1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590909 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - DIF Kvartsfinal 2 2005-03-06

« · 517058 Till forumet

Sv: Timrå IK - DIF Kvartsfinal 2 2005-03-06
Smokey: Har haft ett samtal med Herr Wikegård nu på förmiddagen på Midlanda flygplats ganska roligt och intresant får jag säga han analyserade matchen på sitt vis han tyckte te.x att Dif fick många konstiga utvisningar den vid för många spelare på banan samt Niklas Falks som gjore att TIK fick spela 5 mot 3. Vidare var han inte nöjd med sitt lag utan tyckte att de skulla ha ledat serien med 2-0 och att de avgör på lördag i E.on arena.
Jag frågad om han hade hört klack ropa att han skulle visa fingret men han hade inte hört men lovade att göra detta på torsdag för han har ju en hat kärlek till Tik klacken som han anser vara den härligaste i Sverige.
Jag önskade honom välkommen tillbaka på torsdag och vi skall träffas igen på fredag morgon så då får jag se vad han ar att säga hoppas att Tik leder med 3-1 så man får lite övertag på honom.
Kommentera

Bragd-Birger: Z-Hedström skall kompliteras med nr 14 så att han vaknar till han gjorde iallafall poäng senast de spelade tillsammans.
Kommentera

BramStokers: Pricksis. Tror nästan att Modin skule göra sig bättre med Hagos och Chrippe. Där kommer han få mer ansvar och se till att ungtupparna gör sitt yttersta. Sedan får Gahn och Krykov dela på sysslan att förse Manderville och M. Nilsson med puckar att jobba på framför mål.

Hallin är en bra avbytare om någon behöver vila eller blivit skadad.
Kommentera

BramStokers:
Hallin borde få chansen tillsammans med Zetterberg.
Modin, vilken besvikelse, till och med Mats Hansson som väger 20 kilo mindre tacklar ju bättre.
Kommentera

Per HApps: Modin... tackla???? Med tanke på den fysiken som han har, ska det smälla i vart och vartannat byte.
Som det är nu så målar jag ett stort kors i taket varje gång han nuddar någon vid sargen.
Kommentera

Modins raka motsats: Manderville. En ständig källa till stolthet. Måste ha varit otroligt frustrerad igår, när han ideligen försökte gå i bräschen och tända laget med sitt fysiska spel. Just nu Timrås viktigaste spelare.
Kommentera

Jag återpublicerar mina kedjekonstruktioner!

1 Hedström-Zäta-Crippe
2 Carlsson-Hagos -Nordgren
3 Manderville- Krykov-Modin
4 Hallin-Gahn-Nilsson

1.Jag vill se Crippe med Zäta. De två hittar varandra mkt bra. Crippe har dessutom ett j-kligt bra direktskott som jag vill se mer av. Hoppas att Zäta kan lägga några mackor. Hedström tillför aggressivitet - kan stå upp för Z. Dessutom tycker jag att Hedström är bra på att gå på mål.

2.Succékedjan från i fjol med en än bättre center. Är säker på att de kommer att tillbringa mycket tid i offensiv zon. Hagos tar stort defensivt ansvar.

3.Grindline - ska spelas mot motståndarnas 1:a femma. Minus för Krykov som inte riktigt håller vad gäller snabbhet. Manderville måste ta ordentligt djup. Detta är en defensiv kedja som ska trötta ut och mala ned.

4.Ett hett ytterforwardspar. De är ganska spelskickliga dessutom. Gahn är lite för kreativ egentligen men om han slår fina passningar så kan de andra två störta på mål. Hallin måste upp med huvet!!!
Kommentera

Maggan: Mange Nilssons tackling i sargen på Kronvall (tror jag det var) måste ju ha registrerats på Richterskalan. Sargen stod och gungade länge.
Om Modin kunde utnyttja sin kroppsstorlek skulle ingen Diffare tordas gå i närkamp med honom.

Nilsson och Manderville visade hjärta. Dags för er andra att vakna nu, slutspelet har börjat.
Kommentera

Vill bara säga jätte snyggt TIFO. Bra jobbat ni som fixade det

Stolthet

Passion
Kommentera

Bragd-Birger: Håller med dig fullständigt. Skulle alla spela som Manderville vore det inga problem, men tyvärr gör dom inte det. När ändå Modin är på tal, vill jag bara säga att kritiken av spelarna är befogad, han är OTROLIGT överskattad, tamefan pinsam ibland. Han far ju runt på isen som en reklamskylt och är knappt svettig. Fan, skrärpning Modin, NU!!!
Kommentera

DrOctagon: Är det inte dags att gå ner på tre femmor i nästa match från start?
Kommentera

Manderville: He he he, ja den märktes. =) Men det var absolut ingen ful tackling, utan en riktigt härlig hockey tackling. *tjoho så ska det se ut* =)

Sedan är det sant som du säger ang Modin, folk skulle hafsa iväg pucken om de visste att Modin var på ingående.

Nilsson, Manderville och Hedström var de som spelade hetast igår.
Kommentera

BramStokers: Wikegård är en ganska skön typ trots att han är djurgårdare... Han snckade något om han inte läser "Kalle Ankatidningar" för att ha bättre koll på ishockey... Med syftning till våra kvällsblaskor. Dessutom så står han upp för sina spelare. Men jag ser ändå att vi "lirar" Djurgården och blonda hjälmfrillan tillbaks till medeltiden.

Byt tändstift i maskin!
Kommentera

Såg matchen från långsidan för ovanlighetens skull! (Gratisbiljett)
Jag tyckte väl i och för sig att Tmrå saknade bett i skridskoåkningen. Men å andra sidan gav DIF inte mycket till utrymme till skridskoåkning heller.
Dommargävlen kunde ha läst på lite i interferenceavsnittet i regelboken.
När TIK dumpar pucken i anfallszon åker djurgårdarna på Timråspelarna i stället för pucken... Okej! Visst kan man screena spelare, men alltför ofta tycker jag att det var fråga om rena interferencesituationer.
Jag kan inte säga att TIK hade vunnit matchen med en annan dommare men matchbilden hade definitivt sett annorlunda ut! Öppnare ytor att åka på.

Några hälsningar till....

Modin...
Tryck till för faen!
Grabben! Du väger 100 pannor. Utnyttja det!

Hallin...
ÖKA TEMPOT!
Vi vet att du kan skrinna bättre än du gjorde igår!

Mandy!
Go for it!!!
Men akta dig så du inte kliver över gränsen! (Domarna har dig under lupp)

Nilsson!
Fortsätt så!
Men håll för fan nere armbågarna!
Vi vill inte ha en avstängning på dig!

Crippe!
Krya på dig!

ZÄTA!
Öka! ÖKA!
Du bjöd på ena riktiga gobitar i går... Tyvärr inte tillräckligt många! Och försök att teka lika bra i anfallszon som du gör i egen!

Kenta!
Ta en riktig funderare på om Coma verkligen passar ihop med Zäta och Hedström! Crippe?? Hallin kanske???
Gnugga lite PP på träningen!
Ni kommer ju för fasen knappt in i anfallszon!

GO FOR IT!
Seger på Hovet och på Torsdag... Då är grisfarmarna i brygga!
Kommentera

Per HApps:Om sanningen skall vara fram så var det väl våra egna som stod och häcklade DIF-klacken och provocerade dem. Är man så in i helvete jävla dum att man ens överväger en sådan handling så hoppas jag Djurgårdarna spöar skiten ur oss (på läktaren) i nästa match!!!!

Det är ett fullständigt oacceptabelt uppträdande från våran sida. Dock verkar det som om dessa tre till antalet mindre begåvade människor, ej är medlem i SK, bara en del utav klacken. Ändå väldigt beklämmande då alla dras över en kam och att Timrå IK:s rykte svärtas ned.

Förstår inte dessa människor som verkar ha en intelligens som gränsar till IQ. Det måste vara djupt deprimerade och olyckliga individer som förmår att ta ut sin ilska och sitt hat på en ishockeyarena.

Löjligt! Patetiskt! Ovärdigt! Oförnuftigt och onödigt!
Kommentera

« · 517058