TIK55: Du har verkligen fått allt om bakfoten. INGEN spelare skall träna individuellt under försäsongen. ALLA spelare skall träna under noga uppsikt från fyspersonal. Något annat är ett fiasko.
liston: Håller med dig till fullo när det gäller friska spelare. Jag tror och hoppas på att försäsongsträningen blir bättre utan Tord Johanssons ledning. Nu måste varje spelare få individuell träning om TIK ska klara sig från skador och inte köra som Tord gjort tidigare med kollektiv tränings metoder...
TIK55: Och vem av Sop-Linkans supervärvningar har varit friska då? 6 millar åt helvete, men sparka Linkan åt helvete istället. Pikken verkar ha fel åt huvudet. Hirso verkar ha fått sprutinjektioner av sirap i benen. Jokela, men herregud. Linkans jobb hade t o m en sexåring klarat av bättre.
söder över: Det här är som ett arkadspel. Vi torskade just på sista banan och vi hann precis gräva upp en ny femkrona ur fickan och pula in den i maskinen när vi var nere på "Continue? 1" och nu börjar hela cirkusen om igen baby! Fulla hjärtan på "liv-stapeln" igen och nu börjar säsong 11/12! You snooze, you lose!
söder över: Är du hörselskadad eller? FIXA TILL EN LANDER-TRÅD själv om du nu tycker det är så jävla viktigt. Så bra har väl ändå inte pojkslyngeln varit på slutet.
Perras SM-Guld blev till sand, eller betong om ni så vill...!
söder över: Säsongens skönaste seger är ett faktum. Herregud, ett tag trodde jag att det skulle skita sig, och jag såg skräcksenarior där Saviano kom en mot en med Kolan.
Anton Lander - kvällens och säsongens timråit. Vad skulle vi ha gjort utan honom? Jag vill inte tänka på det. Hoppas att han stannar en säsong till i föreningen och tar en ordinarie plats i landslaget. Om inte önskar jag honom lycka till i Edmonton. Han förtjänar det verkligen.
Anonymous: Som jag ser det så, har både Timrå och frölunda många platser att fylla, inga namn men en back måste bort omedelbart sedan kommer det väl nån till som fåtr foten.
Tycker att man kan ge Pikken och hirscho en chans till eftersom man vet vad dom innerst inne kan och det finns en del i det här laget som fått en chans för mycket eller?
Johnny B Goode: men är det några som lär gå back å det grövsta så är det Frölunda, nu missade de slutspel också. Tror inte de kommer fördyra splarköpen med budgivning i Elitserien nästa år. Möjligtvis på en målvakt då.
Ambroo: Trode aldrig jag skulle kunna njuta så mycket av att missa ett slutspel som jag gör nu, synd bara att det inte var frölunda istället för ssk ....
Jag kan inte släppa det här med Lander. Killen kliver fram och avgör den mest betydelsefulla matchen sedan 14 april 2000. Killen har varit bästa spelaren under året (med ups and downs) men visar till slut att det krävs hjärta för att vi mirakulöst hänger kvar. Det här är sånt som skapar legender och legendarer! Timrå IK i ett nötskal. Nu firar vi vinsten ikväll och påbörjar saneringen av klubben med start redan imorgon!
renen: Äh, se det från den positiva sidan. Nu får ju er fantastiska läktargrupp med lucasborg och grabbarna i spetsen chansen att fortsätta visa framfötterna den här säsongen.
Ja..vi kämpade till oss ingemansland....så j-a skönt....nu kan jag raka av mig skäggh-t....det kittlas satan....jag tror faktiskt inte Timrå hade haft en lätt resa i kvalserien,men vi slapp skiten och min kaxige domarkollega tillika Modoit som sa att Timrå ska lira kvalserien för tre timmar sedan sitter nog nu i Kalmar på sin hemmafest och sliter håret.....Modo värvade för miljoner efter jul och det blev kvalserien.. Tack Timrå IK för att ni iaf krigade tappert de sista 60 min av årets ES.. Nu kan vi lägga hockeyn åt sidan och börja bygga för nästa säsong i lugn och ro...vi glömmer det som varit och ser framåt! Vi förlorar miljoner på detta,men... Hellre det än att genomgå den helvetiska kvalserien i den form som vi befinner oss i.. Vi gjorde som Sundsvall Hockey...vi vann med kniven på strupen och klarade kontraktet.. Nu kan jag sova gott inatt!!!
Bara inte Dunc kommer in och påstår att det var Linkans och TJ:s förtjänst att vi är kvar för att dom byggt laget med sådan omtanke och fingertoppskänsla utifrån förutsättningarna.