1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590179 inlägg · 6217 ämnen

T-shirt

« · 733421 · » Till forumet

Sv: T-shirt
Jean1: Mkt bra....
Kommentera

Jean1:
Håller med!
Jag skulle personligen aldrig ta på mig en svart/gul "he-left-you-tröja"
Vadå hyllning till Jonte? Hu glad blir han över att vi skulle häckla Skellefteå?? Nä! Satsa på et positivt budskap i stället!
Kommentera

Janken: Håller med, vill hellre köpa en hyllnings tröja som vi alla kan ha i Ske den 14:e i rött & Vitt, än någon svart-gul sak...
Kommentera

Jen: Tycker Ambroo mfl ska skrota "häckla SAIK"-temat omgående. Ingen sådan tröja för min del iaf! Aldrig roligt att sparka på en som ligger...

Fast vill iaf stycka in med ett litet slogan-förslag till den lokala vänstern i stan inför höstens val: "Gör som Jonte. Välj rätt, välj rött!"
Kommentera

mikenomad: känns väl lite si och så med alla planer just nu .. vore ju verkligen fint om det blev Kloten eller dyl.

Känns som att vi kan komma att bli lite häcklade för våra planer då..
Kommentera

Som ni kanske förstår så behöver man inte köpa då ingen tvingar en till det och det lika lite som nån tvingar Jonte att spela för TIK...

Tanken med denna t-shirt var/är att se och dela det ironiska i den, men samtidigt också var/är syftet också naturligtvis att dela ut en känga. Det är dock inte på långa vägar bestämt om den ska tryckas upp utan anledningen till att jag tog upp ideerna om den var för att se om det fanns/finns nåt intresse och även för att skapa debatt. Hittils så är det väl 50/50 i den debatten så tiden får därmed utvisa hur det blir. Annars tycker jag att en röd/vit hyllningströja med texten "Ett hjärta är alltid rött" också är en riktigt bra ide...den som lever får se, men nåt lär det bli!
Kommentera

Ambroo:
I den bästa av världar hade det inte behövts enskilda personers initiaiv med att trycka limiterade upplagor av t-shirts.
Självklart skall det vara SK alt TIK som skall göra detta. Men i båda fallen verkar dom inte vara riktigt på tåna.

Hade tex Mandervilles "garbage tröja" sett dagens ljus om inte Smokey hade kläckt iden? Eller Jimmy Uhlins T-Röd tröja. för att ta några exempel.

Så om nu inte privata initiativ tar fram den efterfrågade Rosso/Bianco-tröjan vilken skall då göra det? SK? TIK? Tifogruppen?
Kommentera

Per HApps: Sen är det väl så att en supporterklubb ska lyssna på sina medlemmar och ta fram sånt som det är efterfrågan på? Och vad jag har förstått så är just en sån här grej med limiterade upplagor något som skulle uppskattas ute i stugorna. Ok att man trycker upp on tour-tröjor, men det är ju knappast nåt som är unikt i sig. Vem ser skillnad på en sån tröja från 2002 och på en som trycks upp idag om man inte läser det finstilta på ryggen vill säga?
Kommentera

Ni minns väl denna? Nu ska den tryckas!

Fram; www.hockeysnack.com/medlem/Per+HApps/filarkiv.php?showfile=framsida.jpg

Bak; www.hockeysnack.com/medlem/Per+HApps/filarkiv.php?showfile=baksida.jpg

Och såhär kommer den upphottade versionen att se ut på ryggen;

LENNART "STRIA" SVEDBERG
BO "BRIOCHE" BERGGREN
ÅKE "IL TRENO" SÖDERBERG
JAN-ERIK "LA BISTECCA" NILSSON
JOAKIM "IL BARBONE" NILSSON
HENRIK "Z" ZETTERBERG
MARKUS "IL BUCCONE" MATTHIASSON
MIKAEL "IL QUASIMODO" LIND
KIMMO "IL MURO" KAPANEN
KENT "LO SCERIFFO" MANDERVILLE
ROBERT "IL DURACELL CONILIO" CARLSSON
PÄR "IL RIGIDO" STYF
SANNY "LA PARETE" LINDSTRÖM
JONATHAN "PISSMYRAN" HEDSTRÖM

Som ni ser så saknas den Italienska översättningen av "PISSMYRAN". Nån som sitter inne med ett passande namn eller har en idé på nåt annat?
Kommentera

Ambroo: La Parete - menas?
Pissmyran ? - Han har väl oftare gått under betäckningen "Alf" (vad det nu kan heta på gipskatterska...
Kommentera

Ambroo: Det blir en snygg tröja (att ha till fint)!

Slår man "piss-ant" på babelfish får man på italienska orin-formica.
Men om det finns pissmyror på engelska (till att börja med) vet jag inte. Och sen om dom har såna i Italien är nästa fråga...

På latin är myra i alla fall Formica. Och det måste finnas ett latinskt namn för den lilla illbattingen (återkommer i ärendet...).
Kommentera

Kevin O Shea: LA PARETE = VÄGGEN

Nåt annat tips där välkomnas! Benknäckaren eller nåt dylikt är svårt att hitta på italienska, men det skulle onekligen passa...

Det ser ut att bli "IL GUERRIERO" på Jonte och det betyder krigare.
Kommentera

Ambroo: Krigare signalerar mer RESPEKT, även om pissmyran biter bättre och visar på en ettrig djävel.;)

(Pissmyra e.g. Ettermyra (Myrmica ruginodis), gaddförsedd myra, vanlig i Sverige.)
Kommentera

Jean1: Hehe sant, men jag tror krigare passar bäst... Du kan istället få till uppgift att hitta nåt passande för Sanny:-)
Kommentera

Ambroo: Krigare köper jag också - för det är vad han är - våran Jonte!
Kommentera

Ambroo: Sanny / Reservmålvakten? - kan det vara nåt.
Kommer inte ihåg om det var Kiprusoff eller Kapanen som efter en match sa att Sanny nog räddade fler skott än honom sjäv...
Kommentera

Kevin O Shea: "GENERALITA" på Sanny, som ju är generalen är väl inte heller helt fel?
Kommentera

Kevin O Shea: La Parete = väggen. Pissmyra direktöversatt är ungefär "Formica di urino" men tror inte det är helt korrekt i detta avseende.

Äntligen kan man kasta Losec-burken! Månader av grubblerier är över. Detta mina vänner, är sannerligen en lyckans dag!

15/8 - 2006. En rödvit högtidsdag.
Kommentera

Ambroo: Krigare är ju fantastiskt mycket bättre än Pissmyran... Jösses!

Sen en tanke bara - om det inte finns klockrena smeknamn kanske de inte ska med?

Kommentera

El Maco: Jonte ska vara med för att det är Jonte och nu blir det krigaren!
Kommentera

El Maco:
Tycker att man skall vara väldigt noga med vilka man väljer att ha på ryggen
Kommentera

Ambroo: Kan hålla med Maco, angående smeknamnen.
Sanny känns ju i det hänseendet som sagt inte "klockren".
Kommentera

Kevin O Shea: Ska överväga med "leffe"
Kommentera

Kevin O Shea:
Rent spontant.
Plocka bort Sanny,Mattiasson,Lind,Styf och hedström
Kommentera

Jonathan "L'Alieno" Hedström är mitt förslag.
Kommentera

Per HApps: Tycker du det? Men om vi skulle behålla en utav dessa då?
Kommentera

Sanny känns krystat, Mackan valde ju att sluta i TIK, Lind känns som lyteskomik, Styf varför då? Hedstöm har ju knapp gjort en match ännu.
Kommentera

RedEagleJkp: Haha som är?
Kommentera

Ambroo: Utomjordingen =)... med referens till likheten med Alf... samt att han verkar vara som ingen annan =)
Kommentera

Per HApps: Definitivt INTE Styf...
dessutom känns Puckelrygen lite rolig - lyteskomiken till trots!
Hedström kan också vara med - men håller med om Sanny och Matthiasson.
Kommentera

Ambroo: En fråga, de där smeknamnen från Jocke Nilsson och neråt är det smeknamn som faktiskt använts eller smeknamn som ni själva spånat fram?
Kommentera

Kevin O Shea: Jag menar alltså att Styf skall vara MED på tröjan.
Han har väl (skador till trots) snart spelat lika många matcher i Timrå som Robban.
Han har varit med ända sedan innan elitserien - hur kan Pelle Happs över huvud taget ifrågasätta hans varande på tröjan?
Kommentera

Ambroo: Eller "El extraterrestre" är ett alternativ på samma tema
Kommentera

Kevin O Shea:
Tycker att det är patetiskt med påhittade "smeknamn", när Smokey kom på iden och gjorde förlagan lade han ner ett jäkla jobb på att översätta spelarnas riktiga smeknamn. Han ringde även Italienska Ambassaden för att få dom rätta översättningarna.

Och nu sitts det till höger och vänster och hittas på en massa fjantnamn, varför då? Det börjar att bli löjligt med alla dessa namn just nu.
Kommentera

Ambroo: Sanny = Stålsuspen (fast på italienska då...?) ;D
Kommentera

Jean1: Sanny och Mackan får kliva av...
Kommentera

Jean1:
Och det kallas han för?
Kommentera

Mitt förslag.
LENNART "STRIA" SVEDBERG
BO "BRIOCHE" BERGGREN
ÅKE "IL TRENO" SÖDERBERG
HENRIK "Z" ZETTERBERG
MARKUS "IL BUCCONE" MATTHIASSON

Less is more.
Kommentera

Per HApps: Nej, det var ett stort skratt = ;D. Sanny är Sanny och han har ett fint muskelpaket på magen, men jag vet inget nick-name på honom.
Kommentera

Dessa lär det bli;

LENNART "STRIA" SVEDBERG
BO "BRIOCHE" BERGGREN
ÅKE "IL TRENO" SÖDERBERG
JOAKIM "IL BARBONE" NILSSON
HENRIK "Z" ZETTERBERG
MIKAEL "QUASIMODO" LIND
KIMMO "LA PARETE" KAPANEN
ROBERT "IL DURACELL CONILIO" CARLSSON
PÄR "IL RIGIDO" STYF
JONATHAN "IL GUERRIERO" HEDSTRÖM
Kommentera

Per HApps: Ser bra ut med en begränsad namnlista tycker jag.
Varför inte göra en välkomsttröja till Jonte till att börja med? Listan kan väl uppdateras senare?
Kommentera

Jag har medelst pensel och textilfärg redan färdigställt en "stass" att bära på SCA- cupen...
(Det är tanken som räknas)
Kommentera

Per HApps: Styfen är väl knappast ett "påhittat" smeknamn.
Il Rigido, skall vara med - och så blev det också tydligen / Tack för det Ambroo...
Kommentera

Kevin O Shea: "QUASIMODO", "LA PARETE", "IL DURACELL CONILIO" känns inte heller tagna ur luften och dessutom så tycker jag "IL GUERRIERO" på Hedström är grymt passande då han i ordets rätta bemärkelse verkligen är en krigare som ska vinna många slag för TIK i framtiden.
Kommentera

Ambroo: Icke att förglömma är heller "IL BARBONE" (pudeln) som också är ett fullt relevant smeknamn.
Kommentera

Ambroo: Fast för mej så känns "IL DURACELL CONILIO" lika mycket Pelle Hallin som Robban, faktiskt...
Men jag protesterar inte.
Kommentera

Kevin O Shea: Robban känns ju annars mer gjuten då han har flest matcher i TIK-tröjan. Att ställa över en sådan kille går bara inte...
Kommentera

Ambroo: Ahhh, underbart Kapanen är tillbaka mycket bra, signa mig för en tröja!
Kommentera

Herminator: allt för din skull.. hehe
Kommentera

actionleif: Jag bugar djupt asiatiskt med hjässan mot EON-arena (c:
Kommentera

« · 733421 · »