1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590566 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Djurgården 2009-11-23

« · 1205878 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
diffe: Jag vill att Challe ska gå, sen om någon spelare ska gå med honom är jag osäker på. Jag skulle verkligen inte ha något emot Bremberg då det kanske kan visa sig = två nyförvärv.

På backsidan kan jag bara beklaga att inte Sanny valde oss.
Kommentera

diffe: En bra back är en bra back. Man har ju haft som mål att bygga en starkare backsida och värva tyngre killar inför säsongen, det har ju verkligen gått jättebra. In med vad som helst som är bättre än Skogs.
Kommentera

Berglund: Challe komer inte att gå friviligt. Han är helt oprövad som tränare och har mislyckats kapitalt. Han komer att ta varje halmstrå som finns för att reparera sitt rykte för annars är han rökt som hockeytränare.
Hans utalande drömmar är ju att träna landslaget. Han skiter väl i lilla Timrå i sak.
Han har ett enormt ego ska ha rätt i allt och sätter allt som oftast sitt ego för gruppen Där har vi problemet om man ska lyssna på dom som har någorlunda insyn i gruppen.
Timrå behöver en tränare som ger dom självförtrendet tillbaka snarast.
Vi har ett tillräckligt bra lag.
Kommentera

RocknRolf2: Jo, Kokko var ju verkligen en jättebra back. I a f under 10% av sin kontraktstid. Verkar som att han konserverat den superformen också, eftersom han blivit bänkad i Finland och skeppad till Brynäs.

Jag vill ha en defensiv klippa i backlinjen. Skiter fullkomligt i om han aldrig tar sig över offensiva blå. En Koskinen i sin prime. Då är jag nöjd.

Annars vill jag ha in en förstecenter. Som någon föreslog: låt Corso spela vinge. Ta till vara på hans offensiva kvaliteter, men täck upp för hans defensiva brister.
Kommentera

Bragd-Birger: Just det, och skulle Kokko hålla ungefär samma nivå som han höll innan sin superform i Timrå så skulle han ändå vara bättre än vissa backar i dagsläget. Skogs har varit bra 0% av sin kontraktstid t ex.

Men lugn. Linkan har koll. Han vet precis vad vi behöver.
Kommentera

RocknRolf2: Ok. Så om Linkan tagit hit Kokko skulle det ha visat att han hade 'koll'?
För mig skulle det visat tvärtom. Återigen: en back med brister i defensíven är inte vad vi behöver. Och det alldeles oavsett vad man tycker om Skogs.
Kommentera

Bragd-Birger: Håller med Birger. Vi behöver en tung back som kan trycka bort motståndarna i försvarrszon. Back blir nog lite lättare att hitta än en forward. Jag skulle vilja ha två dessutom. En biffig sak som a´la´Holmström kan parkera framför målet och ta returer. Sen önskar man ju sig också en spelskicklig center, men var finns en sådan på marknaden just nu....
Kommentera

Tvåtallar: Ny tränare samt en ledande 1:a center så är jag med dig till 100% :-)
Kommentera

Bragd-Birger: Nope. Linkan har inte koll oavsett Kokkos status.
Kommentera

RocknRolf2: Ok. Så det var inte Kokko utan Linkans koll-faktor vi diskuterade? Fräscht. Undrar vad du tycker om TJ och Challe?
Kommentera

Bragd-Birger: Det var du som frågade mig. Jag svarade.
Kommentera

RocknRolf2: Hur gammal är du?
Kommentera

Skarin: Äldre än Tomas Skogs. Högre utbildad än Linkan (?).

Men orka. 

Vet du varför man inte har värvat någon än?  Med tanke på tabellplacering och allt dårå.

Redigerad kommentar

Kommentera

Ska vi fokusera på kvällens match istället?

Timrå vinner en rysare med 3-2

Rödvita målskyttar : Corso , Caslava , Pärssinen
Kommentera

Andersson: Vi vinner med 4-2. Sista i öppen kasse... ;)

Målskyttar: MPS, Sonnenberg, Gabbe, Lander

Kommentera

RocknRolf2: Nix. Men för det första verkar det vara otroligt svårt för våra herrar att locka hit spelare. Spelare som tillför något så att säga. Osv, osv, osv.....

Granath är dock den förste man bör förlänga med iaf och det bör man göra redan nu.

Kommentera

Skarin: Vilka blir vi av med och vilka mister vi för i år. Challe, Anger, MPS har väl bara den här säsongen kvar, vilka fler?
Kommentera

Anonymous: Går väl samtidigt också att vända på det där lite. Åker vi ur så tror jag att många av våra spelare inte är så där hemskt attraktiva ute på marknadnen. Vissa mer än andra då så klart.

Men en sådan som Sebbe tror jag det blir ganska så omöjligt att behålla exempelvis.
Kommentera

Skarin: Marknaden är väl rätt begränsad just nu också.
Tror du de skulle vara lättare att få spelare att skriva på med LillKenta i båset?
Eller tror du det är tabellplaseringen som skrämmer.
Truppen ser ju på pappret hyfsat stark ut så många kanske känner att dom inte kan tillföra så mycket.
En spelare som spelat med oss tidigare har i allfall hört av sig och är beredd att komma efter vad jag hört. Men det var nog honom som linkan inte var så säker på kunde tillföra så mycket. Nä de var inte Micke Lind
Kommentera

Anonymous: Meunier, Starkov, Samuelsson och antagligen Pärssinen (Pärssinen som kommer återvända till Finland och komma topp tio i poängligan). Skogs borde man göra sig av med, och Mattias Karlsson ska man nog ta en rejäl funderare kring.
Kommentera

Tvåtallar: Inga kommentarer, men det är säkert en kombination av en del olika saker.

En fulltränad Micke Lind vore grejer i kvalet om inte annat. Men vi är inte där än. Vi måste undvika kvalserien. Till varje pris. Jag tror att vi får jättesvårt att klara av en kvalserie med det lag vi har.

Kommentera

Pätr: Pärra har ju sagt att han vill stanna.
Kommentera

Jaha, matchdag igen. Ny dans, ny chans, ny förnedring....
Kommentera

mikenomad: Ja som du säger, matchdags igen, frågan är om man ska våga köpa matchen för att se den på TV via datorn, risken är ju stor att man slår sönder nånting under kvällen om man sitter och ser matchen, men vad fan, det ska väl kunna gå stolpe in nån gång även för TIK.
Kommentera

tik02: Det handlar dessvärre inte om otur eller stolpe ut, sanningen är att vi inte är bättre än så här. Jag har gett upp.....
Kommentera

mikenomad: Vet någon om hur träningen var
Kommentera

mikenomad: Även fast jag tror tränarbyte samt ny ledande 1:a center behövs för att vända på steken så kommer jag befinna mig i Arenan ikväll och ge laget mitt stöd.
Om det exempelvis skulle vara så att Challe bidragit till att spelare inte känner glädje o självförtroende alls därute så lär de ju inte få mer energi av att vi stannar hemma :)

(menar med detta inte att du stannar hemma, det vet jag inget om)
Kommentera

jokklas: du är inte ensam. Har dessutom en känsla a att våran "Challe" ligger lite dåligt till hos domarkåren. TIK har blivit onödigt hårt drabbat av detta.
Kommentera

Dunc: Det finns många urskäkter o bortförklaringar om man inte vill inse fakta, o självklart skulle challe aldrig kommit till TIK! Men sen kommer man aldrig ifrån, att det här laget inte är så mkt, bättre än så här...Spelarna är för dåliga generellt, o man saknar helt dom så viktiga energispelarna typ, (Sund-Mandervill-J-Andersson, ja till o med Mäkiaho)

Kvalserien vill jag inte uppleva med det här laget,
Kommentera

Pär: Den största energiboven i det här laget är Challe Berglund. Även om alla studier visar på att det sällan/aldrig blir bättre av att sparka en tränare under brinnande säsong, så känner jag ända ner i stortån att det mycket väl skulle kunna få igång laget.

Jag ser hellre att man ger Challe foten och behåller truppen som den är, än att man behåller honom och samtidigt plockar in några klasspelare. Det bästa hade förstås varit att ge Challe ledigt samtidigt som man spetsar laget. Men frågan är om det finns pengar till det?
Kommentera

250kg kärlek: Dom flesta verkar vara överens om att när man pratar om att sparka Challe så handlar det inte om att det i första hand ska bli BÄTTRE med en ny coach, det ska bli MINDRE DÅLIGT.

Vi har ett för bra lag för att ligga där vi ligger, spelet ser sjukt ut och någonstans måste det ju sitta i hur man motiverar laget eller hur man sköter det taktiska arbetet kring det.
Kommentera

Pär: Nej i kvalserien behöver man verkligen rutin o några tunga namn pålitliga målskyttar...typ när Brendel räddade Brynäs i kvalserien härom året..vi kan ju få problem med såväl Leksand med Prsetberg o co som Malmö för att inet tala om elitseriekonkurrenten eftersom vi hittils inte vunnit en enda bortamatch så blir det nog inte lättare då..
Kommentera

250kg kärlek: Ja teorierna är många..Jag hoppas o tror att man har andvänt Styf, i egenskap av lagkapten för att få lite vibbar om hur stämmningen mellan challe o övriga laget är. Att byta tränare är nog rellativt billigt i det stora hela.....
Kommentera

Olle:
Det är nog vädret......jäv.. skitväder är det.
Kommentera

Olle: Det är just därför jag anser att man skall börja med Challe. Även om jag med tiden blivit alltmer fundersam till enskilda spelare, om spelare verkligen är så bra som jag trodde, så kan jag inte för mitt liv tro att det här är den högsta nivå vi kan få ut av laget.
Energin saknas hos många i laget och frågan är om det är enskilda spelare som står för energitappet eller om det kan vara de som leder laget som inte lyckas ladda laget? Jag tror på det senare.

Challe har haft mitt förtroende under sin tid i Timrå. Dock har han under de senaste månaderna ändrat min bild något. Jag tycker att om Challe har några som helst känslor för föreningen och om föreningen vill ta sig ur denna misär skulle det vara på sin plats att man går skilda vägar.
Kommentera

Kalla mig medgångssupporter, men jag kommer att bojkotta matchen ikväll fast jag har årskort. Första gången någonsin jag bojkottar en TIK match.

Detta pga att jag på något sätt måste markera att jag inte accepterar Challes närvaro i laget.

Nedmonteringen måste stoppas!
Kommentera

Olle: Men snälla, hur tänker du, liksom vad får du för bilder???????som P Jhide skulle sagt..

Om något i första hand inte ska bli BÄTTRE, utan mindre DÅLIGT, men blir det inte bättre om något som är dåligt blir mindre dåligt??

Och om två spelare inte är dålig, men jobbar hårt utan att det resulterar i något,..

Är du pedagog eller något..

Själv stavar jag inte dåligt, det fatts bara lite bokstäver lite här och var;)
Kommentera

250kg kärlek: Jag instämmer till fullo.

Nu är det ju svårt att veta vad som sker i omklädningsrummet och runt laget men om vi säger så här: Den energi som Challe utstrålar av det man faktiskt ser, är långt ifrån positiv.

Nu är jag kanske överdrivet "challekritisk" men hans uttalanden i media är något jag definitivt inte tål. Det är missriktad spelarkritik, det är sura kommentarer osv osv. Det utstrålar verkligen inte säkerhet...bara kommentaren om Åkerlund för någon match sedan: "Jag skulle ha bytt ut honom efter andra målet, det var ett tränarmisstag". Ja Åkerlund skulle förmodligen ha blivit utbytt men att säga i media att man BORDE bytt ut sin förstemålvakt efter TVÅ mål, det är samma sak som att säga att han inte duger.

Jag tycker han står för uttalanden som saknar motstycke från tränarhåll i elitserien, den enda som kommer nära är väl modos sportchef i hans uttalanden i media angående Malek. Jag har inte läst eller hört allt som sagts från alla läger men i mitt tycke så är Challe alldeles för oproffsig i sina uttalanden. Spelarna läser tidningen, klart dom tar åt sig mer av det än av att man får skit i omklädningsrummet. I min mening är det senare mer förtroendeingivande iaf.
Kommentera

250kg kärlek: Jag håller med. Har svårt att se Challe som något annat än en belastning för det här laget.
En ny tränare behövs inte så mycket för dennes fördelar, utan för Challes nackdelar. Därför är det mig tämligen egalt vem det blir. Någon som vill avchallefiera laget så mycket som möjligt räcker. Samt någon som har en mindre infekterad relation till domarkåren.
Kommentera

Dream Team: 2-5 till Djurgården.
Kommentera

Harryhaffa: Poängen med den kommentaren var att jag anser att Challe skapar negativ energi för truppen, inte att han är en rakt värdelös ishockeytränare. En tränare med likvärdigt CV MEN utan en massa gnäll skulle således, i min mening, vara bättre.
Kommentera

250kg kärlek: Helt enig!
Är inte heller för att sparka tränare i någon större utsträckning - men det känns i hela kroppen som att det skulle kunna funka här. Indicierna är för många när det gäller att Challe inte riktigt lirar:

- Känns inte som att Han får några spelare att växa
- Känns som att han får flera spelare att krympa
- Känns som att många hamnat på kant med honom
- Känns som att många sökt sig från TIK efter att han tillträtt...
- Känns som att laget med det spel man har inte nyttjar materielet
- Känns inte som han mobiliserar "Fight to death" mentalitet

Jag kan ju ha fel... men på alla punkter????
Kommentera

The great one: Jag bojkottar också hockeyn tills vidare. Jag vill se förändringar. Helst på både ledarsidan och spelarfronten. Men blir det bara spelare som lyfter laget så kan jag leva med det också säsongen ut.

Webradion ikväll med andra ord.
Kommentera

Harryhaffa: "Och om två spelare inte är dålig, men jobbar hårt utan att det resulterar i något,.."

Om det är NÅGOT som är jävligt tydligt efter halva säsongen spelad så är det väl att hårt jobb utan resultat inte är värt ett skit.
Kommentera

Uno Gordon: Svälj allt och far,det har man gjort hur många gånger som hälst under alla dessa år,,kom igen
Kommentera

Uno Gordon: Det blir nog inte så många på matchen i kväll då. Ja förutom mig själv då. Jag ger aldrig upp.......?
Kommentera

lincoln: Det som talar emot är att han skulle fått sparken om det vore så. Jag menar de som bestämmer hör och vet nog mer än vad vi gör här.
Kommentera

lincoln: Jag undrar om inte föreningen funderar i samma banor som en hel del av supportrarna, därav att det tar lite tid med förändringarna som jag och fler väntar på.
Jag kan inte se varför det annars skulle ta sådan tid att locka hit fler spelare. Jag köper inte alls att det skulle råda brist på spelare, utan föreningen "velar" om man skall behålla Challe eller inte. Det är en mer prekär situation att dels sparka nuvarande tränare och att finna en efterträdare, om än kortsiktigt. Därav att det "tar tid" med att förändra, tror jag.

Oavsett vinst/förlust i kväll undrar jag om inte Challes dagar är räknade.

Kommentera

Anonymous: Det hoppas man ju...

...men det är ju inte alltid en styrlese och klubbledning bara ställer sig på den ena sidan. En smart mellanschef slickar ju uppåt och sparkar neråt ;=)

...då är det till slut bara fördödande resultat som kan fälla honom...
Kommentera

Dunc: Då blir vi två, Jag går oxå...Även om hoppet känns hopplöst!
Kommentera

« · 1205878 · »