1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 595013 inlägg · 6213 ämnen

Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
kan lägga in

Snoop: Vad jag förstår så lever dom enl. de gamla reglerna men som sagt det är nya nu o jag är säker på att Timrå har järnkoll på detta o att det internationella förbundet snart går in o knäpper Bern på näsan.

Varför gjorde bern ingenting när han spelade för Kladno? Luktar mygel lång väg.

mikenomad: Pang! Oj, det slog till hårt oxå!

Hahl Bundy: Visst är det så...men som sagt, surt för varje match det förhalas.

Hahl Bundy: finns inte en chans att dom kan stoppa tenkrat..

Hahl Bundy: Varför gjorde man ingenting innan då han inte längre var aktuell för NHL? Hade ju inte behövt spela nånstans alls. Känns som man vill försöka mjölka ut några hundra tusen - en miljon, men Nubben och TJ verkar ju rätt säkra på att de har rätt ang avtalet så är väl bara luta sig tillbaka och se han skrinna ut på isen senast på måndag.

mikenomad: Det beror väl på den där lilla detaljen med nytt spelsystem. Gneta kan man, det är när man ska få till Challes offensiv som det brister. Det blir konstiga avvägningar, fladdrigt bland backarna och allmänt osäkert. Det gäller att få in en kollektiv trygghet, som man sedan kan hålla i 60 minuter. Konsekvens!

Bara för Challe och pöjkarna att gnugga på. Som jag skrivit tidigare: med en sån här poängutdelning har man råd att fortsätta träningsmatchandet.

Bragd-Birger: Jadå, och som jag också skrivit tidigare; Jag är övertygad om att vi när säsongen summeras kan se tillbaks på en säsong med många hockeyfester för TIK:s räkning.

mikenomad: Och förhoppningsvis få 'fester' av gårdagskaraktär.

Frella: Precis, Isåfall hade dom ju kunnat åberopa detta på en gång. Nä, förbaskade schweizer-ostar. Scheisse Schweiz!
Inte en franc ska dom ha.

Bragd-Birger: Visst...jäsiken i min låda när alla pusselbitarna faller på plats i spelsystemet. Då blir det åka av som gubben sa till käringa! :-)

mikenomad: Jag tycker Bern är lite onyanserade.

Hahl Bundy: Ja...den är inte jättebra heller. Men vår är....inte rolig. (Understatement)

John K: är Hahl tillbaka imorn?, det står iallafall ingenstans om att han är skadad:)

alexx: Han skulle väl vila någon vecka sa dom...

alexx: Räkna inte med Hahl i morgon...

Jag flyttar följande inlägg till 'en mer passande tråd':

"Tenkrat!? Det verkar som om han skulle kunna göra underverk! Det kanske vore bäst om det skiter sig.... Tycker ni att timrå saknar spets ellr??? Nä tänkte väl det!!
Nä köp in en riktigt bra back kanske två stycken då blir i allafall jag lugn. Det är där skon klämmer när det gäller timrå idag, sen kan challe ta och testa Moe lite för han är väl hel nu??"

diffe    @ från Östersund     Idag kl. 21:10

Dream Team: Flytt mig me!

Dream Team:
klart vi behöver vår frälsare!! vi kan fortsätta släppa in massa mål bara vi gör fler framåt.

AndersN: Frälsare...? Ehhh....ironi eller?

mikenomad: Nej inte ironi,jag tror och hoppas det är en riktig kalas värvning som kommer att betyda mycket.

AndersN: Jag tror Tenkrat är bra typ Pärssinen Hedström-bra en frälsare (behöver vi nån sån?) är typ en lirare i Zetterbergklass

jonmannen: En spelare med z klass får man bara se i elitserien under lockout säsonger.
Jag tror tenkrat håller Pyärälä/Hedström/Halh/Pärssinen klass i poäng protokollet men tror han blir enormt viktig bland annat pga att han är höger skytt.

AndersN: Jo givet min poäng också, även fast den satt långt inne :)

AndersN: Han blir viktig om han kommer spela för Timrå, men nu verkar de ju bli Bern för hans del

Snoop: Alltså Bern kan ju omöjligt vinna denna tvist om dom försöker använda de gammla regelverket till att backa upp sin sak. Det är säkert bara segheten i all byråkrati som får det att ta tid. Övertygad om att Nubben och gänget fixar detta

jonmannen: Jag hoppas det kommer besked under morgondagen,annars blir jag orolig

AndersN: Något för spelbolagen kanske. Tenkrats vara eller icke vara i Timrå :)

Läs vad T Johansson säger på dagbladets nätupplaga

Det enda som hjälper att få Tenkrat spelklar för Timrå är att dom kastar upp pengar för han och löser kontraktet tyvärr, Dom måste stödjas sig mot någon paragraf som reglerar detta hos IIHF och dess avtal med NHL det är liksom det enda jag kan se som rimlig förklaring.

Bern kan ta detta fall upp i domstol och dra det i en långbänk för att stoppa Tenkrat för spel i Europa....

PEN: Skitsnack.

PEN: Nu är du ute och cyklar. Han är till 99% klar inom en vecka.
Troligtvis redan imorgon, Är bara några besked som måste komma fram till Bern

Tvåtallar: Ja typ ett mms med fett jävla finger!

jonmannen: Haha, det hade allt varit något!

wap.hockeysnack.com
Enligt ST.nu kan Tenkrat vara förlorad för säsongen. Tyvärr har jag ingen länk att bjuda alla morgonpigga läsare på, men kanske det är lika bra, så ni slipper sätta kaffet i vrångstrupen när ni öppnar tidningen. En förvarning har ju redan skett, s.a.s.

Dream Team: Underbart! Varför fick han då lira i Kladno?! Förbannade skit.

wap.hockeysnack.com
DreamTeam: Har inte hunnit skumma igenom det som har skrivits om Tenkrat. Något som slår mig är att borde inte deras Agent hålla koll på vilka klubbar som de har lovat bort sin produkt till?

65selander: Frågan är väl om någon tänkt på att reglerna ser ut så här innan Riksman-fallet dök upp? Annars är det väldigt konstigt att de tar upp fallet nu och inte i somras. Det ska bli intressant att se om Timrå köper loss honom eller om vi får en prejudicerande dom. Om jag förstått det hela rätt så verkar det som Bern har rätt...

Wayne Gresky: Det problemet är nu som jag ser det är väl att ingen vet vad som är rätt och fel. Enligt de regler som gällde när Tenkrat skrev på för Boston så var kontraktet ogiltigt. Men med de nya NHL-övergångsreglerna så har man bara "jänstledigt" från sin europeiska klubb när man är i NHL.
Det som då är frågan: Är det nya kontraktet mellan int. hockeyförbundet skrivet så det gäller från det datumet eller skriven att det även gäller bakåt i tiden från det datum det skrevs på.

Det kan nog bara juristerna svara på.... I fall 1 har vi rätt och i fall 2 har Bern rätt...

Tycho: Ja det verkar minst sagt rörigt. Med vår sedvanliga tur så tappar vi väl honom.

Det intressanta är att Tenkrat inte har nåt minne av att han skrivit på nåt o att Bern än så länge inte kan visa några papper på det.

Hahl Bundy:

Med våran tur så spelar säkert Tenkrat ikväll o gör ett hattrick.

Bissett19: :))

Hahl Bundy:
Det intressanta är att Tenkrat inte har nåt minne av att han skrivit på nåt o att Bern än så länge inte kan visa några papper på det.

Är väl agenten som har varit i farten eller så har Tenkrat "Alzheimer light"
Har det sistnämda så får man hoppas att han inte glömmer bort hur man gör mål som våran Pavel ;-)

Tror vi kommer att få se mera av detta problem eftersom spelare hoppar till höger och vänster samtidigt som agenterna förhandlar med olika klubbar.

Hahl Bundy: Det ser onekligen mörkare och mörkare ut. (Se länk). Det hela verkar mycket amatörmässigt skött. SKANDAL!!!

Bra jobbat med Tenkrat. Jättebra. Vi kan alltså inte ens lita på officiella nyheter på hemsidan

Mappe: Mailbomba Bern?

Mappe: Det är ingen skandal. Det som står i reglerna gäller ju. Skit i det där nu och gå vidare. Vi faller inte med en spelare, vi har så många bra spelare ändå att vi ska kunna ta ett SM guld :)

Mappe: Man har alltså "värvat" Tenkrat utan att kolla upp avtalen ordentligt. Vilket jävla skämt! Anställ en jurist till Timrå som har koll på reglerna. Eller så kan de ansvariga se till att vara ordentligt pålästa till nästa gång. Löneavdrag till de ansvariga tack

« · 930518 · »