Bragd-Birger:
[Timrå till ett frekvent topp3-lag]
Hur många gånger måste man komma bland de tre bästa sett över fyra säsonger för att räknas som stabilt top3-lag?
JimmyH:
Ja, är det inte? Jag är jättenöjd för nu har jag äntligen fått en måttstock för vad ordet frekvent innebär.
Bragd-Birger:
Tja, jag använde väl samma kriterier som dig, typ. Du får nog gå in och skriva om du vill, jag har inget med den gästboken att göra och du verkar inte vara avstängd. Du är så välkommen.
Bragd-Birger:
Tja, varannan kan även innebära 1 av 2, vilket är detsamma som 2 av 4. Eller 3 av 6. Utan att vara just "varannan gång".
Bragd-Birger:
Så när man säger att "varannan utsatt för våld på stan", så menar man verkligen varannan och inte 50% av de tillfrågade?
Stenkarn:
Ingenstans hävdade jag att de lärde trodde på detta. Däremot så sa jag att det skrattades åt de som påstod det. Tar man då i beakt det du skrev så kan man konstatera att det var "pöbeln" som skrattade. Skrattade på samma sätt som du skrattade åt mig. Akta dig så du inte ramlar över kanten.
Är ni i Ö-vik och spelar ikväll?
Kommentatorn envisas med att kalla bortalaget för Timrå.
Men visst - jag är fullt medveten om att det inte är nån lag att förtroendevalda som misslyckas ska kickas osv, Jag kan även medge att det är aningen förhastat att skrika om avgång för samtliga redan nu - det är väl i huvudsak ett uttryck för min frustration och irritation över hur tydligt deras misstag syns på isen och i tabellen osv..., MEN vid en eventuell degradering så är det ändå mitt subjektiva förslag om hur klubben ska få en nystart och komma på fötter igen. Jag tror dessutom det kan vara gynnsamt både för publik, spelare, sponsorer med nytt blod i leden efter ett praktfiasko.
Nu får vi verkligen hoppas att vi slipper ett så katastrofalt elände som degradering, men om det nu händer - så ställer inte jag upp på ett resonemang att de yttre omständigheterna var så vilseledande. Nej, i mina ögon (som alla iofs redan fattat) var det en lång kejda av felbeslut och mer eller mindre naivt ekonomiskt och sportsligt tänkande som orskade detta mer än något annat.