1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590406 inlägg · 6216 ämnen

TIK-SSK

« · 109055 · » Till forumet

Sv: TIK-SSK
SMÅLAND:
är alltid lugn...;0)
allt brukar ordna sig med tiden..GUD har talat..
Kommentera

gud:Bra,uppriktigt sagt så sitter jag här i småland och är skitnervös
ska du veta.Jag vill ju att TIK vinner denna turnering oxå dels för prispengarna och dels för självförtoendet...
Kom igen TIK..
Kommentera

0-2
Kommentera

dr-nix:Man gör inga mål om man inte sätter sina chanser sånt är livet,men det är ju klart Lill-Kenta har ju de senaste dagarna kört skiten ur spelarna......Kom igen TIK o gör MÅL.....!
Kommentera

0-3
Kommentera

rapport från mike66..

11.19 in i matchen..
mycket tungt..bena sega
börjar att bli grinigt...
Kommentera

Måste säga att jag harmas i mitt inre av att se TIK-spelare benämnas "back". Back spelar som alla borde veta i SSK. Noterar dessutom att han antecknats för ett mål. Det är förmodligen ett skrivfel. Eller en snedträff.
Kommentera

Faan kom igen TIK jag vet att dom har kan ta det det här men men en förlust kan man ju ta det är ju inte nu det gäller men Brunflo cupen få man ju inte glömma det var mycket bra gjort jag hoppas dom spelar så när serien börjar kom igen nu alla TIK Fans måste ju stötta dom och heja fram dom till seger när serien börjar ska vi piska skiten ur Modo i premiären haha Ha d bra alla TIK Fans /nOpPaZ
Kommentera

gud:Ridå ner......säg till mike66 att han går till öltältet och dränker sina sorger...ny match imorgon mot Sundsvalls Hockey bättre lycka då?Lill-kenta har kört slut på grabbarna i veckan....gråt inga tårar vi kommer igen...Lall On Lall On..
Kommentera

noppa: TIK spelar inte samma hockey som i Brunflo..Lill-Kenta har sagt att dom tänker spela lite mer taktiskt...
Kommentera

dr-nix: lite mer taktiskt varför det full fart framåt det har alltid varit TIK:s signum eller?? vill du se 1-3-1 go boorken hehe.......
spelar dom som i Brunflo går det vägen eller hur ????
/nOpPaZ
Kommentera

nej här kom det !!
58.02 1 - 3 PP1 Timrå 29. MATTHIASSON, Markus
(14. NORDGREN, Niklas)
Kommentera

Finns det någon LIVE-sändning från matcherna i SCA-cupen?

Skulle gärna lyssna på matchen mellan Sundsvall och MODO.
Kommentera

MÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅL MATHIASSON!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

noppa: nej asså du förstår inte, Lill-Kenta ville spela lite smartare och se hur TIK klarade det.. vafaan kolla in www.timraik.nu lite då och då...står där juh!:.
Kommentera

kapanen ut..igen
in med en spelare..
Kommentera

poffa:
kolla svehockey.se
Kommentera

41-18 i skott talar för sig, tråkigt att SSK fick målen bara..
Kommentera

Verkar som effektiviteten håller i sig...41-18 i skott. Jaja, skit händer!
Kommentera

dr-nix: ok Doc men visst är det roligare med full fart framåt eller??
jag menar visst kan man testa men både du och jag är väl överens om att vi vill se frejdig hockey i vinter ja det var allt
/nOpPaZ
Kommentera

Bragd-Birger: Lill-Kenta filar till laget till ES premiären var så säker :)
Kommentera

noppa: allt kan inte vara roligt här i världen, det är bara att acceptera att Lill-Kenta MÅSTE! testa olika typer av spel med TIK, han gör helt rätt.. full fart framåt är värdelöst för mig iaf under försäsongen som är till för att slipa till lagen..
Kommentera

ska bli intressant med derby imorgon :)
Kommentera

1-3..(mutter mutter)

41-18 i skott (helt ok..men visst borde det gett mera mål??)

31-21 i tekningar (tjaa..vad säger man??)

det var väldigt segt från den andra perioden och
det saknades den sista jävlar i namma..lite gringt
på sina håll..men det är en ny match i morgon mot
kattskrällen...

SSK kunde spela lite efter TIMRÅ IK "dåliga" spel..
och vinna med 3-1.. rättvist eller inte??

klack mässigt så har det varit bättre..
men en stor eloge för dom som var där o försökte..
Kommentera

dr-nix: Jo d är klart att man ska testa under försäsongen men i ES vill man ju att dom ska ta för sig lite mer den här säsongen du såg ju hur passivt spel fungerade under fjolåret......
vill helst slippa kvala i år överens lr??
/nOpPaZ
Kommentera

Bragd-Birger: SHIT HAPPENS!
Kolla in hur det går för Leksand mot Boden.
LIF leder med bara 3-2 och Bobcats är snart ikapp.
nä,vi tar nya tag.
Ikväll testade Lill-kenta ny spelstil plus att han kört skiten ur killarna i veckan.
Var lugn det ordnar sig när serien börjar.
Nya tag och ny match imorgon...vinst..självklart så lallar och trallar vi vidare i lallandens fånars land.
Lall On Lall On..
Kommentera

missnöjd med resultatet men det är ok med förlust om Lill-Kenta har fått svar på eventuella frågor han hade, annars så är förlusten helt onödig.
Kommentera

SMÅLAND: tycker att han ska testa den nya spelstilen hela cupen, går inte att mäta efter en match..
Kommentera

imorgon får katterna stordäng så alla ledsna fans kan torka sina tårar -__-
Kommentera

dr-nix:Jag håller med dig.
Kom igen TIK imorgon.
Godnatt gott folk.
Dags att slagga.
Brandkårstävling i Överum imorgonbitti.....!
Lall On Lall On..mina TIKvänner....!
Kommentera

Bäst på plan var Koivunen och Lindman.
Kommentera

Vad har TIK08 för Hemsida?
Frippe läs dina mail !
Laken, hälsa brorsan att det inte blir lungt nästa helg !
Kommentera

Här följer mina omdömen efter kvällens match mot Södertälje.

Timrå går ut på isen och möter ett Södertälje som sin vana trogen spelar på klassisk kontring där man utnyttjar motståndarens misstag och skickar upp pucken till två man högt i banan.

TIK visade upp goda intentioner i anfallsspelet men utan att lyckas. Skottstatistiken slutade 17-6 vilket väl speglade perioden där Timrå ägde mestadelen av pucken medan Södertälje kontrade giftigt. SSK var rejält tillbakapressade och slog icing efter icing.

0-1-målet var av tursamt slag där Peter Larsson drygt tolv minuter in i första period får en studsande puck rakt på klubbladet och stänker in trissan i maskorna bakom en olycklig Kapanen som inte kan lastas för målet.

I andra perioden var spelet jämnare och ställningen stod sig. Timrå hade anmärkningsvärt svårt att komma till kvalificerade avslut mot Södertäljekeepern Lindqvist. Södertäljes försvar var kompakt och pressade motståndarna ut på kanterna. Skott 9-5.

Sista akten började med fördel Södertälje och redan efter halvannan minut lyckades man utöka ledningen till 2-0 efter kombination med tillbakaspel mot Anders Back som bara hade att sätta in pucken från blålinjen bakom en skymd Kapanen. Drygt fem minuter senare svarade nye Timråbacken Martin Lindman för en ordentlig backtavla och serverade en forechekande Jörgen Bemström pucken på klubbladet. Denne vände snabbt och sköt ett skott på chans mot Kapanen som var chanslös mellan benen. Timrå forcerade sig ordentligt mot slutet och fick ny fart. Tre minuter innan full tid fick Popovic i Södertälje sätta sig på botbänken efter en interferencesituation. Lill-Kenta tog ut Kapanen ur målet och Timrå ökade tempot ytterligare. För en gångs skull klev man in framför mål och därifrån kunde Markus Matthiasson flippa in pucken bakom en ställd Lindqvist i Södertäljes mål. Skott 15-7.

Inför matchen pratade Lill-Kenta om att man inte skulle spela lika frejdigt och jag tolkar det som om att man inte ska ligga på för hårt i offensiven. Timrå spelade anfallshockey präglad av indivuella spelideer och dåligt passningspel. Defensiven såg stabil ut men ibland blev man väl stillastående och då var det flera gånger nära att Södertälje skulle göra mål.

Martin Lindman ser ut som en bra spelade back som följer med i offensiven och vågar ta avslut. Positiv överraskning!

Per Hallin var het som vanligt och hade bra speed men lyckades inte vid avsluten. Vek av utåt mot sarjen allt för ofta.

Koivunen var en av Timrås bättre spelare liksom Krykov som visade upp många kvaliteer, inte minst stark vilja och god skridskoåkning.

Pär Styf var bra, tycker han har växt ytterligare till denna säsong även om det är svårt att dra några större växlar efter en match på försäsongen.

Markus Matthiasson såg lite seg ut och har förhoppningsvis en till växel att lägga in till elitseriepremiären.

Rajamäki är en jätte i backlinjen och spelade godkänt matchen igenom.

Robert Carlsson var snabb som vanligt. Visade mycket vilja och bra kämpaglöd. Tar han steget fullt ut i år?

Casselståhl har lyft sig ytterligare ett snäpp och blir en tillgång under säsongen.

Robert Jindrich var anonym men måttade ett par dåligt avvägda skott.

Mikael Lind var bra i början av matchen med fin skridskoåkning men dämpades under matchens gång.

Christian Söderström gick in i som avslutare i powerplay. Osäkert vilken position han har fortfarande.

Lill-Zäta var godkänd men får inrikta sig på en plats i fjärde formationen.

Patrik Wallenberg har också kvaliteer och kan bli en liten outsider om han lyckas.

Sammantaget tycker jag Timrå trots förlusten visar upp ett bra försvarsspel. Vi minns de långsamma uppspelen förra säsongen. Anledningen till dem låter jag vara osagt men det tycks som om backarna håller högre kvalitet i år. Det som behöver förbättras i anfallspelet är passningarna. Ikväll såg jag många individuella prestationer som tillsammans kan skapa ett vasst anfallsvapen. Det är möjligt att killarna fortfarande känner på varandra och försöker hitta rätt passningsvägar. Vi får hoppas att de har gjort det till Elitseriepremiären mot MoDo den 24 september.
Kommentera

Johan J:
Ganska bra analys tycker jag. Vet inte om jag har fel i fall jag tror det var Jindrich som bjöd på indianaren, skitsamma vem. Ser att dessa hellre kommer nu än under serien.
Tycker i alla fall att backbesättningen ser betydligt bättre ut i år och Lindman verkar vara det riktigt stora fyndet.

Så katterna vann! Jahapp då blir botten mot toppen imorgon då vad gäller cup- ställningen.
Heja Timrå
Kommentera

COLD MAN: Såg inte om det var Lindman eller Jindrich men eftersom den förstnämnde åkte fram till Kapanen efter bakåtmålet antog jag att det var han som la pucken på klubbladet.
Kommentera

Johan J: Välarbetad analys. Stort tack för den.
Passningsspelet kommer nog att finslipas, nötas och förbättras. Defensiven ser ju sammantaget bra ut. Uppspelen ifjol var inte mycket att hurra för som sagt. I år ser det bättre ut. Så det är lovande. En klyscha: Det är nyttigt med träningsmatcher, cuper och
genrep...man kan lära sig mycket.
En annan undring är förståss hur det ska gå för SSK i år.
Kommentera

Johan J: Tror det var Jindrich......som för övrigt inte gjorde mycket rätt idag,tycker jag.
Däremot tycker jag att Lindman och Koivunen var riktigt bra.
Crippe verkar starkare i år än tidigare vilket gör att han kanske kan hålla en hel säsong.
Kommentera

Hälge: Nej, Jindrich kan bättre. Hans skott från backposition framrusande vid sarjkanten lååååångt över i första eller tredje perioden visade ingen vidare precision heller...

Söderström såg ut att ha lyft en hel del skrot och måste ha ökat muskelmassan betydligt sedan förra säsongen. Han ser både starkare och stabilare ut.
Kommentera

Hälge: Det man kan se på Chrippe nu är när han går in vid sargen så verkar han också kunna trycka ifrån motspelarna eller i alla fall så försöker han det. Inte det där vanliga typ hoppsan jag blev visst attackerad, om du förstår vad jag menar.

Det blir nog bra det här.
Kommentera

Johan J: Dessutom tyckte jag att han såg längre ut ?
Va f** tränar man då ? :-)
Kommentera

dr Dängroth: Svårt att värdera Södertälje och uppskatta vilken position i tabellen de har potential för. De har en stabil målvakt i Wanhainen och ett par riktigt duktiga namn. Frågan är hur deras spelsystem lyckas. De har absolut inga ambitioner att föra en match utan håller fast vid sin varumärkta kontringsfilosofi. Tror de kan sluta på en femte-sjätteplats i tabellen om det vill sig väl för dem.
Kommentera

Johan J: Kontring är fegt;-)
Kommentera

COLD MAN: Förut har ju Söderström haft en förmåga att bli av med pucken vid sarjkanten men han såg oväntat stark ut i närkamperna och kan säkert tillföra en hel del i offensiven om han får ut pucken och friställer medspelare som störtar på mål.
Kommentera

dr Dängroth: Fegt vet jag inte men det är ju ingen egen spelidé. Jag förespråkar konstruktivitet och en tanke genom hela laget, från uppspel av målvakt till avslut.
Kommentera

Johan J: Alldeles nyss på Alnön och nu i S-holm..du rör dig fort.
Kommentera

Johan J: Hur är hockeyn kontra fotbollen vad gäller spel övertag. Ser man också här att mest puck innehav innebär oftast förlust?
Kommentera

Hälge: Det är jag som rör till det. Har inte hunnit acklimatiserat mig. Kom upp nu i eftermiddags. :-)
Kommentera

COLD MAN: Vi kan hålla oss i distriktet och titta på Giffarna som inte alls har förmågan att föra en match utan trivs bäst mot bättre motstånd och trots allt tar poäng. Men frågan är om det är underhållande. I mina ögon? Knappast!
Kommentera

COLD MAN: Nu blev det Stockholm igen. :-(
Kommentera

Eländes elände. Det var surt med förlust. Seger imorgon istället, då är jag där.

Imponerande renovering av Ånäsparken må jag säga. Inte för att det har med dagnes hockey att göra men jag tänkte säga det rakt ut i hockeysnacksluften bara. Sprang i elljusspåren i Kovland i morse och besökte därmed Ånäsparken för första gången sedan översvämningarna. Det är ju till och med finare nu än före katastrofen.
Kommentera

« · 109055 · »