1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590783 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK årgång 08/09= En jävla skitmålis!

« · 1120265 · » Till forumet

Timrå IK årgång 08/09= En jävla skitmålis!
Varför ska laget få skit för detta!? Allt var Backlunds fel.
Kommentera

Sv: Timrå IK årgång 08/09= En jävla skitmålis!
Blizzard: Helt allvarligt, så är nog Backe väldigt medveten om hur dåligt han har agerat under en längre tid. Spetsar man dåligt målvaktsspel med eskalerande pissigt självförtroende och kännbart minskat förtroende från fansen så blir det till slut för mycket. Min gissning är att han självmant kommer kliva åt sidan inom kort.
Kommentera

Blizzard: flyttar till rätt tråd.

"superfalle: Ja han kan inte vara sämre iaf! nu är det bara åh vänta in Åkerlund, tur att de blir uppehåll!

Blizzard Idag kl. 21:53 | | Permalänk

Kommentera | Prenumerera | Anmäl "
Kommentera

Kattgubben:

Sluta vara så förnuftig! =oD

Då får jag ju dåligt samvete och tycker synd om honom.

Jag vill ju vara förbannad på karln.
Kommentera

Bissett19: Då skulle du sett Backlund oj vilken målis!!

upp och skutta som en jävla kanin på första

Andra fick han fryslagg eller nått

och på tredje hade Amoniaken tagit slut!
Kommentera

Blizzard: Från en av våra proffs tyckare !

"Gudrun Schyman vad jobbigt det blev. Jag hade ont i magen i 60 minuter. Men vi vann och tacka Johan Backlund för det!

Efter en sådan här kväll blundar vi för studspucken som gav Rögle en reducering i slutet. För i den här matchen så räddade Johan Backlund Timrå gång på gång. Han gjorde makalösa räddningar som knapp är möjliga. Framförallt i den andra perioden. Det var precis det som vi behövde idag för att vinna och med tanke på hur viktig matchen så var det oerhört skönt att få det. TACK BACKE!"

Sånt här får man fått stå ut med..... Gå även in å kolla statsen på Backe. Det har inte hänt något dock. Det har sett likadant ut under lång tid.
Kommentera

Blizzard:

Visst, alla Backes mål såg inte o tag bara ut.

Men för att ge lite nyanser kanske det är rimligt att blicka tillbaka hur Timrås forward förvaltar puck innehavet i motståndare zon, t.ex. Finn femman gick rejält bort sig vid två av målen.
Sonnebergh missade friläge å MPS har filmjölk i armarna, med mera.
Kommentera

Abron: Visst, nyanser är bra, men det går inte att komma ifrån att spelarna GER bort matchen efter att halva är spelad. Man slutar stå upp helt och hemjobbet av forwards är snudd på obefintligt. Bedrövligt att se! Backlund är ju en saga för sig själv. Tyvärr börjar ju även mitt tålamod ta slut. Ojämnheten är slående och det är ju synd att det blir så märkbart tydligt i den här sortens matcher de gånger hans nivå sänks.

Bryt ihop och kom igen!
Kommentera

Abron: Det är bara det att Backes insats med KLART tag bara mål tömmer ju energin på killarna, man säger ingenting om det är styrningar, han är skymd mm, men det är det ju sällan, det är BILLIGA mål och det förlorar vi på.
Kommentera

Modos bäste spelare i dag?

Johan Backlund utan konkurens!

Kommentera

Mina slutord för i kväll:

Det här är värsta sortens förlust.

Jag hade hellre förlorat med 7-0.
Kommentera

Det går inte att försvara tavlan som gav 2-2 , det var knappt styrfart på den pucken .

Nya tag på Lördag och den i Timrå IK som inte ger 110% i den matchen .....
Kommentera

Per HApps: Ja, alla elitserielag skulle ha en Johan Backlund utom timrå, då skulle timrå vara ett topplag.
Kommentera

Andersson:Fruktansvärd tungt att åka dit på det målet som han släpper in där Johan Backlund!Kan ju tänka mig att spelarna blev jävligt fundersamma vad han gör där!Sen äger man ju Modo i stora stunder under matchen!Finns några felbeslut som görs på isen redan före Ettan och i fem mot fyra i tredje som absolut inte får uppstå där i Modos Zon innan Hedman och Salle går igång med att sänka Timrå helt och hållet!Fruktansvärd tungt att förlora när på det här sättet som vi gör,.riktigt dyngtungt nu!
Kommentera

amen Guud. Tröttsamt att aldrig se TIK vinna däruppe. Idag trodde jag den trenden skulle brytas. Såg ju ljust ut efter 2-0 men sen behöver jag väl inte nämna Backes agerande på målen. Att ställa sig på alla 4 då man har pucken under sig och sen släppa in något skott som ser ut som nåt fjös bara för att få pucken blockerad i anfallszon tål jag inte.

Stör mig på det att han kan göra sjuka räddningar sen släppa in sånt där skit.

Golfen kokade vid höga kusten-bron på vägen hem för så bråttom hem till sängen hade jag.

G'natt
Kommentera

Dom flesta här verkar iaf överens om att Backe får ta på sig två mål och inte bara ett. Det är kul nu.
Kommentera

Skarin: Ja man kan ju undra hur många som klappade om honom i omklädningsrummet ..
Kommentera

janssonovich: Förmodligen ingen.
Kommentera

Hur många gånger stod inte klacken och sjung "Åhh Johan Backlund" ikväll då? Det var väl inte för han var dålig..eller...men det kanske är glömt nu efter hans missar för det är bara dom man kommer ihåg.

Kommentera

Skarin:Ettan är grov indianare alldeles före kaoset med Backe!Tvåan är ridå ner för backe och hela laget!Trean vart tog alla spelare vägen i Timrå i em mot fyra!Snyggt skott som Salle dundrade in på våran Keeper som har det säkert mycket tungt nu!

Jävlar vad det här sved,en av dom värre förlusterna på länge!
Kommentera

För nittiotredje gången då och med risk för att börja stamma:

Backe är inte någon dålig målvakt -Men han har bara inte det där lilla extra. Det där som kapanen hade, Som Pekka hade, som innebär att man stänger matcher.

Backe är bra nästan jämt, men han gör minst en tavla per match. I en serie som årets är detta varken mer elle rmindre än en formidable katastrof

Ta i dag tex. Vem kan säga att Backe gör en usel match? Ingen. Men en killer-goalie - en Kapanen - Em vinnarskalle - Han hade FAN INTE SLÄPPT IN MODOLIDERNAS ANDRA MÅL! Så är det bara . Odiskutablet och utan tvekan. backe är ingen vinnare. Trist men sant. Med en vinnarmålis - jag sticker ut hakan och säger att vi hade haft 10-pinnar till. Märk väl att detta var vår trettonde uddamålsförlust i år. Vad tror ni en killer goalie hade betytt för den statsistiken?
Kommentera

zita: Men zita för h-vete, bara för att man har en snygg häck behöver väl du inte slicka upp han i brygga hela tiden?
Kommentera

Lemmy: Snygg häck ? Det vet jag inget om, men jag spyr inte skit över spelarna vid förlust, jag stöttar dom ändå.
Kommentera

zita: Nej, det är bra det. Jag försöker inte att spy galla heller, igår vart det bara en gång för mycket. Sen är det faktiskt ok att inte försvara en som är dålig heller, det är inget vuxendagis att spela elithockey.

Kritiken i vissa fall kan ju vara dåligt för självförtroendet osv, håller med. Man ska dock kunna ta viss kritik och ta den på ett positivt sätt, knyt näven och bevisa att vi har fel. Det är vinnarinstinkt det.

Att om och om igen försvara dålida prestationer tycker jag är fel, antog att det inte var prestationerna du försvarade utan personen i sig.
Om det inte var det så är du en alltför förlåtande fan, ;)
Kommentera

Lemmy: Räcker väl att han mår dåligt själv av misstagen. Då är det väl bättre att stötta än stjälpa, så kanske det går bättre nästa match. Jag tycker vi öppnar Stötta Backlund tråden här ;)
Kommentera

zita: Hehe, ja själv tycker jag att det hyllas lite för mycket i paritet med insatsen men det är skönt med positiva människor dock. ;)
Kommentera

zita: Jag är en av dem som har stått upp bakom Backlund. Han har fått alldeles för mycket skit i många av sina matcher. Okej att en målvakt betyder oerhört mycket för ett lag och att målvakten är den enskilt viktigaste pjäsen i ett lag. Det köper jag. Men jag tycker att Backlund har räddat många baklängesmål också, lägen som uppkommit efter huvudlöst spel av framförallt våra backar.

Igår var inte Backlund bra, det tycker jag också. Han får ta på sig två av målen. Hade det varit en skärpt målvakt som stod där igår så skulle Timrå vunnit matchen igår. Nu ville gudarna annorlunda och en av de viktigaste matcherna för i år förlorades.

Backlund själv var bedrövad efter gårdagen. Han var väl medveten om hans insats, och jag tror inte någon i hela Timrå skulle ha viljat byta plats med Backe.
Visst, det är proffessionella spelare vi talar om, som tjänar ett par hundra tusen i månaden, men de måste också få misslyckas. Jag tycker inte att Backlund har förlorat så många matcher åt oss under senare delen av årets elitserie. Det finns i så fall många andra faktorer som har spelat minst lika stor roll. Det som stör mig mest är de riktigt otrevliga inlägg om hur man tycker Backlund spelat, hur man "hatar" honom och hur mycket man vill att han ska försvinna från organisationen. Dessa åsikter kan man framföra på ett betydligt bättre sätt än att skriva hormonstinna inlägg där det verkar utgå ett pris för den som får med mest fula och nervärderande kommentarer.
Kommentera

250kg kärlek: Visst var andra målet igår en dundertavla,inget snack om det. Sen kan man ju fråga sig om man verkligen ska få komma 2 mot 1 när Timrå lirar PP?
Ska man börja såga spelare vid fotknölarna lär man ju se hela bilden först.
Sen tycker jag som dig att det går för långt ibland och blir lite väl otrevligt. Som jag skrev tidigare,vi gör trots allt bara 2 mål och det kan väl knappast vara Backes "fel"?
Kommentera

Ja jag säger bara så här: Går vi till slutspel så kommer Backe visa vilken klass han tillhör, var så säker.

Kommentera

250kg kärlek: Jag har/är väldigt kritisk till Backes målvaktspel de senaste säsongerna och matcherna, men jag hoppas verkligen att ingen uppfattar min kritik som personlig mot han som person eller någon som "hatar" honom, så är det definitivt inte. Min kritik är bara mot honom som väldigt bra betald privilegierad hockey spelare som inte motsvarar förväntningarna. Hans lägsta nivå är alldeles för låg, för ofta, men när han är bra är han väldigt bra, men...ytterst sällan i hela 60 minuter. Men det är mina personliga åsikt.

Sen måste verkligen hålla isär sak och person, och jag hoppas verkligen inte att jag uppfattas som någon "hatare", sån är jag inte och om någon uppfattar det så är det väldigt olyckligt.

Sen är väl allas menig här för Timrås bästa, de flesta här brinner för Timrå och deras varande i ES, sen kan det i affekt uttryckas fel och olyckligt i skrift, det är svårt med nyanser i det skrivna ordet.
Kommentera

MB:

Kan skriva under på det där.

Uppsala bor är vettiga människor!
Kommentera

Simmalugnt: Å då tycker du att "Cassel" är en spelare att satsa på?
Kommentera

Simmalugnt: Jag har varit ett stort fan av Cassel, tycker att han är en skön människa. Men tyvärr så håller han inte längre måttet för ES. :(
Kommentera

Red Rocker:

Ska man satsa kortsiktigt så är han ett absolut lika bra alternativ som Johan Björk.

Han kan klubben, ger alltid ALLT, och skulle få en chans att visa den positiva energi som kan ha falnat i krislaget Deadhawks.
Kommentera

ja foppa kommer verkligen att lyfta modo! Och han kommer dra publik!
Kommentera

EDIT: om han kan spela och foten håller!
Kommentera

nixXz: Han kan nog dra till sig sponsorer också, eftersom det kommer att bli mer mediabevakning på Modos matcher.
Kommentera

Maggan: Förra säsongen hade han tillochmed svårt att hänga med i kvalserien.
Kommentera

nixXz: Jag hoppas, faktiskt, att foten håller och tycker att det är lite synd att vi inte har fler matcher mot Modo den här säsongen....antagligen.
Kommentera

Simmalugnt: Själv ser jag nog Cassel som en betydligt sämre back än Björk. Säkert kul i omklädningsrummet men på isen gör han ingen nytta. Att han på något sätt skulle konkurrera ut Lotvonen, Jonsson eller Skogs är nog att blanda in allt för mycket nostalgi i det hela då samtliga av dessa tre skulle vara jävligt bra i allsvenskan. Något som man kanske inte kan beskylla Cassel för att vara av de MIF matcher jag sett.
Kommentera

MB: Jag skriver också under på ditt inlägg om våran målvakt.

Nog om detta. Nu är det en match kvar innan uppehållet. En match som vi måste vinna. Annars är vi verkligen nere i träsket igen och avslutningen kommer bli mer dramatisk än någonsin.
Kommentera

Skarin: Vi kommer att klafsa i träsket to the bitter end. Allt lär avgöras typ sista omgången, bara att hoppas på en lycklig upplösning för vår del. Själv är jag fortfarande glad om vi får se ES-hockey även nästa år, slutspel är bonus.
Kommentera

250kg kärlek: Det är väl inte faktumet att Backlund INTE har förlorat så många matcher åt Timrå i år, det är snarare det faktum att han inte just vunnit så många åt laget i år. Med ett högst marginaliserat försvar så är det av största vikt att ha en stabil kille mellan stolparna. Jag är också en av dom som kritiserat backe hårt, genomgående över hela säsongen, inte heller jag har något personligt emot killen men i min åsikt kan man jämföra vikten av hans position i Timrå med arenans position rent geografiskt:

Timrå IK kommer att få det svårt att hänga med ekonomiskt i framtiden om inte en flytt genomförs.

Timrå IK kommer att få det svårt att hänga med, rent sportsligt, om backe kommer att ingå i någon form av långsiktig satsning eller plan i föreningen.
Kommentera

Rubriken på denna tråd är fö. onödig och lite löjlig. Det finns nog med utrymme för konstruktiv kritik mot backe utan att behöva förolämpa killen.
Kommentera

mikenomad: Inför säsongen när Fansens tabell-tips skulle röstas fram, så försökte jag rösta Timrå på 10 plats. Så länge vi inte hamnar i en ev kvalserie så är jag nöjd.
Kommentera

Maggan: Ja bara vi slipper KS så är jag nöjd. Men nästa år måste vi se stordåd från våra sportchefer... Att Foppa skrev på för "Heart of assholes" gör nog att dom passerar Timrå i tabellen. Om foten håller vill säga? Men han kommer lyfta laget ENORMT ! Lite som att Z skulle komma hem till Timrå.... Psykologiskt
Kommentera

Foyn: " Att Foppa skrev på för "Heart of assholes" gör nog att dom passerar Timrå i tabellen. Om foten håller vill säga? Men han kommer lyfta laget ENORMT"

Eller så blir det tvärtom , alla tror att foppa klarar allting och så glömmer dom att hockey är en lagsport
Kommentera

Foyn: Eller så blir det tvärtom hela Modo stannar upp för nu kommer frälsaren vilket innebär att spelarna åker runt och hoppas att Foppa fixar allt.

Tror faktiskt inte Foppa har så stor sportslig betydelse för Modo men däremot PR mässigt så är det ju helt GRYMT BRA värvning.
Kommentera

« · 1120265 · »