Kevin O Shea: bengt åkes trovärdighet kommer aldrig att sjunka. os guld wm guld samma år ... sir bengt åke gustavson... det är ju bara en skit turnering . han fortsätter väl att prova olika spelare som han alltid gjort. fast robin johnson kändes långsökt..
Dream Team: Nej, men det verkar ju även som så att man valt att ta ut "två lag". Hur många spelare från denna trupp var med senast? En hel del från övriga lag känns också tveksamma. Förhoppningsvis kan en landslagsplats ändå stärka Backlund. Jonte Hedström kommer det inte stärka, det har det inte gjort förut heller.
Sundh och Robin Jonsson i tre kronor känns bara..blääähhhhh
T T: Då känns ju följdfrågan genast oerhört motiverad - vad är det för sidor som Robin Jonsson visat upp i TIK-tröjan som på något sätt har glatt de som ansvarar för laguttagningarna? Egentligen känns väl uttagningen av hela kvartetten från Timrå väldigt tveksam. Är det någon av dessa fyra som visat något alls?
Acke: Problemet är att backarnas fösare oftast fastnar på motståndare och orsakar kontringar. Jag ser då hellre att de spelar safe än att de bara skickar i väg hoppas-puckar.
Tycker att det är mycket snack om spelade backar hit eller dit. Kan väl inte vara så förbannat svårt att få dom vi har att fatta att om man inte släpper pucken i tid så blir anfallen uddlösa och våra stackars forwards inte kan kliva på i anfallen. Dom får ju stå och vänta på blå 9 gånger av 10. Sista spelare skall för allt i världen inte transportera och sedan varför ser man inga positionsbyten mellan backar och forwards? Det lär man sig 10åring. Det är ju bara Kalle och ibland Styf som överhuvudtaget tycks veta om det. Sedan så måste väl alla känna till faktumet man gör inga mål genom att lägga pucken i sarghörnen. Fattar inte varför vi har kopierat spelet från nhl för deras rinkar ser inte alls ut som våra, kör man dump and chase i nhl hamnar man ofta nere bakom målet och i elitserien hamnar man i hörnen nästan så långt från mål som möjligt. LÄGG PUCKARNA PÅ MÅL!!!
the_dude: Ja varför inte egentligen, Timrå som moderklubb och bra spel i SM-Liiga ifjol och han får mycket beröm i Borås och han är bra på skridskorna så de skulle nog inte vara helt fel kanske :P
Snoop: Jo, han var för dålig totalt sett. Men han var ändå ett hot från blå jämfört med dagens backar. Jag pustar ut när de lägger tillbaka i rundeln, skottförsöken känns som en målchans åt fel håll.
T T: håller fan med, ja sa till brorsan för någon dag sen att man skulle hafy Carl - Johan Johansson för så jäkla dålig var inte han, och vilket skott han hade, jisses.
mikenomad:I think we need Ozzy Osbourne. He is old and can't skate, but as soon as he starts talking, the opposing team would all stop and go "what the...is he talking about" and then maybe we could take advantage and score.
I cannot forecast to you the action of Timrå IK. It is a riddle, wrapped in a mystery, inside an enigma; but perhaps there is a key. That key is the playoffs.
Herminator: Bra fråga. Vi har ju ingen klar bild av Hynning än men man hoppas att han ska producera som i Luleå. Då kan han ju inte bara göra fem minuter i fjärde.
T T: Det var det dummaste, att han inte ska få chansen i en elitserieklubb! Den chansen kommer han att få senare i vilket fall, men det är ju ett bra tillfälle att se vad han går för...
T T: Otvivelaktigt är det Riku Hahl. Jag har varit tveksam tidigare till hans storhet. Men det jag såg i sista matchen förra säsongen och i upptakten på denna har motbevisat mig. Han är förträfflig!
GävleLasse: "Jag tror att chansen att Bäckman kan förvalta truppen är bra mycket större än att Solvalla-Challe kan göra detsamma."
Än så länge har väl din tes nästan bevisats, men bara nästan. Vad beträffar Boorkens möjligheter att förvalta Brynäs trupp står det nog snart skrivet i sten hur bra det gick..
Bergius: ja skador är man alltid orolig för,men med rätt inställning så ska vi vinna den här matchen.jag såg matchen i torsdags live i scandinavium,en av dom bättre matcher jag sett timrå göra,idag har jag köpt matchen till min dator hoppas det fungerar bra det gjorde det förra gången jag köpte hem en match till datorn,hoppas det är värt 89kr det är det om timrå gör en bra match,men ändå är jag lite orolig för inställningen som det kan brista på ibland för killarna.