Uno Gordon: måste hålla med dej där hånet mot Jonte börja att bli överdrivet nu. Och samma sak när det gäller Renberg att Luleåklacken står och hånar han varje match här upp bli man också så less på. Men åh andra sidan står ju bara fjotisar i Luleå klacken nu för tiden.
ajon: Det såg lugnt ut enligt TV-bilderna messade en polare till mig. Jonte linkade runt med en isblåsa i omklädningsrummet men så ut att kunna gå för egen maskin och flinade brett mellan smärtkramperna!
Bara tejpa stenhårt och Jonte kliver ut som en aggresiv varghona i Skellefte Kraft på måndagkväll.
Läppstiftet och handväskan överlåter vi till någon annan!
HÅNA HONOM OM NI VILL! MANLIGARE ÄN JONTE KAN MAN FAN INTE VÁ!
Att kunna gråta, skratta, bita ifrån, bjuda till, tjafsa, kaxa, göra snöänglar, åka rutschkana, simma i bollhav och stänka in handledare ifrån offensiva blå och leka med lokomotiv är en konst signifikativt för den moderna mannen!
Miaumix: Näe, visst är det så. Hela situationen är märklig. Men uppenbarligen ser Challe något som vi inte ser. Vi ser matcherna. Ser hur Jonsson gör enkla misstag, ser hur Koskinen är långsam och ser hur Styf slänger bort enkla passningar. Men något är det ju som gör det hela. Vi kanske har för liten tillit till de backar som spelar, eller överdriven tilltro till Moe. Vad vet jag? Jag skulle hemskt gärna se honom som ordinarie. Helt klart. Men det är ju inte jag som bestämmer.
jens_88: Länken. Min poäng är då att det är fullkomligt meningslöst att lägga ner kraft och irritation på yttringar från supportrar, vi är inte där för att vara sportsliga.
Kerstin_k: jag undrar bara...? Moes backkompis Motin som i princip "bänkades" under JVM, spelar för fullt under pågående match mellan FBK och HV........inte har väl FBK mindre meriterade spelare än Timrå?
Ni får ursäkta men jag måste säga vilka jävla svin Djurgården supportrar är, höll på att få ett psykbryt på dom när dom hånar en spelare som ligger för att sedan blir utburen på en bår.. Totallt jävla respektlöst Stockholms fjollor..
Grymt bra match av Tenkrat... Men finns nog ingen han kan spela med i detta lag som kan hålla samma fart som honom in i zonen, Jonte är defenetivt inte personen för han göra några mysko bandy saker när han bågar precis innan offensiva blå
ST-tv har lagt ut kvällens Hockeypuls nu. Intressant att höra Pär Styf snacka slagsmål - och backa upp Djurgårdens snack om att låta grabbarna "go at it". Hör gärna av er med förslag på förhandsinslag ni vill se i ST-tv.
Miaumix: Matchas in långsamt? Kanske först nästa år som han på allvar ska vara med och konkurera om platserna? Skillnad mellan JVM och ES. Vad vet jag. Men jag tror att det ligger något i det förstnämnda. Jag tror att Moe förväntas axla ett stort ansvar kommande säsong. Därav tar man det lite lugnare i år. Skulle inte förvåna mig om det blir ungefär samma situation för S. Erixon nästa år.
Kerstin_k: Klart att han producerar....han fick ju spela med Robban! En forward som jobbar stenhårt och skapar ytor åt herr T. Låt dessa herrar få fortsatt speltid ihop. Jag undrar varför inte Moe får mer speltid? Två byten får han göra....och poäng i det ena! Såg inte Challe J-VM????
Personligen tycket jag att det var lite förlösande att se Herr Tenkrat spela hockey idag. Hoppas att det här är hans matchform från och med nu. Då behöver man inte oroa sig vidare mkt för att produktionen kommer igång.
Suveränt bra spel idag från honom. Målen kommer. Han skapade oerhört mycket idag!
El Maco: Maybe....fast jag tycker inte det vore någon större överraskning om de undviker kvalserien, tycker de har kapacitet för en placering 8-10. Lite av den gamla TIK-känslan i laget, inga stjärnor men kompetenta ES-spelare och mkt j-a anamma. Men visst, de är kanske rätt nöjda med vad de presterat hittills.
mikenomad: Det fina i kråksången är att det genom åren ofta visat sig lyckosammast i ett kommande slutspel att ha tillbringat större delen av grundserien i kategori två....dvs haft sina ups and downs under 55 omg. för att sedan få det att funka lagom till ett slutspel. Det är sällan laget som gått som tåget i serien som dominerar då.
Frågan är väl bara om det är just TIK som får igång maskineriet. I nuläget ställer jag mig tveksam till det, laget känns för tok på obalanserat. Bristen på ödmjukhet och bra inställning i vissa matcher tror jag går till sig, där stavas medicinen "slutspel". Det bör räcka som motivation.
Däremot är laget snedbyggt som jag ser det. I sina bästa stunder (eller iaf om man ser till spelarmaterialet "på papperet") ohyggligt grymt framåt men som alla antagligen håller med om, klart bristfälligt bakåt.
Ambroo: Lag som kan känna sig nöjda hittills: HV, SAIK, DIF. Lag som inte behöver känna krisrubrikerna flåsa i nacken men som heller inte bör vara helt tillfreds med tillvaron: TIK, FBK, LHC, Modo, SSK. Lag som underpresterat och är farligt nära fiaskostämpeln: BIF, VF. Lag som är riktigt illa ute: MIK, LHF
Ambroo: Jag ropar absolut inte hej. Lika lite som något annat lag gör det. En dålig räcka matcher räcker för Situation Brun. Men, återigen. Jag har svårt att se varför Timrå skulle falla ner i en sån svacka. Man kan vinna fast man spelar uselt. Man kan spela fantastiskt bra. Båda dessa faktorer har ett empiriskt övertag på såväl 'spela bra med torska' som 'spela uselt och torska'. Därför skulle ett ras förvåna mig mycket.
Bragd-Birger: Kanske, kanske inte. Jag tycker helt enkelt att det är för ostabilt för att ropa hej än. Och av allt att döma, genom uttalanden av både ledare och spelare, så är man heller inte helt nöjd själv. Å andra sidan så är det väl kanske bara ett lag, HV, som kan känna sig tillfreds över vad man presterat hittills, möjligen även Tälje.
El Maco: Det där var fullkomligt obegripligt Maco. Jag tror jag vill säga att det är svårt att vara bra i 55 omgångar. Viktigt att vara det i bäst av sju. Det ser tillräckligt bra ur när det ser bra ut för att jag ska vara optimistisk i ett slutspel. Det ser å andra sidan tillräckligt illa ut ibland för att jag ska vara bekymrad också...
Ambroo: Apselut. Och för att eka lite, inget lag i den här serien är någon big red machine, eller maskin i någon annan färg för den delen. Gärna ett par, tre raka segrar för all del. Det blir såna där små marginaler framåt vårdagjämningen, ta fyra av sju.
Ambroo: Ålrajt. Så om man fortsätter på samma vis, dvs 'vinner ett par och förlorar ett par' så kommer det inte, till skillnad från spelade 36 omgångar, innebära topp4? Fair enough. Jag tror tvärtom. Jag tror att man, om man fortsätter som man gjort, kommer uppfylla sin målsättning.
Ambroo: EN match och likförbannat är vi trea. Inte första gången laget spelat bra (sägs det, såg inte matchen) och vi vet att de kommer att vara dåliga fler gånger i år.
Nyss hemkommen från matchen som var jäkligt stabil. Bästa kedja: Regin line. Bästa spelare: Robert kungen Carlsson, tätt följd av Tenkrat.
Sämsta: Alla backar var bra idag utom en. Tänker inte namnge någon en sån här dag men han har ett nr mellan 1-9 och har ett 3års kontrakt. Direkt ansvarig för 1-3 målet och skapade två frilägen åt Djugåren.
Det här var EN match och det är inte direkt första gången man svarat för en stabil och bra insats för att sedan dippa rejält. Tidigare har man, vid ett antal tillfällen, vunnit ett par och förlorat ett par, men vi får väl se vart det bär den här gången.
Förhoppningen är såklart givetvis att man hittar tryggheten och jämnheten. En jämnhet och trygghet som man hoppats på under hela säsongen. Det är återigen upp till bevis som gäller för att åtminstone jag ska känna mig trygg i längden...
Stabil seger idag. Det mesta fungerade , ingen föll ur ramen. Även Domare Sjöberg gjorde det bra som inte tog ut någon på matchstraff när Styf hade en liten uppgörelse. Hade det varit "kuben" hade det varit garanterat matchstraff när styf slängde handskarna
Tenkrat fick välförtjänt pris som matchens spelare, idag visade han klassen. Robban var också riktigt bra. Moe fick chans i powerplay och poäng direkt, han måste vara given nu i powerplay.
difzi: Tack tack, men där ser man vad det gör att slappna av. Vi hade hjälp av att Linkan och co var lite bleka idag (känndes det som) och vi utnyttjade powerplay.
Hoppla! Marschen mot ingenmansland blev plötsligt ett steg längre. Inte så att vi kan skjuta upp det oundvikliga, men likväl. Skönt med en tillfällig respit. Delad trea.