Björn VII: Med vinstrekordet menade jag största segern i elitserien. Minnet är tomt just nu. SL-kortet bör dock räknas som en storseger även om larviga Boork gick segrande ur den matchen i matchen i matchprotokollet.
Björn VII: Grym koll på SL-incidenten. Enligt din f*a*n*t*a*s*t*i*s*k*a presentation (läs Björn VII:s presentation, bäst på HS?) så var du knappast med själv på den tiden.
Inte ett dugg roligt att höra era ironiska kommentarer MOT TIMRÅ IK !! Här gör dom en kanoninsats igen, och får därmed lugn och ro inför uppehållet. Det kommer att bli en stor glädje på träningarna.
Att NI INTE SKÄMS med era fjantiga inlägg "småpojkar" !!!!
hassebasse: Vadå ironiska kommentarer? Medgångssupporter! Dessutom är jag ingen småpojke, 1,93 cm lång och 96 kg muskler av stål. På papperet ser jag ut som en stabil back.
Skön seger ikväll, mycket bättre rörlighet ikväll Sjögrens mål var mycket snyggt (ett friläge), roligt att Halvardsson fick sätta en puck mot sitt gamla lag också :)
STORT GRATTIS! Fan vad jag är imponerad! Det måste vara jävligt skönt att vara TIK:are just nu! Själv mår man som en svårt sjuk hund som vätar på att bli avlivad! En än gång grattis!
Redax 2: Bull and Bear, där slank man in som finnig nittonåring, nyinflyttad till fjollträsk, när alla de riktiga coolingarna i bekantskapskretsen kom in på Compagniet och jag blev stoppad. Huga. Kändes oschysst då men de har flipperspel i alla fall.
Bragd-Birger: Mej kallade dom alltid Knasbollen från Kovland förr. Och Redax är så tokrolig så han ska få göra Thorildsplans lokala nyårsrevy "Galenskaper på Gröna Linjen".
Kanske ska vi sätta upp Kabarégruppen Hockeysnack?
Man är alldeles mållös efter målfyrverkeriet i den tredje perioden. Vilken kämpaseger bland det grövsta jag sett på mycket länge.
5-0 kanske är i överkant för matchen stod och vägde vid 2-0 en bit in i tredje. Men Timrå ville mer än HV ikväll och slet som djur för denna seger.
Tror inte att Krykov förlorade en tekning, kanske en dårå han var alltså helgrym ikväll, han var inblandad i dom tre första målen och bidrog starkt till segern.
En riktig lagseger där ingen vek ner sig utan alla hade bestämt att ikväll skulle HV krossas.
Kapanen = världsklass, mer behöver man inte skriva om honom.
Mao en riktig helkväll för mig och halva min familj ;)
El Maco: Jistanes. Ni verkar nere med Povel, mannen! Själv ligger min komiska begåvning mest i vältajmade, snärtiga repliker. Såsom 'ska det vara nåt te teet?'. Eller 'där fick du, med moms därtill'.
El Maco: Flipperspel? Vad i helsefyr..! När kom det? Själv gick jag mycket på B&B när jag jobbade på den fashionabla Grev Turegatan. Deras whiskyutbud var inte att leka med. Fick där även höra den underbara dialogen:
Yngling: En stor stark, tack... Bartender: Nej, det har vi inte... Yngling: Va..? Bartender. Nej, det finns inte... Yngling: Ähuu... Bartender: Vi har allt möjligt i ölväg men absolut inga stora starka...
Redax 2: Jomen det har dom. De hade i alla fall för några år sedan. Jag och min förtjusande sambo var på B&B en lördagseftermiddag efter att ha brännt en massa kulor på Sturegallerian eller nåt. Då spelade vi flipper beundrade av en liten flicka på kanske fyra år eller så som var där med sina föräldrar. Efter att jag hade spelat och gått in för det med liv och lust sprang hon tillbaka till sitt bord och sa med späd - men gäll - liten flickröst, "mamma, mamma, vad betyder b*lle?"
Så berikar man ungdomens ordförråd. Kanske det är därför de tagit bort spelet, barnfamiljerna klagar...
Förstod er ironi, det var därför jag "spädde på det hela".
Måste passa på att gnälla på Halvardsson. Han gör BARA ett mål, och spelar BARA fram till ett mål till !! VAD har han att göra i TIMRÅ:s uppställning ???
"Japp, då var det snart dax igen! I kväll vill jag se MYCKET folk framför mål som tar hand om returer och även i Power Play. Bort med sargspelet som senast, och inte minst, ta tre poäng! TIMRÅ - HV 71: 5 - 0 Daniel L från Snöblasket 2002-10-31 16:38:50"
Det är skönt en sån här gång när matchen gick in!! Tack Oddset och tack Timrå för uppvisningen ikväll. Firar med finfin whiskey!! Matchbilder kommer som vanligt, kanske ngt försenat men ändå :) Kungen Kapanen dansade efteråt, precis som en viss Liv brukar göra. Bra kämpat klacken.
Nej, ingen seger idag. Inga poäng. Jävligt surt. Ja, en del har svackor. Men det finns attityd. Det finns en riktning. Som Svensson säger efter matchen, det vore skönt med tre poäng på lördag, men ännu viktigare är prestationen.
Jag känner ingen större oro. Det här är mitt lag. Jag ser det.