1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590782 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Djurgården 2011-03-05

« · 1356897 Till forumet

Timrå IK - Djurgården 2011-03-05
Oj, oj, oj. Detta kan bli den sista matchen för säsongen, jag hoppas det blir så.
Om vi hamnar i kvalspel kan allting hända. Det bävar jag för. De allsvenska lag som spelar i kvalet rider på en positiv våg och kan bli hur farliga som helst. Dessutom deltar ett elitserielag till, som krigar för sin överlevnad i ES.
Vilket det blir vet vi ännu inte men jag tror inte det spelar någon större roll.

Detta kan också bli den sista elitseriematchen för denna sejour. Om och när kommer vi då tillbaka?

Men, men, nu gäller det i första hand att vinna mot DIF. Jag kan inte tänka mig att inte spelarna är tillräckligt motiverade. Vi supportrar måste möta upp i Eon Arena och stötta laget allt vad vi förmår.

NU GÄLLER DET!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2011-03-05
Clabbe inför.
Kommentera

Pine: Som sagt. Clabbe och Perra hoppas jag blir de absolut sista värmländska influenser den här föreningen får ta del av.
Kommentera

Kattgubben: Hur skulle DIF kunna påverka AIK:s slutspelschans? Dagens dummaste artikel.
Kommentera

T T: haha ja, och de intervjuade spelarna reagerade inte på att det var irrelevant heller. Bra koll från alla håll skulle man kunna säga :)
Kommentera

Hm, kommer av nån anledning ihåg sista matchen i slutspelet under NHL-lockouten mot nämnda Jurgården. Det slutade inte så bra, trots ledning med 2-0 och hämmaplan. Jag är satans negativ just nu, tror inte att man grejar det här, inte ens om man mot min förmodan skulle vinna. Det är för lite mariginaler på vår sida just nu. T.ex. Modos målskillnad, att vi måste förlita oss på andra resultat, att vi faktsikt måste passera två lag i tabellen. Det känns som att det bara är för mycket som kan gå fel. Plus att formen inte är den bästa.
Kommentera

Om Jokela innan säsongen enligt Linkan

Jokela har defensiven som sitt adelsmärke och en given pjäs i boxplay

"Det är en klassback med landslagsrutin som kommer tillföra mycket till vårt lag

Jaaaaaa, fast näe
Kommentera

Bakfull? Känns huvudet som ett nedpissat fågelbad?
Själv går jag runt som en spattig knarkare.

Ikväll har jag inte möjlighet att följa den hemska och vackra, den hemskt vackra avgörande sista omgången på plats annat än på TV.

Hockey är som kärlek.
Den kan vara söndrande, skoningslös, våldsam och fullständigt barbarisk.
Den lockar fram stenåldersgrobianen hos många män. Den kan leda till hat och förnedring. Liksom kärleken kan den bygga trappor rakt ner i underjorden och utan att man fattar hur det gick till så är man plötsligt i källaren med en förtvivlad sorg o ilska, som var kärlek en gång.

Men Hockey kan också vara som kärlek när den är som allra bäst och vackrast, när den bygger stegar mot himlen, när den rör vid oss med en lätt, sval hand och gör oss till bättre människor, värdigare, vänligare, hederligare och vackrare människor.
Hockeyn kan vara det där sagolika ögonkastet som sätter hela din kropp i brand.
I dag är en dag för Hockeyn att vara så god och bra som den kan vara i sina bästa stunder, nämligen att Timrå IK fixar det hela med tur o skicklighet.

Låt oss hoppas att matchen idag blir en mötesplats, en tältstad för sorgsna själar, mitt i sorgen, och att den sorgen övergår till en ljus låga som börjar brinna starkt igen.

Giv oss frid. Vinn!
Kommentera

Domherrar:
Edqvist, Wolmer

Sjöqvist, Mikael

Kommentera

T T: Känns tryggt att ha livräddar'n på plats
Kommentera

Kattgubben: Har han tid att komma upp på läktaren då?
Kommentera

Hur mår ni här då?Ligger ni i fosterställning?
Ska bli skönt att sätta fötterna på soffbordet ikväll och njuta av lite hockeydramatik=)

Kommentera

Bissett19:
Spytt galla hela dagen,,,du vet väl hur det är.....
Kommentera

T T:
Ni har ett bra lag ikväll era jävla tattare!
Kommentera

Bissett19: Jag har legat i fosterställning sedan i höstas. Knäna har låst sig...
Kommentera

fan att vi inte kan nå slutspelsplatsen
jävla rävsax
Kommentera

Icing-Ove: Andra backpar: Sonntag och Karlsson. Nuff said.

Redigerad kommentar

Kommentera

Limpan: Nä...minst 23 mål känns lite jobbigt att plocka in...
Kommentera

mikenomad: Haha, väl talat. Ja svårt att veta om man ska skratta eller gråta åt eländet...
Kommentera

mikenomad: Tur vi har bra försvar och bra målvakter
Kommentera

Jag säger bara, fyfaan i helvete för det här.
Kommentera

Johnny Rådepp: Hoppla! Nu är det riktigt Brunt i byxan.
Kommentera

Lite mer hade jag nog förväntat mig från ett lag som slåss för överlevnad, speciellt när DIF inte bjuder upp alls. Kom igen nu för helvete!
Kommentera

Det här känns bara hopplöst.
Kommentera

Jag tror att vi säkrar vår plats i kvalet i andra perioden.
Kommentera

Kom igen, vi håller oss i matchtråden. Ser bra ut nu då vi just i denna stund slipper kvalserien.
Kommentera

Marcus: Vi har flyt med domaren nu. HV71 verkar inte ha detsamma som just nu spelar 1 minut i 3 mot 5.
Kommentera

Men WTF Webbradion. "Hirsåvits"... blir så lack.
Kommentera

spika igen nu så vi kan duscha i pausen utan att gråtrunka.
Kommentera

BÄNKA JOKELA. Allvarligt. Sista seriematchen. Någon gång måste det ju vara möjligt att markera.
Kommentera

Anonymous: Herregud Jokela! Han skall ohotat sopa pucken ur zon i BP och drar den rakt till en sopren Krüger i slottet.
Kommentera

Olle: jag tror jag fick en liten stroke där, pulsen är skyhög och det rycker i mitt vänstra öga.
Kommentera

pefr: HV71 har åkt på fyra raka utvisningar nu från och med mitten av 2:a perioden. ALLT hänger på en extremt skör tråd just nu.
Kommentera

Olle: jag räknar iskallt med kval sedan i torsdags, har redan sörjt färdigt (nåja...). det du kallar skör tråd kallar jag ljuset och hoppet.
Kommentera

pefr: Jag är nersketen!
Kommentera

Johnny Bravo: före eller efter att jokela pissade på oss?

Redigerad kommentar

Kommentera

pefr: Jag kan för allt i världen inte förstå varför Frölunda vinner matcher. Sopgänget som dök som en komet mot kvalserien bara radar upp uddamålsvinster. Konspirationsbenägen som jag är så tror jag att dom har betalat många miljoner för dom vinsterna.
Kommentera

Johnny Bravo: Tänk om bara luleå kunde göra ett mål nu. Då skulle det kännas marginellt bättre...
Kommentera

Olle: Att ni orkar hetsa upp er. Timråflytet gör att ni klarar er.
Kommentera

Olle: Ja ett mål hit eller dit förändrar hela tabellen. Målen måste falla rätt för oss nu.
Kommentera

Blizzard: Typ..
Kommentera

1-1 Nu då. :(
Kommentera

HÄRLIGT!!! Nu är det klart. Vad skönt att säsongen är över. Lander for president!
Kommentera

Marcus: Adla Lander!
Kommentera

Helt underbart. Helt jävla underbart.
Kommentera

Åh, fy FAN så jävla trollfitteunderbart!!!!!!!!
Kommentera

Bragd-Birger: Puss och kram din gamle räv! :)))))
Kommentera

Om Lander blir kvar en säsong till så SKA han ha C:et!
Kommentera

Simmalugnt: Definitivt! Lander är lika viktig för det här laget som Zäta var då vi gick upp. Från och med nu så har han en stor guldstjärna i min Timråhimmel.
Kommentera

« · 1356897