RocknRolf2: Tur det är uppehåll efter HV-matchen på lördag. Pärssinen kanske får sig en ofrivillig men välbehövlig vilo- och träningsvecka i stället för spel i Karjala.
mikenomad: Gärna SSK i serien, med tanke på antalet möjliga livematcher. Men frågan är om dom behöver, dom har väl samma snitt i allsvenskan som dom hade i eliten? Hoppsan, Nylander igen. Agera Nubben!
lincoln: Visst, intresset i Skellefteå var en avdetta århundradets största sportmediamyter...sicken fejk!
Brynäs åker inte ur denna säsong, inte nästa...tja, frågar du mig är de kvar lika länge som de funnits i ES. Dvs fårever. Känns som ett fräscht nytänkande infunnit sig i den föreningen. De går definitivt inte under när Bäckis drar...
Ang. Leksand håller jag med dig om Åtvid och Degerforsvibbarna. Riktigt träffande faktiskt! Men jag vill ju så gärna ha dem med...ler
Nästa år byter SSK och Rögle plats med Mora och SAIK!
RTS: Ja ja...må vara att det kittlar på sitt sätt. Vore det inte för att jag inte under några omständigheter unnar löven nån form av framgång skulle jag kanske hålla med dig.
SAIK: kass hall. kasst intresse (när det kom till kritan). Måste bygga ut om de skall hänga med
BIF: Ja, faktiskt. Har tänkt den tanken ett par år nu. De har hängt på en skör tråd hela 2000-talet i princip. Känns som att de lever på lånad Bäckistid. När de åker får de tungt med sin neggiga pubklik att komma upp igen. Vem i Gävle går och ser BIF-Nybro?
Mora: Bort, bort, bort, bort , bort, bort, bort. Denna parantes i ES är snart sluten
Leksand: Någon gång blir dom slutligen ett nytt Åtvid eller ett nytt Degerfors. Till slut går det bara inte
mikenomad: En av våra värsta konkurenter sedan förr Björklöven hade jag gladeligen sett i ES, Tänk om LIF, Saik,Bif modoTIMRÅÅÅ och brynäs lirat samtidigt i ES, det hade varit kul det
lincoln: Visst...inser att vi knappast lär bli av med LHC, detsamma gäller antagligen för MIF. Visst...AIK..sure. Inget favvolag direkt men det skulle väl vara bra i längden för hockeyintresset i Sverige med derbyn i huvudstaden.
LHC får du nog dras med är jag rädd. De är i ES för att stanna. Malmö tycker jag nog på sikt också hemma i ES, vore konstigt att inget lag från Sveriges tredje stad spelade i leliten
Mora hållar jag helt med om - bort bort bort bort bort
Utöka till 14 lag. In med AIK (mer matcher för oss som flyttat ut till fjollträsk). Egentligen hör de ju faktiskt hemma i eliten enligt traditionen
In med Leksand...då....men tror på sikt att de får svårt
In med SSK....gillar dem inte men det är som sagt bra för oss utflyttade med lite matcher inom räckhåll
FM: En av ES fula ankungar. De övriga är LHC och Malmö...finge jag bestämma skulle ES bestå av Timrå, Brynäs, Luleå, Djurgården, SSK, Leksand, HV 71, Frölunda, Färjestad, Modo, Skellefteå och Rögle...