1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590624 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Djurgårdens IF 2004-10-07

« · 431357 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2004-10-07
Skön seger !

Det som känns så extra bra är att det finns mycket mer att få ut av laget. Vi har spelare som kommer att bli ännu bättre, helt otroligt.

Det blir bara bättre och bättre !

Timrå IK är dom bästa.
Kommentera

Smokey: Ha ha!! Fan vad skönt skrivet. Du borde bli krönikör.
Kommentera

Vilken kväll!!!

Först var man tvungen att gå på världens tråkigaste möte. Man satt och tokstirrade på klockan och ville bara i väg.

Grannen (som håller på Modo) har den rätta kanalen. Han säger att det är för sporten han betalar 500 spänn i månaden för alla skumma kanaler... Men jag tror det är vuxenprogrammen runt midnatt som lockar nu när hans fru dragit... Håller man på Modo kan det väl inte vara på något annat vis?

Rusade i alla fall dit lagom till mitten av andra perioden... 1-1... Och enligt kommentatorerna på C+ så ledde Djurgården på poäng...
Det såg segt ut och var tyst som fan i hallen... Grannen ställde fram några oktoberfestöl. En annan som tränar för eventuell supportermatch mot Sundsvall, svepte under bedövad stillhet bara två tre stycken... Man måste tänka på formen. Tröstade mig med chips i stället.

Sedan brakade det loss! 2-1, 3-1, 4-1, 5-1, 6-1, 7-1!!!

Det går knappt att beskriva...

Grannens hund sprang och gömde sig i under en säng. Grannarna till grannen knackade på och kollade om någon var skadad, chipsskålen hamnade upp och ner.
Grannen blev galen. -
-Vilka jävla supportrar Timrå har! Dom skriker hata domarn.
Jag var tvungen att lyssna noga på den vrålande skaran som dånade ur tevens högtalare...
"Kämpa Djurgår´n" skriker dom upplyste jag modogrannen. Han lyssnade... Fan vilken underbar klack! Timrå leder stort och gör mål när dom har en spelare utvisad, och klacken skriker: "Kämpa Djurgår´n" Grannen kapitulerade.
-Ni är otroliga! Vilken underbar klack!

Sedan dök Wikegård upp i rutan... Det var fan så att jag själv fick dåligt samvete för min egen uppladdning inför eventuell supportermatch... Kan man se elakare ut? Knappast. Jag börjar träna i morgon. Eller möjligtvis på måndag... Inte omöjligt att man försöker ta sig till Småland för att se det här underbara laget mot HV71. Wikegård är "Morran" i Mumindalen.
Timrå är universums härskare!
Kommentera

ernie eagle:
Ja inte skulle jag bli besviken inte!
Om stommen i det här laget är kvar nästa säsong (vilket är högst troligt) så tror jag att en entusiastisk hetsporre i båset skulle kunna göra underverk! Kenta vill nog vidare, efter att han nått sitt mål! Att ta guld med Timrå IK!?!? (Oj! där sket jag nästan på mig)
Kommentera

ernie eagle:

Du vet inte hur rätt du har !! jag visste inte att du hade en glaskula
Kommentera

Janken: Stämmer bra det! Men nej Wikegård skall till Timrå.

Nyheten kommer slå ned som en "bomb" i hockey-Sverige.

Jag sätter 1000 spänn på det. Bra avkastning!

Både Lill-Kentas och Wikegårds kontrakt med Timrå respektive Djurgården går ut efter denna säsong.

Och man skall sluta medans man är på topp. Så till våren lämnar Mr Johansson flaggskeppet Timrå och söker nya utmaningar och vägar framåt i livet.

Wikegårds förhandlingar med Djurgården havererar och en besviken Niklas säger sig beklaga utvecklingen men att han nu tänker gå vidare i karriären.

Den 14 Juli 2005 presenteras Wikegård som ny tränare.

"Känns som en ny och fräsch utmaning, Timrå är ett jäkligt skönt lag med underbara fans".

"Rent geografiskt är det kanon, bra förbindelser och överkomligt avstånd hem till Stockholm, här kommer jag att trivas".

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

ernie eagle:
Personligen hoppas jag att Vikegård får sparken från DIF och får jobbet för tre kronor!
Jag inbillar mig att han, med det urvalet av spelare han skulle få, skulle kunna göra stordåd i landslaget. Tre kronor behöver hans humör, lidelse och inlevelse.
Så sägs han vara en duktig takiker och bra coach oxå!
Kommentera

orion: Wikegård är en våt dröm för en journalist. Visst det nåt värre än när man skall göra en intervju med en profil och människan ifråga bara kör med slitna klyschor och standardfraser....förlåt Kenta!

Men har man nån gång surrat med Wikegård så vet man att han hugger direkt. Kör med okonventionella metoder.

Svaret på varför karln är så folklig är han är så enkel. Han är som en simpel bonnjävel från Ljustorp (fatta mig rätt nu).

Han svär och gormar och lever om, får raseriutbrott och blir alldeles lyrisk över en DIF-seger. Dä ä liiiidelse å kärlek dä tamefan.

Han är en bonnjävel i en tjänstemans roll. Han får glassa i de finare salongerna och bära kostym, bo på flotta hotell och vräka sig i lyx.

Men gudars skymning vad FOLKLIG han är.

Tänk om fler vore som Wikegård, då vore det ingen sak här i världen.

Ropen skalla, mera Wikegård till alla!!!

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

Kerstin_k: Gubben som satt bredvid dej kanske har reumatism och vill men inte kan................. Du verkade kolla mer på din granne än på matchen.

Mest viktigt var att han var där.

Musiken: Tack för att Nanne var på plats igen.
Kommentera

El Maco: Jag har nattskiftet för mig själv här borta på andra sidan atlanten. Snart vaknar Per HApps så jag lägger in ett inlägg till medan jag får vara i fred.

Jag har kollat på målvaktsstatistiken. Vi tackar Roffe Wanhainen för att han är ett såll och därmed skickar upp stackars motvillige Leksingen Antti Jokela från absoluta GAA-botten.

Kipper har ju ett fint GAA-snitt, det är vi glada för. Tittar man däremot på räddningsprocenten så ser det inte fullt lika Stanley Cupfinalmässigt ut. Då konstaterar den skarpögda att Timrå är det lag som haft minst skott på sig. Vi har klämt iväg 177 hårda svarta puckar mot motståndarmålvakterna vilket är fjärde flest i serien. Åt andra hållet har våra två finska målvakter bara behövt hantera 139 skott, minst antal av alla lag. FBK är inte långt efter men de flesta andra lag har betydligt fler skott mot sig.

Vad är slutsatsen? Dels är det fubbigt för Kiprusoff får inte samma chans att höja sitt snitt. Men i övrigt? Är Timrå äckligt disciplinerade i egen zon? Med tanke på att backuppsättningen som vanligt ser ut som den svagare lagdelen verkar det funka väldigt bra i egen zon. Spitze!
Kommentera

willysson: Den som inte uppskattar elitserien i år är rätt kräsen. Eller håller på HV71. Eller på DIF idag.
Kommentera

dr-nix: S/T Hockey var också Timråhockey. På sitt sätt. Ett jävligt dåligt sätt. Vi som var med då har våra minnen. 18-1 mot Bergnäset var ju ett roligt sådant. Raset i slutomgångarna i allsvenskan -92 när pengarna var slut var otroligt ångestframkallande. Samtidigt som den allsvenska premiären hemma mot Rögle (som varit uppe i gästboken redan det senaste dygnet) med utsåld lada, 4-4 mot Micke Hjälm och de andra Röglestjärnorna och en Jocke Nilsson som gjorde en av sina bästa matcher. Eller segern borta mot Löven med 4-2!

Fan, hängde man inte med S/T så missade man ju Fredrik Modins utveckling från 17-årig A-lagsdebutant till ännu en Brynäsvärvning. Hade Coma i mitt Dream Team när han var elitserierookie, han gav väldigt bra avkastning kommer jag ihåg.

Jocke Nilsson! Ove Öström! Urban Eriksson! Snygga matchtröjor (ärligt menat!) Christer Granström! Stefan Sohlin! Stå i samma klack som Nicke Norberg! Andrej Tjistjakov! Han den där backen med hopväxta ögonbryn som kom från Mölndal! Ulf Weinstock i båset! Ladan var gulgrå på utsidan och brungrå på insidan! Micke Johansson! Husum! Vännäs! Stryk mot Boden för jämnan!

Och så värvades Nubben från Skellefteå sista året med ST Hockey. Nog så viktigt idag kan tyckas.
Kommentera

Det fins fan mycket som hänt ändå... jag tycker att man är lyckligt lottad som har varoit med om perioden i ettan och allsvenskan, för jag trpor att jag uppskattar elitserien mera då, kanske det är det problemet Brynäs och Djurgården har tex. med tanke på det svala intresset..
Kommentera

willysson: jo, jag har själv förträngt perioden S/T-Hockey. Jag var inte ens en stenhård TIK-supporter före S/T-Hockey tiden men av någon underlig anledning så blev jag jävligt glad när S/T-Hockey blev TIK igen (det ligger nog i blodet).
Kommentera

willysson: Ja, det märkliga var ju att Wiklund hävdade att han vunnit.. (?)
Du har väl läst det jag postade här tidigare idag, direkt citerat ur Dagbladet som jag har sparat från den där mörka Aprildagen 1990?? Om inte så kan det vara värt det.. ;)

JimmyH: Ja, det stämmer. Grymt vad mycket vi var på hockeyns bakgård på den tiden. Precis som "laget i stan" är nu.. hehe
Kommentera

willysson: Något som alltid kommer finnas kvar hos mig är ju också Henrik Zetterbergs match 3 och 4 i Kvalserien 2000.

Timrå-Linköping 4-2 (Z gör 3 mål + 1 assist)

Timrå - Björklöven 5-2 (Z gör 2 mål + 3 assist)
Kommentera

willysson: en annan hockeyhöjdare är när wiklund får stryk av Ahl på derbyt i Timrå...

Det värsta jag varit med om som hockeysupporter när det gäller timrå, var när jag fck reda på att Timrå och Sundsvall skulle bli samma klubb..
Kommentera

Dream Team: Det gjorde även 90/91 mot Lejonström sedan i fortsättningserien faktiskt hehe.
Kommentera

JimmyH: Hehe.. mycket tanke på försvaret hos hemmalaget.. ;)

Minns även 20-1 mot Järved hemma, 1983/84. Men det märkliga är ju hur man kunde torska mot samma lag borta...?? ;)
Kommentera

Dream Team: en höjdare för mig är när huss avgör i löven 96 va??

nyköping borta var en hemsk upplevelse när vi åkte ur playoff...

sedan hände det en hemsk sak på en toalett på tönnebro efter att vi spöat västerås med 5-0, som för nig är det häftigaste jag varit med om. det var där vi lade grunden för elitserien.
Kommentera

JimmyH: Leksand hemma i kvalserien går utanpå rätt mycket den med. Men Nyköping går ju inte att slå, ja, hittills iaf. Målet ligger väl lite högre än så, nu...
Kommentera

Dream Team: Den matchen minns jag trots att jag bara var 10 år gammal. 13-0 efter två perioder och Lejonström reducerade då vi hade powerplay.
Kommentera

btw informationen ska läsas i denna ordning:

Rk No Name Team Pos GP G A TP PIM +/-
Kommentera

Nattsudden suddar långsamt i nattens barm
Stolta tall växer genom rostig järnkamin fram
Lilla lodjursklo vässar och gnäller i nattens skugga
endast Willysson, Dream Team och Oraklet tugga
Kommentera

Hursomhelst tycker jag att bland de bästa, eller kanske inte.. Ja, iaf bland de märkligaste är ju 18-1 mot Lejonström 1990/91, inför [f]342[/f] (!!) pers.... Vilka ovationer det inte blev, minns jag.. hehe
Kommentera

willysson:

Värsta minnet är 2-6 mot Sundsvall Hockey i Allsvenskan hemma i ladan.

Bästa minnet är såklart 4-0 mot Nyköping 2000 och på bortaplan skulle jag nog säga att det är oavgjort mellan 5-0 i Västerås i kvalserien 2000 och 2-1 i Scandinavium i semifinal 4 2003.
Kommentera

1 20 Zetterberg, Henrik Timrå LW 6 5 3 8 6 9:2 -- 1:a i poängligan trots en "dålig" start för Zäta.

8 14 Nordgren, Niklas Timrå LW 6 4 2 6 0 9:2 -- Nordgren fortstätter att visa landslagsklass

16 10 Söderström, Christian Timrå LW 6 3 2 5 2 5:4 -- Crippe verkar ha tagit ytterligare ett steg i utvecklingen denna säsongen. Jag ser en sådan enorm potential i denna spelare, tyvärr så tror jag att han inte kommer komma i närheten av den om han inte får ett rejält genombrott inom dom närmsta 1-2 säsongerna.
Kommentera

oraklet: Ja bara det inte händer igen;)
Kommentera

JimmyH: det har du inte för dig, utan det har du läst;)
Kommentera

willysson: ohh .. sorry .. lite trött nu .. missade vad som menas med "The real thing" *ler*
Kommentera

oraklet: Grattis!! 0-10 på Hovet, säsongen 1977/78.
Samma säsong fick man för övrigt storstryk av Skellefteå med 2-8 och 2-10, 2-9 mot Färjestad och 3-9 mot Västra Frölunda. Ingen bra säsong för TIK, detta...
Kommentera

Dream Team: Jag har för mig Sundsvall/Timrå slog Sundsvall Hockey med 12-0 i match om 5-6 plats 92 i SCA-Cupen.
Kommentera

oraklet: spelar det nån roll i SCA-cupen??

Kan vi inte utbyta värsta och bästa minne från nån match??
Kommentera

willysson: Äh! Det är den jag minns, helt enkelt. Man har ju spelat där inne i kattlådan i en massa år. Nog måste man väl ha vunnit med mer än så. Mot Sundsvall helst.. hehe
Kommentera

willysson: 10 - 0 mot AIK någon gång i mitten på 70 - talet. Vet inte om det var hemma eller borta ..
Kommentera

Dream Team: största, mest mål eller differensen??
Kommentera

willysson: Största segern där tror jag är 9-4 mot S-vall. Slutet av -80, har jag för mig..
Kommentera

JimmyH: Exaktemente!

Kul det här.. hehe
Kommentera

Dream Team: hmm, sca-cupen med andra ord...hmmmm
Kommentera

Dream Team: Sista omgången 01/02 förlorade vi med 8-0 mot Södertälje. Är det en större förlust du söker?
Kommentera

JimmyH: Du menar förlusten med 8-0 mot SSK? Man har ju lyckats göra det omvända och vinna med samma siffror mot dom med. Nej, vad som gäller är alltså spel i elitserien. De siffror ni nämner är ju Allsvenskan och Playoff och annat skit. Det är The real thing jag är ute efter... Kom igen nu!!!
Kommentera

Dream Team: 8-0 mot Södertälje?
Kommentera

oraklet: Nån annan då..?? ;))
Kommentera

Dream Team: hmm .. pass..
Kommentera

JimmyH: Playoff säsongen 1984/85 kom det alldeles fantastiska resultatet 0-14 mot Mora.
Kommentera

Dream Team: mycket, men jag vann på matchlotten;) jag tog ut den med, så less var jag.
Kommentera

oraklet: Helt rätt ser jag nu då jag kollar upp det.
Kommentera

oraklet: 2-16, nästan helt rätt. Allsvenskan 1986. En match jag också var på.. märkligt vilket dålig timing man hade där på 80-talet... (?)

Dock var jag lite otydlig i min frågeställning. Jag avsåg fortfarande spel i elitserien. Alltså, ytterligare en brakförlust för TIK, mot vilket lag och hur pass illa gick det?

willysson: Hehe.. sant det. Jobbigare än många andra, i vilket fall.. ;)
Kommentera

JimmyH: SG förlusten var 1985. Förlusten mot Mora var året innan, d.v.s 84/85
Kommentera

oraklet: Var de inte under 83/84 de blev 2-16 mot S/G? 0-14 mot Mora i playoff 86 är en annan klassiker.

Som willysson nämner så var 0-1 mot Sundsvall grym, fast 2-6 i Allsvenskan 99 var bra hemsk också. Hujeda mig!

Fast efter den matchen så har de ju gått hyfsat för Timrå medans Sundsvall inte går framåt.
Kommentera

« · 431357 · »