RocknRolf2: Som sportchef tycker jag inte man gjort sitt jobb när man år efter år startar med för liten trupp. Det kan inte vara godkänt! Och om klubbchefen har sagt ok till det kan inte han vara godkänd!
Kerstin_k: Det är ju tyvärr ingen nyhet att vi inte kan få fram egna produkter. Vad har vi att komma med: Erixon, Lander, Moe o Söderström, det är vad jag kan komma på iaf.
Sundsvall är inte så mkt bättre med Zetterberg, Lauritzen o Modin med tanke på storleken av stad.
Nä juniorsidan måste bli mkt bättre. Det är extremt tydligt när man ser klubbar som HV som bygger sitt lag kring Davidsson mfl, vi behöver en stomme av någotsånär lokalt förankrade spelare som inte flyttar efter ett år eller två. Det här är väl 4:e året i rad som vi byter ut 70% av truppen inför nästa säsong.
Håller fullständig med. Räcker inte till på långa vägar!! Men flera med honom tyvärr. Sedan verkar spelarna helst vilsna i defensiven där man går bort sig gång på!!! Ring Brendl och Majesky nu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Kanske en mikroskopisk chans finns!!!
En sån stillastående och händelselös hockey har jag inte sett sedan jag själv spelade kvartershockey på Alnö 1979-1980. Power play är så värdelöst att jag nästan blir skogstokig och gråtfärdig. Ingen speed och ingen finess, och det var det näst sämsta laget vi mötte. Jag zappade till hv - vf när jag mådde som sämst och slogs av vilken oerhörd temposkillnad det var. Ungefär som att jämföra en lådbil i slakmota med en Lutus Esprit. Just nu hatar jag det här jävla pisslaget och framför allt Perra-mes-satan. Karljävulen måste veck, helst igår. Nu skall jag säga upp mitt C+ extra-abbonemang. Varför betala pengar för att må så dåligt? Brinn pisslag, brinn!!!
Ja men det är ju som Boork säger. Vad har vi för vision. Hur vill vi spela? Man tog ju till sig juniorer på Nubbens tid typ Pääjärvi med flera. Det försvann med honom!! Sen om linkan har typ 50`och handla för måste han väl för helvete lyckas med mera än en spelare!!!??? Få ihop nån bra lina iaf, och fyll upp med lite sämre i stället för ha 22 halvbra!!
RocknRolf2: Frågan är hur många kompetenta personer som är sugen att ta över Timrå IK? Jag menar; det lär ju finnas några hål att täppa igen efter nämnda herrar. Hur många är sugna att göra det jobbet tro?
Kerstin_k: Nej, en sak är säker, oavsett hur mkt de själva i sin egen tankevärld antagligen skyller på faktorer som "liten arena", "litet distrikt" och "många skador", och det är att TJ och Linkan m fl kommer att lämna över en skuta med kraftig slagsida. Ev helt skjuten i sank. Det får dem leva med.
Taurus: Absolut. Men jag tycker inte riktigt att vi kan beskylla vår sportchef för att besitta riktigt den kompetens som krävs för att lösa uppgiften ordentligt.
Jag säger inte att det Linkan allena som gjort att vi ligger där vi ligger. Men hans brist på kompetens är en av orsakerna.
Patrick Polly: En annan sak man också bör ha i åtanke, till viss del försvar för Linkan, är ju att Timrå har förhållandevis få egna produkter om man jämför med lagen som vi ska ha ungefär samma budget som.
Brynäs har ju, till exempel, löjligt många bra spelare som säkert inte spelar för jättemycket pengar. SAIK har också många unga.
Dom lagen som lyckas fylla på med tillräckligt många "kvalitétsungdomar" behöver ju inte heller lägga lika stor del av pengar på utfyllnadsspelare som vi måste göra. Dom kan koncentrera sig på spetsen. Vi måste köpa allt.
Ska bli spännande att se vem som tar över skeppet nästa år. Den, stackarn, har ju inte direkt fått en tacksam uppgift överlämnad till sig.
Men man måste väl ändå se vad en spelare går för. Det finns ju ingen röd tråd i bygget osv. Vilka spelare ska vi ha som passar?? Här verkar tråden vara en hög spelare med allsvenskt kunnande som ska vara hungriga med ett stort hjärta!! Men hur långt räcker det i ES?? Jo typ så här långt!!! Finns ingen spelidé alls och vilka typer fattades från ifjol?? Jo på backsidan var problemen tydliga, och vad gör man. Värvar in likvärdiga eller sämre backar. GRATTIS!! Fan trodde aldrig jag skulle sakna Skoogs, men nu gör jag det!!
RocknRolf2: Inte hade vi så jädra bra budget ifjol. Vi startade året med för lite spelare som vanligt. Panik värvade Valdix och Lindqvist bla som vi sen kickade iväg.
Kerstin_k: Jo jag förstår vad du menar, och håller med. Påpekade bara att nått måste vara fel när vi med ungefär samma pengar inte alls får i närheten så mycket bang for the buck som andra klubbar.
Men att vi får betala mer för våra spelare än vad andra klubbar gör för motsvarande är ingen hemlighet...
Patrick Polly: Som flera andra är inne på så hade vi en bra budget ifjol och det är pga det fiaskot vi får lida nu. Vi gick så att säga "all in" ifjol.
Skillnaden är att SAIK och Luleå scoutar sina spelare!!! Här tar man vad fan som helst. Titta på värvningarna och jämnför!! Det är ju för fan sjukt. Pikarainen, Pärsinen ska ju tillhöra våra snipers men är helt osynliga!! Kolla spelare mot spelare i dessa lag så blir man bara förbannad. Klart som fan att det styper i kompetens i ledningen!!!
Patrick Polly: Fast egentligen är det väl inte så märkligt? Sportchefsjobbet är ju som vilket annat jobb som helst. Kompetensen kommer inte per automatik med befattningen. Det skiljer sig säkert jättemycket mellan dom olika sportcheferna hur dom jobbar och hur dom "scoutar" spelare.
Så; sportchef a kanske får en hyffsad spelare för 1 milj kr medan sportchef b, tack vare sin kompetens och sitt arbete, får en riktigt bra spelare för samma pengar.
RocknRolf2: Frågan är om inte skadan redan var skedd då? Vi brände pengar vi inte hade och laget i år har fått sota för det big time. Det oavsett vem som suttit på dom olika posterna.
Rätta mig gärna om jag har fel nu. Men ifjol när Linkan presenterade Pikkarainen som nyförvärv gick väl Linkan ut med att det blev en bra deal och att det inte kostade Timrå jättemycket att värva honom. Visst sa han så?
Om han nu sa så och att det stämde så borde det ju innebära att han inte är speciellt dyr att lösa från kontraktet alternativt hitta nått lag som vill ta över honom. Det blir uppenbart att han inte tycker om att spela hockey här. Han kan omöjligt vara svettig efter dagens match. Maken till ointresserad spelare har vi väl aldrig haft? Han är toootalt osynlig.
Taurus: Ja det är en bra fråga. Hur Luleå och SAIK kan ställa betydligt bättre lag på isen med samma pengar. Men då är ju frågan om de verkligen har lika stor spelarbudget som oss eller om de har mer.
Om de har samma pengar så känns det mycket märkligt att Timrå inte kan få ihop ett bättre lag...
hubbenorlen: Neej nej min vän, så här dålig har Timrå Ik aldrig varit i modern tid, totalt avsaknade av backar, 3-4 forwards av ES klass, en tränare utan spelide o linjer. En sportchef som är världens tråkigaste skämt, osv..
Nu finns det bara en sak att göra,, gäller att scouta samtliga lag i AS utom då sämstvall, försök hitta två vassa forwards å en riktig bra back, och en ny tränare!. Men problemet lär ju vara att hitta spelare som vill spela med oss, o det lär inte bli lätt. Från ett stabilt mitten/topplag till sveriges sämsta på 2-3 år, grattis Linkan, du är klockren.
Men så länge man står som fyra koner i en fyrkant på 3*3 M och inte stressar puckförande spelare i BP så går det aldrig!! Vilka idioter förutom Tik gör det????????????????????????
Precis!! Det är ju det som är så förbannat underligt att ledningen inte fattar va det innebär att åka ur. Nu ska det panikvärvas för otaliga pengar så det blir dyrarae än att sätta ett slagkraftigt lag på isen från start!!!! Intligens på hög nivå