rådbjer: Jo, det är sant... men det är ju bara ett fråga av ordval... älskar mindre låter bättre än att hata... Säger du: -Alltså dessa bankomatköer älskar jag mindre... Det är inte själva orden i sig som är hemska, bara värderingen bakom dem...
Men jag ångrar att jag skrek det och ska och tycker oxå att andra inte ska sjunga hata nåt mer även om det nästan var befogat för Boden-spelarna uppträdde inte vackert, skrev själv en liten klumpig rubrik svenskafans som jag idag fått mkt skit för, oxå något jag nu ångar... Tycker dock att "Ge dem en kram ramsan är bäst till det sammanhanget synd att nästan inga vill häng på på den...
rådbjer: "Lodisen från mörkret" (Rocky 1) Hade jag varit på bättre humör så skulle du fått svar på tal. Och apropå nära skjuter man ingen hare så vill jag bara tillägga "men älgen brevé" !
Ang. hatramsor. Det är ju så att väldigt många hockeyälskare lever sig in i matcherna. Och i "stridens" hetta när motståndarlagen går in för att spela fult och kanske t.o.m. skada våra spelare så är det naturligt, som jag ser det, att visa vårt missnöje. Helt klart.
Skarin: Helt riktigt! När pucken släpps då är det tillåtet att bua ut sina motståndare, oavsett vilka det är. För när väl matchen är igång så är det hjärnornas krig och i krig är allt tillåtet (nästan) i vartfall, ja bortsett myntinkastning då men det e ju så självklart att det (nästan) är löjligt att påpeka. När matchen väl är slut och adrenalinet är slut och pulsen är normal igen så tycker jag man ska kunna ta i hand eller växla ett par ord men nån spelare/ledare i respektive motståndarlag. Jag menar det e ju trots allt bara människor det oxå.
Det gäller att skilja på två vitt skilda saker - "on the ice" o det privata.
Gooode: jag skulle säga att några av anledningarna är:
1) vi har en alldeles för dålig gameplan. Vi forecheckar inte alls intensivt, backarna släpper blå, vi bygger anfallsspelet på att dumpa puck. 2) JJ hade en usel kväll. Trist, men sånt ... | #Läs mer ·
Men jag ångrar att jag skrek det och ska och tycker oxå att andra inte ska sjunga hata nåt mer även om det nästan var befogat för Boden-spelarna uppträdde inte vackert, skrev själv en liten klumpig rubrik svenskafans som jag idag fått mkt skit för, oxå något jag nu ångar... Tycker dock att "Ge dem en kram ramsan är bäst till det sammanhanget synd att nästan inga vill häng på på den...