1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Sveriges Jerusalem.....

« · 49228 Till forumet

Sv: Sveriges Jerusalem.....
Tror inte du behöver det. Gör dig inte dummare än vad du är. Puts nu istället glasögonen och hämta en ordbok, sen slår du upp ordet "ironi" så behöver du säkert ingen hjälp.
Kommentera

Moby Dick: Du erbjöd hjälp.....jag ville ha den. Du backade ur....och jag var den som blev dum.
Kommentera

Friskan: Sorry, glömde bort att du inte förstod ordet ironi. Borde inte ha "ironiserat" och frågat om du behövde hjälp. Det var dumt av mig.

Som jag tidigare skrev så är jag ganska övertygad om att HV har lika stort intresse av att behålla LHC i ES som TIK har att behålla MODO. Dvs inget alls. Tror nog att båda lagen är mer intresserade av SM-guld och sportsliga intressen.

Kryp upp ur sandlådan nu och inse att du bara är en dålig förlorare....
Kommentera

Moby Dick: Jag tänkte lägga mig i den här debatten med detta påstående: TIK Vill visst ha Modo kvar i ES o tvärtom! Varför? Pga att det alltid är härliga derbyn o fullsatt (näst intill).
Det betyder inkomster. Hela Västernorrland är delat TIK eller Modo? Gränsen går vid Älandsbro, Norr om H-sand= Modo. Söder om H-sand=Timrå, o alla som jag känner Modoiter som Timråiter vill ha dessa matcher.

Jag antar att det är likadant med HV- LHC, så kom inte o snacka en massa dynga!!
Därmed inte sagt att HV lägger sig mot LHC.
Kommentera

Rådbjer: Tack... Det var faktiskt ett vettigt meddelande med substans. Det stämmer säkert att TIK och MODO tycker det är bra att ha varandra kvar i samma serie. Men vad jag menade var mera nåt i stil med att skulle TIK lägga sig i en match som var helt avgörande för om MODO åkte ner i kvalserien eller inte ?
Jag är tämligen övertygad om att så är inte fallet. Tyvärr verkar det finnas folk härinne som antingen helt tappat tron på sporten, eller som helt enkelt är dåliga förlorare. Och det gillar jag inte. Så låt inte diskussionen komma ifrån kärnan nu.....
Kommentera

Moby Dick: Jag har bestämt för mej att det var TGE jag citerade, men du är kanske ombud till TGE.

Ironi har jag aldrig förstått mej på (alla som känner mej blundar).

Jag har varit Timrå supporter sedan omkr 1972, hur länge har du hållit på ditt lag.
Kom inte och beskyll mej för att vara dålig förlorare för då cyklar du rejält.
Kommentera

Moby: Nä jag tror varken Modo el. TIK skulle lägga sig mot varann.
Det är för stor prestige mellan lagen, men vi kör ju med rent spel häruppe i Norrland.
Smålänningar är snåla det är pengar som gäller där. :)

Men , ärligt talat, så funderar man ibland, det har jag gjort länge när det gäller vissa matcher. Det är så otroliga resultat så att man baxnar.

Men jag skulle inte vilja kalla det läggmatcher, det vägrar jag tro på. Det är väl det klassiska Finland-Tre Kronor som gäller.
Kommentera

Tror Moby Duck, ööh Dick skulle det visst vara, har ett problem att tjata ut att folk inte förstår irroni på alla j-la mothug gör det inte trovärdig,,,,, fins lägen då man som skribent med hänsyn till anndra ska kappitulera,,,,,

Säga att irronins mässtarinna "friskan" inte förstår irroni är lika interligent som att kliva ut på isen med skydden på,,,,,Kalla 250kg för pajas och inte ha förståelse för irroni, ja det visar bara hur insatt man är,,,,,

Nu väntar jag bara på att du ska komma med att the king of irroni the smokey, att han ska ska fatta noll i ämnet, så har du fullbordat dit uppdrag som pajas,,,,,,,,,
Kommentera

rådbjer: Kan bara instämma med föregående talare och et känns att det är en känslig tå man lyckats trampa på hos vissa, trots att jag vägrat ta ordet "läggmatch" i min mun så har dessa boende i och kring klagomuren lyckats lyfta fram detta också....

Vad det handlar om är inställning och motivation som jag och många med mig tror saknats bland HV spelarna, Lkpg slåss för sin existens och HV är klart för slutspel sedan länge, jag kan till viss del förstå att man nära ett slutspel inte vill gå för fullt och riskera skador osv. men det är precis detta som oroar mig, sen att Timrå inte kan bygga sin säsong på andras matcher är en helt annan femma. Men jag kan ändå inte skaka av mig känslan av att jag skulle vilja se HV- LKPG i en slutspelsmatch för att slutligen ge mig.

Till viss del försökte förbundet hjälpa till genom en fet bonus till grundserie vinnaren men det känns ibland som det skulle behövas mer, och jag vet också hur Timrå kalkylerade inför de 30 poäng som fanns att spela om i Januari och vilka matcher strecklagen skulle vinna eller ej, och att Lkpg skulle ta 9 poäng mot HV fanns bara inte, inte efter 0-8 matchen som borde varit tändvätska om ngt.

Hursomhelst så kan man diskutera detta i förbannelse och att en grundserie med fler lag och stängd också har diskuterats, sen om det skulle vara bra ala NHL kan det också vägas för o nackdelar emot.
Kommentera

HH: Nämen lillgubben det gör de ju...... ALLA spelare kliver ut på isen med skydden på, benskydd, axelskydd, handskydd, stjärtskydd, armbågsskydd, p-skydd, tandskydd, huvudsvålskydd och det finns säkert fler skydd :)
Kommentera

Att inte vara motiverad och inte ha rätt inställning är stor skillnad mot att lägga sig i en match. Det kommer alltid att komma såna matcher i en serie på 50 matcher. Så tillbaka till kärnfrågan, att påstå att ett lag lägger sig i vissa matcher är och förblir ett påstående som osar "dålig förlorare"...

Sen har ju knappast diskussionen nåt att göra med hur länge man supportat sitt lag. Har själv varit trogen mitt sen början på 80-talet. Men det gör mig ju inte till en bättre eller sämre förlorare.

Ironin i det inlägg som TGE skrev framgick nog tydligt, det förstod nog de flesta.
Kommentera

Lycka till ikväll =)
Kommentera

Friskan:
Hmmm så liten är jag väl inte;) menade som skridsko skydden,,,,,,,

Men kom på en annan liknelse med Hockey, och det är krogen som ensamstående "gubbe" så tänker man om man ska kliva ut på spelplanen igen så, är nog vissa saker lika vicktig som en hockeyspelare att man klär sig i rätt mundering,,,
Kommentera

HH: Domaren har ibland skridskoskydden på, det är därför han inte hinner fram och se en del situationer. he he
Kommentera

« · 49228