Olle: Ett PP till skänks där de målar pga missat skott och självmål. Sedan ger vi dom ytterligare ett mål där vi ju har pucken under kontroll. De är sina värsta fiender på isen...
Woody: Spelet är bra generellt, inget fel på det. Men för att göra mål måste man ha lite killerinstinkt. Såg bla Lööke få pucken fritt i vänsterläge, han gled in mot mål och flippade en backhand i magen på målvakten. Det ska faan explodera i benen in mot mål.
kulltorp: ja och så kanske man ska försöka sig på att slå diagonalpasset till Molinder när han har halva målet öppet i ett 2-1 läge, killen gjorde ju faktiskt två mål sist. Nä vi är iskall i offensiv zon, Almtuna håller oss utanför slottet och vi tar skitavslut. I första hade vi några backskott med spelare som skymde framför mål men i andra har vi ju knappt haft någon het målchans.
The great one: jag tror farbror börjar bli lite virrig, du blandar ihop det första boxplayet med det andra. I det första var det nära mål hela tiden (och mål blev det), i det andra tog dom svaga avslut men var i vår zon större delen av PP:et.
Ja, möjligt. Men inte fn fick vi ut pucken för det. Däremot så har man ju lärt sig ett o annat vid det här laget. Är det "stormatch" med nya tröjor och mycket publik på läktarna, då är det givet med dåligt spel och inga mål. Plus en förlust.
The great one: jag vidhåller att Almtuna spelar smartare och tätare än vad Karlskoga gjorde sist men då blir det ju också jävligt tydligt när man är ineffektiv och samtidigt slarvar i egen zon. Sån prestation mot såna här lag är alltid en given förlust. Det krävs en ordentlig och omedelbar uppryckning i tredje men ja, det ser ju inte ljust ut.
Vad fan är det fysiska spelet viljan att gå rakt på mål nu är det den här jävla hamna ut i HÖRNHOCKEY tillbaka lätt läst kärring spel bara att styra ut de från mål. Få se nu om Roger för första gången går ner på folk ändra om vilket han inte fatta för att väcka laget
stoff: är det inte hockey handlar om? Vara euforisk när det går bra och skitförbannad när det går dåligt? Om man vill ha en saklig syn på skiten hade man väl sökt jobb som kommentator på Cmore?
Som nu när vi gör två raka mål, har häng och jagar en riktig jävla upphämtning, det är just den här känslan man vill åt!
Problemet med det här laget om vi bortser spelsystem osv. Är att vi är för bekväma, det saknas jvlar anamma när matcherna startar. Desperationen kommer oftast när det är försent. Jag saknar ledargestalter med vinnarskallar.
erathoo: först tackling i rygg, armbåge i ansiktet, solklar hög klubba från oss och sedan huvudtackling från oss men den som åker ut är sedan Almtuna för felaktig handstopp. Zebran har officiellt tappat den här matchen.
The great one: äh jag håller inte med om det här med att det saknas känsla, att vi är bekväma, att vi inte vill tillräckligt, att vi saknar jävlarannamma. Vi möter ett bra Almtuna som spelar tätt och sen får dom riktigt bra utdelning. Samtidigt har vi spelat många matcher på kort tid och vi har kämpat ner Modo, vi kämpade ner Karlskoga men man kan ju inte vara bäst jämt.
ÄNTLIGEN gör vi ett riktigt jävla hockeymål!! Starkt!!
Nisse på Mon: men herregud vilket sjukt antiklimax. 2 poäng i denna match och det hade varit en smärre bragd, nu får vi en poäng och man tittar på statistiken och konstaterar att vi skjuter 41 skott och förlorar. Ohre, som har spelat helt ok på slutet (men samtidigt fått fantastisk hjälp från försvaret) gör en rätt dålig insats ikväll när han väl inte får hjälp av utespelarna. 0-3 ska han bara ta.
Gooode: jag skulle säga att några av anledningarna är:
1) vi har en alldeles för dålig gameplan. Vi forecheckar inte alls intensivt, backarna släpper blå, vi bygger anfallsspelet på att dumpa puck. 2) JJ hade en usel kväll. Trist, men sånt ... | #Läs mer ·