Jean1: Håller med! Jag skulle personligen aldrig ta på mig en svart/gul "he-left-you-tröja" Vadå hyllning till Jonte? Hu glad blir han över att vi skulle häckla Skellefteå?? Nä! Satsa på et positivt budskap i stället!
Som ni kanske förstår så behöver man inte köpa då ingen tvingar en till det och det lika lite som nån tvingar Jonte att spela för TIK...
Tanken med denna t-shirt var/är att se och dela det ironiska i den, men samtidigt också var/är syftet också naturligtvis att dela ut en känga. Det är dock inte på långa vägar bestämt om den ska tryckas upp utan anledningen till att jag tog upp ideerna om den var för att se om det fanns/finns nåt intresse och även för att skapa debatt. Hittils så är det väl 50/50 i den debatten så tiden får därmed utvisa hur det blir. Annars tycker jag att en röd/vit hyllningströja med texten "Ett hjärta är alltid rött" också är en riktigt bra ide...den som lever får se, men nåt lär det bli!
Ambroo: I den bästa av världar hade det inte behövts enskilda personers initiaiv med att trycka limiterade upplagor av t-shirts. Självklart skall det vara SK alt TIK som skall göra detta. Men i båda fallen verkar dom inte vara riktigt på tåna.
Hade tex Mandervilles "garbage tröja" sett dagens ljus om inte Smokey hade kläckt iden? Eller Jimmy Uhlins T-Röd tröja. för att ta några exempel.
Så om nu inte privata initiativ tar fram den efterfrågade Rosso/Bianco-tröjan vilken skall då göra det? SK? TIK? Tifogruppen?
Per HApps: Sen är det väl så att en supporterklubb ska lyssna på sina medlemmar och ta fram sånt som det är efterfrågan på? Och vad jag har förstått så är just en sån här grej med limiterade upplagor något som skulle uppskattas ute i stugorna. Ok att man trycker upp on tour-tröjor, men det är ju knappast nåt som är unikt i sig. Vem ser skillnad på en sån tröja från 2002 och på en som trycks upp idag om man inte läser det finstilta på ryggen vill säga?
Och såhär kommer den upphottade versionen att se ut på ryggen;
LENNART "STRIA" SVEDBERG BO "BRIOCHE" BERGGREN ÅKE "IL TRENO" SÖDERBERG JAN-ERIK "LA BISTECCA" NILSSON JOAKIM "IL BARBONE" NILSSON HENRIK "Z" ZETTERBERG MARKUS "IL BUCCONE" MATTHIASSON MIKAEL "IL QUASIMODO" LIND KIMMO "IL MURO" KAPANEN KENT "LO SCERIFFO" MANDERVILLE ROBERT "IL DURACELL CONILIO" CARLSSON PÄR "IL RIGIDO" STYF SANNY "LA PARETE" LINDSTRÖM JONATHAN "PISSMYRAN" HEDSTRÖM
Som ni ser så saknas den Italienska översättningen av "PISSMYRAN". Nån som sitter inne med ett passande namn eller har en idé på nåt annat?
Ambroo: Det blir en snygg tröja (att ha till fint)!
Slår man "piss-ant" på babelfish får man på italienska orin-formica. Men om det finns pissmyror på engelska (till att börja med) vet jag inte. Och sen om dom har såna i Italien är nästa fråga...
På latin är myra i alla fall Formica. Och det måste finnas ett latinskt namn för den lilla illbattingen (återkommer i ärendet...).
Ambroo: Sanny / Reservmålvakten? - kan det vara nåt. Kommer inte ihåg om det var Kiprusoff eller Kapanen som efter en match sa att Sanny nog räddade fler skott än honom sjäv...
Per HApps: Definitivt INTE Styf... dessutom känns Puckelrygen lite rolig - lyteskomiken till trots! Hedström kan också vara med - men håller med om Sanny och Matthiasson.
Kevin O Shea: Jag menar alltså att Styf skall vara MED på tröjan. Han har väl (skador till trots) snart spelat lika många matcher i Timrå som Robban. Han har varit med ända sedan innan elitserien - hur kan Pelle Happs över huvud taget ifrågasätta hans varande på tröjan?
Kevin O Shea: Tycker att det är patetiskt med påhittade "smeknamn", när Smokey kom på iden och gjorde förlagan lade han ner ett jäkla jobb på att översätta spelarnas riktiga smeknamn. Han ringde även Italienska Ambassaden för att få dom rätta översättningarna.
Och nu sitts det till höger och vänster och hittas på en massa fjantnamn, varför då? Det börjar att bli löjligt med alla dessa namn just nu.
Mitt förslag. LENNART "STRIA" SVEDBERG BO "BRIOCHE" BERGGREN ÅKE "IL TRENO" SÖDERBERG JAN-ERIK "LA BISTECCA" NILSSON HENRIK "Z" ZETTERBERG MARKUS "IL BUCCONE" MATTHIASSON KENT "LO SCERIFFO" MANDERVILLE
LENNART "STRIA" SVEDBERG BO "BRIOCHE" BERGGREN ÅKE "IL TRENO" SÖDERBERG JAN-ERIK "LA BISTECCA" NILSSON JOAKIM "IL BARBONE" NILSSON HENRIK "Z" ZETTERBERG MIKAEL "QUASIMODO" LIND KIMMO "LA PARETE" KAPANEN KENT "LO SCERIFFO" MANDERVILLE ROBERT "IL DURACELL CONILIO" CARLSSON PÄR "IL RIGIDO" STYF JONATHAN "IL GUERRIERO" HEDSTRÖM
Per HApps: Ser bra ut med en begränsad namnlista tycker jag. Varför inte göra en välkomsttröja till Jonte till att börja med? Listan kan väl uppdateras senare?
Kevin O Shea: "QUASIMODO", "LA PARETE", "IL DURACELL CONILIO" känns inte heller tagna ur luften och dessutom så tycker jag "IL GUERRIERO" på Hedström är grymt passande då han i ordets rätta bemärkelse verkligen är en krigare som ska vinna många slag för TIK i framtiden.