1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590752 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Färjestad BK 2023-10-05

« · 2576031 · » Till forumet

Timrå IK - Färjestad BK 2023-10-05
Idag har alla våra juniorer lekstuga.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2023-10-05
vonDöbeln: vi får hoppas, förhoppning finns.
Förnuftet säger nja??!
Men ingen match är avgjord på förhand.
Malmö slog väl nåt topplag nyligen (fbk)?
Så alla kan slå alla, det är kontinuitet som gäller för att gå hela vägen.
Vi får hoppas att Kapanen hittar en prisvärd tvåvägsback i Modano storlek, snabbt!🙂
Hur det går i matchen?
Timrå vinner på övertid med 2 - 1.
Låst ämne

vonDöbeln: Undra ifall om Lundin eller EA kliver ner som back idag
Låst ämne

GAMEDAY å dä rinn lätt I hemmabaren Ida!!🥳🥳🥳
Låt dä rinna lätt i Löfbergs Lilas kaffesump!!
Kör så dä ryk!!
HALLELUJA 😇😇😇
Låst ämne

Nyförvärv?
Flickvän börjat följa oss på Instagram
Låst ämne

Klingan: Haha, vilket jävla gräv. Bra noterat.
Låst ämne

Skräckfylld match på många sätt. Stukat lag, bra motstånd, men framförallt att man har det mest bisarra skådespel man sett i Timrå färskt på näthinnan.

Sambon hade haft babyshower hemma. Jag kom rullandes med bilen som en fågelholk efter matchen. Hon pladdrade på om allt vi fått, hur trevligt det var osv. Jag satt och stirrade in i väggen med död blick, som om jag nyss kommit hem från fronten 1916. Och inte kunde processa vad det var jag varit med om, vad jag fått se.

Nu dömer han inte längre, han vi inte nämner vid namn, så jag kommer inte åka ut med samma traumakänslor 🥳 Räknar inte med något, ska bara bli kul att se hockey och få dricka några pilsners!
Låst ämne

Klingan: Flickvän till Olli Juolevi för att klargöra för er utan instagram!
Låst ämne

falconuggla: Alltså det brukar ju vara en bra tecken på att något är på G. Men har allt surr om att vi inte har något kvar i spelarbudgeten varit spel för galleriet isåfall? Eller har vi inte haft pengar över för någon snabblösning på grund av att vi försökt lösa Juolevi som är långsiktigare lösning istället?

Kapanen kanske är den skickligast "lögnaren" i hela hockey-Sverige isåfall.
Låst ämne

Öndulat: På G? Är väl klappat och klart isåfall
Låst ämne

Öndulat: I love it...Nubben revert!
Låst ämne

Öndulat: Alltså jag blir jätteglad om jag blir motbevisad! Jag är fortfarande lite motvalls vad gäller Juolevi men med det läge vi är i med skadorna blir jag fan överlycklig ändå om något händer!!
Låst ämne

Öndulat: Var inne på detta inför sommaren, då jag fick höra från betrodd källa att detta med Juolevi inte var rykten, utan något som Timrå verkligen jobbade på. Det skulle även finnas en överenskommelse, men att Timrå behövde lösa visst kapital.
Detta verkade rinna ut i sanden då det tog tid, var tyst och till slut presenterades Eronen. Jag vet inte om det fanns en tanke att man skulle signa bägge, men i min värld blev det för dyrt med Juolevi så man jobbad på att lösa Eronen istället.

Har även hört nu från inte lika betrodda källor att hans namn varit uppe på tapeten igen, speciellt efter att han släpptes. Får fortfarande inte riktigt ihop hur man löst budgeten. Men som jag ser det finns det isf 2 alternativ:
A) Man väntade för länge med Olli, man hade kanske löst medel till honom, men valde att ha is i magen ifall vår backsida skulle hålla och istället satsade man på en senare värvning under säsong.
B) Extern finansiär har klivit in, nu när alla stjärnor stod rätt gällande hans intressen, Timrås intressen samt backkris.
Låst ämne

Öndulat: Absout ett bra tecken! Kan inte tänka på en enda anledning för en tjej till en hockeyspelare att helt random börja följa ett lag i norra Sverige utan anledning, där anledningen är att ens partner spelar i laget.

Kapanen är ju motsatsen till Nubben vad gäller att prata högt om nyförvärv.
Låst ämne

empa11: en jävla tur ändå att det var Timrå och inte Modo som blev utsatt för den "rättskipningen". Högst tveksamt om modoliderna hade överlevt (JFK hade förmodligen - bokstavligt - imploderat).

Om det någon gång är befogat att säga "en poäng vore en bonus" är det nu. Tuffare motstånd blir det inte. FBK är alltid äckliga, men just nu känns dom dessutom sådär vidrigt stabila och trygga som bara dom kan göra. (Eller, ok - Tråksjö också i sina mest kliniska stunder)

Våra backar lär få det tufft, och det gäller verkligen att förstakedjan levererar totalhockey om vi ska ha skuggan av en chans. Viktigt att Ante coachar med fingerspetsarna också. Det är inte direkt Oskars vi möter, med en kedja att se upp med. FBK har både bredden och spetsen.

För jävligt med vår närmast parodiska skadesituation på backsidan. Spelet i övrigt började ju ta sig. Forsmark tog förtroendebollen och slog ut den från stadion, Edfeldt lyfte sig. Timrå fick plötsligt upp tempot i uppspelen. Då går Eronen sönder.
Sanslöst.

Misstänker att Kapanens telefon är småljummen as we speak. Och att det jobbas frenetiskt på kansliet för att försöka skaka fram dineros. En kropp till måste in.
Borde fan inte vara omöjligt att få in ett lån, men jag får för mig att Kapanen inte jobbar så. En finne på två år, that's his tune. Blir det Julle trots allt?
Favvoindikatorn "XX:s pappa/brorsa/flickvän/f d lagkamrat har börjat följa Timrå" har i a f börjat lysa. Gott så.
Låst ämne

jhnd91: hon trollar oss.
Låst ämne

falconuggla: Juolevi är klar finns inget annat att säga om detta. Vi får se hur snabbt han kommer.
Låst ämne

Zäta75: Kul om han spelar ikväll redan
Låst ämne

empa11: Nämen, den kom oväntat. Hundvalpsmördarn!!
Låst ämne

Sputnik: hunden jag trodde jag gjort slut på har börjat gny lite.. ska nog ge han ett bandage och en skål med vatten och se om han blir piggare..
Låst ämne

angeroath: måste bara lösa finanserna "och hela den biten"
Låst ämne

Färjestad är fan skyldiga oss tre poäng! Ikväll är det karma som gäller!
Låst ämne

Ville Juolevi följer nu på Insta. Brorsan?
Låst ämne

Nisse på Mon or: Det verkar vara avgjort. Väntar nu bara på farfar Juolevi.
Låst ämne

Nisse på Mon or: Juolevi är klar! Antingen väntar Timrå på att presentera han inför matchen ikväll för att gö en rolig pr grej utav det eller så släpper dom det under dagen. Men han är klar till 100%
Låst ämne

Tonymontana: Hört att han älskar att åka buss och att det är därför han kommer.
Låst ämne

Jättekul med Juolevi och att Kapanen återigen är totalt jävla bäst i klassen.

Men nu tycker jag det är alldeles för glada miner.
Vill att ni tittar på följande video via länken, med axplock från senaste gången vi mötte FBK hemma. Så det blir lite blodad tand här inne.
Låst ämne

empa11: det är det jag säger, dom är skyldig oss tre poäng!
Låst ämne

Tom Topp: Hörde nån intervju med Nygård, där han snackade om att noterat att vi går kort på backar. Han tyckte de skulle gå hårt på oss och trycka ner oss i egen zon.
Förhoppningsvis så infinner det sig lite falsk trygghet i FBK när man lägger lite fokus på det utåt sett.
Låst ämne

Sputnik: Hörde samma sak och vet också sen gammalt att vad de säger utåt på inrådan av mitell inte är deras game plan😎

Nu är ni ju dessutom fullt lag så vi får nog fullt upp att hålla ned siffrorna

Är nyförvärvet från NHL med också?
Låst ämne

Sputnik: det är bra,dom får gärna vara lite kaxig!
Låst ämne

eltifoso: Vi saknar ju 3 "topp 6" backar. Vi går in med en ganska obeprövad backsida för en uppgift som FBK är för kvällen.
Det som sitter i skallarna på spelarna betyder ju mer än vad Mitell säger i slutändan. 😉

Nu var nog mest detta att gripa ett halmstrå av Nygårds uttalande, för ärligt talat känns det som att möta Goliat med vår backsida.
Är en nog så tuff uppgift även med fullt lag. 🙂

Joulevi gör debut tidigast på lördag som det verkar.
Låst ämne

Vi jagade bort Växjöspöket. Dags att göra detsamma med FBK spöket!

Giv oss alla Frid! VINN!
Låst ämne

Sputnik: några timmar kvar bara , får se vem av våra oprövade vakter som står. Och kanske kan vi spela lite bättre än de två senaste bortais som varit rätt undermåligt med undantag av sista mot Hv då vi med lite flyt fick in fem kassar

Oavsett vilket tror jag båda våra lag hamnar top10 och får kämpa vidare efter 52’
Låst ämne

eltifoso: FBK lär nog hamna topp 10 ja
Låst ämne

Andersson: Timrå med tycker jag om man ser till trupp
Låst ämne

eltifoso: Lindbom må vara en "yngling", men där tror jag vi har Sveriges kommande målvaktsstjärna i NHL faktiskt.
Blir intressant att se hur psyket klarar en hel säsong, men han har börjat lovande, helt klart!

Utan att egentligen sett många minuter av er denna säsong, så känns ni son det mest kompletta laget för tillfället och som favoriter i guldracet.
Säsongen är ung och mycket kan hända på vägen.

För att Timrå skall kunna räknas som utmanare till guldet så behövs det en klassback in i mitt tycke.
Kanske kan Joulevi vara just den skillnaden.
Det återstår att se om han vill stanna och om pengarna finns att förlänga om det visar sig bli succe som sagt.
Låst ämne

eltifoso: Om Timrå missar topp 10 blir jag en aning upprörd
Låst ämne

Andersson: juel som står iaf 🥳
Låst ämne

Öndulat: OK, hoppas han gör en bragdinsats ikväll då!
Känns som ett ganska spännande läge att slänga in Juel.
Vi är underdogs men spikar han igen så kanske vi kan lugga FBK på piäng ikväll!
Låst ämne

LAGUPPSTÄLLNING: TIMRÅ IK - FÄRJESTAD BK
Låst ämne

Gäller för TIK att göra mål på Lindbon bäst i serien
Joel får ett elddop Jacob är ju våran 1a
Låst ämne

Provar något nytt i afton.

Singlar ut platt-tv:n från fjärde våningen redan nu.

Drygt en och en halv timme innan nedsläpp.

Nu behöver ni inte känna någon press FBK-jävlar...

...Och om vi mot förmodan kniper fragment av någon tröstlös svårfångad omöjlig poäng, då ska jag fixa mig en språngande ny teve med sådana där stiliga nanoprickar som belönades med Nobelpris.

Det däringa Nobelpriset det tjatats om i media typ lika mycket som Timrås nya backförstärkning i dag.
Låst ämne

Smokey: Ja, som ryktet sa tidigare inför match ställer alltså FBK upp med Maxime Legacé ikväll!
Låst ämne

Rip Kirby: Om detta sedan betyder ngn skillnad återstår ju att se! 🫵👍
Låst ämne

Rip Kirby: Intressant. Laget målisen Maxim lirade i innan han hamnade i värmlansskogarna och FBK, (Syracuse Crunch) andra delen av det lagets namn låter precis som när en platt-tv dråsar i marken från fjärde våningen... Det är den enda referens jag har:)
Låst ämne

Dubbeld: Kul med Juel. Dags för första nollan i världens vackraste tröja?

Känns enkelt utan backar. Mot Färjestad. Känns rimligt.
Låst ämne

Kerstin_k: Full fart framåt, håll tätt bakåt!
Låst ämne

Sputnik: Om vi håller nollan ökar våra chanser till vinst ganska rejält!
Låst ämne

Rico01: För att inte tala om oddsen för poäng!

Vi kanske skulle trava kvarvarande backar som ett typ sandsäcksförsvar framför Juel?

Timrå och Ante brukar vara pigga på nya trick:)
Låst ämne

« · 2576031 · »