1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590766 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Djurgården 2011-03-05

1390453 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Djurgården 2011-03-05
hubbenorlen: Såg reprisen för en timme sen,var nästan nervös fast jag visste resultatet.
Kommentera

hubbenorlen: Murley. Iphone auto correct.
Kommentera

RubinCarter: Anders erikssons statistik har ingenting med saken att göra. Anders Eriksson är inte en spelare som förväntas göra poäng, så din jämförelse haltar.
De allra flesta spelare med murrays snitt i Ahl gör bra ifrån sig i elitserien.
Det Anders eriksson ville ha sagt är att Ahl är betydligt bättre än vad många svenskar tror.
Men jag antar att du vet bättre, tack vare dina många säsonger i Nordamerika?
Kommentera

Jockz: det kan vara ett märligt sätt att jämnföra ja. Men det var ju inte det relevanta med inlägget emot mig, som sagt.
Kommentera

Wayne Gresky: ;)
Kommentera

Jockz: "dubbelt så färre"

Tumme upp på den! :)
Kommentera

RubinCarter: Okej, tycker det är ett lite märkligt sätt att jämföra ligor på. Poängskörd kan ju bero på vilken roll man får i laget och vilka man spelar med.
En spelare som Peter Nylander gjorde fler poäng i KHL på dubbelt så färre matcher än i Timrå. Det behöver ju inte betyda att Elitserien står sig högre än KHL t.ex.
Kommentera

Jockz: jag har inte jämfört någon back och forward emot varandra sörru!

Jag började med att dissa Murre då gick hubbenorlen igång och sa att AHL var bättre än ES enligt Anders Eriksson.

Det var då jag tog fram statestik på AE de senaste åren ES jämfört mot AHL. Så det enda jag jämfört är AHL Vs. ES, hade du läst noga så hade du sätt att alla statestik i mitt senaste inlägg enbart var om AE och hans uttalade att AHL skulle vara bättre än ES, läs rätt!!

Murre och AE var två helt olika saker.
Kommentera

RubinCarter: Du jämför ju en back och en forward? Anders Eriksson är vell dessutom ingen offensiv back direkt.
Kommentera

hubbenorlen: fast vad anders erikson säger och vad hundarna skiter är ungefär samma sak . ovärderlig för timrå muhahahaha
Kommentera

hubbenorlen: Det han säger om NHL köper jag rakt av men AHL-biten är bs. 
Kommentera

hubbenorlen: AE gjorde 3P=3assist på 10 KS matcher, AE gjorde 3P också då 3Assist på 8AHL matcher 09/10.

Han hade ett poängsnitt iår på 0,4193P/match, säsong 08/09 hade han ett poäng snitt på 0,765/match i AHL.

Han hade bättre snitt i AHL än i ES, ES står sig högt, AE var en jäkel på att snacka.

AE klagade även på alla som gnällde och målade ut lag och spelare som gnäll spikar, sedan spåra han själv ur ett antal gånger på slute av säsongen på på och utanför isen då han gnällde som en kärring.
Kommentera

söder över: "ahl poäng är inte värt ett skit i mina ögon efter katastrofen Kolan."

Kolan är undantaget som bekräftar regeln.
Kom ihåg vad Anders Eriksson sa om AHL kontra Elitserien:
"Det sägs ibland att elitserielag skulle klara sig hyggligt i NHL. Inte en chans, säger jag. Alla tycker att HV är så jävla bra, men sätt dem mot ett topplag även i AHL - och de skulle få storstryk. De skulle behöva spela i halsduk för att inte bli förkylda av alla spelare som susade omkring dem."
Kommentera

RubinCarter: murran är väl god för poäng varannan match ca. förra sässen brände han en del med så jag skulle säga att han är en kille med potential han har definitift öga för vart han ska vara o när...

farligt med transatlant platerna i laget svårt att fylla sonnie´s plats men murran är väl värd en transatlant plats? han är ju liten o lugn... ska vi slå vad om att någon av antingen reddox eller det senaste transatlanten i lejkers blir domar o diciplinnämnds hangup (pikkarainen) inför nästa år?

hubbenorlen: ahl poäng är inte värt ett skit i mina ögon efter katastrofen Kolan.

nåja lite kan dom väl vara värd. men inte om de är iform av ass som back...

=)
Kommentera

RubinCarter: För dålig? Killen har ju gjort 252 poäng på 353 AHL-matcher. Det gör man inte om man är dålig.
Jag håller med att han inte var särskilt bra förra säsongen.
Men nu får han hela säsongen i ett enda lag, något han inte fått på fyra år.
Jag tror att han kommer att vara betydligt bättre än många tror.
Glöm inte bort att han är riktigt nyttig i boxplay också.

Redigerad kommentar

Kommentera

ÖstrandsNisse: Har inte han det redan inskrivet i kontraktet att han ska få träna på egen hand hemma i nordamerika? om så är fallet så skulle jag inte kalla det rykte. Pikken tränar ju även hemma själv. Likaså gjorde Corso det och han orkade ju köra 30min iaf.

F.Ö anser jag att Murley inte är värd en icke EU-plats, dock bygger jag inte denna grund på att han inte vill hit och träna för det är bara normalt. Han är helt enkelt för dålig för att ta en sådan viktig plats.
Kommentera

Johnny Rådepp: Ryktena säger att han inte ens vill hit och försäsongsträna med de andra grabbarna. Hur det löst det på kansliet har jag dock ingen aning aning om. Men att Murley ska bli en late bloomer eller en kille som överaskar i år hyser jag inga större förhoppningar om.
Kommentera

Dream Team: En härlig match som jag sett om och om igen, även igår. Jag tror också på Matt Murley, den här säsongen kommer han att ösa in baljor.

Nu är det trevlig regnsommar till er alla och ett rejält rådepp!
Kommentera

JimmyH: Okej. En matchform han förstås inte kommer vara i närheten av under kommande säsong. Men, bäst när det gäller kanske, eller när det verkligen gällde!
Kommentera

Dream Team: Bland det mest anmärkningsvärda med den matchen var hur otroligt bra Matt Murley var i den.
Kommentera

Och exakt där gjorde då världens bästa Anton 2-1 och lättnaden var total. Men jag var aldrig orolig...

...eller nåt!
Kommentera

Nu tänkte jag sätta mig och njuta framför Canal+ ett par timmar. Men där och då var det såklart inget annat än kraftig ångest och pillerknaprande som gällde. Klockan mitt i natten befann jag mig ute i hotellfoajen på ett hotell i Ao Nang, Thailand och följde matchen via matchchatten på ST.nu.

Ibland är det extra skönt att se matcher i efterhand!

Kommentera

kennas: Jag håller på att installera Timrå IK på hockeykartan igen jag.
Kommentera

Snoop: vi får väll se :)
Kommentera

stoff: Det som är sagt om att Jokelas kontrakt är brutet kommer från mr Thomas Johansson himself, och varför han skulle ljuga eller säga något om de om det inte är sant vet jag inte.
Kommentera

Snoop: orka med LÖSA rykten
Kommentera

KORITFW:

Dessvärre misstänker jag att vi får fortsätta att dras med detta publikt sett totalt ointressanta lag. Konstig stad det där. Massor av elitlag men ingen riktig identitet. Kringlor my ass...

Det brast för mig till slut. Någon slags lättnadens tårar föll ner för mina kinder när jag på allvar insåg att vi hade räddat kontraktet. Spelar gamla kärlekslåtar skrivna av folk som Mauro Scocco. Fan vad pinsamt. Men jag är bara så glad att säsongen slutade på det här sättet. Som jag tidigare har sagt: slutspel är överskattat, ingenmansland är underskattat. Kvalserien klarar man sig gärna utan...

Jag bölar vidare som ett litet barn. Känslan var rätt kass inför denna sista omgång. Tänkte att det skulle en del till för att vi skulle undvika kvalserien. Tack HV71! Tack AIK! Jag gillar er inte men nu var ni till hjälp...
Kommentera

mikenomad: Jag har min källa inom timrå och han har pratat med TJ, och Jokela flyttar hem till finland...jag litar på honom då han jobbat hela sitt liv åt timrå så.
Kommentera

När rakningen gått på det här laget då är frågan vilka blev kvar!
Kommentera

Snoop: Var har du snappat upp att Jokelas kontrakt är brutet?
Kommentera

Det är sjukt, Anton Lander som man spelat med sen man var liten kliver in och avgör så vi slipper kvala, det är sjukt och riktigt skönt att slippa kvalet, Jokelas kontrakt är brutet så skönt att iaf slippa den sopan nästa år !
Kommentera

DJ Hemp: ja SSK... snälla åk ut nån gång...
Kommentera

Har suttit med ett lättnadens leende på läpparna hela kvällen. Strax efter matchens slut var det dags för oss att kolla in Shutter Island på Canal+. En smått ångestladdad film men med elitseriens sluttabell i åtanke var denna inget problem.

Nu lär allting vara frid och fröjd inom Timrå IK. T J går vidare till ett annat fint uppdrag, Linkan får fortsatt förtroende liksom de värmländska tränarna. Fast de kanske väljer att lämna oss, det är inte alls omöjligt.

De senaste årens scenario lär upprepas kommande säsong. Inte mycket att gör åt. Men just i kväll känns det ganska okej. Tror för övrigt att MoDo och SSK fixar kvalserien. Lycka till MoDo! SSK kan man vara utan. Jävla skitlag...
Kommentera

TIMRÅ IK är dom bästa...

Å herreje, en sådan här säsong vill jag aldrig uppleva mer...

Tack för denna fantastiska dag, varför har ni inte gjort som idag tidigare för??? Det var ju så lätt idag...;-)

Sassa brassa mandelmassa, chipchillivippan TIMRÅ...

Räfs och rättarting i leden nu, värva nu smart och sikta på spelande backar och inte på stenstoder som inte kan leverera uppspel, capice. Ja det finns mycket mer att säga men uppspelsfasen har enligt mig varit katastrofal hela säsongen. Kirrar vi den så vinner vi så mycket mer...

Under rekryteringsprocessen ska denna låt eka som ett mantra, tål Linkans solbränna den?

www.youtube.com/watch?v=iaysTVcounI
Kommentera

Tack Anton Lander, tack Timrå IK för nytt kontrakt!

Sjukt nervöst ikväll. Men vilken lättnad nu...
Kommentera

liston:
Tänkte mer på deras träning, gick ju bra i julas!
Kommentera

liston: Jokela har väl kontrakt över 11/12? Därför skrev jag att det absolut borde brytas :) Eller ja det måste brytas. Om det inte händer så har jag ju lovat att ställa till med ett upplopp.
Kommentera

TIK55: Svår fråga eftersom TIK alltid har värvat skadebenägna superspelare. Jag kan bara spekulera vidare jag. Hela sanningen lär i alla fall inte ligga i Tords träningar. Men visst, vi har alltid varit överförtjusta i skadebenägna spelare, dom är lite billigare och värda en råchansning, ibland går dom hem och ibland floppar det som i den här säsongen då vi skulle vara med och slåss om SM-Guldet enligt Guld-Perra. Men alla dessa knäskador då, dom kan i alla fall inte jag räkna som Tords fel, dom är bara ren och skär otur, inget annat. Men men, vi får väl se om nästa säsong ter sig annorlunda...
Kommentera

Olle:
Jokela och Pärsinen,
Kommentera

TIK55: Eh...klockrent argument. I så fall drar jag till med att jag VET att Timrå IK är en förening på elitnivå som inte bedriver någon sorts "extraidrottstimme" för mellanstadieklassare.

Självklart tränar spelare utefter deras individuella behov.
Kommentera

Olle: Vet det min käre vän
Kommentera

TIK55: Vad får dig att tro att varje spelare inte redan har ett individuellt träningsprogram?
Kommentera

Johnny Rådepp: Så du menar att inte TIK har haft skador förr om säsongerna.
Jag anser att det måste var något fel på uppläggen av försäsongsträningarna
när samma sak händer år efter år...
Till och med Wikegård o Rönnqvist har samma åsikt ,, det säger väl inte allt men man kan inte blunda för det..
Varför tror du att Tord Johansson är ute ur bilden som fystränare ???????????
Kommentera

htikare: Han har ett ruskigt hockeyhjärta pojkslyngeln. Det vore en rejäl bonus om vi fick ha kvar Lander en säsong till. Snacka om att gå i bräschen för laget, även om det blir lite väl mycket frustration ibland.
Kommentera

Olle: Du vet vad jag menar ,,,,,,
Individuell träning är att man har en fystränare som lägger upp program och under uppsikt av fystränaren jobbar mede det prorammet ,,,,,
ÄR JAG NOG TYDLIG
Kommentera

Johnny Rådepp: Den där 51 an verkar skaplig iallafall honom skall vi ha ett år till...
Kommentera

TIK55: Men det är väl för faaan inte Tårtans fel. Vi har ju för värvat skadade spelare från början.
Kommentera

Johnny Rådepp: Vilka har räddat TIK;s säsong då ??????
Tänk efter lite innan du glappar !!!
Håller med när det gäller Linkans avgång.
Kommentera

1390453 · »