1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

588948 inlägg · 6217 ämnen

TIK - HV71

« · 150415 Till forumet

Sv: TIK - HV71
El Maco: Det är också kul. : )
Kommentera

Vilken match!!!!!, och domaren var jättesnäll, och ingen tränare pekade finger, alla klappade i sina händer och sjöng TIMRÅ IK ÄR DOM BÄSTA.
Kommentera

El Maco: Nu anar Du hur svårt det var att vara på hockey med sin Gudson i söndags? Det var många ord man fick censurera, särskilt efter 3-0 målet... :D
Kommentera

Daniel L:
ska spela på dina resultat i framtiden.........
Kommentera

BlackBay: Gör det, och bli glad!
Kommentera

En länk till................
Kommentera

ghoran: Vi var på samma nivå ifjol som Leksand är i tabellen nu, dvs 17 pinnar på 16 matcher. Men backar vi ett år så hade ju raset bara börjat vid den här tiden.
Kommentera

Mycket blekt HV, som spelade som dom låg i botten, men TIK arna
ska ha beröm, dom har lärt sig mycket i år ex: slå in pucken i zon och jaga, (prisis som DIF spelar) det var ju klockrent kanske beronde på att HV oftast var 2a på pucken tack Kenta.
Sen att man har lite mer fantasi på avsluten som jag efterlyste efter DIF matchen att det gäller att lura målisen när målvakterna oftast är bra då måste man ha kyla.

Snyggaste målet var kanske när Chrippe flippar den över till Nordgren som har bara att raka in den. Kapanen som vanligt bra och Koskinen bäste back igen, och sen gör Sjögren sin bästa match i TIKtröjan och Chrippe verkar ha hittat formen så det lutar åt en rolig vinter. GO Timrå GO!
Kommentera

TD: Sjögrens första mål var klart snyggast ikväll, då han bjöd Stefan Liv på en rejäl isdans!
Kommentera

Dream Team: jo helt klart Omgångens snyggaste mål, vinner inte det målet som omgångens mål blir man lite halvsur...
Kommentera

Får väl börja med att gratta till en fin seger ikväll... Och att det blev en så fin omgång för norrlands lagen gör ju inget alls 3 p till Tik Modo och Lhf kan det bli bättre?
Kommentera

Sjyst när dottern ser sin första match för säsongen att det blir den här. Handflatorna är röda, rösten skrovlig!
Fy fan vilket kämpagäng Timrå IK har blivit!
Glad, stolt och rödvit!
the beat goes on!
Kommentera

orion: Ja, Timrå IK ifjol var väl rätt lika med Brynäs IF i år. Hyfsad start, sen rejäl uppförsbacke som gav sviktande självförtroende. Allt slutade slutade (för TIK) med ett Hahnenkamm-störtlopp raka vägen ner i kvalserien. Jag har faktiskt svårt att se hur stolta Brynäs ska kunna vända på steken?

För TIK har allt börjat rätt i år. Tåget laget åker med släpper inte av nån förrän i mars/april, då kan det bli ett ev. stopp för avstigning under slutspelet...
Kommentera

orion: Känner samma känsla trots man sitter lite offfside, en härlig seger för laget. GRATTIS !
Kommentera

Rallarbo92: Med ett röd-vit hjärta är man aldrig offside :-)))
Kommentera

Amb-41: Nä, det har du rätt i. Jag tänkte mest på den geografiska aspekten. Kommer förmodligen att ändra på det inom ett år och det känns också skönt.
Kommentera

Dream Team: Nej, det här är nåt nytt för ett rödvitt hjärta.
Jag minns arbetskamraternas blåa kommentarer för fem år sen:
"Timrå är jävligt skridskoskickliga, men så fort dom möter motstånd viker dom ner sig", och dom hade rätt, hemmamatch och motståndarlaget gjorde första målet: Lika bra att åka hem, chans till vändning= 0! Vi behövde ett ledningsmål för att kunna leka.

Det som är så jävla turbokul, tendensen redan med Peo, accentuerad under kvalserien i våras, numera självklar:
Vi är Timrå och vi ger aldrig upp, och ikväll behövde vi inte ens kämpa ur underläge. Timrå Ik gick på vatten flera goa minuter ikväll, och det mot HV...
Kommentera

Rallarbo92: Fast man är ju aldrig riktigt offside om man älskar Timrå IK...
Mången god kväll har det varit sporten i P4, hemskt när måljingeln spelas, hör man jubel eller tystnad efteråt, spelar Timrå hemma eller borta...många äppelträd har klippts av trädgårdsmästare som haft tankarna på annat håll, såser har lördagssaltats av kockar med större öron än smaklökar, att vara på plats är bäst, men jag tror fortfarande att man dör i förtid av hockeyspänning, men att det är värt det!
Kommentera

Det skall bli skönt med ett uppehåll Pga att man svävar mellen himmel och helvete. När det blir torsk blir man så förbannad att man knappt kan sova, och när dom vinner längtar man till morgonen för att hänga på låset när dom öppnar så man får läsa AB o expressen om och om igen.
Nu när det blir uppehåll kan man slappna av och tänka på -ja just ja nästa match!!.
TIMRÅ IK är dom BÄSTA!!
Kommentera

Ruskar mitt huvud och gnuggar mina ögon......kan fortfarande inte tro att det är sant att vi krossade HV71 igår med 5-0,men så är det och man bara myser......Timrå IK på väg mot SM-slutspel i år mmmmmm vad gott..
Kommentera

orion: Håller med dig, i tisdag [ DIF ] åkte man hem ensam i bilen man var SÅ ARG, SÅ ARG !! igår fick man åka hem med sina söner 6 & 8 år sjungades i bilen, hockeykväll och lov för grabbarna - kan det bli bättre ?? TACK TIMRÅ IK för underhållningen och klacken ja hela ladan höll igång så fint, mera sånt !! även i underlägen !
Leksand hemma alla ut = FULLSATT !! Kom igen ! ta med en "ny" kompis, fräls nån ;-) ge bort en bit av timråhjärtat till nån..
Kommentera

iggy: Ja, Håve har inte det riktiga flytet just nu.
Såklart har jag svårt över att jubla över att HV torkade med 5-0, men ett "Grattis Timrå, kör hårt" kan jag ju sträcka mig till.

Jag gillar Timrå! Ni har skön stajl :)
Kommentera

Imponerande resultat och laginsats. Idag har man bara ett stort leende. Fenomenal urladdning igår. Matchen är redan historisk.
Kollektivet har sin ovärderliga styrka med karaktärsspelare som kämpar och sliter, för det är det som det går ut på.
Aldrig ger vi upp!
Kommentera

Matchtråd? :)
Kommentera

« · 150415