasthilda:
Movve kan behöva lite reservdelar han. Börjar att fatta varför grabbarna i laget kallar han för 99 nu;) Trodde först att det var Gretzky de syftade på men insåg snabbt att det var nått annat????!

Titan:
Naturliga målskyttar är det enda vi har, däremot skulle det kanske behövas några naturliga försvarsspelare;)
Kommentera

mike66: fan, skulle vara kul att vara med.
6 ggr träning på is redan + 1 träningsmatch, man börjar komma i form.
söker ni en naturlig målskytt, messa mig.
Kommentera

mike66: Det låter lovande det men gubbarna behöver nog en ordentlig spark i rumpan....klart du ska vara på isen , du tänkte väl inte vara under hoppas jag ??

Ser fram emot det och utrustning har jag fixat.....och jag håller som bäst på att ordna en grodmansdräkt att ikläda min graciösa kropp i...lizzarden är hälsad till pussade henne på nosen från dej...dessutom är brevet med reservdelar skickat till Movve!!!
Kommentera

kvasthilda:
Jag har börjat att lägga ut små frön nu. Nu får vi vänta och se om det blir någon fart på gubbstruttarna. Själv så tycker jag nog att det bör börja hända saker nu, så att man vet var man ska vara mellan jul & nyår. Troligtvis på isen.

Almanackan snickrar jag vidare på. Alltså den med bara överkroppar och hockeybrallor i duschen;) Hälsa the lizzard Ellen från mig.
Kommentera

mike66: Du som är en handlingens man se till att få fart på gubbarna nu så att vi får boka in i våra kalendrar ett datum....
Kommentera

Har suttit och läst iegnom den här tråden nu och man blir faktiskt lite lätt nostalgisk kan jag lova. Härlig läsning och jag rekomenderar er verkligen att läsa igenom tråden från dess början till slut.

Hur ser det ut med den kommande returmatchen? eller vi kanske ska kalla den för "traditionen" som också kommande generationers suppklubbar ska bevara och föra vidare?

Suppmatchen är här för att stanna. Se också länktipset...
Kommentera

mike66: Ja du nu får du se till att fabbröderna får fingrarna ur **** och ordnar med returen och jag tror jag måste byta dagstidning...med tanke på var Movve jobbar men jag kan säga en sak 17 vad jag ser fram emot returen.....
Kommentera

mike66: Bilderna måste vara manipulerade. Fotomontage.
Kommentera

Moverare:
Nu är de nygamla bilderna utlagda. Tack för bilderna du gamle fullblodspsykopat och fortsätt gärna att försöka förklara bort detta om du kan. Beviset finner ni på detta länktips....
Kommentera

Moverare: Okej räcker det om jag skickar så måga som ryms i ett kuvert och adresserar det till dej på Dagbladet då....
Kommentera

kvasthilda: Alla bidrag som på något sätt kan förbättra min mentala hälsa emottages vänligt men bestämt.
Kommentera

Moverare: Har du oxå varit på biltema och köpt en hel hink med olika skruvar närmare betsämmt 660 stycken för 69 kronor ??

Annars om du tappat nån så lovar jag att skicka några till dej på jobbet av dom jag köpte...
Kommentera

kvasthilda: En väldig massa skruvar faktiskt.
Kommentera

« · 127593 · »