1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590479 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Djurgården 2007-11-01

« · 935668 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Djurgården 2007-11-01
Kerstin_k: Ja vi ska vara mycket nöjd med två pinnar.

Fantastiskt.
Kommentera

Kerstin_k: Tenkrat öppning är det inte något större fel på heller, 2+1 på 3 matcher är väldigt bra i min bok.
Kommentera

Tycho: hur kunde axelsson missa de där läget?, va ju öppet mål
Kommentera

Som jag hela tiden klargjort.

Vi spelar inte lika rolig hockey längre!
Men poängen/placeringen/effektiviteten imponerar!
Kommentera

Kerstin_k: Tycker som du att tabelläget är fantastiskt. Sen är det ju så att laget kastar oss in skärselden nästan varenda match - tar vi ledning med 2-3 mål, så tappar vi den – möter vi Brynäs så förlorar vi den - möter vi DIF, så blir det poäng men väldigt tråkig hockey osv.. – men 2a är vi ändå! Och vi har grymma spelare – det här blr bra till slut!!!
Kommentera

Uno Gordon: Alla kan ju inte hålla ditt tempo. Här gäller pekfingervalsen...
Kommentera

mikenomad: Något annat som tyder på klass:

Statistik för spelare i alla lag
Rnk Spelare Lag Pos Ma Mål Assist Utv +/- Istid Poäng
1 Riku Hahl TIK CE 13 5 13 12 9 20:17 18

6 Timo Pärssinen TIK LW 16 5 11 14 0 17:16 16

Två stycken bland top-10. Hur ofta har det hänt oss?
Kommentera

mikenomad: Sedär, ja! Du satt du tummen på spiken. Men käkar du magnecyl eller fipplar du med torsdagsgroggen i handen. Så mycket besvär för så få tecken. Jag sär, jag sär, som Linus-Ida sa.
Kommentera

mikenomad: hahaha "wonderful" de var lite kul
Kommentera

Uno Gordon: Ha ha...wonderful på ren svenska!
Kommentera

mikenomad: För att underlätta för oss Timråsupportrar tycker jag att förbundet borde avskaffa den andra perioden framöver. Vi är bäst i första perioden av alla lag, näst sämst i andra och på en femte plats i tredje. Vore det inte allra bäst att helt slopa den andra perioden framöver? Det vore något det.
Kommentera

Kerstin_k: Årets TIK-upplaga genomsyras av klass, därom är jag övertygad! Spelet suger, visst...men poängen trillar som sagt in med rätt behaglig frekvens. Att vinna trots dåligt spel i match efter match ÄR ett välkänt kvitto på kvalité, dvs hög lägstanivå.
Kommentera

mikenomad: Jag håller med dig tillfullo. Det roliga i allt detta är att vi trots dåligt spel stundtals lyckas få med oss poäng. I dag till exempel. Det tyder ju på klass. Spelet kommer att bli bättre ju längre det lider. Det är jag övertygad om!
Kommentera

mikenomad: Annars har ju ett nytt begrepp fötts ikväll utav Radiosportens utsände i Karlstad. "Tommy Samuelsson är ju ny headcoach i Färjestad som det heter på svenska".
Kommentera

Taurus: Oj, vad många utropstecken du har på ditt tangentbord..
Kommentera

Kerstin_k: Tvivlar inte på att insatsen idag var av det undermåliga slaget, icke desto mindre två sköna poäng mot seriens bästa bortalag. Om man som jag följde kvällens omgång via sportradion kan man konstatera att det väl endast var Modo som presterade nåt spel värt namnet. Ja, av de förväntade topplagen vill säga. Moras seger mot VF var ju inte kattpiss precis...

Men som sagt, efter att ha lyssnat på referat från samtliga av kvällens matcher drar iaf jag slutsatsen att TIK var långt ifrån ensamt om att inte spela på topp, att andra lag har det betydligt tuffare än oss i dagsläget. Sportradions utsände vid matchen LHC-FBK var t.ex. närmast gråtfärdig över det usla spel som presterades där.

2:a i serien efter 16 omgångar, jag vidhåller...det här kan komma att bli riktigt, riktigt trevligt framöver vårkanten!
Kommentera

No Worries: Tabelläget är underbart! Bättre än förväntat faktiskt. I alla fall från min sida.

Men om du ögnar igenom laget och tar en titt på poängligan så ser du att den offensiva kvalitén finns. Och då kan du också dra slutsatser att folk blir besvikna att det inte syns bättre på isen.

Matchen kritiseras för sig. Idag gick det dåligt och folk ventilerar sina besvikelser. Man har höga förväntningar eftersom vi faktiskt ligger så högt som vi gör. När känslorna från matchen lagt sig hos publiken inser de flesta att vi ligger bra till, att vi fick två poäng och knappade in på serieledaren. Men så här efter match måste man få yttra sina åsikter, man måste få reflektera över det man precis har sett. I morgon är den här matchen glömd. Bortsett från att Timrå fick två poäng och våra superfinnar stärkte sin possition i poängligan.

Jag har svårt att tro att en enda supporter är missnöjd över tabelläget eller poängskörden än så länge. Personligen myser jag när jag läser serietabellen och poängligatabellen. Det är underbart! Icke desto mindre oroas man över vissa sekvenser i varje match, speciellt om dessa sekvenser tenderar att bli väldigt många och långa. Exempelvis powerplay, eller uppspelsfasen som ofta debateras här. Men bara för att man diskuterar innebär det inte att man är missnöjd eller mätt.
Kommentera

No Worries: man måste ju döma ut när ingenting ser bra ut, kolla PP fy fan, det ända som var bra idag det var BP fan vha grymma bröderna är, och Backlund ska också få beröm :)
Kommentera

adde_1337: Hmm, tycker själv att det sett lite tråkigare ut i år, man saknar lite fart - å andra sidan har jag ju levt med ångest hela mitt liv som Timrå supporter och är rätt van. Men hur i helveta kan så många sitta och dömma ut ett litet röd-vitt lag med begrännsade resurser när dom just har befäst andraplatsen - går fort att bli mätt, snart blir vi väl som FBK eller Real M.....
Kommentera

Challe pratar ofta om att laget har snackat mycket om att inte förlora två matcher i rad. Frågan är om dom överhuvudtaget har pratat om att spela bra i två matcher i följd...

Det var en bedrövlig insats idag. Inget gick bra och inget gick fort. Ineffektiv var man också. I slutet av tredje hade man i alla fall två kvalificerade chanser men av det blev det inget. Tyvärr.

Får väl ändock vara nöjd med två poäng efter en sån här insats. Inte mycket lättare lär det bli på lördag.
Kommentera

Konstigt att inte Sundh och Regin får mer speltid i pp. Dom spelar väldigt mycket rakare än Hedström linan.
Sedan Hedström försök att vara Z fungerar föga imponerande.
Hedström bästa egenskap är att jaga och tackla, spela fränt och vara på gränsen, närmaste han kom det idag var crosscheckingen han delade ut efter avblåsningen.
Jag är glad att vi överhuvudtaget fick poäng idag, det finns så mycket mera hockey i det här laget än vad de visat så här långt, förhoppningsvis så kommer det.
Dommaren var nog en bidragande orsak till skitspelet idag.
Kommentera

berra: ja och nu har dom ändrat på hockeyligan också
Kommentera

berra: 2 - 1 PP1 TIK 62. TENKRAT, Petr
(37. PYÖRÄLÄ, Mika
32. HAHL, Riku)
Kommentera

the_dude: den är med i swe hockey
Kommentera

Olle: håller med helt och hållet!! den där texten ska jag fan skriva ut och klistra upp i omklädnings rummet !
Kommentera

RTS:

Håller med!!! Säger bara att om Kenta varit kvar hade det sett helt anorlunda ut!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Olle: först var det Riku Hahls assist i matchen mot Mora borta som dom glömde, nu har dom inte tagit med Mika Pyöräläs assist till Tenkrats mål i sudden ikväll, man blir hyfsat less !!
Kommentera

adde_1337: Dom sätter ju jonte på blå. Fullständigt obegripligt. Han var inte det minsta intresserad av att ta skott och letade bara chanser att SPELA pucken i mål i PP. Det kanske inte var roten till ALLT ont i kvällens PP men det förstörde en hel del. Man tar omvägar för att kunna spela upp pucken på blå och när den väl hamnat där har forwards redan tagit plats nere i hörnen och väntar på pass istället för att placera sig framför mål i väntan på skott. Fattar inte att det ska vara så jvla omständigt.
Kommentera

Kul med 2p, men fy fan vad dåligt och tråkigt Timrå spelar, Vad fan är FARTEN. Nånting säger mig att detta spel kommer att straffa sig om vi fortsätter spela detta tempofattiga spel.
Har själv sagt i de 10 första omg att det kommer lossna snart men spelet blir ju bara sämre och sämre.
Hedström, Tenkrat rent av dålig idag.
Och Robin och sanny behöver knappast nämnas idag, sämre än tidigare om det är möjligt.
Domaren dock sämre än de sistnämda
Finnfemman kung som vanligt även kokko och Marttinen bra, + även till Bagarn.
Backlund grymm.
Kom igen nu Timrå och visa lite jävlaranamma.
Kommentera

Taurus: och challe försvarar sig och säger "ja men vi gjorde ju alla mål i PP"
men herregud challe tyckte han själv att det såg bra ut, och varför var det bara forwards i PP:et för? jag tror jag blir tokig!
Kommentera

adde_1337:

Precis
Kommentera

Taurus: vet inte hur många gånger jag värkligen SKREK skjut här vid datorn tror jag kom upp i typ 900000skrik!
Kommentera

adde_1337:

Håller med. PP är så dåligt att man vill gråta!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Hassan: Jag bryr mig att dom spelar så j-la dåligt. Tycker det är ren j-la katastrof att man inte kan prestera bättre med det spelarmaterial man har. Är det Challes nya spelsystem som inte funkar. Hade dom haft kvar samma system som dom hade i fjol hade det sett betydligt mycket bättre ut. Då kom man med fart och kom till avslut. Nu är det skit. Det är ju rent tråkigt att titta på. Sen att man inte har backar som kan slå ett pass, gör ju inte saken bättre.
Kommentera

Springsteen: ok domaren var KASS, MEEN vi kan fan inte skylla på domaren att vi gör så jävla dåligt PP punkt slut fy fan!
Kommentera

Icing-Ove: Ha! Klart det ska komma ett retarderat Modotroll och lägga sig i. Kommer ihåg hur det lät sist ni hade en domare från kontinenten :)

Särkijärvi säger en bra sak: "Det är konstigt att vi ska dras med en domare som hör hemma i någon korpliga när ligan omsätter många miljoner"

challe använder väl epitetet "pajas" 5 gånger i sin beskrivning av densamme.

Jag anser inte att domaren är dålig för att han på något sätt missgynnar timrå, jag anser att han är värdelös därför att han förstör en hockeymatch, som tusentals människor BETALAT för att se. Om du betalat för att se matchen hade du sett samma sak istället för att komma med totalt överflödig kommentar.
Kommentera

Då blev man nöjd och glad till slut ändå.... TIK är fan grym i sudden. Sen om matchen var värdelös, vem bryr sej....2pinnar är fler än en.!!! GooDNajt!
Kommentera

Bigthelin: Nu måste det vara slut med dessa utlänska skit dommare !!!
Kommentera

Kongo: JAJAMEN!:D
Kommentera

Jaaaa!
Up the TIK!
Kommentera

Olle: Nalle Puh skulle dömma bättre än den där tysken!
Kommentera

Olle:
Gnäll-Olle...
Kommentera

Olle: Hårresande.....som vanligt....
Kommentera

Hassan: Domaren blåser av när DIF har en avvaktande utvisning medans timrå har pucken under kontroll. Andra gången han gör det här ikväll och det är fan skandal. Vi hade fått ut extragubben i spel och allt.
Kommentera

Den där jävla tysken gillar att blåsa i pipfan dårå.
Kommentera

Hassan: Nähä skit i det då
Kommentera

Gö mål nurå förfan
Kommentera

Olle: Nu blir det BIG ICE HOCKEY
Kommentera

adde_1337: Pärssinen öppet mål från en halvmeters avstånd och missar. Det verkar bara vara en sån match. Finns ingen vinnarskalle någonstans.
Kommentera

« · 935668 · »