1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

588931 inlägg · 6217 ämnen

TIK - HV71

« · 150257 · » Till forumet

Sv: TIK - HV71
Är det Djurgårdskväll idag?
Kommentera

Bragd-Birger: Kapanen släpper in sex tekningar åsså är kvällen förstörd.
Kommentera

El Maco: TIK power, man börjar nästan tro på seger ....
Kommentera

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Kommentera

El Maco: Mmm...fan vad orutinerat förresten, toppa formen lagom till uppehållet. Klåpare.
Kommentera

Va helt otroligt
Kommentera

El Maco:

Tio stycken två-poängare under 1981-82, men det klart: SL-kortet måste ju även beaktas under den aktuella säsongen.
Kommentera

Fem noll på serieledarna, Kapanen håller nollan, nästan femtusen på läktaren igen...

Men de gör inte ett enda mål i powerplay, faaaan va dåligt dårå! Schämpa Timrå!
Kommentera

Bragd-Birger: Ja . det för j-ligt , dom kunde väl sparat krutet till omgåmg 46 ....
Kommentera

pallekuling: Ja, eller ännu hellre till kvalserien.
Kommentera

Björn VII: Med vinstrekordet menade jag största segern i elitserien. Minnet är tomt just nu. SL-kortet bör dock räknas som en storseger även om larviga Boork gick segrande ur den matchen i matchen i matchprotokollet.
Kommentera

Bragd-Birger: Där får dom möta löven å då vet man ju hur det slutar.
Kommentera

El Maco: Jo, det är inte utan att man längtar till sommaren.
Kommentera

El Maco:

Ahapp, då ska det juH vara 7-0 hemma mot Schtaan den 30 november 1975.

Glöm aldrig plastfodralet, dock.
Kommentera

Vad är detta? 5-0 mot HV hemma? Siffrorna ska ju vara större, bedrövligt. Aldrig får man vara nöjd...
Kommentera

Man får gratta till segern! Väldigt imponerande att slå Hv med 5-0.
Värt att notera denna omgång: Norrland-Övriga Sverige 11-2!
Kommentera

Avdelningar självklara sanningar vi önskade vi fick höra: Fortsätter de spela så här vinner de serien. Det påståendet går inte heller att diskutera...

All eventuell likhet med inlägg efter DIF-matchen är helt tillfälliga... :D
Kommentera

Björn VII: Grym koll på SL-incidenten. Enligt din f*a*n*t*a*s*t*i*s*k*a presentation (läs Björn VII:s presentation, bäst på HS?) så var du knappast med själv på den tiden.
Kommentera

Redax 2: Tänk på att i hockey kan allt hända. Pucken är platt och isen hal. Räkna aldrig bort löven. Ett derby är ett derby.
Kommentera

Derby? Mot Kovland menar Du då givetvis..?
Kommentera

Bragd-Birger:

GNÄLLPÅSAR !!!!

Inte ett dugg roligt att höra era ironiska kommentarer MOT
TIMRÅ IK !!
Här gör dom en kanoninsats igen, och får därmed lugn och ro inför uppehållet. Det kommer att bli en stor glädje på träningarna.

Att NI INTE SKÄMS med era fjantiga inlägg "småpojkar" !!!!

TIMRÅ IK 4 Ever !!!
Kommentera

hassebasse: Vadå ironiska kommentarer? Medgångssupporter! Dessutom är jag ingen småpojke, 1,93 cm lång och 96 kg muskler av stål. På papperet ser jag ut som en stabil back.
Kommentera

Skön seger ikväll, mycket bättre rörlighet ikväll Sjögrens mål var mycket snyggt (ett friläge), roligt att Halvardsson fick sätta en puck mot sitt gamla lag också :)
Kommentera

El Maco:

Hmm, nä. Har dock en sjuklig böjelse för Strömbergs/Brunnhages- (och viss alternativ media med fotbollsanknytning) procucerat material. :-)
Kommentera

El Maco:
Det har du säkert rätt i.

Det är BARA på papperet som du ser stabil ut !!

TIMRÅ IK 4 Ever !!!
Kommentera

hassebasse: Vi är snarare ironiska mot de "gnällpåsar" som dyker upp här efter en förlust...

El Maco: F-n, vi går i samma viktklass. Synd bara att de där 5 cm mer Du har sitter på tvären på mig...
Kommentera

Portello: Med tanke på att Gävle ligger i norrland så blir det ju Norlland-Övriga Sverige hmm... 12-4!?!
Kommentera

STORT GRATTIS! Fan vad jag är imponerad! Det måste vara jävligt skönt att vara TIK:are just nu! Själv mår man som en svårt sjuk hund som vätar på att bli avlivad! En än gång grattis!
Kommentera

Redax 2: Ska man behöva förklara det tycker du?

Tror annars att du kan passera som hockeyback också i rätt belysning och med stora axelskydd.
Kommentera

El Maco:
Ääääh..små pojkar..
själv är jag 1.93 och väger 108 kg
3 kilo för mycket..;0)
Kommentera

gud: Och jag är en och femto lång. I gengäld väger jag tvåhundra friska.
Kommentera

gud: 70Rodrigues är ingen liten kille han heller enligt sin presentation.
Kommentera

Bragd-Birger: Fy, nu tokar du dig igen.
Kommentera

El Maco:
man kan allafall inte kalla honom dvärg..
Kommentera

El Maco: 'Crazy' är mitt middle name.
Kommentera

Dessutom jobbar han som vakt på ett riktigt schysst ställe, trots att det ligger vid det trendiga Stureplan...
Kommentera

Redax 2:
en flyktig tanke flög igenom skallen
undra om han kör BMW också??

spännande värre är att vänta in mike66
matchrapport...ser att han är på G nu...
Kommentera

Redax 2: Bull and Bear, där slank man in som finnig nittonåring, nyinflyttad till fjollträsk, när alla de riktiga coolingarna i bekantskapskretsen kom in på Compagniet och jag blev stoppad. Huga. Kändes oschysst då men de har flipperspel i alla fall.
Kommentera

Bragd-Birger: Mej kallade dom alltid Knasbollen från Kovland förr. Och Redax är så tokrolig så han ska få göra Thorildsplans lokala nyårsrevy "Galenskaper på Gröna Linjen".

Kanske ska vi sätta upp Kabarégruppen Hockeysnack?
Kommentera

Hassebasse har filat på ett svar länge nu. Det kommer att drypa av antiironi.
Kommentera

Man är alldeles mållös efter målfyrverkeriet i den tredje perioden. Vilken kämpaseger bland det grövsta jag sett på mycket länge.

5-0 kanske är i överkant för matchen stod och vägde vid 2-0 en bit in i tredje. Men Timrå ville mer än HV ikväll och slet som djur för denna seger.

Tror inte att Krykov förlorade en tekning, kanske en dårå han var alltså helgrym ikväll, han var inblandad i dom tre första målen och bidrog starkt till segern.

En riktig lagseger där ingen vek ner sig utan alla hade bestämt att ikväll skulle HV krossas.

Kapanen = världsklass, mer behöver man inte skriva om honom.

Mao en riktig helkväll för mig och halva min familj ;)

Tack Timrå IK för uppvisningen.
Kommentera

El Maco: Jistanes. Ni verkar nere med Povel, mannen!
Själv ligger min komiska begåvning mest i vältajmade, snärtiga repliker. Såsom 'ska det vara nåt te teet?'. Eller 'där fick du, med moms därtill'.
Kommentera

El Maco: Flipperspel? Vad i helsefyr..! När kom det? Själv gick jag mycket på B&B när jag jobbade på den fashionabla Grev Turegatan. Deras whiskyutbud var inte att leka med. Fick där även höra den underbara dialogen:

Yngling: En stor stark, tack...
Bartender: Nej, det har vi inte...
Yngling: Va..?
Bartender. Nej, det finns inte...
Yngling: Ähuu...
Bartender: Vi har allt möjligt i ölväg men absolut inga stora starka...
Kommentera

Redax 2: Jomen det har dom. De hade i alla fall för några år sedan. Jag och min förtjusande sambo var på B&B en lördagseftermiddag efter att ha brännt en massa kulor på Sturegallerian eller nåt. Då spelade vi flipper beundrade av en liten flicka på kanske fyra år eller så som var där med sina föräldrar. Efter att jag hade spelat och gått in för det med liv och lust sprang hon tillbaka till sitt bord och sa med späd - men gäll - liten flickröst, "mamma, mamma, vad betyder b*lle?"

Så berikar man ungdomens ordförråd. Kanske det är därför de tagit bort spelet, barnfamiljerna klagar...
Kommentera

El Maco:
Där fick du in en poäng !!!

Förstod er ironi, det var därför jag "spädde på det hela".

Måste passa på att gnälla på Halvardsson. Han gör BARA ett mål, och spelar BARA fram till ett mål till !!
VAD har han att göra i TIMRÅ:s uppställning ???

TIMRÅ IK 4 Ever !!!
Kommentera

hassebasse: sedär, det är allt lite Povel i dig också. Eller mer Martin Ljung på nåt sätt. Kan vara rösten.
Kommentera

hassebasse: jag har svaret!
göra mål å assist sen vara sämst på plan!
så enkelt var det
Kommentera

Ärade revymakare och andra: I all denna humorism sticker jag in med lite torra fakta:

2001 omg 16
11. Timrå 16 5 0 11 33 - 46 -13 17

2002 omg 16
4. Timrå 16 10 0 6 48 - 34 14 30

Det är också kul!
Kommentera

Så här skrev jag tidigare ikväll:

"Japp, då var det snart dax igen!
I kväll vill jag se MYCKET folk framför mål som tar hand om returer och även i Power Play. Bort med sargspelet som senast, och inte minst, ta tre poäng!
TIMRÅ - HV 71: 5 - 0
Daniel L från Snöblasket
2002-10-31 16:38:50"

Det är skönt en sån här gång när matchen gick in!! Tack Oddset och tack Timrå för uppvisningen ikväll. Firar med finfin whiskey!!
Matchbilder kommer som vanligt, kanske ngt försenat men ändå :)
Kungen Kapanen dansade efteråt, precis som en viss Liv brukar göra. Bra kämpat klacken.
Kommentera

ghoran: Mer torra fakta

2002 omg 16

12 Brynäs IF 16 3 1 12 30 : 58 10
Kommentera

« · 150257 · »