1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590555 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Djurgården 2006-11-02

« · 780697 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Djurgården 2006-11-02
lincoln: 4 noll skulle vara mumma!!!!
Kommentera

El Maco: sorry, menade inte att negga...
Det är ju inte möjligt att negga med 3-0 efter 8 minuter ;=)
Kommentera

lincoln: Jepp 6-0 skulle åså vara skönt :-)
Kommentera

bucken: Man har ju hört uttrycket: Det finns inget svårare än att leda en match med 3-0.
Men jag tycker nog att det är bättre att leda med 3-0 än att ligga under med detsamma.
Kommentera

Manderville: Han som sitter och snackar på webbradion, är han Timrå supporter för det låter vid varje macth som sänds från Timrå att han håller på motståndarlagen...???...
Kommentera

lungan: Ingen aning faktiskt.
Kommentera

Vilken årskull spelar J-VM i år?

Kommer killar som Sundh, Strålman, Svensson och Regin bli drabbade eller får Timrå behålla dessa herrar???
Kommentera

lungan: Det är Anders Nilsson som kommenterar på egen hand ikväll. I vanliga fall så har han hjälp av Stefan Jalonen som ju har arbetat åt SK tidigare. Jag skulle tro att det är en linje man valt. Ja, att inte fokusera allting på hemmalaget, utan att försöka nå lite bättre trovärdighet, eller vad jag ska kalla detm genom att försöka vara så neutrala som möjligt.
Kommentera

Dream Team: han är väl bättre än Jonasson iaf som verkar vara i extas varje gång det går dåligt för TIK.
Kommentera

Dream Team: ...å det är i grunden bra. Minns hur jvla förbannad man är när man lyssnar på tokpartiska som inte ens orkar kommentera när bortalaget kommer in i zoon
Kommentera

lincoln: Ja, fast det kan ju vara rätt kul de gånger som matherna helt plötsligt vänder. Som HV borta, t.ex, där expertkommentatorn inte var någon mindre än Peter "Kessler" Eriksson, den gamle storbacken. Ja, och Timrå var inte vatten värda efter två perioder, när HV hade 2-0. Hur det gick vet vi alla. 0-5 i sista, och kommentatorerna blev tysta som små möss mot slutet av matchan och svängde så pass mycket att dom iaf tordes ge Timrås förstaline lite beröm för sin insats. Förstalinen hade totalsågats under merparten tidigare under matchen.. ;-)
Kommentera

lungan: JVM för 87-88 (och yngre). Strålman är väl draftad av Toronto o Regin är väl fdraftad av Ottawa har jag för mig. Sundh o Svensson är inte draftade än tror jag men de kan väl säkert bli...
Kommentera

Undrar om Boork gav ordern 'ta det piano i början' till sina gubbs, 19-1 i skott efter första. Eller är VF på g, månne?
Apropå skott: förstakedjan har en föga imponerande nolla i kolumnen. Lite fascinerande, nästan. Björn Svensson har tre, så här långt.
Kommentera

Dream Team:

Forward var han kessler
Kommentera

30: Det stämmer. Men han var likväl ruggigt fel ute i matchen HV-Timrå ;-)

Snabba ryck i Coop Arena ikväll:

24:32LULMål 4-1 Jaroslav Obsut (Tomas Surovy) EQ
23:37LULMål 3-1 Lubos Bartecko (Mikael Renberg) EQ
23:11LULMål 2-1 Linus Omark (Roger Åkerström, Magnus Isaksson)
Tre mål på 1.21!
Kommentera

Dream Team:

Dom lät som att dom tappat hakan...
Kommentera

30: Ja, fullständigt... men kul för oss som satt och lyssnade.
Kommentera

Dream Team: Känns som det här är säsongen då verkligheten hinner ikapp Mora.
Kommentera

mikenomad: Ja man kan ju alltid hoppas...
Kommentera

FM: En av ES fula ankungar. De övriga är LHC och Malmö...finge jag bestämma skulle ES bestå av Timrå, Brynäs, Luleå, Djurgården, SSK, Leksand, HV 71, Frölunda, Färjestad, Modo, Skellefteå och Rögle...
Kommentera

mikenomad: skulle hellre se leksand istället för rögle och löven istället för skellefteå
Kommentera

jolle: Leksand var med i hans lista av lag..
Kommentera

dr-nix: såg de nu...
Kommentera

mikenomad: nja..

LHC får du nog dras med är jag rädd. De är i ES för att stanna.
Malmö tycker jag nog på sikt också hemma i ES, vore konstigt att inget lag från Sveriges tredje stad spelade i leliten

Mora hållar jag helt med om - bort bort bort bort bort

Utöka till 14 lag. In med AIK (mer matcher för oss som flyttat ut till fjollträsk). Egentligen hör de ju faktiskt hemma i eliten enligt traditionen

In med Leksand...då....men tror på sikt att de får svårt

In med SSK....gillar dem inte men det är som sagt bra för oss utflyttade med lite matcher inom räckhåll
Kommentera

lincoln: Visst...inser att vi knappast lär bli av med LHC, detsamma gäller antagligen för MIF. Visst...AIK..sure. Inget favvolag direkt men det skulle väl vara bra i längden för hockeyintresset i Sverige med derbyn i huvudstaden.
Kommentera

jolle: Löven går fetbort! Dom skall hålla sig till hatmatcher mot kissekatterna i stan.
Kommentera

mikenomad: En av våra värsta konkurenter sedan förr Björklöven hade jag gladeligen sett i ES, Tänk om LIF, Saik,Bif modoTIMRÅÅÅ och brynäs lirat samtidigt i ES, det hade varit kul det
Kommentera

mikenomad: Norrland mot Resten
Kommentera

mikenomad: Kul att spåna kring i paus!!

Dessa tror jag får problem på sikt:

SAIK: kass hall. kasst intresse (när det kom till kritan). Måste bygga ut om de skall hänga med

BIF: Ja, faktiskt. Har tänkt den tanken ett par år nu. De har hängt på en skör tråd hela 2000-talet i princip. Känns som att de lever på lånad Bäckistid. När de åker får de tungt med sin neggiga pubklik att komma upp igen. Vem i Gävle går och ser BIF-Nybro?

Mora: Bort, bort, bort, bort , bort, bort, bort. Denna parantes i ES är snart sluten

Leksand: Någon gång blir dom slutligen ett nytt Åtvid eller ett nytt Degerfors. Till slut går det bara inte

Det som talar för BIF och Leksand är hallarna
Kommentera

RTS: Ja ja...må vara att det kittlar på sitt sätt. Vore det inte för att jag inte under några omständigheter unnar löven nån form av framgång skulle jag kanske hålla med dig.
Kommentera

lincoln: Visst, intresset i Skellefteå var en avdetta århundradets största sportmediamyter...sicken fejk!

Brynäs åker inte ur denna säsong, inte nästa...tja, frågar du mig är de kvar lika länge som de funnits i ES. Dvs fårever. Känns som ett fräscht nytänkande infunnit sig i den föreningen. De går definitivt inte under när Bäckis drar...

Ang. Leksand håller jag med dig om Åtvid och Degerforsvibbarna. Riktigt träffande faktiskt! Men jag vill ju så gärna ha dem med...ler

Nästa år byter SSK och Rögle plats med Mora och SAIK!
Kommentera

4-0 Nylander.
Kommentera

Två mål av Nylander, 4-0!

Kommentera

mikenomad: Gärna SSK i serien, med tanke på antalet möjliga livematcher. Men frågan är om dom behöver, dom har väl samma snitt i allsvenskan som dom hade i eliten?
Hoppsan, Nylander igen. Agera Nubben!
Kommentera

Bragd-Birger: haha va kul
Kommentera

Dream Team: Det ska vara en Brynäsare:)
Kommentera

Bragd-Birger: Visst, intresset i Södertälje för ES-hockey var av det pinsammare slaget...så på de grunderna hör de inte hemma i eliten.
Kommentera

Börjar lukta förnedring av skansen...

UNDERBART...

Forza Timrå...

ååååååhhh rött å vitt...
Kommentera

mikenomad: SSK och Rögle funkar!
Kommentera

kamsen: Hmmm det stinker ju redan
Kommentera

Har ni sett att (peppar peppar) alla resultat går vår väg just nu! Till och med kryss HV-FBK!!

Ho ho ho
Kommentera

Är Pärssinen skadad?
Kommentera

mikenomad: Varför spelar inte Pärssinen?
Kommentera

rödovithockeydy: möjligen ljumsken
Kommentera

rödovithockeydy: Han klev av i första med känningar i ljumsken.
Kommentera

rödovithockeydy: klev av i första
Kommentera

ja var är Pärssinen? nu blir man fan orolig
Kommentera

Förhoppningsvis tar dom det säkra för det osäkra när dom ligger till så bra i matchen.
Kommentera

bucken: Ok...tja, han är ju inte back iaf...ler
Kommentera

« · 780697 · »