1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

589786 inlägg · 6217 ämnen

T-shirt

« · 714440 · » Till forumet

Sv: T-shirt
ernie eagle: Och skall ha minst 2st exemplar av Rosso Bianco dito!
Kommentera

Ambroo: Det givna alternativet är ju röd/vit, men jag vet inte. svart/vit funkar det med. röd/svart tror jag inte blir bra.

Gör en omröstning.
Kommentera

pettsson: Inte röd/vit - snälla! Har sjuttonhundra tröjor i den färgkombinationen och för att markera att detta är ett fristående projekt och inte Supporterklubbens anser jag att svart/vit är den enda rätta kombinationen!
Kommentera

ernie eagle: Ja, jag skulle nog också gå på svart/vit. vit/svart blir bara tråkigt. Och både svart/röd och Röd/svart är svåra att se.

Eller vänta. En svart tröja med röda muddar och rött tryck vore ju asläckert!
Kommentera

pettsson: Mkt bra idé!
Kommentera

pettsson: En omröstning blir det så fort den nuvarande är över. Ditt senaste förslag med röda muddar och rött tryck på svårt är kanon, det är dock en kostnadsfråga... Vad sägs om vit/röd då?
Kommentera

Ambroo: på svart ska det givetvis stå...:-)
Kommentera

Ambroo: Förstår att det är en kostnadsfråga, men det är ju i slutändan varje person som får betala. :)
Kommentera

Jamenvafaan! Vad är det med er ungdomar? Jocke Nilsson bar laget i över tio år, är en av de främsta målskyttarna vi haft och har bara spelat a-lagshockey i ett enda lag. En av få anledningar att gå till ladan för att se matcher mot Husum. Men då var väl inte ni där förstås. Micke Lind är ju bra och så men Jocke är Jocke är Jocke. Mathiasson? Herreguuuud!

Kommentera

El Maco: Jag minns Jocke Nilssonmed all önskvärd tydlighet men hans spel var i lägre sammanhang. Man måste se helheten. Vem är störst av Lind och Nilsson.

Sen att Jocke kanske har ett affektionsvärde i sig är en annan sak. Men ibland tvingas man fatta svåra beslut. Just nu håller han inte måttet med sina 11 A-lagssäsonger, 367 tävlingsmatcher, 181 mål och sina 223 målgivande pass

Som sagt var, Nilsson är snäppet under All Star Team!.
Kommentera

El Maco:
Instämmer.
Kommentera

El Maco: Den största under de "svåra åren" var ändå utan tvekan Ove Öström.
Hade han viljat flytta på sig så hade han gått in som center i vilken elitserieklubb som helst.
Kommentera

US Property: Ove var väldigt bra när han var bäst men han var ingen stjärna. Det var Jocke.

Ernie: Inget ont om Micke Lind men det är mer Timrå IK i Jocke. Fattar inte varför en brynäsare som förvisso var bra ska gå före en av de viktigaste spelarna i klubbens historia. Du var väl för liten för att minnas men utan Jocke är jag inte säker på att vi överlevt som förening.

Shit, jag låter som "på-strimmas-tid-då-ni". Fast tvärtom. På Jockes tid, då var det mesta så jävla illa så hade vi inte haft honom hade föreningen Timrå IK, och Sundsvall/Timrå, och ST Hockey, lika gärna kunna skurit upp handlederna i desperation. När det äntligen tog fart på verksamheten hade vi råd att VÄRVA en sån som Lind som sen blev VÄRVAD hem till Brynäs igen av olika anledningar. Jocke var en AIK-junior som fick sin första A-lagschans med Timrå 1986 och sedan var kvar. Slutade lagom till att klubben blev elitseriemässig.

Kommentera

Friskans billänk var fin. Det här är också en snygg bil

Kommentera

El Maco:
detta ärju en leksamsk bil :D
Kommentera

Protest! Jocke-alternativet har tillkommit efter att jag avgett min röst. ;)
Kommentera

El Maco: håller med fullständigt, Jocke går före Lind typ 8 dar i veckan! inget snack om saken. Kanske är det så att Jocke är 70 och de tidiga 80-talisternas svar på strimma?
Kommentera

Suuune: hans statistik är ganska imponerande om inte annat :)
Kommentera

dr-nix: Jag är djävulskt kluven måste jag villigt erkänna. Visst fan har Jocke betytt otroligt mycket för Sundsvall/Timrå Hockey, S/T Hockey och Timrå IK och visst fasen är han statistik imponerande på alla sätt och vis.

Men jag rankar nog Micke Lind högre ändå likt förbannat.

Men skulle denna tröja bli succé så kan man utöka med 2st namn. Mats Näslund och Joakim Nilsson.

Då är ju kopplingen fulländad då Jocke numera bor i Näslunds gamla kåk på Ringvägen i Timrå.
Kommentera

Går det inte att bara byta ut något namn av de befintliga?
Kommentera

Knylan: Tål att tänkas på , men vem ska bort? Nåt tillägg blir det iaf inte för då blir texten än mer i miniatyr, tio namn är max.

Hursomhelst så tycker jag att Micke Lind är klart hetare än Jocke Nilsson. Lind sköt upp TIK i eliten och var ytterst betydelsefull under de första åren i elitserien, men vad gjorde egentligen Nilsson mer än att harva på i ett säckgäng med sin patenterade dragning? Dessutom funkade inte den på en motståndare som hade mött honom mer än en gång om det inte var en Husum, Teg, Lejonström eller CRIF-spelare vill säga...

Jag hade Jocke som idol när jag började gå på hockey i slutet av 80-talet, men inte fan är det nån Strimma-hysteri vi talar om, det fanns helt enkelt ingen annan.
Kommentera

pettsson: Visst är det så. Är efterfrågan tillräckligt stor så ska det naturligtvis övervägas, men det återstår att se vad omröstningen ger för resultat.
Kommentera

Håller med El Maco. Jocke Nilsson är fanimej större än Micke Lind. Glassa och vara jävligt bra i en förening som lyfter på framgångens vindar är stort, att vara outstanding i beckmörker större.
Det är få spelare som kan få en att gå hem efter en förnedring med stolthet i hjärtat. #10 var en av dom.
Kommentera

Bragd-Birger: håller nog med dig, nog för att jag håller Micke Lind högt men Jocke Nilsson är också större i mina ögon.
Kommentera

En liten enkel undran med Mathiasson , Lind, Sheriffen, Jocke Nilsson i disskusionen vara eller inte.....Kapanen då?????
Kommentera

MB: Ambroo får fylla ärmarna med namn också. Kanske en overall så kan man ha namn på benen också?
Kommentera

Ett förslag.
En ljusbrun tröja med svart tryck och namnen.

Lennart Svedberg
Åke Söderberg
Bo Berggren
Jan-Erik Nilsson
Henrik Zetterberg
Mikael Lind
Robert Carlsson
Markus Mattiasson alt Bo Ahl
Per Styf
Kent Manderville
Kommentera

Per HApps: Ed Ward och Schnabel då för fan! =)
Kommentera

andyo:
hmmmm, förmodligen
Kommentera

El Maco: Bra Idé :o)
Kommentera

Varför egentligen inte bara ta detta som den roliga grej som det ändå i grunden är? Folk ska börja grina över att det står på italienska etc. Vem som är störst av Jocke Nilsson och Micke Lind är upp till den som slutligen tar fram tröjan att avgöra, båda är dock bra mycket större än tex Pär Styf. Dock är "il Rigido" den roligaste översättningen, så jag vet inte heller.
Kommentera

Nu börjar det här fjanta till sig en aning...

Nuvarande omröstning kommer att ligga kvar t o m i morgon och det enbart för att jag och Per Happs ska få ett humm om hur många som är intresserade. Därefter kommer vi att göra en beräkning som innebär att vi garanterat kommer att få räkna bort 10-15 personer härifrån eftersom vi har tänkt oss att ta upp anmälningar mot förskottsbetalning som kommer att landa kring en hundring. Efter max 75 ex är det slut, och då blir det en relativt exklusiv upplaga. Övriga t-shirtar kommer det att vara först till kvarn till...

Färgen kommer med all säkerhet att bli ljusbrun med svart tryck och det för att likna tröjan vid de gamla wanted-afficherna som syns i var och varannan spaghetti-västern.

Namnen blir förmodligen dessa och i denna ordning;

LENNART "STRIA" SVEDBERG
BO "BRIOCHE" BERGGREN
ÅKE "IL TRENO" SÖDERBERG
JAN-ERIK "LA BISTECCA" NILSSON
HENRIK "Z" ZETTERBERG
MIKAEL "IL QUASIMODO" LIND
ROBERT "IL DURACELL CONILIO" CARLSSON
MARKUS "IL BUCCONE" MATTHIASSON
PÄR "IL RIGIDO" STYF
KENT "LO SCERIFFO" MANDERVILLE

Alltså ingen pudel och definitivt ingen annan heller, vid fler namn hade det krävts förstoringsglas för att läsa texten... Framsidan kommer att se ut precis som på den befintliga orginalskissen, medans baksidan alltså får detta utseénde+att texten ovanför namnen kommer att krympas en aning och det för att de tio namnen ska synas också på någorlunda håll.

Hugade spekulanter ombedes skicka intresseanmällan med namn, adress, telefon och storlek till mig eller Per Happs för att på så viss underlätta för oss och för att ni ska kunna få exakt info om exempelvis priser och leveranstid så fort vi har det på det klara. Tanken är att tröjan ska vara så billig som möjligt, men ändå ha kvalitet

ÖVERSKOTTET KOMMER ATT GÅ TILL TIFO-VERKSAMHETEN
Kommentera

Ambroo:
Nån som vet om Biffen Nillsson är i livet?
Kommentera

För att öka intresset ytterligare så har vi bestämt oss för att numrera t-shirtarna 1-75... mikenomad har förärats med numero uno!
Kommentera

Ambroo: Alltså, allvarligt nu, jag och jag vet många med mig toksaknar KIMMO "IL MURO" KAPANEN. Mannen som har stor del i att vi etablerat oss i Elitserien.
Kommentera

Herminator: Han eller Bosse har varit och är på tapeten... Vi får se hur det slutligen kommer att se ut, alternativet är att plocka bort Mackan isåfall till förmån för just en målvakt som ju saknas på tröjan.
Kommentera

Herminator: Men visst ska du väl ha en tröja? Anmäl dig nu!
Kommentera

Ambroo: Anmäler mig om Kimmo kommer med, allvarligt.
Kommentera

pettsson: Svart tröja med röd text - är mitt förslag / som tidigare nämnts nedan så kryllar det av röda och rödvita T-shirts i garderoben...
Svart/Röd blir läcker, tror jag!
Kommentera

Kevin O Shea: Ljusbrun skall den vara med svart text! Allt för att efterlikna wanted-affischerna i spaghettiwestern-filmerna!

Svart kanter på tröjärmarna oxå så har vi norra Europas läckraste tröja i sommar!
Kommentera

El Maco: Vad gäller namnfrågan, Lind eller Nilsson - så är det ju smeknamnet/översättningen så är lite av poängen:
Quasimodo/Puckelryggen är ju överlägsen Pudeln/Hockeyfrillan eller vad fan det bli på Italiano, sedan spelar det mindre roll vilken som haft den mest framträdande rollen i laget genom tiderna.
Kommentera

Ambroo: Blir bra! När kommer tröjorna? Adressuppgifter har du i brevlådan från mig.
Kommentera

Ambroo: Från mej också - i din brevlåda...
Kommentera

Ambroo: Jättebra initiativ och allt det där. Jag menar det. Jag sitter på mitt breda arsle och har inte tagit fram en souvenir sedan 1900-talet.

Men - jag är personligen inte alls sugen på en hyllningströja där riktiga Timråklassiker varvas med spelare som idag är aktiva i andra lag. Då ska de vara jäkligt outstanding ur ett historiskt perspektiv och på den listan har inte jag vare sig Lind eller Mackan. Hellre Il Lupo Wargh eller nån annan nutida aktiv hel/halvfigur typ Styf som redan är där än en Brynäsare eller Miffot/Diffot Mathiasson. Den senare har inte många år i Timråtröja bakom sig och kom med på Smokeyryggen när han var aktiv i laget för över två år sedan. Lind, nej. Han är kommer att lira fler år med BIF än TIK som aktiv och kommer från Gävle. Ska det bombas med namn så fine, in med Kapanen, han förknippas med klubben här i Sverige i alla fall. Men ta hellre bort några (två) namn. Strimma och Tåget är Timrå IK, Styf med eftersom han står med i laguppställningen 2006 och framgångsrikt gnuggar handsken i ansiktet på välförtjänta Modoiter längs sargen. Lind och Mackan - INTE! När Lind lagt av om ett par år kan jag tänka mig att vara snäppet mer nostalgisk när det gäller honom men just nu har han alldeles för fula kläder för min smak.

Man kan kalla den diskussionen fjantig om man vill men jag är allvarlig.

Vad tycker Smokey?

Kommentera

El Maco: Linus "Il Judas" Fagemo sköt kvar oss i elitserien och det låter ju lite kul. Quasimodo är franska och inte italienska.

Jag vilar min väska.

Kommentera

Knylan: Å nu grinar du över de som grinar.....
Kommentera

El Maco: Det blir inget hån på denna (även om jag gärna skulle vilja se Fagemo hängas) utan tröjan ska tas fram för att hylla...

Lind blir kvar (hurvida Quasimodo är franskt eller ej spelar ingen roll i det här fallet då det är ett namn...), men det står mellan Mackan och Kapanen.
Kommentera

El Maco: Och Smokey har ställt sig i kö...
Kommentera

Ambroo: Vad heter puckelrygg på italienska då? Gillar inte tanken på ordet modo i en hyllningströja!
Kommentera

ernie eagle: Quasimodo är ett namn och inte en benämning på en puckelryggig (så vitt jag vet), därför spelar det mindre roll i det här fallet då man logiskt sätt kan döpas till det och det oavsett språk...
Kommentera

« · 714440 · »