1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01

« · 2382223 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2022-10-01
Andersson: Solklar. Tar ju i ansiktet när Didde slänger sig.
Låst ämne

Signifikativt för en dålig dag, highstick på den....check!
Låst ämne

Didde åker för en highstick

4 mot 4 spel nu

FBK åker ut för hooking
Låst ämne

Troll-utvisning
Låst ämne

Pettersson ser seg ut
Låst ämne

Bee:Ja det är rent av pinsamma straff. 5 tusen för att kanske få med sig 3 poäng är jävligt lockande och klubbarna skulle med glädje pröjsa den lilla piss summan.
Låst ämne

russkiy medved blyat: Lander svag senaste 2 matcherna. Pettersson kommer inte till som han brukar och Wedin har inte kommit in riktigt i det ännu, får ingen hjälp av de två förstnämnda heller. Dahlen gör sin bästa match hittills och kunde gjoet 3 mål
Låst ämne

Sputnik: Upp till Tränarkojan att visa man vill vinna nu. Upp med Oliver i en toppkedja nu så kan vi ta det därifrån.
Jag trodde verkligen inte att vi med Lander i laget skulle klaga på dålig arbetsinsatser denna säsong, men det ser oinspirerat ut ärligt talat.
Låst ämne

russkiy medved blyat: Då är jag enig.

Ber om ursäkt :)
Låst ämne

Dubbeld: Ops, trodde landers kedja var 1a, menar såklart Dahléns kedja :)
Låst ämne

hockeyärnice: 100%

Det känns inte trovärdigt att ligan pratar om att markera mot filmningar när det värsta som kan hända om man blir påkommen och dömd är att man får lägga ut en krognota.

En sån som Shinimin måste ju få avstängningar t.ex.
Låst ämne

Förstår inte, nära fullsatt i hallen och en tröjhisning och man går ut och gör en fruktansvärt dålig match.
Låst ämne

Som jag ser det spelar Timrå FEL. Tror inte det grundar sig i oförmåga utan okunskap. Nu måste man börja förändra saker på träningarna på riktigt och rätta till det som är dåligt. Alla har ett ansvar i detta, och främst Ante som måste lära spelarna att ta bättre beslut och vara mer engagerade på isen. Det måste vara fokus på förbättring på träningarna, Ante måste vara som en iller i arslet på spelarna.
Låst ämne

russkiy medved blyat: Ursäkta? tycker du att Lander kedjan är klockren idag då måste du likaså Lander gå till Speccsavers.
Låst ämne

Villervalla: Dahlén har väl egentligen 2 varianter, backhanden och gå på vanligt skott som han gjorde denna gång, även om han till 90% går på backhanden. Hellre Hanzl eller Emil.P som sagt.
Låst ämne

thorwald: Så är de ju, men hylla olika formationer som gör det bra tycket jag definitivt man ska göra. 2a och 4e är klockrena idag. 3e osynliga och 1a mycket att önska. JJ en tabbe men det kan man leva med, med tanke på hur mycket han räddat oss i inledningen. Vi ha en period kvar. Steppar alla upp och ger iaf 30% mer än de 2 senaste perioderna så kanske jag ändrar min analys
Låst ämne

söder över: Filmingarna måste kosta mer, 5 tusen är en piss i Nilen.
Låst ämne

Tigerhjärta: tycker det har varit tveksamma utvisningar hela matchen
Låst ämne

Tigerhjärta: fbk spelaren håller Andersson i shortsen med sin vänstra hand.

Otroligt billigt! Så billigt att det är patetiskt!

Å andra sidan…

LaLeggia får en tvåa för en hooking där han inte rör fbk spelaren som filmar till sig en tvåa.

På samma vis som den där jävla fbkaren som skuttar i sargen.

Fjolligt beteende.

Det är den nya hockeyn.

Jag är på väg in mot ett liv som arbetsnarkoman ist.

Det är ger mer feelgood än det här!

Jag blir så förbannad när jag ser det här ovärdiga beteendet som ishockeyspelare har lagt sig till med att vara stolta över.

Det jag vill att det ska leda till är: mindre tv pengar och tomma läktare och i förlängningen kan dessa svagsinta ynkryggar kan gärna få sitta hemma i sina soffor och spasma omkring som om jordbävning pågår!

Broadway artister!
Låst ämne

Rico01: Ja den här matchen är körd, 100 %. Stängde av matchen och lyssnar på Sabaton nu istället.
Låst ämne

Tigerhjärta: Domarna sätter sig ju i situationen att de gör konstiga domslut, vet om det, och försöker hitta sätt att jämna ut påverkan på matchen.

Skulle behövas en rannsakan i domarkåren. Nu är det inte domarnas fel att vi ligger under i den här matchen, men det bidrar ju till att matchbilden blir konstig när det döms lite hipp som happ åt båda hållen.
Låst ämne

Woody Jokinen: men inte är det väl nåt fel på kommentatorn? Det enda som är fel med kommentatorn är att han är för snäll. Han säger att Färjestad är bra, helt korrekt. Han hade kunnat säga att Timrås försvarsspel är vansinnigt dåligt och det hade också varit korrekt men det gör han inte.
Låst ämne

russkiy medved blyat: Spelar ingen roll att man har en spelare som gör bra saker ibland, laginsatsen är för dålig.
Låst ämne

297: En helt vanlig skit-lördag!
Låst ämne

Ordet "kompensation" verkar vara återkommande. Det förklarar den konstiga bedömningen.
Låst ämne

Olli Hahl: Absolut ingen straff. Domarna är för dåliga och tar dåliga beslut, det som är sjukt är att timråpubliken inte sätter mer press på domarna. Det kanske inte låter igenom teven men det måste bli en vägg av burop varje gång en timråspelare faller för att bryta ner domarna.
Låst ämne

Woody Jokinen: Det absolut enda kommentatorn har att säga är att Färjestad är så bra och att det är uppförsbacke för Timrå. Åh, så stor uppförsbacken är nu. Det, och att han är kåt på Ejdsell. Suck. Jag orkar inte höra karln längre.
Låst ämne

Woody Jokinen: Dahlén har imponerat stort idag. Nu känner man igen honom allt mer, sätter sista puckarna perfekt. skulle vilja se mer skott från halloran, vet inte vem som är sniper i den kedjan. Emil pettersson som jag vet skjuter mycket och har ett grymt skott kommer till absolut ingenting i både powerplay och 5 mot 5.
Låst ämne

Bee: Offerkofta IK, sitter i sen Nubben sörru
Låst ämne

Denna matchen tror jag redan är förlorad. Nu får man hoppas att de har någon heder i kroppen och steppar upp så det ser lite bättre ut.

Lander har dock rätt när han säger att Färjestad förtjänar att leda men inte med 1-4... de förtjänar att leda med 1-6. Minst.
Låst ämne

40 skott emot oss hela tiden, alla nöjda?
Låst ämne

Olli Hahl: Nu stänger Mitell igen den här tillställningen.
Låst ämne

Kanske en skitsak, men jag efterlyser tydligare markeringar från spelare och ledare i intervjuer. Spelar man dåligt ska man inte hymla om det och hålla på och prata om domslut och studspuckar.
Låst ämne

Olli Hahl: Jo det var straff, EA var förbi men blev hakad och dragen i tröjan, solklar straff egentligen.
Låst ämne

Bedrövligt IK
Låst ämne

Bee: Ingen straff, men det gör inte EA:s aktion mindre skön. Wedin, Pettersson och Lander måste visa mer. Dahlén har steppat upp.
Låst ämne

Tigerhjärta: Det var ingen straff. Kompensation.
Låst ämne

Tigerhjärta: är nog för att försöka kompensera deras haveri tidigare under perioden. Är ju trots allt inne på helt felaktig utvisning nummer 2 redan
Låst ämne

Olli Hahl: Färjestad har gjort 4 mål på 16 skott. Vi 1 på 22

Erik Andersson lysande sista bytena
Låst ämne

Tigerhjärta: Näe ingen straff, var en kompensation från tidigare situation
Låst ämne

Tigerhjärta: Dåligt dömd.

Det är bara att trampa trampa i närkamper så kommer det bli domslut för eller senare, de är riktigt svaga i bedömningarna.
Låst ämne

Tänartrion nöjda med spelet hittills? Fastnat i mittzon ALLA matcher
Låst ämne

Varför inte Hanzl på straffen? Känns som en säkrare straffskytt än Dahlén.
Låst ämne

Woody Jokinen: Bra fråga.
Låst ämne

sargad: Haha. Det var ju ingen straff heller. Men varför låter man inte Pettersson eller Hanzl slå straffen?
Låst ämne

sargad: Och Dahlén går från sin patenterade och bränner den.
Låst ämne

sargad: Fan vi behövde den, lätt att säga nu men jag föredrar Hanzl på straffar
Låst ämne

Inte här för att skapa fiender, men hur får domarn det där till straff? Kan varit ett av de sämre domslut man sett på länge eller?
Låst ämne

Skulle ha skickat ut Hanzl istället,
Låst ämne

Färjestadssupporter gallskriker första gången Färjestad får ett domslut mot sig. God dag yxskaft
Låst ämne

« · 2382223 · »