hubbenorlen: Hypotetiskt.. men hur många fler skulle komma om vi kämpade 5-6 placeringar upp i tabellen? Kanske runt 400-500 extra per match är väl rimligt. Vad skulle det innebära för ekonomin?
Knylan: Jag håller också med er som manar till lugn och försiktighet. Javisst, det är oerhört energikrävande att bli djupt besviken två-tre gånger i veckan, men långa stunder spelar de ändå bra hockey. Mattson har visat att han kan göra toppmatcher, men även mindre bra insatser, precis som Ohre. Det är bara så det är. Det dessa båda behöver är i första hand stöd och förtroende och lite flyt i några matcher så att självförtroendet kommer. Visst, det skulle verkligen behövas en förstacenter, någon som de andra kan luta sig mot och som nästan per automatik göra någon poäng per match och som kan lägga de där avgörande passningarna, men vad göra om pengarna inte finns? Och hur troligt är det att någon som finns på marknaden nu och som ryms inom budget skulle kunna tillföra något utöver den kvalitet som redan finns? Detsamma gäller tränarna. Jag tror knappast att någon annan skulle kunna åstadkomma mer. Det handlar om förtroende och om rätten att misslyckas och möjligheten att lyckas. Den här upplagan av laget kan slå alla lag om man bara ger sig katten (ursäkta uttrycket) på det. Det som behövs i första hand är den där typen av floskler som uttalades före match: kamp till sista droppen, det där lilla extraskäret. Det ger flyt och självförtroende. Friskt fram mot nya segrar mot Pantern!!
Gorkyman: Minns inte det budgeterade publiksnittet, men nog borde väl klubben gå miste om ett par hundra tusen per match med de här publiksiffrorna? Och då känns en värvning väldigt långt borta. Ett tränarbyte likaså.
Man är riktigt svältfödd på det här numera. Har just ingen koll på spelarna och ser just inga matcher. Synd att Cmore tog över sändningarna när man inte längre har kvar de kanalerna. Derbyt i Sundsvall den 21/11 hade varit en höjdpunkt om man bott kvar, men nu får man sikta in sig på Pantern i Malmö för andra gången den 12/12 och sedan är säsongen över. Ja, ni hör ju själva...
Malmö Isstadion måste ha varit en riktig häxkittel när MIF vann dubbla SM-guld på 90-talet, men nu senast var det svårt att ens hitta igen entrén. Just ingenting antydde att där skulle spelas en hockeymatch, det var snarare ganska stendött däromkring. Först när man fick syn på Timrålagets Cerisbuss insåg man att man hade kommit rätt. Men då hade man redan gått runt området en sväng och nästan missat hela första perioden.
Väl inne i den förvisso rätt smakfulla arenan med den trevliga Panternpersonalen kändes det också svårbegripligt att här måste ha varit ett jävla liv när Malmö var som hetast back in the days. Man fick mer känslan av en avslagen träningsmatch i en till synes rätt öde och anonym arena. Vi förlorade som bekant matchen med 2-1 och högst ett par Timråtröjor syntes till bland besökarna. Man gick hem inte helt utan besvikelse. Det är så ens TIK-verklighet av i dag ser ut. Inte alls som när Zäta stänkte in 3-2 i SD av elitseriepremiären 2000...
Andersson: Och en från Bohman innan 0-2. Visst, ishockey handlar väldigt mycket om att ta vara på motståndarnas misstag. Idag blev vi hårt straffade, Mattsson räddade oss också i andra lägen där vi drällt. Men det är jävligt synd. Hade vi blivit utspelade hade det varit en annan sak, att Almtuna varit så otroligt mycket vassare än oss i avgörande lägen. Nu var dom bara det i straffläggningen, vilket då gav dom två poäng. Något som inte alls var oförtjänt sett till hela matchen, ska tilläggas.
Gorkyman: Bra där. Jag håller med nu när man börjat samla intrycken. Ohre bör stå på fredag, precis som du säger. Testa och se vad det kan ge. Pantern har sämsta PP:t i hela serien, ändå ligger man fyra. Starkt jobbat.
Vi måste precis som du säger hitta en nyckel för att få igång detta, på samma sätt som vi kan hamna i djupa svackor framöver så kan det även komma streaks där i plockar pinnar, vilket då gärna får komma i samband med att lag som överpresterat hittills börjar dala. Då kan det nog gå till sig. Men det kräver att vi får in något i laget som bara kan förenkla allt. Att hoppas på att någon ur befintlig trupp ska få någon knäpp tror jag inte riktigt på, samtidigt som det inte krävs så värst mycket. Kan vi fortsätta spela tajt så kan man vinna ett gäng matcher bara genom att göra 2-3 mål. Men då måste backarna sluta hålla på och rusa som exempelvis Bohman idag innan deras 0-2. Och framförallt: målvaktsspelet måste fungera på en nästintill omöjligt hög nivå.
IceTee: Tycker nog ni är lite väl pessimistiska jag. Ser egentligen bara en brist i detta bygge, och det är en forward, som är trygg med puck,och kan hålla i samt styra ett PP. Sen om denna finns på marknaden är jag inte helt säker på, inte heller om ekonomin tillåter sådan värvning. Byte av tränare anser jag inte kommer betyda ngt, tror och tycker Roger gör ett fullgott jobb. Är ett ganska stort antal matcher som vi skjutit mest skott och dominerat i spelet men inte kunnat trycka ditt pucken. Mattson har ändå, undantagit dagens prestation steppat upp ordentligt på sista tiden. Inte konstigt att ha fick chansen idag heller, ska inte känna att man blir bänkad om man gör en dålig match. Målvakter måste känna förtroende, annars blir det ännu mer kaos. Nu tror jag dock han mår bra av att ta nästa match från sidan och träna ordentligt under kommande uppehåll.
IceTee: Det ser obra ut. Om det blev torsk hemma mot lokatter häromveckan vågar man inte ens tänka på hur det ska gå när stora, fruktade Pantrar kommer på besök. Vi är förvisso i fint sällskap där nere med Björklöv och Leksändrar. Mjahäää.. Ja är skeptisk.
Vet inte hur många ögon dom behöver i båset för att se att det här håller inte. Vi ÄR ett bottenlag i år igen om inget drastiskt händer snart. Det måste in rutin, en förste center, en bra back, en målskytt och en riktigt stabil målvakt! Då kan de unga spelarna utvecklas i lite mera lugn och ro. Lindgren o Johnsson i all ära men bära ett lag kan dom inte o det kan inte heller Hallin o Molinder tydligen Nya tränare? Tveksamt om det finns någon bra ledig som är sugen.....
söder över: Ja, det är mycket affekt från mig nu. Han är inte dålig, det är inte så. Det är inte heller, precis som jag skrivit tidigare, hans fel att han inte duger som förstecenter. Det är Nubbens fel, som tagit in honom för att spela ett spel han inte behärskar och som han inte heller kommer kunna lära sig att behärska så länge omgivningen ser ut som den gör.
Sam Marklund, någon? Såg han fladdra förbi i bild några gånger, det var allt.
Herregud vad frustrerande allt känns. Det var bra på sätt och vis att vi torskade denna till slut ändå. Det vore nästan önskvärt att torska även på fredag så att det får brännas riktigt ordentligt så att det inte går att låtsas som att vi "är på gång" när vi går in till uppehåll. För det är vi inte. Vi är inte på gång. Vi klarar av att göra hyfsade insatser hela tiden men vi har ett alldeles för vekt lagbygge, vi kommer ta oss igenom den här säsongen utan att ha någon som helst ordning på formationerna om det ska fortsätta att se ut såhär i truppen. Ingen struktur. Att inte ha en struktur i ett lag med massa 20-22-åringar är uppenbarligen förödande. Vi måste sluta tro att det finns något som heter "ungdomlig entusiasm" helt enkelt, det finns inte om det ska gälla ett helt lag. Den entusiasmen ska fungera som en injektion i ett äldre lag som är i behov av influenser där en yngre spelare kan kliva in och våga utmana och göra oväntade grejer, samtidigt som det finns en stabilitet bakom som kan rädda upp situationerna om det ändå skulle skita sig. Vi har inte det.
"Ungt och svenskt" behöver inte betyda att vi ska stå här med en förstalina där alla är födda 1993.
söder över: Vill man försöka få lite publik/stämning, utan att vinna, så kan man ju alltid köra 100 spänn oavsett plats i några matcher. Kringförsäljningen skulle göra att det blir ungefär samma deg in som nu.
T T: tyvärr håller inte produkten man köper när man skall in på Timrå IKs hemma matcher...
Sedan tycker jag generellt att biljettpriserna för hockey i Sverige är för höga sett till det faktum att de flesta föreningar ser en ständigt minskande publikström
Hockey med tomma läktare är jävligt tråkig...
Tummen upp till den kämpade klacken i Timrå isstadion!
söder över: Kan hålla med till viss del. Men det är alldeles för skralt sett till poängbörsen när det kommer till Lindgren. Johnsson förväntar jag mig mer av överlag, men man får betänka att han varit skadad och har en bit kvar. Ingen av dem är dock några förstacentrar på den här nivå och det är där problemet ligger.
Nää, inte bra ikväll, sett över 65 min. :( Bohman? Mattson? Dahlén:) Westin:) Wedin:) Boyce:)
ÖFK klart för allsvenskan i fotboll i detta nu!! Jävligt stort om ni frågar mig!
Hur kan det vara möjligt: De stora profilerna där finns på sidan av planen! Ordf. Daniel Kindberg och tränare Graham Potter m.fl som trott stenhårt på detta långsiktigt. Och som lyckats engagera en hel region (näringsliv framför allt) till att stötta och engagera sig i och för klubben. Klev från div2 till allsv. på fem år (eller var det fyra)
D.v.s det går att etablera sig (åtminstone för ett tag) i högsta serien för ett småortslag i Norrland, men de viktigaste pjäserna för att lyckas med det finns att söka utanför planen.
Det är så mysigt med hedersamma torskar heeela tiden. Det knäcker en. Än mer knäckt blir man när moståndarnas målvakt ALLTID kommer upp stort när det krävs. Kan ju iofs bero på alla bäbisavslut som får denne att se bra ut...
Anus (skulle kunnat lista fler): Målvaktsspelet Päpä Bohman
Bra (finns inga fler): Vi hämtar upp ett underläge Stridhs intåg
Sen måste man ju knäcka Lyth som är genomusel. Våldtäkten på Jo. Westin när han ska sätta den i slutet av tredje är fin. För att inte tala om köpet av svandyk som gav AIS läge att avgöra med sex kvar.
Erathoo: Mm ne han briljerar inte precis ikväll. Han släpper en massa returer och ett billigt mål sedan är han inte någon direkt väggliknande målis i straffarna... Mattsson Lyth Bohman
Får nog känna sig lite extra syndande ikväll
Sedan tar jag med 4-4 spelet framöver. Där är vi outstanding!
Den rörligheten och aktiviteten som vi kör med där bara måste Forsberg/Öhman få fram i 5-5 och pp med! Annars får dom sluta kalla sig för tränare!!!
Dahlén Wedin Boyce ogge Hallin alex10 Bryniz matte Nilsson och stundtals även ejdarn gör en riktigt bra match!
Bra: att man kommer igen och lyckas ta en poäng. Bra tendenser, vilket jag är så ofantligt trött på att konstatera. Att det ser bra ut i perioder. Men ojämnheten är ständigt där, på alla positioner.
Dåligt: ja, vart fan ska vi börja. Nöjer mig med att konstatera att det är ett så FRUKTANSVÄRT onödigt poängtapp att inte fixa att avgöra detta under PP:t i sudden. Varför i hela helvetet sätter Roger in Fernholm som back i powerplay i sudden? Varför? Jag förstår inte det. Det går inte att begripa. Vi hade ett ypperligt läge nu, att få komma igen i en match och dessutom vinna den. DET hade varit ännu mer värt än den extra poäng som det hade gett, att få känna att vi ändå kan vända ett underläge trots att Mattsson är bedrövlig på deras 0-1.
Johnsson och Lindgren helt obetydliga idag. Vilket de varit under i stort sett hela säsongen. Varför ska vi ens försöka låtsas som att vi behöver centrar? Det här jävla juniorspelet hade fungerat lika bra med tre uttalade ytterforwards där man får turas om att förlora tekningar och sen hoppas på slumppuckar som man kan sätta om man fortsätter att som idag skjuta 40 jävla skott och göra två mål. 40 skott, två mål. Johansson gjorde det riktigt bra, absolut, men får vi ett skottläge där 80% av målet är ledigt så träffar vi de återstående 20%, eller framförallt: John Westin träffar ALLTID de återstående procenten. Vi skjuter åtta skott i förlängningen, har PP, Almtuna skjuter inte ett enda. Ändå går det till straffar där vi är chanslösa.
Jockz: VI får försöka att göra något hederligt av dessa två hemmamatcher, sen MÅSTE det hända något under uppehållet. Något är riktigt sjukt i Timrå IK:s hockeyverksamhet.
lungan: Är så less att åka på stryk av dessa skräpgäng, är så less på att powerplay är obefintligt säsong in och säsong ut, är så less på dessa losers som bara åker och väntar på att säsongen ska ta slut. Det är bara 17 årige Dahlen som är kul att se. Råttet är mågat, godnatt.
Det verkar nästan som att Mattsson är påväg tillbaka mot genomusel form igen, härligt! Fy fan vad trött jag blir.
Egentligen så är det konstigt det där med Ohre. Stod för en rad jämna insatser, höll nere antalet insläppta mål markant i jämförelse med Mattsson. Sen släpper han in sex kassar mot Hästen och efter det har han inte fått stå en minut. Jag förstår att man vill låta Mattsson stå, nu när han ändå börjat prestera bättre. Men nu har vi 0-1 hemma igen, på en målvaktstavla, i BP. Hans insatser mot framförallt BIK lämnade ju lite övrigt att önska också. Det är uppenbart att han inte skulle fixa att stå 40-45 matcher, han är som övriga laget: OJÄMN.