RTS: Min seminaiva analys är att det enbart berodde på utvisningarna. Brynäs behöll ofta tryck direkt efter dem så vi fick aldrig chansen direkt att skapa något konstruktivt? Hoppas det var så iaf!
Nja. Detta var väl betydligt tristare än första. Känns märkligt att se Brynäs agera med ett sådant självförtroende. Var är alla deras stirriga uppspel som man vant sig vid de senaste säsongerna? Syns att dom gillar att ligga där dom ligger i tabellen.
Timrå måste samla sig. Även om uman inte var värda fyra utvisningar - lika lite som Brynäs var det i första - så måste man hålla ihop grejerna. Man såg täta ut i första. Nu blev det återigen obehagliga avstånd mellan lagdelarna stundtals.
En klar förbättring! Nu gäller det att vara positiv. Dom kan ju inte gå från att vara sämst till bäst på några dagar. Ett steg i rätt riktning oavsätt vad som kommer stå på tavlan efter 60 minuter.
Det jobbiga var att 1-1 målet kom till på grund av en Timrå-lirare (såg inte vem) slarvade till det och Brynäs kom in i zon väldigt lätt. ALLA! andra lag hade lyckats slagit bort pucken i det läget, därför är det jobbigt.
Yellowcard: Grymma på det måste man säga även om det jag såg i Gränbyladan av honom var ett par stora jävla gula benskydd och inte så speciell, men han kanske var sjuk reda då som han blev senare. Hoppas hoppas det blir vinst ikväll, så laget kan lyfta....
Lindbäck, världens största junior måste ju, helt seriöst, vara provrörsbefruktad! Killen ser ju ut som en transformer mellan stolparna. Hans magplatta och benskydd skulle jag kräva mätning på inför varje match om jag vore tränare i motståndarlaget.
Yellowcard: Jo låt oss hoppas att hans skadebekymmer är över. Vill minnas att han lirat lite halvskadad (har väl bitit ihop pga. skadesituationen). Tror nog att Skogs kan bli bättre under säsongens gång.
dr-nix: mmm skulle kunna vara nåt, 2 speedkulor - tror Tenkrat är en spelare som kan låtsna många ångestknutar hos sina medspelare. Men såg du uppåkningen Skogs gjorde? har en jävla fart (tydligen) han också.. Hoppas han fortsätter så här resten av säsongen!
dr-nix: mm dom spelar verkligen bra! Synd bara Pääjärvi och Lander inte fått spela så mycket hitills.. Men beror nog på alla pp de inte fått spelat.. Men Pääjärvi har sett het ut som vanligt i de byten han gjort
Roligt att Sebastian Erixon och Erik Moe lirar bra. Jag gillar att man har tre egna produkter i laget (med TIK som moderklubb). Moe tycker jag är en underskattad spelare (utanför medelpads gränser). Får han slippa skadebekymmer nu dom närmsta åren så tycker jag inte alls att NHL är en omöjlighet. Hans passningar håller hög klass, påminner mig om Nemeceks (stavning) som var duktig på den fronten också.
Skön förstaperiod. Inget njutbart spel - framförallt inte i PP - men nu är det lite attityd i grejerna. Hynning ser jävligt pigg ut. Flyt med straffen också.
Ja det ser ju bra ut!:) nu börjar man känna igen timrå:) även fast det var 4 powerplay som kan förklara lite. Men ändå mycket bättre energi än tidigare matcher:D