1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590833 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Färjestads BK 2011-02-17

« · 1349437 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2011-02-17
Olle: Så du har alltså haft förtroende kvar för honom ända tills nu?

Annars en helt ok period tycker jag. Bra inställning och driv. Men Färjestad känns ganska bra också, så det blir nog riktigt tufft att vinna.
Kommentera

Olle: Hade inte Murley gift sig med pucken bakom mål i pp hade vi haft 1-0 nu :-(
Kommentera

pefr: Det finns ju inga ersättare att stoppa in på hans plats ändå så det är bara att ogilla läget. Någon offensiv back är han då inte iaf.
Kommentera

Raggaren Putte: Nej men fram till nu så stod jag ut med att han agerade back i egen zon iaf...så varsam som han är med pucken så skulle man ju kunna tro att det var en av hans testiklar han spelade med.

Men det där på offensiv blå är så jävla dåligt att jag inte vet vars jag ska ta vägen.
Kommentera

Olle: Det finns 3-4 namn i FBKs backuppsättning som jag aldrig hört talas om. Är det "Jesper Dahlrotar" eller är det typ gamla Boforsare?
Kommentera

sargad: Över huvud taget är denna uppställning inte något som man blir vettskrämd av eller...
12. HOLTET, Marius 51. WALLIN, Rickard 18. STERNER, Robin
4th Line 7. KLEFBOM, Oscar
--------------------------------------------------------------------------------
22. ÅSLUND, Per 20. BASTIANSEN, Anders 71. BERGLUND, Christian
3rd Line 73. GRUNDEL, Anton 16. BERGLUND, Kristofer
--------------------------------------------------------------------------------
30. PAULSSON, Marcus 11. SJÖGREN, Mattias 31. AXELSSON, Dick
2nd Line 32. NYGREN, Magnus 55. SEVC, Martin
10. PRESTBERG, Pelle 85. JOHANSSON, Mikael 79. LUNDH, Patrik
1st Line 25. BRODIN, Jonas 24. FRÖGREN, Jonas
Kommentera

sargad: Ingen aning alls. Dom har väl snuvat någon av sina farmarklubbar, typ Orsa BK eller nåt, på någon fjunis medan fanny slickar sina sår
Kommentera

sargad: Inget man blir vettskrämd av men än så länge tycker jag att dom har spelat jävligt tätt och kontrollerat i egen zon.
Kommentera

Olle: Nej, men man tycker ju att nån av tränarna måste ha varit på honom att skjuta mer, men han har kanske nån form av djup mental blockering.

Annars känns ju konceptet med Lundmark (och nu senast Hirso) på back i PP betydligt mer lovande. Verkar som att Lundmark och Lander har något slags platsväxlingstrick på gång som de försökt med ett par gånger, där Lander lämnar t Lundmark bakom ryggen som sedan går ner längs sargen och söker tillbakaspel till Lander som då gått in i mitten i boxen. Blir intressant att se om de lyckas ro det iland.
Kommentera

Kolan! Herregud!
Kommentera

men nu räcker det. bänka honom. in med halonen i pp. det kan omöjligtvis bli värre. för helvete. det räcker nu!
Kommentera

Raggaren Putte: Helvete kolan! Haha det är nästan komiskt. Helt plötsligt hamanr han bakom FBKs mål och han har ingen som helst aning om vad han ska göra med pucken. Han drar ett friläge åt fbk istället. Sanslöst.

Men ja man tycker ju att han ska kunna avlossa ett slagskott någon gång i år men icket. Enda logiska förklaringen är ju att han är skadad på något sätt.
Kommentera

Olle: Alexander Kalas....

Vi är ett nummer mindre känns det som
Kommentera

Timrå Icon: Klara vibbar av vårt "normala" hemmaspel. Tvåa på varenda puckjävel och helt fantasilöst i offensiv zon.
Kommentera

Olle: tycker kolan uppvisade en enorm fantasi där under sin soloräd. spela hem liksom. jä'vligt kreativt.
Kommentera

Olle: Och livsfarligt spel i egen zon
Kommentera

Olle: Ja, kritiskt läge nu. Vi har börjat slarva betänkligt och fuska i många situationer. Håll i BP nu.
Kommentera

spelar inte pikkan?
Kommentera

Timrå Icon: Tar vi poäng ikväll så blir jag positivt överraskad. FBK har ju systematiskt tagit över precis allt spel nu i 2:a.

Dessutom är Salak, som vanligt, jävligt tät.

Redigerad kommentar

Kommentera

Olle: Ja något grymt :-(
Kommentera

Olle: Det är nu jag ska fråga dig något om Foppa va...? Haha
Kommentera

Olle: Piss piss piss
Kommentera

Fan vad tråkigt.
Kommentera

stoff: sjuk
Kommentera

Raggaren Putte: Miss av PW
Kommentera

Timrå Icon: Det är ju så förbannat typiskt att det blir en rejäl målvaktstavla i en sån här "typisk" hemmamatch.
Kommentera

Timrå Icon: Nu känner man igen det där allsvenska hemmaspelet igen. Fasansfullt dåligt i alla moment över hela isen.
Kommentera

Olle: Ja det var lite klantigt men typiskt. Alexander Kalas lär inte bjuda på något liknande
Kommentera

Jävligt viktigt att bita i nu. Får absolut inte bli en till innan paus.
Kommentera

Olle: Och där stod två spelare i bild vi saknar...

Redigerad kommentar

Kommentera

Det där kommer säkerligen att kosta poäng.
Kommentera

RocknRolf2: Inställningen hos spelarna i dagens match kommer att kosta poäng. Om vi förlorar är det inte PW:s fel. Lander drar på offensiv blå och ställer polarna i 3-2 läge, Kolan försöker göra självmål och resten är väl i princip helt osynliga.
Kommentera

Olle: Det här är kört om vi inte fokuserar mer i avsluten
Kommentera

Olle: Ja allt är som vanligt, vi har noll offensiv, virrig defensiv och tänkta "ledande spelare" som är helt, totalt värdelösa.
Kommentera

Olle: Varför intervjuar de alltid Kolan som om det vore vår stora stjärna?? Ör det för att han är långsammast av isen eller??
Kommentera

Olle: Är det bara jag som har problem med Canal Digital? Jag har bara bild på vf-aik. Fan!
Kommentera

RocknRolf2: Typisk andraperiod av oss. Vi är tvåa på precis allt
Kommentera

Mappe: Snö på lnb:n kanske...? Funkar för mig
Kommentera

Man måste ju göra några mål för att vinna också. Även om PW's miss var synd och dålig så förlorar vi med 1-0 e det pinsamt.
Kommentera

Berglund: Jag postar nu mitt 1000e inlägg! Forza TIK!
Kommentera

Berglund: Och jag sänker min 1000:e öl
Kommentera

Timrå Icon: Småpojkar! =)
Kommentera

Timrå lirar kondomhockey i en rakbladsmutta. Känns osäkert. Kolan är halvnöjd.
Kommentera

73Sjöbba: Den här månaden ;-)
Kommentera

Ju fler gånger jag ser Färjestads mål desto mer irriterad blir jag på Skogs insats. Borde han inte i det där läget åtminstone försöka att kasta sig ner framför målet istället för att glida med halvt utsträckt klubba. Mycket lojt försvarsarbete.
Kommentera

Det är NU klacken ska sjunga "visa hjärta", inte när det står 0-6...
Kommentera

Hopplöst dålig start av oss på den här perioden.

Det man kan hoppas på nu är en repris på Modo-matchen, där vi gör mål i sista perioden när vi spelar som allra sämst.
Kommentera

Olle: Kollade tabellen för femtielfte gången. Hur f-n kan Brynäs ligga femma??
Kommentera

Är det bara på min lista som den här matchen, med lätthet, kvalar in på en "topp 5-pissmatch" för denna säsong?
Kommentera

pingvin: Det finns mer relevanta frågor för tillfället. Typ: "Hur kan kolan och Jokela spela i högsta serien?" eller "Hur vågar man visa upp en sån usel inställning när vi spelar med kniven på strupen?"
Kommentera

« · 1349437 · »