1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591418 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Färjestads BK 2012-11-17

« · 1534692 · » Till forumet

Timrå IK - Färjestads BK 2012-11-17

Efter förlusten mot AIK gäller det nu att revanschera sig och komma igen. Ett hopp att stilla drömma om, men hoppet är det sista man ger upp.

Själv kommer jag inte att kunna gå på matchen i morgon. Är det någon som vill låna mina två sittplatser på sektion J gratis? Om så, bubbla eller skriv brev och ange telafonnummer så ringer jag upp så ordnar vi det.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-11-17
John K: Robin Persson, Alexander Larsson, J-B och Carlsson är alla med på matchvärmningen och därefter tas beslut. Enl. ST.
Kommentera

mikenomad: Läste det precis i papperblaskan. Sköna nyheter.
Kommentera

Jag har ännu inte lånat ut mina 2 kort till kvällens drabbning. Någon som är intresserad, bubbla mig!
Kommentera

Vi har ett manfall ikväll, föga förvånande. Saxat från Hockeypuls:

"På morgonens matchvärmning testades Robin Persson, Jeremy Boyce, Alexander Larsson och Jonathan Carlsson. Endast en är redo för spel.

Alexander Larsson, Jonathan Carlsson och Robin Persson kommer inte till spel. Däremot är Jeremy Boyce ombytt.

Det betyder att Timrå endast ställer upp med fem ordinarie backar.

Dessutom ligger assisterande tränaren Ante Karlsson nerbäddad i halsfluss."

Kommentera

Dream Team: hahaha timrå i ett nötskal, alla dessa "tester och bestämma sen" betyder att dom inte spelar, JAG FATTAR INTE VARFÖR DOM MÅSTE ENVISAS MED ATT ENS FÖRSÖKA SKAPA LITE HOPP. 

om det nu bara skulle vara en som kom tillbaka kunde det väl vara Larsson eller Persson iaf.... 
Kommentera

Blizzard: Det är ju det jag alltid har sagt. Och motsatsen gäller i stort sett alltid i de lag vi möter. Har de några spelare som är tveksamma så kan du ge dig FAN på att de kommer till spel.
Kommentera

Blizzard: Det hade kunnat vara värre. Om Persson inte hade varit kapabel att "testa" alls så hade det ju varit ett tecken på allvarligare skada. Nu kanske han är tillbaka efter helgen istället.
Kommentera

Ikväll krävs det lite kvalserie inställning om det ska bli match... En sådan som dahlrot får inte nöja sig med att klara av försvarspelet...
Han MÅSTE involvera sig offensivt med... Fylla på i anfallen och skjuta lite... Det funkade juh under kvalserien så någon match under denna grundserie borde det fungera med. Väldigt gärna denna match... sedan vill jag att rhodin hoppar igång igen... Eller nä kort o gott alla måste få arslet ur vagnen o se sig skyldig att ta pucken till motståndar kassen o gärna in i densamme...
Samtidigt som alla dessa lirare även måste vara på tå o ligga tätt på motståndare hemma i egen zon. Detta gäller i synnerhet kedjan med hedström o chrippe som varit åthelvete för mjuka o halvhjärtade i försvaret efter uppehållet.

Det kan gå!
Kommentera

Olle: Ärligt...vem trodde att RP skulle vara vår viktigaste backpjäs innan säsong?
Min nya favorit. Hoppas han stannar länge länge hos oss.

Bli frisk imorgon!
Kommentera

Mäster T: Nä den var otippad. Sen är det ju lite tragikomiskt att eftersom vi inte har några direkta nyckelspelare i år så fick vi först vänta tills Persson blev en sådan innan vi fick honom skadad. Normalt sett brukar vi ju få våra nyckelspelare skadade rätt omgående.
Kommentera

Olle: Ja det måste ju utkristalliseras nån först innan det ska skita sig rejält.

Tack ska ni ha!
Kommentera

Jag tror vi har en ES debutant i Andreas Borgman ikväll.
Född - 95.
Kommentera

Pyrret kvitterar för Luleå mot AIK. Tackar.
Kommentera

Luleå vann i sudden. Pyrret 1+1. Just det han kvitterar o assisterar till vinstmålet.

Vi hade behövt honom ännu mer. Dynga!

Redigerad kommentar

Kommentera

Mäster T: Nu skiter vi i Luleå, nu krossar vi kaffeburkarna. Lets do it! Nu kör vi!
Kommentera

John K: Vi är ju inte med de första 6.
Nu PP dock.
Kommentera

Jag får orgasm när simon gör så där!
Kommentera

Mäster T:vilket jävulskt skott Önerud har. 
Kommentera

73Sjöbba: Ja, och vilken prickskytt Jonte är när han verkligen försöker.
Kommentera

John K: vad är det som händer!?
Kommentera

Pelle, Pelle, Pelle Hallin! 3-0 efter 16.43. Chocköppning!!
Kommentera

Skönt att thomas johansson tyckte pw skulle vara lite mer vaken på öneruds mål... lätt att tycka när man ser ett skott från önerud i slowmotion!

Trevligt att se Hedström skjuta...

Hallin firar! Bra...

Hittills ser jag lite kvalserie jävlarannamma på isen!
Kommentera

John K:

Hade tänkt och vara nykter ikväll vilket jag är nu men eftersom ni verkar pulvrisera FBK som det ser ut skall jag nog fan ta mig en grogg iaf kväll. Underbart... ;)

Kommentera

Håll i detta nu. Kanon spel efter första pp vid 6 min.

Härligt!
Kommentera

Mäster T: Går bra nu. Krossa familjen..
Kommentera

Mäster T: Jävlar! Missade första perioden. Jag antar att dom har spelat bra?
Kommentera

Någon som vet vad som händer/hände i bortaklacken?
Kommentera

Ja den där tollefsen är juh då ett verkligt hockey orakel...
Kommentera

nectis: De tjafsar med sittplats eftersom sittplats inte vill ha viftande flaggor under spelet. Det började så iaf tror jag, men sedan tjafsas det väl om allt. Jag står inte där, men så tolkar jag det.
Kommentera

Visst är det coolt att Bellissimo har näst mest speltid i matchen enl. Cmore?
Kommentera

Mäster T:Nu måste målsättningen vara att hålla nollan.
Kommentera

Har inte sett en sämre domarinsats än detta under hela året. Fy fan vad horribelt illa. För övrigt är Tollefsen en fantastiskt begränsad spelare. Riktigt komiskt när sopan helt oattackerad i andra perioden från mittzon lägger ett uppspel rakt upp på läktaren.
Kommentera

John K:Men det sprack.
Kommentera

John K: markeringen från jonte på tollefsen var riktigt bra!
Kommentera

Fy fan vad skönt att slå det där jävla träskgänget. De började att grisa konstant från slutet av första perioden, kom undan med det från domarnas sida på ett otroligt sätt, men får resa hem till dansbandsland utan pinnar. Ta det i babyfacet, Wallin!!
Kommentera

Raggaren Putte: Jag visste det, se mitt inlägg kl 18.42
Kommentera

Bra inställning, snygga mål och suverän målvakt. Snyggt! Noterar attårets lag verkar kunna spela på en ledning. Ett tag sen.

Modano trivs inte här ikväll utan pryar som röglesupporter i ett avderas forum.
Kommentera

Supernajs! Skönt att få en trea mot det där hugg-slå-interfera-gänget. Vet inte vad som är värst - deras grisande eller att domarna låter dom komma undan med det.

Hockey är en underskattad sport! Nu går vi in i dimman!

Kommentera

Raggaren Putte: Wallin passar riktigt dåligt i mustasch.
Kommentera

Raggaren Putte: det var just det där fantastiska uppspelet som fick mig att skriva om tollefsen tidigare här! Patetiskt! Han är ett skämt som hockeyspelare... känns som en av hanson bröderna från den klassiska rullen slagskott. fast med sämre speluppfattning samt svagare skridskoåkning.

Tyckte att domarna var svag ikväll med. Dock så tycker jag att dom vi hade på hovet i torsdags var sämre. Dom hade verkligen ingen nivå alls på domsluten där nere... då är det sjukt svårt för spelare att hålla känslorna i styr o fokusen flyter iväg...
Kommentera

El Maco: det finns inte ett enda ingrepp som kan rädda wallins utseende...

Gnällbabyface nr1 har han ens riktig skäggväxt eller är det tollefsen's könshår han tejpat dit? Isf en hedersam aktion för muschekampen...
Kommentera

söder över: Tollefsen var ju bra när Hallin solokörde också...
Kommentera

Raggaren Putte:

Wallin måste var den mest patetiska spelaren i ES, sämre förloraqre får man leta efter.

Stappelnorsken behövewr nog gå tilbaka till basic och lära sig hur grillerna funkar!

Hedström rules tonight, så sluta klaga på gammgubben!

Kommentera

spelade 3-1 till timrå innan match med tanken "vi har 2-1 och sätter 3:an i öppen kasse". 1-0 kommer, 2-0 kommer, när 1:a perioden var slut stod det 3-0, uppgiven på spelet 3-1 och tänker att jag skulle spelat 5-2 eller något. 2:a perioden slutar 0-0, ett litet hopp tänds men med dilemat att "ska jaghoppas på ett FBK mål eller inte, kommer 3-1 kan 3-2 gå in i bara farten" iaf 3-1 kommer ganska sent runt 10min. hoppat börjar verkligen närma sig, SEN kommer den jobbiga perioden där vi får 2st pp irad (första gången jag är nöjd med dåligt pp) efter det rinner tiden iväg FBK tar målisen och så kommer skräck sekunderna, Gunno kastar ner pucken och den går i mål, men försent! 

Detta var det konstigaste 3-1 vinst jag spelat på i hela mitt liv, den var uträknad så många gånger, och jag visste inte vad jag skulle hoppas på ett tag. skön vinst för oss och för plånboken :)

Match/Spelstopp Speltyp Spelalternativ Odds Resultat:
A. Timrå-Färjestad
17 november 2012 kl. 18:29
Resultat

3-1 20.00 3-
Kommentera

Blizzard: Grattis! Men hur mycket satte du då? En tusing eller?
Kommentera

liston: Blir det en wirre nu?
Kommentera

Bergius:

Redan tagen, fast liiiiite ont i knä´t hade jag nog!!!

Kommentera

John K: haha nej! aldrig på resultatspel, 200 satt jag, sen 300 på vinst utan något speciellt resultat till 3,4 :)
Kommentera

Bergius:

Däremot gläds jag enorm mycket med Montén som fått ordning på deffensiven.

Var det nån som hörde att man hyllade Timrå lika mycket som man la tid på att dissa FBK?

Ett helt rättvist resultat, även om jag bara hede 5 rätt på V75!

Kommentera

« · 1534692 · »