1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

589992 inlägg · 6217 ämnen

T-shirt

« · 733421 · » Till forumet

Sv: T-shirt
Jean1: Mkt bra....
Kommentera

friskan: Håller med! Vi skall inte sjunka till den låga nivå som vi ser omkring oss!
Kommentera

Jean1:
Jag "röstar" på dig.

De som inte läser tugget här inne på HS men går på matcherna tycker att hånflaggor är väldigt irriterande.
Kommentera

Ambroo: En tröja till Jontes ära; synd bara att ni inte planerar en hyllningströja utan ett hån mot Skellefteå! Jag skulle uppskatta om vi Tikare, med hjärtat på rätta stället, kunde visa vår glädje inför att Hedström väljer TIK istället för att peka finger åt SAIK.
Jag tycker det är så skönt att vi TIKARE inte är en hånande klack, i huvudsak. När det väl händer är det oftast med stor dos humor.

Jag står hellre och myser i Skellefteå när Jonte briljerar för TIK, än hånar SAIK och får ta emot långfingrar från deras klack!

"Ett hjärta är alltid rött..."
Kommentera

Skarin: Hehe ibland så!

Du var redan bokad för tre på förhand;-)
Kommentera

Ambroo: Underbar tröja! Jag köper en, men kan betala för två ;) Mkt bra.
Kommentera

Paddan:

Vet du om man kan beställa en sådan där tröja som melander hade i sällskapsresan, vill fan ha en sådan =)
Kommentera

Ambroo: Hmm, med en koppling till Anaheim och ett berömt citat så borde väl "Världens bästigaste WC-Anka" också kunna funka ;)
Kommentera

Dream Team: Jag sitter på oanade talanger;-)

Och för er som inte förstod syftet med texten så kommer här en redogörelse:

Skellefteå=Sheleftyou-Jonte=Heleftyou

Svårare än så var inte den ordleken!
Kommentera

Ambroo: "Heleft-you"... alldeles lysande! ;-))) Det går bara inte att missa.. jag är självskriven!
Kommentera

Som jag skrev för en tid sedan i denna tråd;

"Som ni kanske förstår så är Rosso Bianco-tröjan en aning försenad, och detta pga att min partner Per HApps (inte när det gäller det sexuella...dock) och jag medvetet skjutit på tryckningen eftersom vi inväntar Jontes besked. Vi har vid en underskrift från hans sida då istället planer på att trycka upp ett ex antal t-shirtar till hans ära... Blir det dock mot allförmodan så att han nobbar TIK så kommer Rosso-tröjan att vara klar lagom till elitseriepremiären, så håll ut!"
Ambroo @ Rätt sida Skönvik 2006-07-05 21:40

Nu är det då så här att jag sitter här på en prototyp av en t-shirt med texten "He-left-you" skriven på bröstet som förmodligen kommer att gå i svart/gult alt. gul/svart och som kommer att ha nr 71 på ryggen. Tanken är att denna ska säljas inför och på bussarna (optimist) när det bär av mot She-left-you lördagen den 14/10 för match mot SAIK... Vad tror ni, finns det nåt intresse/nån marknad för en sån? Ok att han inte skrivit på...än, men det är ju bara några dagar ifrån som bekant;-)

ALL överskjutande vinst kommer oavkortat att gå till Tifogruppen och förhoppningsvis då till ett "välkommen hem"-tifo till Jontes ära!
Kommentera

Moverare: Större blåsningar har skådats...
Kommentera

Laken: Och aldrig stavas aldrig med två l...
Kommentera

Moverare: 100%-igt säker kan man ju alldrig vara.
Vilka stjärnor väntar ni på? ;-)
Kommentera

Ambroo: Varför vänta, du är ju helt säker på att han kommer till timrå?
Kommentera

Som ni kanske förstår så är Rosso Bianco-tröjan en aning försenad, och detta pga att min partner Per HApps (inte när det gäller det sexuella...dock) och jag medvetet skjutit på tryckningen eftersom vi inväntar Jontes besked. Vi har vid en underskrift från hans sida då istället planer på att trycka upp ett ex antal t-shirtar till hans ära... Blir det dock mot allförmodan så att han nobbar TIK så kommer Rosso-tröjan att vara klar lagom till elitseriepremiären, så håll ut!
Kommentera

Ambroo: Äh, det saknas något utan en målvakt på tröjan, står över i så fall.
Kommentera

LingaN: Så tidigt lär den knappast vara klar... och definitivt inte om vi ska få den signerade som planerat. Räkna med att det bli runt gatufesten...

El Maco: Det har vi...minst. Vi ska samla ihop oss till veckan och planera allt in i minsta detalj:-)
Kommentera

Herminator: Man kan icke få allt;-)
Kommentera

Herminator: Hem till Finland tror jag.

HApps och Ambro, har ni 19 namn på tröjlistan eller röstskolkar folk? Snart dags att byta ut omröstningen, jag känner ett lätt illamående när blicken söker sig söderut på listan med alternativ.

Kommentera

Ambroo: Var tog Kimmo "IL MURO" vägen, hmmmm?
Kommentera

Ambroo: Skulle man kunna få Forza Armate Rosso Bianco t-shirten redan på årsmötet och betala där? Tycker det skulle vara perfekt, får då är de flesta samlade.
Kommentera

Jag vet att något är allvarligt fel på Mökemo men att han är så schizo att han röstat sex gånger?

Kommentera

Smokey: Frugan vann dessa kallingar. Hänger på väggen inne i grabbens rum nu.
Kommentera

Ambroo:
ÄR det inte Ken Karlsson?
Kommentera

friskan: Gegge Lundin...
Kommentera

Per HApps:
Vad heter Zäta på Italienska?
Kommentera

El Maco: Eftersom över 50 pers ville ha en tröja inklusive de tolv medlemmarna i El Maco-partiet så har omröstningen nystartats. Då får man se om alla som ville se en tröja också tänker köpa den.
Kommentera

ståpäls: The quest for freedom and justice will go on
Kommentera

El Maco: Det är kusligt hur undfallande svenskarna är när det styrs och ställs från USA... ;)
Kommentera

Per HApps: Klokheten, den goda smaken, kort sagt: El Maco-partiet, har segrat.

Med Jocke på tröjan sajnar jag upp mig.

Kommentera

Per HApps: Pudel på italienska blir barbone. Allt enligt länken nedan.

Il barbone då, alltså. Coolt...
Kommentera

Vi spolar Mackan till förmån för Jocke Nillson som trots allt stannade kvar under dom svåra åren och levererade.

Har även precis pratat med Jan-Erik "la bistecca" Nilsson nere i Spanien.

Han hälsade till alla Timrå supporters och kände sig hedrad över att vara omnänd i en så exklusiv skara av gamla och nya Timråhjältar.

Jan-Erik lovade även att signera T-shirtarna. Övriga spelare som är i livet jobbas det på, men det är nog inget bekymmer.

Nu efterlyses pudel på italienska.
Kommentera

Robban: Spelar ingen roll, bara du har med namn, adress, tele, storlek och hur många tröjor.
Kommentera

Ambroo: till vilken anmäler man sig då? PerHapps eller dig?
Kommentera

Alla: Vi är nu uppe i tjugo anmälningar om Rosso Bianco-tröjan här på HS... Övriga tjugo som röstat japp på omröstningen får skynda på med uppgifter om det ska bli nån då det säkerligen är ett 30-tal utanför HS som är intresserade.
Kommentera

El Maco: Jag tycker tröjan ska vara western-brun med gulnande tryck... Sedan tycker jag att alla TIK-are med framträdande "nick-name" och som var aktiva i Timrå IK (eller närstående hangarunds) fram tom. de magiska nätterna då laget tog steget åter till den högsta serien. Dvs. Strimma, Tåget, Biffen, Bulla, Pecka mfl (Givetvis översatt till "vanligt finskt tillmäle" i rak översättning till det klart underskatta italienska språket, ska finnas på nostalgitröjan. Men det är inget jag vitsordar i sak.

EN SAK TILL!!!

Vet någon vem som vann Filip och Fredriks (plus Fabios) signerade kallsingar som jag skänkte till något supporterhockey lotteri... En amerikansk dam jag känner bjuder $500 för ett par sådana kallingar om det finns bildbevis för att han har signerat dessa. De bilderna har jag.
Kommentera

pettsson: Green Day lyssnar jag personligen på innan match.
Kommentera

Per HApps: Ljsbrun kan funka. Men då skule jag gå på vita muddar (om möjligt) och även vitt tryck. Då blir den fullständigt retro.

Ljusbrun är helt klart ett alternativ.
Kommentera

ernie eagle: En Rosso Bianco tröja kan väl inte vara svart eller ljusbrun????
Röd och vit, det hörs ju på namnet. Svart eller ljusbrun, det låter som klassiska Grives blåbärsrisgrönt ju...;-)
Kommentera

Knylan: Jag leker gärna med formgivning. jag är ingen tecknare, men jag kan ju få idéer. Ge exempel på vad du lyssnar på innan pucken släpps.
Kommentera

iggy: Fan, det är bara för att flörtar med mig via punken som man får ge vika för Jocke haha... Han kommer nog hem när han är runt 35 pannor, han är ju och förblir förmodligen en superstjärna i ett gäng år framöver den rackarn!

Skicka namn, nummer och adress till mig så är du säker på en t-shirt!
Kommentera

Förresten, när kreativiteten spirar friskt. Finns det fler idéer på t-shirts/souvenirer som ni vill se framöver? Råkar det även finnas någon som känner någon som är bra på detta med formgivning, teckna etc? När iggy snackar rock/punk så får man ju osökt ett sug efter någon form av souvenir som även kan återspegla oss som inte lyssnar på Timrå Knockar på matchdag.
Kommentera

Ambroo: klart jag gör !!! lyssnar på stilbildarna King Crimson i hörlurarna...
anno 1969 rockmusikens Timrå IK. Förresten NÄR får vi hem Zäta igen...efter 2 guldtitlar over there... va tror ni ??
Kommentera

iggy: Kan ju meddela att det just nu är hugget som stucket mellan Kapanen och Mackan och att Jocke kontra Lind jämförs...:-) Vi är som bekant två om beslutet i slutändan...
Kommentera

iggy: Köper du dig en då?
Kommentera

Mr Burns: Kimmo är på g och därför får Bosse stryka på foten... Pekka gjorde två sässar här och Sehlstedt var som du skriver ingen vägg, isåfall ligger Sohlin bättre till... Jocke och Ösa har det redan dabatterats om och Smedberg är Mr Sundsvall Hockey... Rolle passar bättre som staty, men då ska den stå utanför gamla videoteket tillsammans med ett flipperspel;-)
Kommentera

Ambroo: en sådan strong "ökenvandrare" som Jocke N ska naturligtivs vara med på tröjan !! ...på den tiden hade jag huve djupt nedborrat i punk och postpunkeran dock. lyssna på El maco boy för böveln ;-) TACK för fina inlägg.
Kommentera

El Maco: Håller med Il Macos tidigare inlägg till fullo. Det här är allvarliga saker. Tröjdebatten väcker tankar som måste kanaliseras, även om jag egentligen inte bryr mig särskilt mycket om vare sig tröjor, flaggor eller isskrapor. Exempelvis: Kapanen i all ära, Bosse Ahl likaså. Men Timrås - I SÄRKLASS - störste burväktare heter Peter ”Il Pecko” Lindmark. Sen kan man ju tycka att Christer ”Il sållo grande” Sehlstedt åxå bör nämnas bara för att… nämnas. I grund och botten är det naturligtvis trevligt med tröjor med diverse namn. Jag älskar allihop. Fast personligen känns hjältarna från den riktigt becksvarta medeltiden extra angelägna att lyfta fram i strålkastarljuset: Jocke Nilsson, Ove Öström, Peter Smedberg… Oj, oj oj. Profiler som förtjänar tonvis med respekt. Stjärnor i en tid då glamouren och pengarna fanns någon annanstans. Varför inte uppföra en 18 meter hög (exkl skridskor) staty över Rolle Westin i närheten av Domustrappan?
Kommentera

« · 733421 · »