mikenomad: Ja ska kanske övriga lag börja agera nu när dom ser hur nyttig Modos fuskspelare kan vara för dom? Har man råd att inte agera?
Vi har väl som vanligt inte råd att agera men jag tänker på övriga lag i den här ligan.
Redigerad kommentar
mikenomad: Jonte är en besvikelse jämfört med ifjol, tyvärr. Dock såg man honom i a f under andra halvan av andraperren. Tveksamt agerande på andra målet, sen hade han något byte där han simmade a'la Hagos-11/12.
Men, han är näppeligen ensam syndabock. Det drälls något förjävligt i uppspelen. Eller passningarna ö h t. PP ett skämt. FBK leker med oss där.
Positivt: Crippe följer upp den lovande förra matchen med en ny bra insats. Han vill verkligen något och han är där. Bra!
Sebbe är definitionen på icke-rejäl. Tyvärr.
fredriko74: Nu måste vi samla styrkorna inför tredje, det var en desperat andra period där vi kunde haft 3-4 timeouter miiiinst.
Ge Jonte ett par matcher till, tycker han blir bättre o bättre, bara han grinar till lite så nu bara. Mat Robinssons passninsspel kunde varit bättre, men hans uppåkningar är skitbra. Ser ut som gamle Sebbe.
Nu syns bristerna i PP, en åker in med pucken, de andra gömmer sig. Får vi in pucken i zon så åker vi å gömmer oss. Så sölar vi med passen måste det ta en extra sekund innan vi får iväg den, nej det ska låta Klapp-Klapp-Tjong-MÅL!
Vi har massor med sparkapital, kom igen nu gubbs!! Vi ger aldrig upp!
Redigerad kommentar
Förödande att det ska behöva bli så här på hemmaplan efter en heroisk insats borta mot Rögle. Laget behövde INTE det här. Inte publiken heller för den delen...
Bryt ihop, kom igen - gnugga fram nya poäng på lördag!
Ambroo:
Ja, det är märkligt få Kapanenjämförelser i dag.
Dålig match idag, men jag kan inte hjälpas av att tänka att en del av förklaringen till resultatet idag är en av sakerna som varit en bestående rädsla ända sedan första träningsmatchen (jag såg). Målskyttet är för dåligt.
Med det menar jag avslutsmomentet. Man är för dålig där helt enkelt. Det räcker inte att bara lira bra försvarsmässigt och jobba hårt. Gör man inga mål får naturligtvis motståndarna hål på en till slut ändå (för målvakten kan inte stå på huvudet varje match).
Man måste jobba hårt på avslutsmomentet nu i träningarna. Friberg, Nordgren, Önerud m.fl. måste börja göra mål för att det här ska funka i längden.
Redigerad kommentar
Bragd-Birger: Jag har inte sett en sekund men 0-4 på hemmaplan och 18 skott mot vilket lag som helst i den här serien är för dåligt.
1-4 och 19 skott då :)
Redigerad kommentar
Olle: Men är du förvånad över att laget inte är särskilt kompetent, eller? FBK har mer offensiv i en kedja än Timrå har i hela laget.
Du får ursäkta, men få saker är lika irriterande som gnäll från någon som inte ens tittar på skiten.
Bragd-Birger: Ärligt talat är jag ganska förvånad med tanke på hur vi har inlett säsongen. Magplask på bortaplan är lättare att ta.
Du är ursäktad.
Ambroo: Upp som en sol, ned som en pannkaka.
Igår Kapanen, idag inte piss värd. Det går fort i hockeyn.
A Larsson är förvrigt helt jävla kass! vi måste ha j20 spelare som är bättre! Fy faan exportera till norge.nu