Det är nästan lite lustigt att se hur Bemström bara står och väntar framför kassen tills Thörnqvist åkt förbi och missat pucken , och sen är det ju i princip öppet mål. Att ta bort spelaren fanns visst inte på karten idag?
Modano: Precis det du skriver har jag gått och funderat på länge. Hur i helvete går det ihop och tänkt att Challe kanske är en bra förhandlare när det kommer till junior..
"Komse komse" säger Challe, "Har ju hört att du gillar fin whiskey". När dom då har sina glassiga sammanstrålningar med golf och en å annan bastu-kväll överlämnas mutan. "Klart pojken ska lira!", Säger en salongsberusad Nubbe..
Ja..det är bara så jag kan tänka mig att det hela grundar sig i, märkligt.
Backhandflipp: Fast jag håller inte med. Ja vi har en dålig trupp med SHL mått mätt...men vi försöker ju inte ens att gasa järnet och spela den hockey vi ändå kan. Som vi gjorde i fjol och framförallt i början av serien. Ngt har hänt i laget. Svedberg är ju högst medioker dessutom. Är det så enkelt att det är självförtroendet? Jag vet inte... Vi gasar ju inte ens och tacklar. Det kan man alltid göra.
Bragd-Birger: Så har det ju varit ganska många matcher. Man tappar det fullständigt och ligger under med ett gäng kassar inför tredje. Motståndarna slår i backen och bevakar ledningen. Spelar av skiten liksom. Då går Timrå för reducering och lyckas åtminstone spela jämt mot motståndarna, i bästa fall göra ett mål.
Efter match står Freddan och säger "vi får ta med oss tredje perioden inför nästa match".
Vaggar in sig i en falsk trygghet och ser inte det faktum att vi inte lirar jämt om inte motståndarna slår av på takten.
8620: Ja är man med Nubbs dotter får man spela gäller både dig o mig om vi var det haha och dessutom polare me challe då ska bandyklubban berglund lira gärna pp
Bragd-Birger: Men vilken räddning Bratten gör när DIFfen hade öppet mål. Ge killen chansen från start en gång Freddan. Då kanske vi kan börja vinna igen.
Timråit H-sand: Japp, bli inte förvånad, så har det sett ut förut, exakt samma scenario. Så hur mönstret sett ut blir jag förvånad om Brattström får starta nästa.
The great one: varför inte låta Brattström stå tills han gjort 3-4 rejäla tabbar? Man har ju bevisligen haft det tålamodet med Svedberg. Tycker man kan låta Brattström få 4-5 matcher i följd nu. Svedberg verkar inte vara speciellt intresserad av att stå.
Hyfsat avslagen match. Djurgårn åker runt och tänker på nästa omgång, Timrå glider på i ulltofflorna. Noll känslor.
Blir det inte omvaskning och lite jävla cojones i 3:e är det skandal. Torska kan man göra, men faen inte vika ner sig. Och ge Wedin lite omgivning. För i helvete...
297: snackas ju mycket om att Nubben styr Freddan i laguttagning och matchning. Stämmer det? Om det är så kanske karln inte får arbetsro. Kan ju inte vara kul att vara någons nickedocka. Funderar bara på om Freddan inte har fria tyglar och hämmas av det???
Herminator: Nu behövs det fingertoppskänsla från översten på bänken i tredje. Spela dom som är heta, bänka ett gäng som inte är det. Kasta om i formationerna. Låt rätt spelare vara inne i rätt spelform. Få spelarna att tro på det, att gå för det.
Ja, pretty much allt det vi inte sett än så länge under säsongen.
Tack Brattström för den räddningen! Vi behöver en keeper som ”står på huvudet”. Nu får han stå nästa match mot Mora annars är det tjänstefel av Freddan.
Nisse på Mon: Om man det visste... De ska ju ha fått in en mille, det krävs två för en spetsspelare, så vi är ju halvvägs iaf! Lagom till nästa säsong kan vi nog värva spets!!
Backhandflipp: om det nu inte finns pengar till förstärkningar, varför gick man då ut med att inga aktiepengar skulle användas till det? Utan till damlag och sociala program? Fattar inte ett dugg...krävs damlag i HA?
JonteD: Ja ingen jävel som visa känslor åker undan bjud publiken på slagsmål det minsta man kan kräva för de som är där. Ser ut som freddan förbjudet tacklingar och markera stenhårt framför eget mål damhockey är tuffare än det här skiten åka o gömma sig
297: tänker att grabbarna gör de de kan men jag börjar mer och mer tappa tron på Freddans förmåga att jobba med laget, sätta ihop formationerna osv. En bra coach måste ha förmågan att ta ut det bästa ur sitt lag och ur varje enskild spelare både i med och motgång. Ikväll möter vi ett riktigt bra lag dessutom. Jag vill ändå tro att vi ska vända trenden, många matcher kvar
Backhandflipp: men störa biffiga backar var ju de Nubben ville ha. Sedan att dem inte kan träffa en finlandsfärja med sina skott & passningar ingick inte i Cv:et
Allt man kan tänka när man kollar på den här matchen är drömmen om mid-season totalstrejk i NHL och att EP kommer hem och räddar livet på oss under lockouten..
Kerstin_k: ja den berglundmissen var något utöver det vanliga men man har ju slutat förvånas över den grabben.
Dags att börja ställa frågan: vilka spelare får vi behålla om vi åker ner i allsvenskan nästa säsong? Följdfrågan är: vilka spelare VILL vi behålla om det blir allsvenskan?
Tänk att ha en erkänt bra målskytt i Guter som tänkt spetsspelare. Och spela honom mindre än Bergludn och Bojs så att han till slut lesnad och vill lämna. Succérecept!
Costanza: Alltså på riktigt... slänga lite käft är alltid roligt, extra roligt är det med MoDo-supportrar. Men att konstant störsända och återvända till det tröttaste och mest uttjatade "hAr nI NåGRa gUlD?!" som en repig skiva är inte det. ... | #Läs mer ·