1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590376 inlägg · 6216 ämnen

T-shirt

« · 741996 · » Till forumet

Sv: T-shirt
actionleif: Beh¨åll dem då för fan om det skall vara på det viset. Jag behöver inte ha ett jävla dugg.
Kommentera

Sune: Vi kan ju börja diskutera tall vs. pippi.
Kommentera

actionleif: Jag gillar inte din besserwisser-liknande framtoning. Respektera nostalgin för fan.

Visst tröjan är tryckt. Men Mackan tillhör de STORA. Skända inte hans namn.

Visst behöver bara peta i en puck för att bli geniförklarade medan andra inte ens duger till fastän de skottar in mål på mål.

Avdelning Vaddå är det orättvist eller?
Kommentera

actionleif:

Ja vad är det för jävla fjant ni hetsar upp er för. Starta en riktigt intressant diskussion istället för nått larv...
Kommentera

ernie eagle: Om actionleif menade att man gick från gammalt till nytt i upplägget av namn på tröjan då?
Kommentera

tycker nog oxo att detta tjaffs borde kunna ta slut iom att tröjorna är tryckta .. är det någon som vill ha en tröja som mackan är med på så kan väl den personen ex. Ernie ta fram en sådan tröja själv då?

Så mycket svårare kan det inte vara. tycker vi kan sätta P nu
Kommentera

ernie eagle: tack Magnus det värmde .. skulle du ha några tröjor? .. du verkar ju inte tycka att det är något att ha så jag har fler intressenter.
Kommentera

actionleif: Historia är ingenting för dig va? Egentligen skulle inte ens "Tåget" och "strimma" ha varit med. För vi går ju från gammalt till nytt.

Det är ju bara för att tysta kritikerna som ni tagit med lite nostalgiska namn. För husfridens skull.

I själva verket är det inte ens vatten värda i dina ögon.
Kommentera

Mackan hit mackan dit .. vi får som sagt ta fram en slängkappa så blir alla nöjda.

Angående att Jonte är med så går vi ju från gammalt .. till nytt.. i princip ..
Kommentera

ernie eagle: Man får skriva dit "Mackan" Mattiassson för hand på tröjan då blir det perfekt..lite tusch så..
Kommentera

-Gurra-: Om du valt att förtränga Mackan för hans "svek" genom att gå till Mif Redhawks så är det ditt problem, inte mitt.

Tragiskt om så är fallet.
Kommentera

-Gurra-: Jag drömt? Nähä du. Jag minns den kvällen så tydligt. Och det finns vittnesuppgifter på att du var lyrisk och salig. Inte för att Mackan lämnade klubben. Utan för vad han hade åstadkommit.

Visst är jag en dagdrömmare som skenar iväg ibland. Men i det här fallet är jag tämligen säker på min sak.
Kommentera

ernie eagle: Något som däremot skulle få mig att gråta vore om Jonte Hedström skulle avgöra en 7:e SM-final i E.ON. ;-)
Kommentera

ernie eagle: Det behöver inte ha med kult att göra bara för att man hyllar någon för vad han/hon gör. Inte enligt mig iaf.

Så du menar att jag skulle falla i tårar så fort en spelare lämnar klubben ??. Visst var det tråkigt att Mackan försvann, men jag var knappast gråtfärdig.
Det måste du ha drömt Sjöstedt lilla.
Kommentera

-Gurra-: Jag håller inte med dig. Man bör göra någonting innan man blir kult oxå. En säsong är inte tillräcklig. Som sagt var jag älskar Jonte. Han är störtskön. Men minns du när vi satt hemma hos dig i den gamla lägenheten och såg slutspelsmatchen mellan Färjestad-Timrå i Karlstad på TV.

Mackan föll i tårar i sin sista match för Timrå. Du var nästan så att du grät själv då Gurra.

Mackans prestationer är omätbara. Jag tänker inte ens försöka mig på en jämförelse. Jontes tid den kommer.

MEN GLÖM FÖR I HELVETE INTE BORT KOMPISEN DIN!

Mackan.

Amen.
Kommentera

ernie eagle: I bland är det mycket gnäll. Jonte om någon förtjänar att ha sitt namn skrivet på en hyllningströja. Visst, han har inte varit här och inte heller gjort lika mycket som andra lirare som står nämnda på tröjan har gjort.
Men med den personligheten han har och framförallt kontakten som bildats mellan honom, föreningen och Supporterklubben tycker jag absolut att hans namn bör stå med.

Det ser bra ut i mina ögon. Men det är klart... jag kan vara trött också ;-).
Kommentera

JimmyH: Det är väl just den säsongen som räknas. Bosse gjorde ett klassiskt slutspel i Småland oxå och det lever han på än. Bosse Fenomenahl å Kung Sune är helgonförklarade i bibelfästet Jönköping.

Tänk att så lite kan betyda så mkt!

Jag menar det räcker med att göra en odödlig grej en enda gång sen är man fastlimmad i historieböckerna, ständigt på näthinnorna hos fantasterna.

Men det är ju som Claes-Göran Hedenström. Han gjorde en låt för 38år sedan som fortfarande är vid liv. Än idag får han uppdrag runt om i folkparkerna för att sjunga "Det börjar verka kärlek banne mej".

För någon vecka sedan var han i Bergeforsparken och uppträdde.

Fantastiskt!

Still going strong liksom, typ.
Kommentera

JimmyH: Jonte skulle aldrig varit med på hyllningströjan. Det var ett självmål i mina ögon. Oavsett hur skön karln är och att han förmodligen är lika mytomspunnen som "Lill-Strimma" så räcker inte det. Han har gjort för lite för Timrå. Än så länge skall tilläggas. Mandy var gjuten. Men Mackan är större än Jonte i dagsläget rent historiskt.

Men JONTE kommer säkerligen bli STÖRST i modern btid. Men då hade man fått tagit det då i sådana fall.

Det hade räckt med att göra en egen hyllningströja åt honom som tack för att han skrev på!
Kommentera

Herminator: Hata Älvvallen! Vi fick spela där två matcher under Mittnorden. Fattar inte hur den planen kan användas, värsta jag spelat på!
Kommentera

epa: Ja han var jätterolig och trevlig.

Dock så anser jag att han gjorde sina bästa matcher året han spelade i Antjärn och Tunadal och då de mötte just Timrå eller S/T som vi väl hette.
Kommentera

JimmyH: Peter Toresson!!!
Kommentera

250kg kärlek:
Nu är ju schablonerna framme och betalda, är efterfrågan större än tillgången så är det ju bara att trycka några till.
Kommentera

andyo: Vill man se skönspel och många mål så kan man åka till Älvvallen bakom Grytan 11:00 idag. Där spelar IFK Timrå mot Selångers F13 lag. Några utvisningar lär det däremot inte bli. Väl mött!
Kommentera

JimmyH: Jävulskt lycklig man var då. Inför period tre har jag för mig att jag satt & bad till högre makter eller nått sånt, jävlar va religös man blev då. Tills timrå förlorade nästa gång vill säga..

Den som vill se på lite våldsam fotboll ska komma nästa onsdag till Söråkers IP då allas vårt Söråkers FF's P17 lag möter IFK Timrå i ett våldsamt derby. Jag gissar på 5 utvisningar, 3 skador och en jävla massa bråk efter matchen! =)
Kommentera

andyo: Peltomaa. 19.57
Kommentera

JimmyH: Alltså.
Kommentera

Bo Bly: Jo jag vet. Skrev lite luddigt. Menade att han förtjänar platsen bättre allstå.
Kommentera

JimmyH: Ja just ja! Typ en av dom bästa minnen man har. Minns hur det var hur sjukt mkt leksingar som helst på vår lilla borta stå =) Och den sena kvitteringen när det bara var några sekunder kvar, visst var det Rajamäki som gjorde målet, eller var det Peltoma?
Kommentera

JimmyH: Kapanen är med på min tröja.
Kommentera

Bo Bly: Boo Ahl gjorde ändå bara en riktigt bra säsong av tre. Då ligger nog både Pekka och Kapanen närmare en plats på tröjan.
Kommentera

JimmyH: Boo Ahl saknar jag på tröjan.Utan han skulle inte
Timrå gått upp.
Kommentera

andyo: Det var 1-4 vändningen mot Leksand det vill jag minnas. 3 mål av Mackan.
Kommentera

JimmyH: Jo det är sant det. Kommer så väl ihåg hans avgörande straff i nån match i en straffläggning för några år sedan. Snärtade den rakt upp i krysset, hade det stått en betongmur där hade pucken fan ändå gått igenom.
Kommentera

JimmyH: Promise.
Kommentera

250kg kärlek: På vilket sätt ska jag hålla reda på mina medarbetare?

Jag har haft koll på de anmälningar jag fått in .. resten har "medarbetarna" skickat till mig .. trodde inte att de skulle missa någon men vill du ha en tröja så ordnar vi det .. maila färg och storlek du vill ha.
Kommentera

250kg kärlek: För att klargöra vad du talar om så får du nog diskutera saken privat där du kan nämna namn och överenskommelser.
Kommentera

andyo: Tar man rent spelmässigt de bästa spelarna så är nog inte Mackan bättre än någon av dessa men Mackans ögonkontakt mot klacken efter att ha gjort viktiga mål slår det mesta. Han var alltid som bäst i viktiga lägen.

Hans prickskytte sköt upp oss till elitserien och höll oss sedan kvar. Borde varit given på tröjan.
Kommentera

actionleif: Tro fan att jag är grinig. Din uppgift är att hålla reda på dina medarbetare, så att de håller vad de lovar.
Kommentera

JimmyH: Visst är det synd att några namn försvann och några andra tillkom men skulle vi göra alla nöjda så skulle vi nog få göra en slängkappa, kanske då skulle vi få med alla namn som krävs.
Kommentera

250kg kärlek: Nej, du finns inte med på de listor jag sammanställt..
Kommentera

JimmyH: Manderville är ju förfan solklar. Men Jonte eller Matthiasson kan ju diskuteras. I nuläget skulle jag välja mackan då han spelat mer å gett Timrå mer än Jonte, men Jonte har ju den här säsongen på sig å bevisa sin plats på tröjan! Ge han en chans!

Må Jonte kötta sönder allt i sin väg!
Kommentera

actionleif: "Efter att vi lagt ut intresseanmälan så visste vi att mer än 100 skulle kunna gå åt ganska lätt.."

Finns jag med i denna digra samling?

Kommentera

actionleif: Det handlade väl om att begränsa utbudet lite också. Det är lätt att bli girig.

Själv är jag fortfarande lite besviken över att Matthiasson valdes bort för att låta både Manderville och Jonte vara kvar. Obegripligt anser jag.
Kommentera

actionleif: Men hur många rödvita i XXL finns det kvar då? Hur tidigt på SCA-cupen måste jag vara där för att få mig en!? =)
Kommentera

actionleif: Bör väl tillägga att det är ju inget köptvång för den som tycker att tröjan håller måttet.
Kommentera

250kg kärlek: Aha så det var du som hade varit in på tryckeriet :)

Efter att vi lagt ut intresseanmälan så visste vi att mer än 100 skulle kunna gå åt ganska lätt..

Varför vi stannade på just 100 har jag inget riktigt svar på men pengar fattades ju inte .. är väl mer att vi tyckte att det fick räcka ..
Kommentera

actionleif: Säkert förnuftigt. Däremot tycker jag att bågen är taskigt spänd. Varför väljer ni att ta fram tröjan i 100 ex? Är det för att ni inte riktigt tror på tröjan eller är det för att pengarna tar slut vid 100? Utifrån intresset här så säljer ni garanterat ett par hundra till - oavsett hur tröjan ser ut. En begränsad upplaga på en tröja som inte, helt seriöst, håller världsklass -känns rätt rosa.

Försök att hitta en sponsor som täcker upp eventuella nederlag, begränsa supporterklubbens ansvar. Det finns säkert både företag och privata intressen som får skutan att rulla vidare.

Jag har sett tröjan IRL, den är helt okej.

Kommentera

250kg kärlek: Vi bestämde oss för att ta fram tröjan i begränsad utgåva .. så 100 st totalt.

50 Vita 50 beiga i blandade storlekar

Tycker tröjorna inte riktigt gör sig själv rättvisa på bilderna .. de är snyggare IRL
Kommentera

actionleif: Hur många tröjor beställde ni? Du talar i termer "ett 60-tal". Även om jag tycker t-shirten ser billig ut och inte speciellt upphetsande så beställer jag och säkert den mest negative ett exemplar.

Tycker ni fegar med upplagan.

Kommentera

andyo: Det gick att boka tröjorna tidigare .. men fick stoppa det så att några gick att sälja på plats ... satte en gräns på 60 st å den blev nådd ganska snabbt
Kommentera

« · 741996 · »