Hahl Bundy 2.0: Min tolkning är att han tyckte det blev fel att rykten kom ut i media och Ante valde att ta det som besked, inte mkt att göra något åt den situationen..
För övrigt, fyfan vad OJ utvecklas hela säsongen igenom!!
Timrå Isstadion: Spelmässigt och framför allt inställsmässigt ska Timrå ha beröm !!!
Det som saknas för att det ska se bättre ut på måltavlan är lite "stolpe in", bättre självförtroende och individuell skickligt.
Hållander är kul att se med hög energi och medt fart av alla på isen men visst är han i grunden en 3/4 kedjespelare. D v s mycket skridkoåkning, hög energi men lite produktivitet.
Juel jobbar hårt med tvålen på isen. Sheriffen o Eronen gick isär lite för mycket vid målet.
Om vi försöker vara brutalt ärliga så är vi ett lag för plats 6-12 och vi utgår därifrån och inte att vi tydligt är ett topp 4-5 lag.
Tyckte ända att Kapanen var bra. Språket måste han jobba på. ”Gillade inte att det kom ut via media. Det här är Business. Vi går vidare. Vi kan gå hela vägen om alla är friska o vi skärper oss. Domarna är dåliga typ. Dom tittar hela tiden på om det finns nån spelare. Sen är det ekonomin.”
Svenska domare blir bara sämre och sämre. Dom gjorde bort sig i JVM och denna match har de inte varit så lyckosam och i Skellefteå har dom gjort bort sig igen med en horribel femma.
Villervalla: Tror inte nödvändigtvis att han söker utvisning, det är snarare att man vant sig vid att det är ett sätt att freda sig mot fysisk kontakt att sticka ut arslet i ett sånt där läge eftersom motståndaren inte kan tackla på ett säkert sätt då.
Erre92: I studion pratar man om Boyse utvisning, kontentan är hur jag ser det inte en utvisning, Nygårds visste den skulle komma och kunnat undvika sargen men han väljer att vända sig och få tacklingen i ryggen istället för att ta emot den riktigt, han söker alltså en utvisning där. Timrå får inte ens klara utvisningar med sig ens.
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen