1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

592333 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - AIK 2010-11-06

« · 1303109 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - AIK 2010-11-06
Sömnpiller... behövdes inte under dagens match. Tur man såg Luleå sen så man vaknade till, sicket tempo det laget hade. Riktigt roligt spel bjöd de på.

Redigerad kommentar

Kommentera

spud: Renbergs kritik? Det är ju din skarpa penna vi suktar efter, vem är den här Renberg du pratar om?
Kommentera

Åkerblom i 6e: Renberg hade ju det som kritik till Perra att han inte drev upp tempo och flitighet vid träningstillfället.
Kommentera

Axelsson bedjar till publiken att varenda kotte behöver komma och stötta dem och att han eftersöker jävligt hårdare träning i uppehållet för de behöver dom, säger han till Hockeypuls.
Kommentera

Olle: Tack för infon.
I detta prekära läge är jag tillräckligt gammeldags för att tro att spelare som Styf, Hallin, Björne, Axelsson, Lander, Pärsa och Sebbe är extra viktiga och känner ansvar för klubben väl och ve. Spelare som har kortare eller längre rötter förankrade i klubben och regionen. De flesta övriga får mest ses som legoknektar och mer upp till individens egna "civilkurage" huruvida man bryr sig nämnvärt om kollektivets framgång kontra den egna.
Vad ville jag ha sagt med detta svammel då... jo att de mer ansvarskännande spelarnas uppgift oxå i förlängningen måste vara att sätta press på legokenktarna att sitt kollektiva ansvar. Perra o Classe har givetvis det största ansvaret i denna fråga.

Det kan oxå vara så att jag skjuter långt utanför målet med dessa funderingar och raset som pågått senaste 10-15 omgångarna helt kan förklaras med för dåligt spelarmaterial/ för lite spelarmaterial.
Kommentera

Olle: Årets sportjournalistpris 2008.. vart då.. i bizarro world eller?

Näe.. krig är fred!
Kommentera

PEAP: Haha ja se där. Har man aldrig tagit ett felskär så vet man heller inte vad det innebär. det sammanfattar väl Wennerholm ganska bra. Snacka om en attention whore som inte får den uppmärksamhet han eftersträvar.
Kommentera

73Sjöbba:

Man blir ju det...
Kommentera

PEAP: Wennerholm är en driftkucku t.om inom sportjournalistbranchen, och då vet man ju var ribban ligger....
Kommentera

PEAP: Jag blir mörkrädd.
Kommentera

Undra vad som skulle hända om man gjorde en Lule och satt en prestation baserad lön på Hirso :)
Kommentera

Wennerholm......
Kommentera

Knylan: Jo men för att kunna hänga med i den där killens resonemang krävs det verkligen att man kan se att 2+2=5 ibland också. Han är inte konsekvent.
Kommentera

Raggaren Putte: Ja men herregud, vem skulle inte njuta av att sitta och vara dryg mot dumma människor som inte fixar att hänga med i resonemangen? Folk är så ofattbart lättprovocerade. Man måste kunna se nyanser också. 

Kommentera

sargad: Han skjuter slagskott från blå. Det räcker för att platsa i Timrå IKs backbesättning.

Edit: Jag är 100% seriös.

Redigerad kommentar

Kommentera

Hur har Styf sett ut nu när han börjat spela? Vad jag förstått från kommentarer så har han en bit kvar i matchtempo, men visar han hjärta/känslor och är han pådrivare? Det är de senare egenskaperna jag har förhoppningar/krav att han ska visa toppklass.
Kommentera

Kvällens observationer:

4971 åskådare -  Knappast. Var närmare 4400 skulle jag tro. Och hur många kommer tillbaka till nästa match...

Det märktes vilka som var på besök. Ordningsvakterna fick rycka ut ett flertal gånger på läktaren. Vad var det för "tuffing" som bråkade med en barnfamilj på sittplats?

Pikkens matchstraff, vad fan. 2 min hade varit mer rimligt.

Spelmässigt var det jävligt segt. Bäst på plan Axelsson och Svensson, men tyvärr är de ju inga måltjuvar.

Tror både publik och spelare behöver en välbehövlig paus efter detta.

Kommentera

Ambroo: Det håller jag också med om.
Kommentera

Ambroo: Jo ha suger helt klart men han brukar inte ha en sån aggresiv ton som han har i dag. Hans pojkvän måste ha bedragit honom eller nåt, sur som ättika är han, den repliken till "Lina" var inte att leka med. Han får passa sig så inte Gudrun kommer och muckar med honom.
Kommentera

Knylan: Klass vet jag inte om det är. Han är väldigt känslig för kritik i alla fall och verkar slå bakut allt som oftast i kommentarsfältet baserat på det lilla jag läst där.

Ibland har han dock haft några bra synpunkter, så det kanske var fel att göra jämförelse med AB som i princip alltid brukar ha fel.
Kommentera

Knylan: Så är det absolut, men i det här fallet så suger han dock getpung.
Kommentera

erathoo: 1,8 mkr är nog inte orimligt men du får dubbla siffran då det skall till sociala avgifter av alla de slag = 3,6 mkr. Inte peanuts i vår sits precis.
Kommentera

Kattgubben: Robert Pettersson (Hockeysverige), Lule född fanatiker, boendes i Uddevalla
Kommentera

Kattgubben, Raggarn: Äh, sluta nu. Det är en av väldigt få hockeyskribenter i Sverige som har lite klass.
Kommentera

Ärligt grabbar...det här känns verkligen inte kul...vete sjutton om det inte t.o.m slår förra årets novembermörker, fattar inte hur det ska kunna vända?

Det saknas i princip allt just nu - Fart, Lugn, aggresivitet, avvägning, för lite skott, skott vid fel tillfälle, screening, ...You name it...

Pikkens matchstraff kändes väldigt signifikativt för Timrå just nu - en liten knuff lik hundratals andra i varenda match renderar i ett matchstraff för en av de piggare i laget, och det när vi redan går på kort om folk....suck.

INTE för att inte AIK var bättre i matchen - men när man får skitmål som 0-2 i arslet och 0-3 efter man ändå gjort det ganska bra i över 4min i BP är det inte så konstigt att man slutar tro på sig själva.

BS var ju ganska pigg - men jädrar vad målisen växer när man väl får chanserna - eller vad säger du Björn - minst ett måste han sätta på de lägena....

Nä, nu får Linkan slå näven i TJ,s mahognyskrivbord och se till och få hit Sonny - Det är nog enda lösningen - annars bör han nog börja scouta de andra lagen rejält, dvs Örebro, Växjö m fl....

Vad skulle han kosta Sonny 300 pix i månaden? dvs max 1.8 miljoner.

Kan ingen som känner Zäta fråga om ett räntefritt lån som återbetalas i mån av kraft? 2 millar är väl ingenting för honom - det lägger väl Emma på smink under en säsong?

Nåja - skönt att det är uppehåll nu så man kan fokusera på nåt annat ett tag - typ Gumman och ungarna.

Säger som BB "hockey är en skitsport"
Kommentera

Raggaren Putte: Han skriver väldigt ofta om Timrå.. jag har väldigt svårt att veta var jag har honom. Modolid eller kissekatt?
Kommentera

Kattgubben: Äh den där Robert P är en mycket labil lirare i sina analyser och kommentarer till sina egna små villfarelser som säkert skulle platsa bra in på typ Aftonbladet. Inget att bry sig om alltså.
Kommentera

Åkerblom i 6e: Just nu anser jag att samtliga som motarbetar Timrå borde kölhalas, detta inkluderar ledningen!
Kommentera

Kattgubben: Han gav i alla fall straffet en mening.

Var bara tvungen.. nya Beck var kung.
Kommentera

Det var som vanligt dom sämsta på linjen 31 och 82 räknade till 4 offside fel på 2 perioder sen att Lärking tar 5 min för ryggdunk med en hand så förstår vi att Timrå ligger i topp utvisningsligan synd AIKarn som fick lårbristnig eller nåt? Vad Timrå häller på med ska vi inte tala sämre än sämst botten är nådd.
Kommentera

Vad är det här för jävla sopa till krönikör?

Kommentar
Lina: Läs kommentar #4. Han spelar uppenbarligen inte mer hockey, den killen. Så att det är hockey som spelas utesluter väl inte att man kan åka på en skada som sätter stopp för karriären?

Men det klart, är du tjej som förstår du dig nog inte på det här med sport. Håll dig till att laga mat och diska istället. Så kan vi män hålla oss till det här.
Robert P "
Kommentera

Vi är inte elitseriemässiga i boxplay, inte i powerplay, inte tempomässigt, inte passningsmässigt, inte spelarmässigt, inte arenamässigt, inte publikmässigt, inte ungdomsmässigt. Är det verkligen som Ros i AB skreb för något år sedan att vi är elitklubben som lever på lånad tid.
Kommentera

När Pikkarainen tog pucken under avvaktande utvisning, Jokelas "elbowing" som hade ledat till ett mål...säkert, Pikkarainens matchstraff idag... vafan håller dom på med? skämtar dom med oss? vafan vill dom?

Håller med Jimmy:

"Till sist skulle vilja se att den domare som tog ut Pikkarainen på matchstraff ska få sig en lång avstängning! JÄVLA NOLLA!"
Kommentera

Lördagar är en jävla skitdag nuförtiden... man är fan alltid förbannad på lördagarna numera.. Tack för det Timrå
Kommentera

Simmalugnt: Eller hur.. tycker gott han hade kunnat rädda livet på honom istället genom att som Skröder med en hårsmån missa att mosa huvudet mot plexit, men nu.... näe, det blir avstängning det här.. sanna mina ord!

Redigerad kommentar

Kommentera

Undra om Pikka har ringt McJosh och bett om ursäkt.
Kommentera

Den där råttan som skada benet/foten idag är ju fantastisk, varför, när han blev ner dragen skulle han föröskte rätta till sig och sätta skridskorna emot sargen, hade han bara åkt med på knäna (som han gjore första sekunden) då hade han krockat med axeln, precis som en hård tackling, jaja!
Kommentera

Foyn: Om du tittar noga på Lander så ser du att han ibland mumlar "Nästa säsong i Edmonton, nästa säsong i Edmonton..."
Kommentera

Pätr: Stämmer nog rätt bra det. Fan vad vansinnig jag skulle vara om jag var Lander och se vissa medspelare glida runt å flipp passa. Va faan är det som händer i mitt kära Timrå IK??? Nån måste AVGÅ! Nu orkar jag inte gnälla mer...Trevlig helg kamrater
Kommentera

JA vad ska man säga..
Varför är man inte förvånad. Frågan är väll hur vill vi att framtiden skall se ut. Vilka spelare håller inte, vilken typ av spel vill vi spela. Jag är övertygad om att det är ett måste med en ny hall i S-vall om vi vill vara med, samnt att man måste våga se utanför ramarna när det gäller styrelse, sportchef osv. Om vi skulle bygga nytt i S-vall så är det iallafall ett försök till något nytt(om nu Timrå komun inte vore en käpp i hjulet), visa att man vill för nya sig. Visst, det är inte någon garanti för att det skulle bli någon sucse. JAg tycker iallafall om när det finns en vilja att sträva framåt. Något som jag iallafall inte ser nnu.
Kommentera

Foyn: Det är väl inte så konstigt att Lander, Axie, Granath och Röymark försöker. De är påväg någonstans i sin hockeykarriär, alternativ kämpar för sin blotta existens på elitnivå - då måste man ge allt i varje byte. För dem räcker det inte att åka runt på en skridsko och lyfta lön.
Kommentera

Nyss hemkommen från årets första match live.

Ja vad skall man säga, hittar inga bra ord.
Men man kan ju konstatera Axelsson visade mer själv än alla finländare tillsammans.

Axelsson och Alexander bäst, o till viss del Gabbe o Lander

Kolan som vanligt direkt ansvarig för baklängesmål, tänker 2-0 målet där han hade minuter på sig att få ut pucken, men inte då.
Jokela obra, Styf obra.
Men Hirschovits var nog sämst idag ändå.
Kommentera

Kevin O Shea: haha jo sant =) för många groggar ;)
Kommentera

nixXz: ? ligger inte frölunda och assyriska på kvalplats?
Kommentera

Foyn: resten är avstängda, utvisade, utskickade i omklädningsrummet.
Kommentera

Asså helt ärligt! Kim Hirsowitz....Säg att du spelar skadad annars kan du sluta med hockey! Det samma gäller nr 9 och 33...Fan så dålig man får vara! Så jävla trött å less på detta! Höll fan på att få ett mentalt sammanbrott ikväll när klacken körde igång " Vi är Timrå å vi ger aldrig upp" 4.29 i mittenperioden. Ha ha ha!!!

Lander, Axie, Granath och Röymark försöker ju i varje fall? Resten ??????
Kommentera

Härligt att ligga på kvalplats nu då!
Kommentera

Västrabo: Jag skyller då inte på domaren... sen att den svenska domarkåren består av ett gäng jävla trähattar är ju en annan diskussion. Domaren som tog ut Pikkarainen idag borde ställa sin plats till förfogande, ty ett sånt flagrant tjänstefel borde verkligen beivras om domarna vill behålla någon som helst respekt i det svenska folkdjupet.
Kommentera

liston: Sorgligt, men vi är nog inte bättre än så här. Ser att många här i forumet skyller på domaren, men ack man har inte otur och dåliga domare jämt. En tabell l ljuger inte efter så många omgångar.Helt uppenbart att man misslyckats med en del värvningar inför denna säsong. Tror att man borde vidgat sina vyer när man rekryterade klubbdirektören och sportchefen, hockeysverige är större än vad Sundsvall och Timrå är.
Kommentera

det ska bli väldigt skönt med uppehåll nu. jag behöver en paus från hockey i allmänhet och timrå i synnerhet.

(för övrigt tycker jag att ni ska kolla in min idolbild på min presentation)

Redigerad kommentar

Kommentera

« · 1303109 · »